Et kig i musikarkivet

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Et kig i musikarkivet

Indlæg af Erling Larsen »

Som jeg har truet med tidligere, ville jeg f?lge trop og smide en liste med min samling p? nettet... Det tager sq tid at taste alt det og jeg har ikke fundet nogle frivillige til at g?re det endnu :-)

N?, men listen er p? nu og den opdateres med noget som ligner 100-200 titler dagligt. Skift evt. 1980 ud med 1970, 1960, 1990 osv, for listninger af de ?vrige ?rtier. Listen er et direkte udtr?k fra min database og hvis flere titler g?r igen, kan der v?re tale om forskellige udgaver eller samme nummer p? forskellige medier ! S? er det vist p? plads.

Enjoy ;-)

http://www.mobilshow.dk/1980.HTM
Mvh Erling 8-)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Et kig i musikarkivet

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:N?, men listen er p? nu og den opdateres med noget som ligner 100-200 titler dagligt. Skift evt. 1980 ud med 1970, 1960, 1990 osv, for listninger af de ?vrige ?rtier. Listen er et direkte udtr?k fra min database og hvis flere titler g?r igen, kan der v?re tale om forskellige udgaver eller samme nummer p? forskellige medier ! S? er det vist p? plads.

Enjoy ;-)

http://www.mobilshow.dk/1980.HTM
Er det korrekt opfattet at du ikke har en edb-listing af dine plader overhovedet men er begyndt p? at taste ind og at dette er den eneste info du p.t. optager i en database?

Du viser ikke hvilken type medie titlen er p?. Du henviser til et nummer som man men et halvt ?je kan forestille sig er et nummer p? du har p?f?rt en plade i din samling - men jeg kan ikke umiddel?bart se hvad der er singler og 12'' og s?dan.....

Det vil v?re fint hvis man blot kan se hvilken udgivelse det drejer sig om, og eventuelt ogs? selskab og pladenummer. Som det er nu kan de 10 ZZ-Top sange v?re et hvilken som helst album man blot ikke ser navnet p?, men som man m?ske kan finde p? et andet site.

I?vrigt har jeg overvejet at smide min egen database ud p? nettet i en eller anden form.
Men jeg ville nok n?jes med 12'' og mix plader, for jeg har kategoriseret dem, der er jo ikke nogen grund til at bladre frobi mine EPer med Dizzy Gillespie, Miles Davis, Svend Asmussen og Billie Holiday eller albums med Abba og 10CC n?r man leder efter det jeg har i min 12'' samling.

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hej Breiler

Nej, jeg har skam en gammel listning fra en anden database, men den er ikke komplet eller tidssvarende p? nogen m?de og desv?rre kunne den ikke overf?res til det nye system.

Ja, jeg er igang med at indtaste hele m?llen, for man skal jo ikke kede sig.
Jeg vil s? lige sige, at de data som er p? listen er plukket fra databasen. Jeg kan sagtens medtage medietype, Navn p? album mv., hvilke ogs? er data som jeg indtaster i databasen. Det vil ogs? komme p? ved den n?ste opdatering (engang i nat) , men denne 1. listning, var bare for at pr?ve at lave et styret udtr?k fra databasen og l?gge den p? nettet...og det virkede jo efter hensigten.
Jeg er helt enig med dig i, at de data som jeg medtog her og nu, slet ikke er tilstr?kkeligt for freaks som os, og det r?des der bod p? :-)

Mht. pladens / cd?ens nummer, s? glemta jeg at indtaste disse fra starten, men ved en senere gennemgang, eller p? foresp?rgsel, vil disse v?re at finde.

Som jeg ogs? har skrevet, s? opdaterer jeg dagligt og der tastes p? livet l?s, s? se om den n?ste udgave ikke skulle v?re bedre.

I ?vrigt er fil nummeret p?sat de enkelte medier men ALDRIG direkte p? coveret...Kun p? plast omslaget p? cden eller p? plast coveret p? pladen / singlen osv.
Mvh Erling 8-)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Nej, jeg har skam en gammel listning fra en anden database, men den er ikke komplet eller tidssvarende p? nogen m?de og desv?rre kunne den ikke overf?res til det nye system.
Jeg plejer enten at lure formatet af, hvis det ikke er komprimeret lader det sig ganske let afg?re hvordan data er lagret ved at glo med hexviewer og danne sig et indtryk af strukturen i databasen.

Eller ogs? beder jeg programmet exportere til noget som det jeg ?nsker at bruge dataene i kan importere.
Jeg er helt enig med dig i, at de data som jeg medtog her og nu, slet ikke er tilstr?kkeligt for freaks som os, og det r?des der bod p? :-)
..
I ?vrigt er fil nummeret p?sat de enkelte medier men ALDRIG direkte p? coveret...Kun p? plast omslaget p? cden eller p? plast coveret p? pladen / singlen osv.
Det er ogs? m?den, selvom de fleste af mine pladerer k?bt som de stod i folks samlinger med dj-m?rkater p?. De plader jeg k?ber i ?jeblikket er ikke s? meget udgivelser som almindelige mennesker har st?ende p? reolen. Og da slet ikke hvis det ikke kunne k?bes i de normale butikker, dog er nogle af de mix jeg har p?f?rt expoert m?rkater og lignende. Hvilket egentlig kan undre.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Er selv i gang med en liste...

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Det er et k?mpe langtidsvarende arbejde, hvis indtastningsarbejdet skal v?re fyldestg?rende og brugbart p? et senere tidspunkt :-(

Jeg er selv i gang med en liste, og allerede nu er jeg g?et lidt d?d :-)
Mht. registreret oplysninger, s? var jeg selv i gang med eb Access database p? et tidpunkt hvor jeg stadig spillede som 80'er DJ.

Dengang var alle oplysninger vigtigt - kunstner, title, format, BPM, ?rstal, pladeselskab, land, mixes JA/NEJ, hvor kan pladen mixes, plade kvalitet, varighed, stilart - som bare nogen af de felter jeg lige husker.
Det var meningen, at jeg ville have databasen med ud p? DJ job p? en labtop computer. S? kunne der genereres playlister udfra databasen, hvilke plade jeg f.eks skulle spille n?r dansegulvet var fyldt, og hvilke der skulle spilles n?r gulvet var tomt :-)

Dern?st kunne jeg ogs? se hvilken plader der kunne mixes sammen p? BPM, samt hvor de skulle mixes. Skulle folk sp?rge om man havde en bestemt plade, s? skulle man naturligvis ogs? kunne s?ge p? alle plader/stilarter/?rstal.

Men som sagt, det er et k?mpe stort arbejde mht. registrering af 5000 plader, som m?ske er et sted mellem 50-100000 tusinde melodier. S? det blev ikke til meget andet end tanken og noget af databasen. Jeg opgav!

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hej SLL

Sjovt at l?se dit indl?g, for det er pr?cis samme ?rsag til at jeg startede med at taste l?s og samme mur jeg skulle over hvergang...Tast, taste, taste...

Jeg har ?ndret lidt p? opstillingen, s? nu ligger det hele under:

http://www.mobilshow.dk/musikdb.HTM
Bem?rk, at det kun er meget f? kategorier der virker lige nu, men det er kun et sp?rgsm?l om ganske kort tid.

Breiler ! Jeg har addet lidt ekstra info, men der skal lige tastes lidt mere *S*

Kan s? lige n?vne, at databasen bliver opbygget med s?gefunktioner mm., svarende lidt til den som er p? dette site.
Mvh Erling 8-)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Sjovt at l?se dit indl?g, for det er pr?cis samme ?rsag til at jeg startede med at taste l?s og samme mur jeg skulle over hvergang...Tast, taste, taste...
Til jer begge to, der er fedt p? den anden side af muren :)

Det er da kun n?r man k?ber st?rre partier at der er mindre forhindringer f?rend det igen kan nydes. 50 nye polader kan jo f?rst s?ges p? lige fod med de ?vrige n?r de er blevet lagt ind i databasen.

Jeg vil kigge lidt p? din nye ops?tning.

-breiler
Besvar