Albums med Kano, Hipnosis og Data

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Albums med Kano, Hipnosis og Data

Indlæg af MikkelBreiler »

Det er lykkedes mig at skaffe nogle udem?rkede vinyl plader her i s?ndags. Nogle af perlerne er disse tre albums:

Kano - Another Life, 1983
Hipnosis - Hipnosis, 1984
Data - Elegant Machinery, 1985

Kano har Another Life som titel sang, denne er nok meste kendt som den Sanny-X' Splashdown mix starter med ;) Album udgaverne Another Life og Dance School er konsistent med 12'' for Another Life hvor Dance School er placeret p? B-siden, s? man kan n?jes med albummet. Ikeya-Seki er nummeret som KS spiller i en udsendelse.

Hipnosis plade er meget stemningsful, og meget instrumental. Der er l?nt fra b?de Jarre og Vangelis og Pulstar skulle da ogs? v?re Vangelis' fra filmen Blade Runner.

Datas album har Elegant som navn for side A, og Machinery som navn for side B. Sangene Data og D.J. findes p? side B, men med et nummer imellem. Der disse to sange som Kim har spillet i sine udsendelser omend i andre versioner.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Jeg har ogs? hipnosis albummet, som jo er ganske fedt.
Kano er stadig min farvorit :)

Jeg kender ikke Data albummet?! Er der noget fra dette album, som
er specielt kendt?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hejsa,

Jeg har ogs? hipnosis albummet, som jo er ganske fedt.
Kano er stadig min farvorit :)

Jeg kender ikke Data albummet?! Er der noget fra dette album, som
er specielt kendt?

Mvh. SLL
Ja kendt er Data/D.J. medley'et som if?lge S?ren Tj?rnov skulle v?re lavet af Razormaid og if?lge Torben Pedersen kun udgivet p? en obskur dobbelt 12'' i r?d vinyl til en brugt pris p? cirka 2000, men som jeg har fundet p? en englesk 12'' vinyl udgave uden reference til Razormaid.

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ja kendt er Data/D.J. medley'et som if?lge S?ren Tj?rnov skulle v?re lavet af Razormaid og if?lge Torben Pedersen kun udgivet p? en obskur dobbelt 12'' i r?d vinyl til en brugt pris p? cirka 2000, men som jeg har fundet p? en englesk 12'' vinyl udgave uden reference til Razormaid.
Som jeg ogs? har skrevet i databasen, s? l? "In blue...DJ" p? Razormaid Chapter Nine, der m? v?re udkommet en gang i starten af 1986 eller deromkring.

Jeg k?bte nummeret hos Razormaid i august 1998, hvor de havde 14 ?rs f?dselsdag, og derfor solgte custom cd'er til $14!! Man kunne simpelthen v?lge mellem alle deres select-numre (omkring 1600-1700 den gang) og s? selv fylde en cd op! Der kom en del andre godbider med p? den cd:

1: Alphaville - Dance with me *
2: Data - In Blue... DJ *
3: Angel Chorus - Devil on my shoulder *
4: The Twins - Face to face, heart to heart
5: Vicious Pink - Take me now
6: Telex - L'amout toujours
7: Lana Pelley - Pistol in my pocket
8: Moskwa TV - Generator 7/8
9: Gat Decor - Passion
10: Moby - Go

* = det mix som KS spillede

Jeg har downloadet en del med Data, heriblandt en r?kke numre fra den lp.

Der skulle i ?vrigt findes en opsamlings-cd med Data - Accumulator - udgivet i Sverige en gang i 1995 (p? Eternity Records, ETER 002; se ogs? http://www.musicmaniac.de/bands/data/d_data.html).

S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev: Som jeg ogs? har skrevet i databasen, s? l? "In blue...DJ" p? Razormaid Chapter Nine, der m? v?re udkommet en gang i starten af 1986 eller deromkring.
P? den diskografi du linkede til er der vist 3 udgivelser med In Blue/DJ medleyet:
Chapter 9
DLP: 19?? US Razormaid
In Blue... DJ (Razormaid Mix)


Aniversary 5.5
3LP: 19?? US Razormaid
In Blue... DJ (Razormaid Mix)

..
The Very Best Of Razormaid! Volume I
CD: 19?? US Razormaid RM-CD-01
In Blue... DJ (Razormaid Mix)

Men umiddelbart s? m? den maxi jeg har v?re denne:

12": 1986 UK Proto/Sire Records ENAT 133
Ricocheted Love (Extended Dance Mix)
In Blue
D.J. (Extended Dance Remix)

-breiler
Besvar