Server-opdatering
Redaktør: www.kimschumacher.dk
Server-opdatering
S?ndag aften blev serveren opdateret forskellige steder - bl.a. har jeg langt om l?nge opgraderet den k?rende version af php til 4.3.3. Opgraderingen er overst?et nu, men der er muligvis nogle fejl pga- inkompabilitet mellem den tidligere version.
Jeg har allerede fundet (og rettet) et par stykker, men hvis I oplever fejl (typisk n?r I vil gemme nye data), s? meld tilbage hertil s? jeg kan f? rettet hurtigst muligt.
Jeg har allerede fundet (og rettet) et par stykker, men hvis I oplever fejl (typisk n?r I vil gemme nye data), s? meld tilbage hertil s? jeg kan f? rettet hurtigst muligt.
/Tom.
- MikkelBreiler
- Geografisk sted: Ballerup
- Kontakt:
Re: Server-opdatering
tom skrev:Der er b?rnesygdomme!S?ndag aften blev serveren opdateret forskellige steder - bl.a. har jeg langt om l?nge opgraderet den k?rende version af php til 4.3.3. Opgraderingen er overst?et nu, men der er muligvis nogle fejl pga- inkompabilitet mellem den tidligere version.
OK, p.t.fortsat fejl ved s?gning i databasen - jeg har lige pr?vet at s?ge p? "rein", ofr jeg f?r fortsat ?rsoversigten for 1984s udsendelser frem som svar.Jeg har allerede fundet (og rettet) et par stykker, men hvis I oplever fejl (typisk n?r I vil gemme nye data), s? meld tilbage hertil s? jeg kan f? rettet hurtigst muligt.
-breiler
S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.
B?de beta.ks.dk og www.ks.dk er fuldt opdateret nu,
/Tom.
- MikkelBreiler
- Kontakt:
Si, jeg kan s?ge!tom skrev:S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.

-breiler
- MikkelBreiler
- Kontakt:
Men jeg kan ikke rette Paul Rein oplysningerne til. Gawd damnit.MikkelBreiler skrev:Si, jeg kan s?ge!tom skrev:S? har jeg f?et rettet en del fejl - jeg h?ber det er hele bunken der er fixet nu.
-breiler
-breiler
M?ske kan du rette p? beta.dk?
Under alle omst?ndigheder (nu kommer noget vigtigt) :
jeg kigger p? fejlrettelserne nu, og laver en komplet rollback af databasen s? dataerne er som f?r jeg startede konverteringen. I praksis er sk?ringadatoen s?ndag d. 10.05.2003 kl. 19 - jeg g?r ikke ud fra det er meget der er rettet herefter, da editorerne ikke har fungeret det meste af tiden.
Under alle omst?ndigheder (nu kommer noget vigtigt) :
jeg kigger p? fejlrettelserne nu, og laver en komplet rollback af databasen s? dataerne er som f?r jeg startede konverteringen. I praksis er sk?ringadatoen s?ndag d. 10.05.2003 kl. 19 - jeg g?r ikke ud fra det er meget der er rettet herefter, da editorerne ikke har fungeret det meste af tiden.
/Tom.
S? ser det ud til at alt er klart igen. Jeg har genindl?st backup-dataerne fra s?ndag aften, og ved samme lejlighed rettet "Tj?rnovs" felter til (kunstnernavn = 128 karakterer og den slags
)
Igen: skriv lige hvis der skulle v?re en smutter imellem, men her ser det ud til at virke.
[Teknisk sniksnak]
Jeg opdaterede fra php version 4.0.6, der er ?ldgammel, til nyeste stabile version, 4.3.3 - problemerne opstod efter at alle variable nu specifikt skulle adresseres med $_GET, $_POST eller $_COOKIE - afh?ngig af hvordan html-siden nu skulle refreshes. Det VIDSTE jeg godt ingen jeg opdaterede (hvilket er hoved?rsagen til at jeg har udskudt det s? l?nge
) - men NU skulle det v?re ....
Ks.Dk viste sig at v?re s?rligt slem, fordi jeg bruger b?de GET og POST forskellige steder, da GET bliver indexeret i s?gemaskiner og POST ikke g?r.

Igen: skriv lige hvis der skulle v?re en smutter imellem, men her ser det ud til at virke.
[Teknisk sniksnak]
Jeg opdaterede fra php version 4.0.6, der er ?ldgammel, til nyeste stabile version, 4.3.3 - problemerne opstod efter at alle variable nu specifikt skulle adresseres med $_GET, $_POST eller $_COOKIE - afh?ngig af hvordan html-siden nu skulle refreshes. Det VIDSTE jeg godt ingen jeg opdaterede (hvilket er hoved?rsagen til at jeg har udskudt det s? l?nge

Ks.Dk viste sig at v?re s?rligt slem, fordi jeg bruger b?de GET og POST forskellige steder, da GET bliver indexeret i s?gemaskiner og POST ikke g?r.
/Tom.