Download

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
thomasfrank
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08-11-2003 23:56:58
Geografisk sted: K?benhavn S
Kontakt:

Download

Indlæg af thomasfrank »

Hej!

Findes der en hjemmeside hvor man kan downloade Kim S radio / TV udsendelser. Eller kommer det p? denne hjemmeside?

TF
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

At l?gge alle radio og tv-udsendelser online er nok teknisk muligt, men i praksis er alt materiale omfattet af loven om ophavsret - og dermed forbudt at videredistribuere. I f?rste omgang har DR rettighederne til udsendelserne, men selvom DR en dag gav lov til at videreformidle udsendelserne, ville vi stadigv?k skulle have tilladelse fra de enkelte pladeselskaber / kunstnere til at viderebringe musikken.

S? svaret er: nej, der er ingen sider hvor man kan hente udsendelser med Kim Schumacher - og med mindre der kommer dramatiske lov?ndringer, s? vil det heller ikke blive muligt senere.


/Tom.
/Tom.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det der med indhentelse af tilladelse fra hver kunstner mener jeg man kan slippe uden om. Enhver kan lave en dansk internetradio og betale kr. 6000,- for det om m?neden (sat op fra kr. 1000,- her i ?r) til KODA.

S? er der kun en tilladelse fra DR tilbage ...

Mvh S?ren Tj?rnov
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

6.000 kr om m?neden = 72.000 kr om ?ret. Dertil kommer ?vrige udgifter med at holde det k?rende + b?vl. Det sk?re er, at pengene g?r til KODA og udover en enkelt "Love in Siberia"-sang, kan jeg ikke p? st?ende fod komme i tanke om andet dansk musik, som KS spillede....

Desuden: Ville det ikke blive monotont efter kort tid? Hvor mange timer er alt materialet, hvis man spillede det hele i ?n k?re? Og dog: hvis man blander det med anden dansemusik, ville det sikkert v?re fedt - men s?dan en tanke st?der sikkert purister. :D

N? - det var de 100K om ?ret, vi kom fra...
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

?h - jeg husker da ogs? Martin Hall: Ice and Hands :-) .. og tager man Expert-b?nd og tv-udsendelser med er der en p?n bunke at v?lge imellem.

... men bortset fra det: en Internet-radio beh?vede jo ikke kun spille KS-musik. T?nk hvis vi kunne g? p? opdagelse i Mikkel Breilers (og andres) plade-arkiver - s? er 24 timer i d?gnet for lidt ;-)

I?vrigt: KODA udbetaler da ikke kun til danske kunstnere s? vidt jeg ved?
/Tom.
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

Hvis man lige tager tanken om en Internet-radiostation lidt videre, s? skal f?lgende ting overvejes:

* ?konomien i det. Hvad koster det egentlig? KODA, servere, etc.

* Arbejdsbyrden. Hvor meget arbejde kr?ves der, b?de til at bygge det op og til at holde det vedlige. Skal der v?re (deltids)ansatte?

* Indt?gtskilder. Kan man kradse nogle af pengene ind igen? Abonnenter til kanalen. Sponsorer/reklamer. Salg af t-shirts, kasketter, mm med logoer (merchandise).

* Organiseringen af det hele. Der skal vel laves et firma.

* Og s? det mere sjove: Hvad skal stationen indeholde? M?lgruppen? P? hvilket sprog (dansk eller engelsk).

Jeg synes jo, det kunne v?re smaskhamrende sjovt, specielt hvis man kunne blive enig om nogle retningslinjer om, at stationen skal spille kvalitets-dansemusik fra 80'erne og fremad. Hvis det bare bliver en ?ndl?s blanding af nutidens lalle-trance/techno, s? kan det v?re lige meget.

Men OK: Jeg st?r bare her p? sidelinjen og r?ber lidt. Dette er ikke mit netsted og jeg disponerer ikke over en enorm cd-samling. 8)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Musique skrev:
* Og s? det mere sjove: Hvad skal stationen indeholde? M?lgruppen? P? hvilket sprog (dansk eller engelsk).
Hmm umiddelbart har jeg den evne at kunne forestille mig f?lgende radiojingle i WBLS stil.

WKFM (Double-You Kim F M, where you hear....Hall & Oates, Lionel Ritchie, Prince, Stacey Lattishaw, Lime....)

Et dansk navn kunne v?re Radio Retrokim.
"En lytter har skrevet ind og klaget over at vi taler ind over mp2 filerne..."
og jeg disponerer ikke over en enorm cd-samling. 8)
Fy, 'cd' uartigt ord. Vinyl er det rette ord. :)

Klik p? partystuebillederne.
http://vinylisbetter.dyns.cx/MusicCollection/Music/

-breiler
Besvar