SLL Records 24102003

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

SLL Records 24102003

Indlæg af SLL »

Torben, Mikkel - tak for en hyggelig tur i g?r :-)

For mine pladers vekommende, s? blev det ikke til s? meget. Men som man siger - "Lidt er ogs? godt".

1.
12" Kissing the pink
Indeholder: Stand up, Certain things are likely (Phil harding mixes). Ville nu godt have haft den originale Certain things... det mix KS spillede.

2.
EP
Howard Jones - The 12" album.
Indeholder bl.a nummeret "Pearl in the shell", som jeg f?rst huskede igen, da jeg h?rte pladen. Et dejligt Howard nummer, lige i min stil.
?ller ligger der jo - new song, what is love, like to get to know you well i extended versioner, s? det er bare dejligt :-)

3.
12"
Feargal Sharkey - A good heart.
Her er jeg en lille smule skuffet, kun lidt da det er en 12". Men A siden er lig med single versionen, s? det er lige ?rgeligt, men pyt.

3.
Album
KANO - Another life
Fantastisk album i mine ?jne ;-)
Jeg kan ikke takke Breiler nok for, at have fundet denne plade til mig, tak igen :-)
En dejlig tyk fyldig overv?ldende synth 80'er lyd, som bare er for dejlig. Specielt huskede jeg pludselig nummeret - Ikeya Seki. KS har ogs? spillet det, s? det var for fedt at have det p? plade.
Alle numrene p? plade, er oven i k?bet extended versioner.

4.
12"
Russia Heat - Tell me your name (copenhagen mix)
En plade som ogs? er ganske fed. Og hvis man er til Pete Burns/dead or alive, s? er man helt klart ogse til denne plade. Det er lidt sjovt, at se hvem der medvirker p? plader. Tom East er med i gruppen p? guitars. I dag er han vidst nok lidt af en synth freak.

5.
12"
Picnic at the white house - We need protection
Masser af udstr?ling af energi i dette nummer. Rigtig fedt omkv?d og groove.

6.
12"
Movieland - Postcard to New York
Umiddelbart kunne jeg kende coveret, men kunne ikke huske sangen. Et ganske fedt nummer.

7.
12"
James Brown - Living in America
Stadig rigtig fed. En god 12 tommer, som er god at mixe med :-)
Spilles stadig flittigt p? 80'er diskoteker rundt omkring i landet.

8.
12"
Philip Bailey - Easy lover
God extended plader. Starten p? denne, modsat 7 tommer versionen, har f?et ekstra Roland TR808 prercussion tilsat, som er fint nok i bl.a mix-situationer. Glad og dejlig plade.

9.
12"
ABC - The look of love (Special remix)
Enormt fedt, hvor man virkelig kan h?re de fede elementer s?som basgangen, synthriff's, og trommer. Alle elementer er pillet ud af originalen, og fyret totalt af i dette remix.

10.
12"
A-ha - The sun always shines on TV
Stadig dejlig. Husker specielt et KS megamix, hvor denne plade (A-siden) - blev alspillet p? 33 omd. - som grundrytmen. Dern?st blev der k?rt forskellige ting oven i, ret sjovt :-)
Dengang KS spillede mixet, var jeg sikker p?, at DR selv havde lavet det. Jeg ved det stadig ikke!

11.
Shalamar - Dancing in the streets
Fed at lytte til, man kommer i rigtig godt hum?r. Dejlig frisk film musik.

12.
12"
The Rock steady crew - Hey you
Ja, havde den kun som 7 tommer, men nu alts? ogs? som 12. Man bliver sku happy af dette nummer :-)

13.
12"
Princess - say I'm your no. 1
Spillede pladen meget f?r i tiden, en plade som jeg havde l?nt. Nu er det min egen.


Det var vidst det, lidt men godt ;-)

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: SLL Records 24102003

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
Torben, Mikkel - tak for en hyggelig tur i g?r :-)

For mine pladers vekommende, s? blev det ikke til s? meget. Men som man siger - "Lidt er ogs? godt".
Ja, synd at Torben skulle hjem s? tidligt, det slog tidsplanen i stykker, s? derfor vendte jeg rundt og ventede med Beat-Bop som jo er det dyreste sted til sidst ...
Kissing the pink
Howard Jones - The 12" album.
Feargal Sharkey - A good heart.
Og det var det du k?bte i butikker, resten var jo fra mine gemmer ;)
Russia Heat - Tell me your name (copenhagen mix)
Desv?rre en plade som SoundStation velfortjent tager 150 bananer for i god tilstand, her var det coveret som havde lidt overlast.
Movieland - Postcard to New York
KS spillede 3 verioner af denne, ogs? den instrumentale, han var antageligtvist betaget af den, den instrumental blev nemlig ikke spillet til sidst i en udsendelse som ellers var s?dvanen for instrumentale versioner ;)
Jeg tror at KS har l?rt mig at s?tte pris p? instrumentalversionerne, jeg er glad for dem, ogs? selvom jeg synes at dub versionerne med lidt kor + andre vocals er fedest.
James Brown - Living in America
Med god grund en af de ting man altid kan spille, den skriger ikke 80'er snarrere er tro mod b?de originalen og James' fraseringer.
Philip Bailey - Easy lover
En af mine favoritter. Sl?v ting som er sat meget godt sammen, det hj?lper at Phil af og til bruger sin stemme og andre steder sine trommer - et eksempel p? en god trommespiller som ved hvorn?r det er fedt at have en vokal.
ABC - The look of love (Special remix)
Det er et eksempel p? noget som er splittet til atomer og sat sammen igen p? en rytmisk god facon. Det var f?rst senere at sampleren gjorde en ende p? 'rigtige extended remix'.
A-ha - The sun always shines on TV
Ogs? en af mine favoritter, den langsomme udgave i mixet er ogs? rigtigt fed.
Dengang KS spillede mixet, var jeg sikker p?, at DR selv havde lavet det. Jeg ved det stadig ikke!
Hmm hvad siger Finn?
Shalamar - Dancing in the streets
Det var satans du fik ?benbart mit special trykte eksemplar hvor lagenet er fjernet ;)
The Rock steady crew - Hey you
Som Steffen brandt ville sige (hvis han blev n?dt til det) "En Kla-sisk plade".
Princess - say I'm your no. 1
Engelsk hitfabriksmusik i den bedre halvdel. Ikke nogen tosset vokal heller.
Det var vidst det, lidt men godt ;-)
Ork ja jeg er bagud med indtastingen af det fra i sidste uge (163 12'') og med det fra Torben (104 styk) og det jeg k?bte p? byturen (63 styk) s? skal jeg snart skrive med halv linie afstand for at f? plads i regnearket. Hvad mon man g?r n?r man skal taste den 65537'nde plade ind? :)

-breiler
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Re: SLL Records 24102003

Indlæg af Torben Pedersen »

SLL skrev:Torben, Mikkel - tak for en hyggelig tur i g?r :-)

Selv tak, godt du fandt nogle plader du kunne bruge.

For mine pladers vekommende, s? blev det ikke til s? meget. Men som man siger - "Lidt er ogs? godt".

1.
12" Kissing the pink
Indeholder: Stand up, Certain things are likely (Phil harding mixes). Ville nu godt have haft den originale Certain things... det mix KS spillede.

2.
EP
Howard Jones - The 12" album.
Indeholder bl.a nummeret "Pearl in the shell", som jeg f?rst huskede igen, da jeg h?rte pladen. Et dejligt Howard nummer, lige i min stil.
?ller ligger der jo - new song, what is love, like to get to know you well i extended versioner, s? det er bare dejligt :-)

3.
12"
Feargal Sharkey - A good heart.
Her er jeg en lille smule skuffet, kun lidt da det er en 12". Men A siden er lig med single versionen, s? det er lige ?rgeligt, men pyt.

3.
Album
KANO - Another life
Fantastisk album i mine ?jne ;-)
Jeg kan ikke takke Breiler nok for, at have fundet denne plade til mig, tak igen :-)
En dejlig tyk fyldig overv?ldende synth 80'er lyd, som bare er for dejlig. Specielt huskede jeg pludselig nummeret - Ikeya Seki. KS har ogs? spillet det, s? det var for fedt at have det p? plade.
Alle numrene p? plade, er oven i k?bet extended versioner.

4.
12"
Russia Heat - Tell me your name (copenhagen mix)
En plade som ogs? er ganske fed. Og hvis man er til Pete Burns/dead or alive, s? er man helt klart ogse til denne plade. Det er lidt sjovt, at se hvem der medvirker p? plader. Tom East er med i gruppen p? guitars. I dag er han vidst nok lidt af en synth freak.

5.
12"
Picnic at the white house - We need protection
Masser af udstr?ling af energi i dette nummer. Rigtig fedt omkv?d og groove.

6.
12"
Movieland - Postcard to New York
Umiddelbart kunne jeg kende coveret, men kunne ikke huske sangen. Et ganske fedt nummer.

7.
12"
James Brown - Living in America
Stadig rigtig fed. En god 12 tommer, som er god at mixe med :-)
Spilles stadig flittigt p? 80'er diskoteker rundt omkring i landet.

8.
12"
Philip Bailey - Easy lover
God extended plader. Starten p? denne, modsat 7 tommer versionen, har f?et ekstra Roland TR808 prercussion tilsat, som er fint nok i bl.a mix-situationer. Glad og dejlig plade.

9.
12"
ABC - The look of love (Special remix)
Enormt fedt, hvor man virkelig kan h?re de fede elementer s?som basgangen, synthriff's, og trommer. Alle elementer er pillet ud af originalen, og fyret totalt af i dette remix.

10.
12"
A-ha - The sun always shines on TV
Stadig dejlig. Husker specielt et KS megamix, hvor denne plade (A-siden) - blev alspillet p? 33 omd. - som grundrytmen. Dern?st blev der k?rt forskellige ting oven i, ret sjovt :-)
Dengang KS spillede mixet, var jeg sikker p?, at DR selv havde lavet det. Jeg ved det stadig ikke!

11.
Shalamar - Dancing in the streets
Fed at lytte til, man kommer i rigtig godt hum?r. Dejlig frisk film musik.

12.
12"
The Rock steady crew - Hey you
Ja, havde den kun som 7 tommer, men nu alts? ogs? som 12. Man bliver sku happy af dette nummer :-)

13.
12"
Princess - say I'm your no. 1
Spillede pladen meget f?r i tiden, en plade som jeg havde l?nt. Nu er det min egen.


Det var vidst det, lidt men godt ;-)

Mvh. SLL
Besvar