Hj?lp til identifikation af sange

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

Hj?lp til identifikation af sange

Indlæg af millemus »

Hej alle 80?er-disco-freaks :D

Jeg har et par sange som jeg har v?ret n?dt til at opgive at identificere selv...

De er optaget fra radioen for MANGE ?r siden, og lydkvaliteten er ringe :cry:

S? det kunne da v?re dejligt at finde dem p? vinyl/cd - i ordentlig lydkvalitet.

Problemet er jo s? bare, at jeg ikke aner, hvad sangene hedder, eller hvem som synger dem. Og s? kan det jo v?re lidt sv?rt at finde frem til dem.... :(

S? nu er det, at jeg har brug for jeres hj?lp.

Jeg kan dog kun komme med meget sparsomme oplysninger om sangene, og udelukkende ved hj?lp af teksten, som endda er sv?r at h?re fordi der er meget sus p? b?ndet.

N?, here we go:


Sang 1:

Sunget af en dame. Er nok fra starten/midten af 80?erne. Genren er italo disco. Noget af teksten, lige f?r omkv?det, lyder s?ledes:

...And I saw you - I will take you away....

Noget af omkv?det lyder som om hun synger noget med " I?ll get a way to Paradise" og s? noget med "Into a neverending...." Og s? er der en del ekko i sangen.

Sorry, men det er alt, jeg kan sige om den.


Sang 2:

Ligeledes sunget af en dame. Nok fra starten af 80?erne, eller m?ske endda fra slutningen af 70?erne.
Genren er disco igen.
Og denne gang kan jeg ikke fort?lle andet end at hun i omkv?det synger noget med: ..." here in my hometown..."
Igen er der lidt ekko hist og pist i sangen.


Det var ikke mange oplysninger, jeg kunne komme med :oops:

Men hvis nogle af jer har en formodning om, hvilke sange det kunne v?re, s? sig endelig frem :lol:
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har ikke lige nogle ideer. Men hvis det er muligt for dig at overspille numrene (blot et brudstykke) fra kassetteb?nd til en mp3-fil, og linke til dem, s? vil vi nok komme et svar meget n?rmere meget hurtigere.

I ?vrigt interessant, at du sp?rger her. Det er sk?gt at hj?lpe hinanden med den slags.

Hvis du ikke f?r noget svar her, s? pr?v forummet p? http://www.discomusic.com. De plejer at v?re lidt bedre til at genkende tekster fra sange. Personligt l?gger jeg n?sten ikke m?rke til, hvad der synges. Jeg h?rer sangen som et instrument.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hj?lp til identifikation af sange

Indlæg af MikkelBreiler »

millemus skrev:
Hej alle 80?er-disco-freaks :D

Jeg har et par sange som jeg har v?ret n?dt til at opgive at identificere selv...
jeg kan desv?rre ikke sige noget ud fra de quotede dele.
Umiddelbart minder alt det jeg kan huske om stemmer i et dybere leje en d en kvindes. S?e mit bud p? 1. var The Rain, Oran Juice Jones - ikek just italo disco :(
Mit bud p? 2. var http://www.lyricsfind.com/lyrics/4419/43604.php - hvor "here in my hometown" er med flere gange i teksten, men heller ikke s?rligt sandsynligt en du leder efter.
Det er muligt at selve lyden vil trigge et eller andet.

Jeg har det omtrenmt som Tj?rnov, sang er et musikalsk instrument. Selve det der synges opfatter jeg ikke p? samme m?de som hvis jeg fx sad og l?ste det.

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Dav Dav Millemus :-)

Det er godt nok ikke megen hj?lp du kommer med...
Jeg har siddet med de helt store lytteb?ffer fremme og fors?gt at finde frem til et par mulige match.
Det eneste jeg har fundet, som tiln?rmelsesvis kunne ligne lidt af teksten fra sang 1 er flg.:

Artist: Flipper
Release: 1982
Album: Generic Flipper
Track: (I saw you) shine


Tekst:

Turn away, turn away from the wall
Turn away, turn away from the wall
Face me now, face me now
Show me, show me all your tears
Your pain, your pain makes me burn

It's my shame
It's my shame we both hurt
We both hurt

I've got to strip this flesh from my bones
I've got to hammer this wall with my hands
With my hands

And i saw you
I saw you shine


Jeg vil s?ge videre

Mvh Erling 8)
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

Hej alle

Indlæg af millemus »

Tak fordi I er s? hj?lpsomme :D

Jeg ved godt, at der ikke er mange oplysninger at g? efter, s? det er ikke ligefrem en let opgave, jeg har givet jer.

Desv?rre har jeg ikke mulighed for at l?gge samples ud p? internettet - det ville ellers nok g?re efters?gningen en del nemmere :)

Tak for linket, Tjornov.
Jeg har nu pr?vet at efterlyse sangene d?r ogs? :D
Jo flere steder - jo st?rre chancer for, at der er nogle, der kender sangene.

:P
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

En lille lydpr?ve...

Indlæg af millemus »

www.hot.ee/italodisco2/unknown12.mp3

Please, pr?v at g? ind p? ovenst?ende link og lyt til den stump musik der ligger der.....

Det er "Here in my hometown"-sangen, jeg leder efter.
H?ber, nogle af jer kan genkende den.... :)
Og fort?lle mig, hvad den hedder og hvem der synger den.
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Du har godt nok sat os p? en opgave d?r !

Har siddet og studeret teksten, skrevet ned og s?gt og s?gt og...

Intet af det jeg kommer frem til passer. Der findes alt for mange tekster, hvor "Here in my hometown" indg?r.

Umiddelbart synes jeg at hendes stemme kunne minde lidt om Earth And Fire, der hittede med Weekend. Men jeg f?r det ogs? nogle gange til at lyde som Patsy Kensit fra Eight Wonder...Hmmmm

Du har vel ikke en indikation af ?rstal eller andre oplysninger ?
Mvh Erling 8-)
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

Hej Erling

Indlæg af millemus »

Hejsa :D

He-he, ja, jeg ved godt, at det er noget af en sej opgave, jeg d?r har sat jer p? :wink:

Nej, jeg har desv?rre ingen oplysninger overhovedet :(

Men det hjalp forh?bentligt, at der kom lidt lyd p?, s? folk kan g? ind og h?re, om de kender sangen :D
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hej Erling

Indlæg af MikkelBreiler »

millemus skrev:Hejsa :D

He-he, ja, jeg ved godt, at det er noget af en sej opgave, jeg d?r har sat jer p? :wink:

Nej, jeg har desv?rre ingen oplysninger overhovedet :(

Men det hjalp forh?bentligt, at der kom lidt lyd p?, s? folk kan g? ind og h?re, om de kender sangen :D
Selve stemen minder om en af pigerne fra ABBA, og musikalsk er vi meget tidligt p? den. Der er langt fra hende her til Patsy Kensit.

Jeg er overbevist om at der er tale om en engelsktalende pige som har engelsk som et af sine prim?re sprog. jeg tror ikke det blot er en tilf?ldedig skolepige som for en slant for at synge i et billigt spansk lydstudie.
Jeg har aldrig h?rt denne sang f?r men jeg synes p? en m?de den minder meget om ABBA cirka 1975-76. Kan du give os et ?rstal p? hvorn?r du tidligst kan have optaget den, om det er fra Hej P3 eller noget andet vi kan forholde os lidt til. Kan du k?de sangen / b?ndet sammen med en oplevelse, for eksempel en lejrtur, et sportsst?vne noget samtidigt p? tv eller i dine omgivelser, fx en ny i klassen, en butik bliver revet ned.
En bestemt film f?r premiere, hvad man nu kan t?nkes at k?de det sammen med?

Udgaven vi h?rer lyder ikke som om det er et specielt discomix eller for den sags skyld diskoteks pr?get, det minder mere om ren pop og underholdning, det kan give et fingerpeg om hvilken type sangerinde vi er ude efter her.
Det er nok ikke Tina Charles.

-breiler
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

He Breiler

Indlæg af millemus »

:D

Jeg har slet ingen id? om ?rstal.

S? vidt jeg husker, optog jeg den fra et b?nd, min nabo havde.
Og hvorn?r HAN s? havde optaget den, ved jeg ikke... :(

Han er flyttet nu, og jeg har ikke hans nye adresse - ellers ville det jo have v?ret oplagt at sp?rge ham :D

Jeg mener, der stod FANFARE p? b?ndet.
Der var en masse blandet musik p?.
Kan der have v?ret et radioprogram, der hed s?dan?

Jeg er virkeligt taknemmelig over, at I er s? s?de og hj?lpsomme :P
Endnu en gang tak.
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

M.h.t. den anden sang.....

Indlæg af millemus »

Jeg kunne rigtigt godt t?nke mig, hvis jeg ogs? kunne f? lagt den anden sang ud p? Nettet....
S? er chancerne for at f? den identificeret nok en hel del st?rre :)

"Hometown"-sangen var der en anden person, der havde lagt ud p? Nettet allerede.
Jeg har nemlig ogs? efterlyst den p? det forum, som Tj?rnov linker til tidligere i denne tr?d :)
En af skribenterne fra det andet forum genkendte den, da han ogs? har s?gt efter den i mange ?r :(

Er der en hj?lpsom sj?l herindefra, som evt. kan hj?lpe mig med at l?gge den anden sang ud p? nettet?
Jeg har ikke mulighed for at kunne g?re det selv :(

Jeg bor i R?dovre.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: M.h.t. den anden sang.....

Indlæg af MikkelBreiler »

millemus skrev:Er der en hj?lpsom sj?l herindefra, som evt. kan hj?lpe mig med at l?gge den anden sang ud p? nettet?
Jeg har ikke mulighed for at kunne g?re det selv :(

Jeg bor i R?dovre.
Jeg bor i Ballerup, du er velkommen til at komme forbi i n?ste uge, jeg er hjemme fra sent imorgen aften (s?ndag), og ugen frem.
Jeg kan ogs? hoste klippet s? der kan linkes til det udefra.

-breiler
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlæg af Erling Larsen »

Hej millemus

"Jeg mener, der stod FANFARE p? b?ndet.
Der var en masse blandet musik p?.
Kan der have v?ret et radioprogram, der hed s?dan? "

Ja, det var Christian Flagstad som stod bag roret p? dette program og det var muligvis en yderst god ledetr?d, i det jeg har mange spoleb?nd (hehe, nu bliver vi retro ) med ham. S? nu vil jeg finde den gamle Revox frem og begynde at lytte til Fanfare... Mener i ?vrigt helt bestemt, at der gemmer sig rigtig tidlige KS. programmer p? disse og med garanti f?r 1984, hvor jeg gik over til kassetteb?nd :-)
Mvh Erling 8-)
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

Indlæg af millemus »

Begge sangene kan nu h?res her:

http://home.tiscali.dk/mibm/camilla/



:D
Zephyx4884
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11-11-2003 01:29:58
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Zephyx4884 »

Jeg vil ?de min gamle hat p? at det er Patrick Perquee som har produceret dette nummer. Han er (u)kendt for at have produceret grupper som Hot Shot, Nicky Onidis, Night Society med flere. F?lles for disse nummere er at man skal v?re heldig med at finde dem p? vinyl da de ikke er udgivet p? CD. Mit bedste bud er at det kan v?re en af Nicky Onidis f?rste plader, da hun sj?ldent holder samme niveau i sangen, men jeg er ikke helt sikker.
MVH
Henrik
I am adicted to music!!!
Besvar