Fanklub tilbage i slutningen af 80'erne

Spørgsmål om Kim og de projekter han var involveret i.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
PJ
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22-07-2003 00:09:02
Geografisk sted: Ringsted

Fanklub tilbage i slutningen af 80'erne

Indlæg af PJ »

Hej

Er det noget af jer der kan huske, og m?ske var medlem af en fanklub, der blev stiftet tilbage i slutningen af 80'erne af en gut fra K?ge omr?det..

Grunden til at jeg bringer dette op (er pim?rt forbi jeg f?rst er kommet p? det nu), men jeg fik, som medlem, tilsendt et interview som denne gut lavede med KS i DR. (KS sidder bla. og mobber gutten med at han ikke har r?d til at k?be en sodavand i DR's kantine!)

Jeg har selvf?lgelig mistet dette interview nu, men er det andre i dette forum der ogs? var medlem at denne fanklub i slutningen af 80'erne, og ligger inde med det !??!???!? :)
_-= PJ =-_
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Vi har haft emnet oppe at vende f?r - og jeg mener endda at vi fandt frem formanden - der i?vrigt arbejdede p? Stevns Lokalradio.

Det var endda af flere veje det lykkedes os at finde ham; for det f?rste kunne vi selv huske et interview fra b?rneradioen hvor fanklubben blev omtalt. Det var dog ikke formanden der var i studiet, men derimod en Amdi et-eller-andet.
Sjovt nok henvendte selvsamme Amdi sig til os (p? ks.dk) i samme periode. Men hvad enden blev husker jeg ikke .... jeg m? se lidt i arkiverne.
/Tom.
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Jo, her er lidt: http://forum.kimschumacher.dk/viewtopic.php?t=815

Formanden hed (hedder) alts? Martin Denker.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

(fwd) Sv: [Fwd: SV: SV: SV: kim i tv]

Indlæg af MikkelBreiler »

her er det seneste som er sket i den forbindelse, det er 1.75 ?r siden og Martin har ikke givet lyd fra sig, jeg pillede ved det en gang til efter jul, nok i april 2002, men han havde travlt s? det er g?et i sig selv. Burde nok have v?ret mere ih?rdig.... bakspejlet er altid 20/20:
............
En meget interessant mail fra Martin Denker som har vist sig at v?re den helt rigtige
Martin Denker (og samtidigt eneste som er offentligt telefon registreret i DK med det
navn.. ;)

Jeg vil se om jeg kan f? et samarbejde omkring indhold til hjemmesiden igang, Martins
tilbud helt fantastisk.

-breiler

On Fri, 4 Jan 2002 21:58:07 +0100, "Martin Denker" <martin@journalist.dk> wrote:

>Hej Mikkel,
>
>Tak for dit brev, og undskyld det sene svar. Har haft forrygende travlt i julen. Jeg arbejder for en r?kke magasiner, bl.a. Danmarks nye livsstils-fotomagasin, Pix.
>
>Sjovt nok var jeg inde p? jeres hjemmeside ca. 1 uge f?r du skrev til mig.
>Fandt den via et link/banner eller lign. - kan ikke rigtig huske det!
>
>Jeg kan muligvis hj?lpe jer med info og lign. Og ja, jeg var medstifter og formand for Kim Schumacher Fanklub. Der blev skrevet en del om den - omkring 1986/87, hvor vi etablerede den. Kim sagde "god for den" i sin tid, og var med til at pr?ge den, bl.a. med autografpostkort og nye singler, hentet fra USA, der i?vrigt blev sendt gratis ud til medlemmerne.
>
>P? et tidspunkt talte/m?dte jeg Kim s? ofte, at han direkte opfordrede mig til at komme med ideer (hovedsagelig til jingler) til hans udsendelser, b?de i radioen - men ogs? i programmet 1999.
>I ?vrigt har jeg lige en lille rettelse til jeres hjemmeside: Hans medvirken i Wikke/Rasmussens program hedder "Fredag i Farver".
>
>Jeg har flere interviews med Kim, jeg har lavet med ham - som I frit m? l?gge ud p? jeres hjemmeside - hvis I n?vner tydelig kildeangivelse og kreditering.
>Det drejer sig om et par interviews til en lokalradio, hvor vi bl.a. havde en direkte stemningsrapport fra New York, hvor Kim fortalte om de kendte i USA. Forestil dig lige det i 1985 - at have Kim med p? tr?den direkte fra New York. Det var sgu noget, der gav lyttere dengang.
>
>Om jeg kan hj?lpe jer direkte med udsendelser, ved jeg ikke. Jeg har vel omkring 100 b?nd, men har ikke datoer p? alle. Jeres er rimelig omfattende!
>Sjovt nok overv?rede jeg flere af hans udsendelser dengang, men det blev ogs? en "vane". Bare en af de gode!
>
>PS. Hvis I taler med Amdi, m? I hilse ham mange gange fra mig.
>
>Bedste hilsner
>Martin
>----- Oprindelig meddelelse -----
>Fra: "Mikkel Breiler" <mibm@worldonline.dk>
>Til: "Martin Denker" <Martin.Denker@pricom.dk>
>Sendt: 18. december 2001 20:19
>Emne: Re: [Fwd: SV: SV: SV: kim i tv]
>
>
>Hej Martin
>
>I anledning af at vi er nogle stykker som mener _du_ er (eller var) formand for en
>Kim Schumacher fanklub, vil vi blive meget glade hvis du vil kontakte mig.
>
>Vi er meget interesserede i at udveksle historier fra folk som har m?dt ham og som
>eventuelt har billeder og andet at bidrage med til vores store samling.
>Undertegnede har selv en af de mere alsidige samling af udklip, Kim Schumacher radio
>og tv optagelser og optagelser fra andre radio programmer og andet sj?ldent
>materiale. Men jeg tror nok hans mor var hans st?rste fan. Hendes samling er
>ihvertfald st?rre end nogen af vores samlinger.
>
>P.t. er vi en halv snes mennesker som bruger lidt fritid p? vores hjertebarn
>http://www.kimschumacher.dk som indtil videre er blevet opdateret med radio og tv
>programmer, men hist og pist kommmer der flere ting til, s?som Radio Rita og
>reklameb?nd. Med tiden skulle vi ogs? f? plads til oversigter over filmanmeldelser,
>filmtekstninger, artikler af og om Kim Schumacher og hans bog fra 1987, og hans
>medvirken p? M?nd I Bl?ts 12'' af Vi Har Det fra 1984 p? CBS Records. Men radio og tv
>er det de fleste t?nder p?, og derfor l?gger vi ud med det.
>
>Kig p? sitet, flere af de f?rste udsendelser har hans speak, det han sagde henover
>pladerne, p?tegnet. S? man kan faktisk l?se hans radio udsendelser som en bog :)
>
>Hvis du p? noget tidspunkt har v?ret ude p? nettet og se hvem som skrev noget om Kim,
>s? vil du hurtigt opdage at flere af disse sites ikke er mere. For eksempel
>Frank Schouws Den Hemmelige Kim Schumacher side p? Geocities.
>Bjarne Tveskovs Kims Corner side p? uni-c.
>Per G?tterups DIKU side hvor jeg selv skrev biografien, (dette var den f?rste www
>side om Kim Schumacher fra 1995).
>Og flere andre. Flere af dem henviser idag til vores site.
>Og vi er altid glade for at nogen p?peger en fejlstavning, genkender en gruppe eller
>en sang som vi mangler navnet p?. Eller skriver til os med historier om Kim, eller
>giver os en dato p? en udsendelse som vi ikke er sikker p?. Og af og til er der endda
>folk som donerer os alt fra et b?nd til en kasse med b?nd som de ikke l?ngere vil
>have selv.
>
>Sitet for Kim Schumacher blev forevist Kims mor i forbindelse med et arrangement som
>Peer Kaae stod for i Danmarks Radio 14/12 2000. Og hun er meget glad for det vi
>lavet. Vi har haft mulighed for at bes?ge hende i august m?ned i ?r og s? hendes
>samling over hvad hun har. Vi bladrede i hans barnsdomskammarets pladesamling, hvor
>der ogs? er plader givet som gave til ham. Og l?nte en stak af hans b?nd. Kims mor
>kom med et par sjove historier om Kim. Og viste nogle af de film han lavede i
>60'erne. En dag kommer disse ting ogs? med p? sitet. Vi er altid ?bne overfor
>historier, ukendte optagelser, facts og rettelser med Kim Schumacher.
>
>Nogle gange vil folk gerne bidrage l?bende til vores arbejde og b?de for at lette
>kommunikationen med andre men ogs? for os selv og s? at andre kan f?lge vores arbejde
>p? sitet fra sidelinien, benytter vi en nyhedsgruppe kaldet
>fido.pri.magna.kim_schumacher p? en nyhedsserver som hedder news.magna.dk. Du er
>derfor ligeledes meget velkommen til at blande dig debatten sammen med andre og
>genoplive din barndom, du er ihvertfald ikke alene :)
>Du kunne for eksempel blive redakt?r p? www.kimschumacher.dk og lave en biografi for
>en gruppe eller artist af og til.
>
>-breiler
>
>On Mon, 17 Dec 2001 22:37:41 +0100, S?ren Tj?rnov <tjornov@doek.dk> wrote:
>
>>Succes! Hvis jeg husker rigtigt, s? har der tidligere v?re nogen, som godt vidste, at KS havde v?re i B?rneradio
>>sammen med en eller anden formand for en KS-fanklub (som s? ikke kunne alligevel). Han er nu sporet. Mikkel, er det
>>dig eller mig, der tager kontakt til ham?
>>
>>mvh Tj?rnov
>>
>>"A.T" wrote:
>>
>>> Ja det er den Martin Denker! Det er jeg 100% sikker p?. Nok er det en del ?r siden
>>> jeg har set ham(13-14 ?r), men jeg kan godt genkende ham, og han bor jo ogs? i Greve.
>>> vh
>>> Amdi
>>>
>>> -----Oprindelig meddelelse-----
>>> Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:tjornov@doek.dk]
>>> Sendt: 16. december 2001 20:08
>>> Til: A.T
>>> Emne: Re: SV: SV: kim i tv
>>>
>>> Hej igen, Amdi.
>>>
>>> P? Krak kan man finde en
>>>
>>> Denker, Martin Schl?ntz
>>> ?girs Kvarter 37
>>> 2670 Greve
>>>
>>> Kan det v?re den Martin Denker? Han arbejder vist p? PrivatComputer, og du kan se et billede af ham p?
>>> http://www.privatcomputer.dk/redaktionen/redak.htm. Genkender du ham?
>>>
>>> Mvh S?ren Tj?rnov
>>>
>>> "A.T" wrote:
>>>
>>> > Nej desv?rre. Sidst jeg snakkede med ham, var umiddelbart efter Kims d?d d.12 juni 90?.
>>> > Men jeg tror vistnok han arbejder som freelance journalist p? Ugens Rapport eller PS. Jeg mindes
>>> > at have l?st nogle artikler han havde skrevet. Men ellers kan du jo s?ge p? ham? Sidst boede han
>>> > nede i Greve, men det er som sagt ogs? en del ?r siden.
>>> >
>>> > For du fat i ham, m? du gerne hilse ham fra mig!
>>> >
>>> > venligst
>>> > Amdi Thellemann
>>> >
>>> > -----Oprindelig meddelelse-----
>>> > Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:tjornov@doek.dk]
>>> > Sendt: 10. december 2001 19:32
>>> > Til: A.T
>>> > Emne: Re: SV: kim i tv
>>> >
>>> > Hej igen, Amdi, og tak for dine informationer.
>>> >
>>> > Ham Martin Denker, har du stadig kontakt til ham, eller p? anden vis en ide til hvordan vi kommer i kontakt med
>>> > ham?
>>> >
>>> > mvh
>>> > S?ren Tj?rnov
>>> >
>>> > "A.T" wrote:
>>> >
>>> > > -----Oprindelig meddelelse-----
>>> > > Fra: S?ren Tj?rnov [SMTP:soren@tjornov.dk]
>>> > > Sendt: 29. november 2001 12:36
>>> > > Til: A.T
>>> > > Emne: Re: kim i tv
>>> > >
>>> > > Hej, og tak for mailen.
>>> > >
>>> > > -Ang?ende hvordan jeg kom med i b?rneradio, s? skyldes det ikke mindst en
>>> > > person der hedder Martin Denker.
>>> > > Han oprettede i tidernes morgen (i 1986 tror jeg nok) en fanklub for Kim. Jeg snakkede meget med ham, og
>>> > > oprindeligt skulle det vist have v?ret ham, der skulle med ind i b?rneradio. Han kendte godt
>>> > > Kim, og havde v?ret hjemme og bes?ge ham p? Howitzvej hvor han jo boede.
>>> > > Men Martin Denker blev forhindret, og s? anbefalede han b?rneradio, at de skulle ringe til mig
>>> > > og sp?rge om jeg ville med ind, og snakke med om, hvad det ville sige at v?re fan af en person. Og det sagde
>>> > > jeg naturligvis ja til.
>>> > >
>>> > > -Den stuidio 85 udsendelse jeg var inde og v?re vidne til, var en b?ndet udsendelse. Det er den som blev
>>> > > sendt d.23/12, men udsendelsen blev b?ndet et par dage forinden.
>>> > >
>>> > > -Jeg har ingen udsendelser som i ikke selv har p? i jeres glimrende oversigt over udsendelser.
>>> > > mvh
>>> > > ?mdi Thellemann
>>> > >
>>> > > "A.T" wrote:
>>> > >
>>> > > > Hej det er Amdi Thellemann der skriver.
>>> > > >
>>> > > > Jeg er 31 ?r, og var selv hardcore fan af Kim Schumacher.
>>> > > > jeg har m?dt ham 3 gange. F?rst gang i juni 85 hvor jeg fangede ham
>>> > > > uden foran radiohuset og blev fotograferet med ham.
>>> > > > Jeg var ogs? i b?rneradio med ham
>>> > > > i feb 87? hvor jeg var med som en af hans st?rste fans i Danmark. Jeg fik
>>> > > > ikke indf?rt et ord!
>>> > >
>>> > > Hvordan opstod den kontakt?
>>> > >
>>> > > > Jeg var med ham i den 20dec 1985 inde i radiohuset og se hvordan han lavede
>>> > > > en studie 85 udsendelse.
>>> > >
>>> > > Husker du ikke datoen forkert? Mener du ikke 23. december?
>>> > >
>>> > > > Jeg blev sgu helt nostalgisk da jeg faldt over jeres hjemmeside.
>>> > > > Jeg har selv nogle Kim Schumacher b?nd liggende. Har haft rigtig mange, men
>>> > > > de fleste er den dag i dag g?et tabt.
>>> > >
>>> > > Har du styr p? dem? Vi sp?rger alle om dette, for om muligt at opspore udsendelser, som vi ikke kender
>>> > > til.
>>> > >
>>> > > > Men jeg har lige en tilf?jelse!
>>> > > > I n?vner mange tv programmer han har v?ret med i, men jeg mener ikke i har med
>>> > > > hvor han havde sin f?rste tv debut.
>>> > >
>>> > > Nej, det er rigtigt. Vi har kun medtaget de tv-udsendelser, som var egentlige musikprogrammer. Hans
>>> > > deltagelser i Fredag i farver er kendt. Tilsvarende har vi heller ikke medtaget Labyrint og diverse
>>> > > andre quiz-programmer. Men alligevel: Du skulle vel ikke have Fredag i farver p? b?nd?
>>> > >
>>> > > > Det var i Wikke/Rasmussens (dem med Br?drene Bisp og Voldsom Volvo)fredags program
>>> > > > "Fredag i farver" sendt nov/dec1984. Her g?steoptr?dte han hver gang forkl?dt som en
>>> > > > af de kunstere han skulle vise en video med. Blandt andet var han kl?dt ud som Billy Idol
>>> > > > og hedegangne Pete Burns fra Dead or Alive. Det var nogle ret sjove programmer. Men det
>>> > > > var alts? her han havde sin debut p? tv. Senere kom s? 1999, Kims Corner, osv.
>>> > > > Jeps..ingen sl?r Kim Schumacher. Hverken dengang eller i dag. Og man kan h?re mange DJ
>>> > > > i dag pr?ve at efterligne hans stil.
>>> > > > Lyt bare til Peer Kaae i de programmer han har lavet for P3.
>>> > >
>>> > > Peer Kaae er os bekendt, og vi har j?vnligt kontakt til ham.
>>> > >
>>> > > > Ja det var hvad jeg havde p? hjertet. Det er godt der er en side om ham. Det fortjener han.
>>> > > > "..og indtil vi snakkes ved....lad v?re med at l?re vovse at flyve hvis du bor i etageejendom og ha
>>> > > > det du ved....ROOOAAAAAaaaaarggg..rigtig fantastisk..."
>>> > > >
>>> > > > Amdi Thellemann
>>> > >
>>> > > Mange tak for din henvendelse.
>>> > > S?ren Tj?rnov
>>
>>
>
>
PJ
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22-07-2003 00:09:02
Geografisk sted: Ringsted

Ja, ja....

Indlæg af PJ »

Men Breiler, s? er det vist p? tiden at du fatter pennen og skriver til ham igen....T?nk bare hvor fedt det kunne at h?re disse interviews og s? samtidig have dem liggende til download....

Jeg tror du g?r mange en tjeneste ved at pr?ve at kontakte Martin D. igen....Please...

PJ
_-= PJ =-_
Besvar