Genialt site!

Forslag, kommentarer, ris, ros og røghatte til folkene bag www.kimschumacher.dk

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Genialt site!

Indlæg af Musique »

Jeg troede, at jeg var en n?rd, da jeg i 80'erne spurtede hjem fra skole, mm for at kunne sidde parat ved radio og b?ndoptager, s? jeg kunne optage nye hits, som jeg ikke h?rte andre steder.

Jeg n?ede da ogs? at skrive et fanbrev til ham og fik et p?nt svar, afsendt fra USA.

Jeg har f?rst l?nge efter - ved hj?lp af Internet - fundet ud af, hvor stort arbejde, han egentlig lagde i udsendelserne.

Dengang i 80'erne var der alts? pro-Kim og anti-Kim lejre. Nogle Dire Straits-fans kunne ikke d?je ham. Han snakkede alt for hurtigt og musikken var for vild - det var argumenterne.

Jeg elskede hans udsendelser - og i dag - mange ?r senere - er mine optagelser stadig noget af det bedste disco jeg har. Og jeg lytter stadig til dem hver uge. Han form?ede at v?lge musik af h?j kvalitet - og derved ogs? langtidsholdbar.

(Jeg optog ikke hele udsendelser - men kun de numre, jeg kunne lide.)

Takket v?re jeres database kan jeg nu finde fulde titler og navne p? grupper. Jeg takker for det store stykke arbejde, I har lagt i dette site.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Genialt site!

Indlæg af MikkelBreiler »

Musique skrev:Jeg troede, at jeg var en n?rd, da jeg i 80'erne spurtede hjem fra skole, mm for at kunne sidde parat ved radio og b?ndoptager, s? jeg kunne optage nye hits, som jeg ikke h?rte andre steder.
Det var du sikkert ogs?, for det var jeg - den ene halvdel af min 8. -10. klasse lyttede til Kim Schumacher og den anden gjorde ikke.
Jeg n?ede da ogs? at skrive et fanbrev til ham og fik et p?nt svar, afsendt fra USA.
Det brev vil vi meget gerne se. Er det muligt vi kan finde ud af ngoet?
Jeg har en skanner og du er velkommen til at l?ne mig det igennem posten eller komme forbi mig og kigge lidt i min samling af lyd, video og avis (ud-) klip.
(Jeg optog ikke hele udsendelser - men kun de numre, jeg kunne lide.)
Er det s?dan at du har sange som vi ikke har p? databasen, og som stammer fra udsendelser eller sammenh?nge som vi enten ikke har noteret eller som vi ikke kender til?
Du m? gerne komme forbi med et b?nd eller lave en kopi og sende til mig - eller Tj?rnov - vi er ret gode til at finde sange ud fra meget sparsomt materiale, hvis blot vi har h?rt det f?r et sted eller genkender et og andet.
Der er nogle udsendelser som vi endnu ikke har noteret indhold for, men som vi er rimeligt sikre p? fandt sted. Og s? nogle som vi regner med findes, men som vi ikke aner noget om. (det skal der nok fortsat v?re).

-breiler
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

Hej -breiler,

Uha - brevet fra Kim r?g vist desv?rre ud ved en oprydning for en del ?r tilbage :-( Jeg havde en skuffe med breve og var n?dt til f? mere plads i min dav?rende lejlighed. Jeg kan dog stadig huske dele af indholdet.

Vedr. b?nd: Jeg har jo siddet og kigget (dele af) jeres database igennem og den ser ud til at d?kke, hvad jeg har. Jeg lyttede f?rst og fremmest til Studie 8x-udsendelserne og dem har I vist alle. Jeg optog kun de numre, jeg kunne li' og kun undtagelsesvist speaken ind imellem.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Musique skrev:Uha - brevet fra Kim r?g vist desv?rre ud ved en oprydning for en del ?r tilbage :-( Jeg havde en skuffe med breve og var n?dt til f? mere plads i min dav?rende lejlighed. Jeg kan dog stadig huske dele af indholdet.
OK, det er ?rgeligt, men lad os h?re hvad du kan huske af det, m?ske er der noget vi ikke har fra andre kilder.

-breiler
Musique
Indlæg: 59
Tilmeldt: 03-10-2003 15:11:02

Indlæg af Musique »

Det var nu ikke nogen vildt sp?ndende korrespondance.

Jeg skrev til ham, at jeg elskede hans udsendelser, optog dele af musikken p? b?nd og at walkmanen k?rte p? b?nd med Schumacher-hits, n?r jeg joggede gennem Odenses gader kl 5 om morgenen i frostvejr.

Dertil svarede han, at han var glad for, at jeg satte pris p? hans udsendelser. Jeg kan ikke huske resten - men det var p?nt langt, m?ske 15 linjer, skrevet p? maskine.

I hvert fald var det l?kkert, at han gad svare.

Jeg skrev en del breve til studiev?rter - det var f?r email og al den slags. Dengang var Kim - s?dan som I skriver andetsteds her p? netstedet - et lys i m?rket, for musikradioen var alts? ikke altid lige sp?ndende. Derfor skrev jeg til de f?, som spillede ordentlige ting, at de gerne m?tte forts?tte i det spor. En skrev s?m?nd tilbage, at det havde han ikke t?nkt sig, for det var at snobbe nedad. ?h, ja - det var f?r reklame-radiostationerne piblede frem. Nu har piben vist f?et en anden lyd.
Besvar