Varm anbefaling: Air - Talkie Walkie

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
PJ
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22-07-2003 00:09:02
Geografisk sted: Ringsted

Varm anbefaling: Air - Talkie Walkie

Indlæg af PJ »

Hvis du g?r og mangler noget for?rsmusik, s? er anbefalingen herfra Air med deres seneste skive Talkie Walkie.

Det er overdrevent godt, og kan s?tte nogle stemninger som f? andre. Drengene fra Air bev?ger sig l?ngere bort fra de elektroniske instrumenter, og der er meget akustisk guitar p? planen. Dog lader de elektroniske aner sig ikke helt skjule, og minder i genre mest om 'Akustisk-ambient-electronica' (En ny genre er f?dt!) :lol:

Numre er meget luftige (letk?bt superlativ, men meget sandt), og vanvittig i?refaldene. S? synger drengene selv p? planen, med deres 'Allo Allo' accenter, men det passer meget fint til stemningen p? pladen!

Anmeldelse fra The Guardian http://www.guardian.co.uk/arts/critic/r ... 03,00.html

Lyt selv p? http://www.lytteposten.dk/ (s?g efter 'talkie') :D
_-= PJ =-_
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Varm anbefaling: Air - Talkie Walkie

Indlæg af MikkelBreiler »

PJ skrev:Hvis du g?r og mangler noget for?rsmusik, s? er anbefalingen herfra Air med deres seneste skive Talkie Walkie.

Det er overdrevent godt, og kan s?tte nogle stemninger som f? andre. Drengene fra Air bev?ger sig l?ngere bort fra de elektroniske instrumenter, og der er meget akustisk guitar p? planen. Dog lader de elektroniske aner sig ikke helt skjule, og minder i genre mest om 'Akustisk-ambient-electronica' (En ny genre er f?dt!) :lol:

Numre er meget luftige (letk?bt superlativ, men meget sandt), og vanvittig i?refaldene. S? synger drengene selv p? planen, med deres 'Allo Allo' accenter, men det passer meget fint til stemningen p? pladen!

Anmeldelse fra The Guardian http://www.guardian.co.uk/arts/critic/r ... 03,00.html

Lyt selv p? http://www.lytteposten.dk/ (s?g efter 'talkie') :D
'Venus' virker meget Beatles agtigt, specielt hvis jeg forestiller mig George Harrison synger den. Underligt.

-b
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

Udm?rket netsted, du henviser til. Anmelderen har ganske ret i, at Anastacia endeligt har f?et nogle or'nlige sange at arbejde med.

Apropos diskussionen 80'erne vs nu, musikalsk set: Jeg genopdager pt Haircut 100, Kate Bush, Italo-disco, mm. Jeg er ikke i tvivl om, at der bliver lavet glimrende popmusik nu som f?r. Forskellen er m?ske bare, at jeg i 80'erne tog mig tid til at finde det, jeg kunne lide - mens jeg i dag ikke gider eller ikke har tid. I stedet l?gger jeg mestendels m?rke til de ting, der stadig rumler rundt 20 ?r efter. Eneste problem: Det kan v?re sv?rt at opdrive Red Box, Fra Lippo Lippi, etc s? l?nge efter.

Dog kan opsamlings-cd'er ("bedste hits fra 2004") v?re en udm?rket ting.

Air er ikke n?dvendigvis lige min kop Earl grey, men - hey - jeg har engang f?et at vide, at jeg har en underlig musiksmag, s? hva'.... :D
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Musique skrev:Air er ikke n?dvendigvis lige min kop Earl grey, men - hey - jeg har engang f?et at vide, at jeg har en underlig musiksmag, s? hva'.... :D
Hvad med Moby?.
De bedste to sange i filmen The Beach er Moby - Porcelain og Mory Kante - Y? K? Y? K?. Sidstn?vnte er endda fra 80erne.

-breiler
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

MikkelBreiler skrev:
Musique skrev:Air er ikke n?dvendigvis lige min kop Earl grey, men - hey - jeg har engang f?et at vide, at jeg har en underlig musiksmag, s? hva'.... :D
Hvad med Moby?.
De bedste to sange i filmen The Beach er Moby - Porcelain og Mory Kante - Y? K? Y? K?. Sidstn?vnte er endda fra 80erne.

-breiler
Tak for tippet. Jeg tager en lytter, n?r jeg finder noget af Moby.

Lige nu er jeg i gang med Prefab Sprout's greatest hits - hvilket var hvad Andrew Jensen spillede p? P3 i starten af firserne, ca samtidig med KS.

...

Var der nogen, der s? interviewet med George Michael p? Tv2 for et par dage siden? Jeg er ingen fan - men han sagde, at der simpelthen ikke var plads til ham i radio-muzakken l?ngere. Skulle man v?re politisk, kunne man tro, at det skyldes hans ?benmundede krigsmodstand - men selv mente han, at hans musik var for dyb til nutidens radio-musik.

Al's? - hvis George Michael er for dyb - s? st?r det ikke godt til...

Popmusikken blev voksen i 80'erne. Lydkvaliteten er i det store og hele som i dag - men der var stadig en rest af uskyld i behold. N?r lydkvaliteten er ca ens - og det ellers ikke f?les, som om musikken har udviklet sig specielt meget - s? kan man vel se p? popmusikken 1980-2004, n?rmest ligesom man ser p? klassisk musik - hvor det ikke er specielt vigtigt, om Mozart var f?r Brahms eller omvendt.

Nu mangler vi blot nogle online-butikker, hvor man kan hente al musikken - og ikke kun lige d?n, der er tilg?ngelig p? CD lige nu.
Gæst

Re: Varm anbefaling: Air - Talkie Walkie

Indlæg af Gæst »

Drengene fra Air bev?ger sig l?ngere bort fra de elektroniske instrumenter, og der er meget akustisk guitar p? planen. Dog lader de elektroniske aner sig ikke helt skjule, og minder i genre mest om 'Akustisk-ambient-electronica'

Hvem siger Air startede med at v?re elektroniske??? Air har vel altid haft en perfekt f?ling for mixture af det akustisk perfekte og integrering af elektroniske effekter. Personligt har jeg et SUPER dejligt minde om koncerten p? Vega for et par ?r siden hvor netop blandingen af akustiske instrumenter sat sammen med elektronik gav rejsning i skulderh?jde. At Sebastian Tellier varmede op p? akustisk guitar og kvindelig theramin musiker var endnu en rejsning... og s? taler vi ikke mere om koncerten p? Falconer... for pokker et fejlcastet publikum og ringe lyd:-(
see you friday dressed in black!
Besvar