Kraftwerk udsendte nyt album 4/8 Tour De France Soundtracks

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Kraftwerk udsendte nyt album 4/8 Tour De France Soundtracks

Indlæg af MikkelBreiler »

Hej

Jeg fik morgenteen galt i halsen i s?ndags da min mor viste mig en stor artikel om nyt album fra Kraftwerk, med nye sange, ikke bare mix af gammelt. Nyt album, det er ikke sket siden 1986. Der stod bl.a. at den udkom ig?r 4/8, men...

..Albummet er det ikke lykkedes mig at k?be endnu, b?de Merlin, Guf og Fona havde samme historie, de har ikke f?et den og venter den il?bet af nogle dage.

Men i GUF havde de den nye single (fra juli) Tour De France 03 p? b?de CD single (50 kr) og 12'' (60 kr). Jeg k?bte sidstn?vnte og har spillet den een gang, hvor jeg samplede den. F?rst fandt jeg singlen p? www.gufmusik.dk og vbalgte at kigge efter den i butikken, jeg fandt den ogs? men de har copy protection p?, og da jeg benytter min pc til at lave minidisc optagelser at lytte til s? ville jeg ikke umiddelbart st?tte EMI. S? jeg valgte s? at finde den brugt en dag, s? meget harster det vel ikke hvis man f?r albummet snarligt. men henne ved disken havde de vinyl udgaven af maxien s? den k?bte jeg s? p? stedet, den har jo ikke copy protection ;)
Jeg har efter samplingen lagt den p? min harddisk i ukomprimeret form og der bliver den indtil min DAT er forbundet ordentligt, n? ja forresten, jeg k?bte en DAT i torsdags. Desv?rre uden remote, manual og rack?rer. Sidstn?vnte var ellers noget jeg havde planlagt men hvad, jeg overlever jo nok. Den nye udgave af Tour De France (100-?ret for l?bet) er meget stilren, bl?ret ligefrem. For d?rligt at man bor i en lejlighed mellem en dame f?rst i tresserne og en gammel pensionist og med en b?rnefamilie som underbo.

P? nettet er det lykkedes mig at finde det nye album i mp3 format (det tog ingen tid, der er pudsigt nok sj?ldent leveringsvanskeligheder fra fan til fan, i mods?tning fra EMI til fan) og det lyder meget interessant, jeg har derfor opprioriteret at finde albummet til at g? i byen p? onsdag eller torsdag og se hvor langt de er kommet med det i Merlin, Guf og Fona. Det ville v?re en fed ting at have her weekenden.

-breiler
PJ
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22-07-2003 00:09:02
Geografisk sted: Ringsted

Tour De France Soundtracks

Indlæg af PJ »

L?nte CD'en af en ven der havde v?ret heldig at finde den p? udgivelsesdagen, men har kun f?et h?rt den lidt.

Er dog faldet over nogle fede numre som Vitamin og Elektro Kardiogramm, som egentlig er meget tro mod Kraftwerks tidligere v?rker.

Gaffa var ikke synderlig begestret for den :roll: , l?s selv:

http://www.gaffa.dk/anmeldelser/view.ph ... w_id=26440

Jeg synes nu samlet set at det er ret godt, selvom langt fra al materialet er nyt! Klart k?bev?rdig! :D
_-= PJ =-_
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Tour De France Soundtracks

Indlæg af MikkelBreiler »

PJ skrev:L?nte CD'en af en ven der havde v?ret heldig at finde den p? udgivelsesdagen, men har kun f?et h?rt den lidt.
meget heldig, if?lge GUF er interessen for albummet kommet som en overraskelse. Samme GUF i Ballerup siger at de har den snart, f?r den den p? CD, men regner med at f? den p? vinyl i l?bet af en uge. Men det med vinylen var noget usikkert netop pga den store intersesse for albummet, dermed slutter jeg s? at vinyl kan g? hen og blive udsolgt inden ret meget af den n?r til Danmark.
Jeg b?r nok p? Mandag n?r jeg skal til Friheden St. p? kursus tage op til Kbh p? vejen hjem og se om ikke den store (tilbagev?rende) SoundStation skulle have f?et den hjem p? vinyl.

-breiler
Besvar