her er det seneste som er sket i den forbindelse, det er 1.75 ?r siden og Martin har ikke givet lyd fra sig, jeg pillede ved det en gang til efter jul, nok i april 2002, men han havde travlt s? det er g?et i sig selv. Burde nok have v?ret mere ih?rdig.... bakspejlet er altid 20/20:
............
En meget interessant mail fra Martin Denker som har vist sig at v?re den helt rigtige
Martin Denker (og samtidigt eneste som er offentligt telefon registreret i DK med det
navn..
Jeg vil se om jeg kan f? et samarbejde omkring indhold til hjemmesiden igang, Martins
tilbud helt fantastisk.
-breiler
On Fri, 4 Jan 2002 21:58:07 +0100, "Martin Denker" <
martin@journalist.dk> wrote:
>Hej Mikkel,
>
>Tak for dit brev, og undskyld det sene svar. Har haft forrygende travlt i julen. Jeg arbejder for en r?kke magasiner, bl.a. Danmarks nye livsstils-fotomagasin, Pix.
>
>Sjovt nok var jeg inde p? jeres hjemmeside ca. 1 uge f?r du skrev til mig.
>Fandt den via et link/banner eller lign. - kan ikke rigtig huske det!
>
>Jeg kan muligvis hj?lpe jer med info og lign. Og ja, jeg var medstifter og formand for Kim Schumacher Fanklub. Der blev skrevet en del om den - omkring 1986/87, hvor vi etablerede den. Kim sagde "god for den" i sin tid, og var med til at pr?ge den, bl.a. med autografpostkort og nye singler, hentet fra USA, der i?vrigt blev sendt gratis ud til medlemmerne.
>
>P? et tidspunkt talte/m?dte jeg Kim s? ofte, at han direkte opfordrede mig til at komme med ideer (hovedsagelig til jingler) til hans udsendelser, b?de i radioen - men ogs? i programmet 1999.
>I ?vrigt har jeg lige en lille rettelse til jeres hjemmeside: Hans medvirken i Wikke/Rasmussens program hedder "Fredag i Farver".
>
>Jeg har flere interviews med Kim, jeg har lavet med ham - som I frit m? l?gge ud p? jeres hjemmeside - hvis I n?vner tydelig kildeangivelse og kreditering.
>Det drejer sig om et par interviews til en lokalradio, hvor vi bl.a. havde en direkte stemningsrapport fra New York, hvor Kim fortalte om de kendte i USA. Forestil dig lige det i 1985 - at have Kim med p? tr?den direkte fra New York. Det var sgu noget, der gav lyttere dengang.
>
>Om jeg kan hj?lpe jer direkte med udsendelser, ved jeg ikke. Jeg har vel omkring 100 b?nd, men har ikke datoer p? alle. Jeres er rimelig omfattende!
>Sjovt nok overv?rede jeg flere af hans udsendelser dengang, men det blev ogs? en "vane". Bare en af de gode!
>
>PS. Hvis I taler med Amdi, m? I hilse ham mange gange fra mig.
>
>Bedste hilsner
>Martin
>----- Oprindelig meddelelse -----
>Fra: "Mikkel Breiler" <
mibm@worldonline.dk>
>Til: "Martin Denker" <
Martin.Denker@pricom.dk>
>Sendt: 18. december 2001 20:19
>Emne: Re: [Fwd: SV: SV: SV: kim i tv]
>
>
>Hej Martin
>
>I anledning af at vi er nogle stykker som mener _du_ er (eller var) formand for en
>Kim Schumacher fanklub, vil vi blive meget glade hvis du vil kontakte mig.
>
>Vi er meget interesserede i at udveksle historier fra folk som har m?dt ham og som
>eventuelt har billeder og andet at bidrage med til vores store samling.
>Undertegnede har selv en af de mere alsidige samling af udklip, Kim Schumacher radio
>og tv optagelser og optagelser fra andre radio programmer og andet sj?ldent
>materiale. Men jeg tror nok hans mor var hans st?rste fan. Hendes samling er
>ihvertfald st?rre end nogen af vores samlinger.
>
>P.t. er vi en halv snes mennesker som bruger lidt fritid p? vores hjertebarn
>
http://www.kimschumacher.dk som indtil videre er blevet opdateret med radio og tv
>programmer, men hist og pist kommmer der flere ting til, s?som Radio Rita og
>reklameb?nd. Med tiden skulle vi ogs? f? plads til oversigter over filmanmeldelser,
>filmtekstninger, artikler af og om Kim Schumacher og hans bog fra 1987, og hans
>medvirken p? M?nd I Bl?ts 12'' af Vi Har Det fra 1984 p? CBS Records. Men radio og tv
>er det de fleste t?nder p?, og derfor l?gger vi ud med det.
>
>Kig p? sitet, flere af de f?rste udsendelser har hans speak, det han sagde henover
>pladerne, p?tegnet. S? man kan faktisk l?se hans radio udsendelser som en bog

>
>Hvis du p? noget tidspunkt har v?ret ude p? nettet og se hvem som skrev noget om Kim,
>s? vil du hurtigt opdage at flere af disse sites ikke er mere. For eksempel
>Frank Schouws Den Hemmelige Kim Schumacher side p? Geocities.
>Bjarne Tveskovs Kims Corner side p? uni-c.
>Per G?tterups DIKU side hvor jeg selv skrev biografien, (dette var den f?rste www
>side om Kim Schumacher fra 1995).
>Og flere andre. Flere af dem henviser idag til vores site.
>Og vi er altid glade for at nogen p?peger en fejlstavning, genkender en gruppe eller
>en sang som vi mangler navnet p?. Eller skriver til os med historier om Kim, eller
>giver os en dato p? en udsendelse som vi ikke er sikker p?. Og af og til er der endda
>folk som donerer os alt fra et b?nd til en kasse med b?nd som de ikke l?ngere vil
>have selv.
>
>Sitet for Kim Schumacher blev forevist Kims mor i forbindelse med et arrangement som
>Peer Kaae stod for i Danmarks Radio 14/12 2000. Og hun er meget glad for det vi
>lavet. Vi har haft mulighed for at bes?ge hende i august m?ned i ?r og s? hendes
>samling over hvad hun har. Vi bladrede i hans barnsdomskammarets pladesamling, hvor
>der ogs? er plader givet som gave til ham. Og l?nte en stak af hans b?nd. Kims mor
>kom med et par sjove historier om Kim. Og viste nogle af de film han lavede i
>60'erne. En dag kommer disse ting ogs? med p? sitet. Vi er altid ?bne overfor
>historier, ukendte optagelser, facts og rettelser med Kim Schumacher.
>
>Nogle gange vil folk gerne bidrage l?bende til vores arbejde og b?de for at lette
>kommunikationen med andre men ogs? for os selv og s? at andre kan f?lge vores arbejde
>p? sitet fra sidelinien, benytter vi en nyhedsgruppe kaldet
>fido.pri.magna.kim_schumacher p? en nyhedsserver som hedder news.magna.dk. Du er
>derfor ligeledes meget velkommen til at blande dig debatten sammen med andre og
>genoplive din barndom, du er ihvertfald ikke alene

>Du kunne for eksempel blive redakt?r p?
www.kimschumacher.dk og lave en biografi for
>en gruppe eller artist af og til.
>
>-breiler
>
>On Mon, 17 Dec 2001 22:37:41 +0100, S?ren Tj?rnov <
tjornov@doek.dk> wrote:
>
>>Succes! Hvis jeg husker rigtigt, s? har der tidligere v?re nogen, som godt vidste, at KS havde v?re i B?rneradio
>>sammen med en eller anden formand for en KS-fanklub (som s? ikke kunne alligevel). Han er nu sporet. Mikkel, er det
>>dig eller mig, der tager kontakt til ham?
>>
>>mvh Tj?rnov
>>
>>"A.T" wrote:
>>
>>> Ja det er den Martin Denker! Det er jeg 100% sikker p?. Nok er det en del ?r siden
>>> jeg har set ham(13-14 ?r), men jeg kan godt genkende ham, og han bor jo ogs? i Greve.
>>> vh
>>> Amdi
>>>
>>> -----Oprindelig meddelelse-----
>>> Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:
tjornov@doek.dk]
>>> Sendt: 16. december 2001 20:08
>>> Til: A.T
>>> Emne: Re: SV: SV: kim i tv
>>>
>>> Hej igen, Amdi.
>>>
>>> P? Krak kan man finde en
>>>
>>> Denker, Martin Schl?ntz
>>> ?girs Kvarter 37
>>> 2670 Greve
>>>
>>> Kan det v?re den Martin Denker? Han arbejder vist p? PrivatComputer, og du kan se et billede af ham p?
>>>
http://www.privatcomputer.dk/redaktionen/redak.htm. Genkender du ham?
>>>
>>> Mvh S?ren Tj?rnov
>>>
>>> "A.T" wrote:
>>>
>>> > Nej desv?rre. Sidst jeg snakkede med ham, var umiddelbart efter Kims d?d d.12 juni 90?.
>>> > Men jeg tror vistnok han arbejder som freelance journalist p? Ugens Rapport eller PS. Jeg mindes
>>> > at have l?st nogle artikler han havde skrevet. Men ellers kan du jo s?ge p? ham? Sidst boede han
>>> > nede i Greve, men det er som sagt ogs? en del ?r siden.
>>> >
>>> > For du fat i ham, m? du gerne hilse ham fra mig!
>>> >
>>> > venligst
>>> > Amdi Thellemann
>>> >
>>> > -----Oprindelig meddelelse-----
>>> > Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:
tjornov@doek.dk]
>>> > Sendt: 10. december 2001 19:32
>>> > Til: A.T
>>> > Emne: Re: SV: kim i tv
>>> >
>>> > Hej igen, Amdi, og tak for dine informationer.
>>> >
>>> > Ham Martin Denker, har du stadig kontakt til ham, eller p? anden vis en ide til hvordan vi kommer i kontakt med
>>> > ham?
>>> >
>>> > mvh
>>> > S?ren Tj?rnov
>>> >
>>> > "A.T" wrote:
>>> >
>>> > > -----Oprindelig meddelelse-----
>>> > > Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:
soren@tjornov.dk]
>>> > > Sendt: 29. november 2001 12:36
>>> > > Til: A.T
>>> > > Emne: Re: kim i tv
>>> > >
>>> > > Hej, og tak for mailen.
>>> > >
>>> > > -Ang?ende hvordan jeg kom med i b?rneradio, s? skyldes det ikke mindst en
>>> > > person der hedder Martin Denker.
>>> > > Han oprettede i tidernes morgen (i 1986 tror jeg nok) en fanklub for Kim. Jeg snakkede meget med ham, og
>>> > > oprindeligt skulle det vist have v?ret ham, der skulle med ind i b?rneradio. Han kendte godt
>>> > > Kim, og havde v?ret hjemme og bes?ge ham p? Howitzvej hvor han jo boede.
>>> > > Men Martin Denker blev forhindret, og s? anbefalede han b?rneradio, at de skulle ringe til mig
>>> > > og sp?rge om jeg ville med ind, og snakke med om, hvad det ville sige at v?re fan af en person. Og det sagde
>>> > > jeg naturligvis ja til.
>>> > >
>>> > > -Den stuidio 85 udsendelse jeg var inde og v?re vidne til, var en b?ndet udsendelse. Det er den som blev
>>> > > sendt d.23/12, men udsendelsen blev b?ndet et par dage forinden.
>>> > >
>>> > > -Jeg har ingen udsendelser som i ikke selv har p? i jeres glimrende oversigt over udsendelser.
>>> > > mvh
>>> > > ?mdi Thellemann
>>> > >
>>> > > "A.T" wrote:
>>> > >
>>> > > > Hej det er Amdi Thellemann der skriver.
>>> > > >
>>> > > > Jeg er 31 ?r, og var selv hardcore fan af Kim Schumacher.
>>> > > > jeg har m?dt ham 3 gange. F?rst gang i juni 85 hvor jeg fangede ham
>>> > > > uden foran radiohuset og blev fotograferet med ham.
>>> > > > Jeg var ogs? i b?rneradio med ham
>>> > > > i feb 87? hvor jeg var med som en af hans st?rste fans i Danmark. Jeg fik
>>> > > > ikke indf?rt et ord!
>>> > >
>>> > > Hvordan opstod den kontakt?
>>> > >
>>> > > > Jeg var med ham i den 20dec 1985 inde i radiohuset og se hvordan han lavede
>>> > > > en studie 85 udsendelse.
>>> > >
>>> > > Husker du ikke datoen forkert? Mener du ikke 23. december?
>>> > >
>>> > > > Jeg blev sgu helt nostalgisk da jeg faldt over jeres hjemmeside.
>>> > > > Jeg har selv nogle Kim Schumacher b?nd liggende. Har haft rigtig mange, men
>>> > > > de fleste er den dag i dag g?et tabt.
>>> > >
>>> > > Har du styr p? dem? Vi sp?rger alle om dette, for om muligt at opspore udsendelser, som vi ikke kender
>>> > > til.
>>> > >
>>> > > > Men jeg har lige en tilf?jelse!
>>> > > > I n?vner mange tv programmer han har v?ret med i, men jeg mener ikke i har med
>>> > > > hvor han havde sin f?rste tv debut.
>>> > >
>>> > > Nej, det er rigtigt. Vi har kun medtaget de tv-udsendelser, som var egentlige musikprogrammer. Hans
>>> > > deltagelser i Fredag i farver er kendt. Tilsvarende har vi heller ikke medtaget Labyrint og diverse
>>> > > andre quiz-programmer. Men alligevel: Du skulle vel ikke have Fredag i farver p? b?nd?
>>> > >
>>> > > > Det var i Wikke/Rasmussens (dem med Br?drene Bisp og Voldsom Volvo)fredags program
>>> > > > "Fredag i farver" sendt nov/dec1984. Her g?steoptr?dte han hver gang forkl?dt som en
>>> > > > af de kunstere han skulle vise en video med. Blandt andet var han kl?dt ud som Billy Idol
>>> > > > og hedegangne Pete Burns fra Dead or Alive. Det var nogle ret sjove programmer. Men det
>>> > > > var alts? her han havde sin debut p? tv. Senere kom s? 1999, Kims Corner, osv.
>>> > > > Jeps..ingen sl?r Kim Schumacher. Hverken dengang eller i dag. Og man kan h?re mange DJ
>>> > > > i dag pr?ve at efterligne hans stil.
>>> > > > Lyt bare til Peer Kaae i de programmer han har lavet for P3.
>>> > >
>>> > > Peer Kaae er os bekendt, og vi har j?vnligt kontakt til ham.
>>> > >
>>> > > > Ja det var hvad jeg havde p? hjertet. Det er godt der er en side om ham. Det fortjener han.
>>> > > > "..og indtil vi snakkes ved....lad v?re med at l?re vovse at flyve hvis du bor i etageejendom og ha
>>> > > > det du ved....ROOOAAAAAaaaaarggg..rigtig fantastisk..."
>>> > > >
>>> > > > Amdi Thellemann
>>> > >
>>> > > Mange tak for din henvendelse.
>>> > > S?ren Tj?rnov
>>
>>
>
>