Danielle Deneuve - The Plague (maxi)

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Roskildica
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24-07-2003 17:22:37

Danielle Deneuve - The Plague (maxi)

Indlæg af Roskildica »

Hej

Jeg h?ber nogen her kan hj?lpe mig. P? et af mine gamle optageb?nd har jeg en sang der handler om pesten i Europa, kanon fed sang - holder den dag i dag. En dame synger og en mand forklarer udviklingen etc. i den kaotiske situation i Europa p? det tidspunkt.

Efter i lang tid at have fors?gt at finde ud af hvem der har lavet den, tror jeg nu jeg har fundet ud af det ved hj?lp af denne gode hjemmeside, nemlig: Danielle Deneuve - The Plague (maxi).

Er der nogen der kender ovenn?vnte sang og kan nikke genkendende til min sang beskrivelse ?? Evt. nogen der ved hvordan jeg kan skaffe den sang ?? KS spillede sangen: Studie 86 03-03-1986 (mandag) !!

Derudover kan jeg se at KS spillede en anden sang med gruppen/hende d.: Studie 85 09-09-1985 (mandag). En sang der hedder The Rising Sun....m?ske det er en sang om Hiroshima bomben ?? Jeg har nemlig en anden sang med en dame der synger og igen en mand der forklarer udviklingen / handlingen om dengang Hiroshima bomben blev smidt....er det mon denne sang ??? Og igen, hvor kan man mon skaffe denne ??

Jeg h?ber virkelig der er nogen der kan hj?lpe mig, p? forh?nd tusind tusind tak....

Mvh
Roskildica
PJ
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22-07-2003 00:09:02
Geografisk sted: Ringsted

Danielle Deneuve

Indlæg af PJ »

Hej Roskildica

Jeg kender godt maxi'en med Danielle Deneuve, og The Rising Sun er den der handler om Hiroshimabomben. Den lyder lidt som en Paul Hardcastle - Nineteen-Wannabe....Men enig nummeret holdt 100....

Du kan pr?ve finde den p? http://www.musicstack.com, ellers m? du ud p? loppemarkeder...
_-= PJ =-_
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Danielle Deneuve - The Plague (maxi)

Indlæg af MikkelBreiler »

Roskildica skrev:
..
Er der nogen der kender ovenn?vnte sang og kan nikke
genkendende til min sang beskrivelse ?? Evt. nogen der ved hvordan jeg kan skaffe den sang ?? KS spillede sangen: Studie 86 03-03-1986 (mandag) !!
Det er korrekt. Den kan v?re udgivet b?de via det franske eller danske selskab (Harlekin) hun var signet til dengang.
Mon ikke du kan skaffe den via nette, s?g enten p? Danielle Deneuve eller Robert Powell
P.t. er den ikke at finde p? www.gemm.com, www.blackrhythm.com. Men mon ikke du kan finde den andre steder. S? sj?lden er den trods alt ikke.
Ellers kom her forbi med et b?nd.... ;)
Derudover kan jeg se at KS spillede en anden sang med gruppen/hende d.: Studie 85 09-09-1985 (mandag). En sang der hedder The Rising Sun....m?ske det er en sang om Hiroshima bomben ?? Jeg har nemlig en anden sang med en dame der synger og igen en mand der forklarer udviklingen / handlingen om dengang Hiroshima bomben blev smidt....er det mon denne sang ??? Og igen, hvor kan man mon skaffe denne ??
Det er ogs? korrekt. Jeg har et p?nt eksemplar af denne i overskud, du har m?ske noget at bytte med?
Ellers kan den ogs? p? GEMM for $23 her:
http://www7.gemm.com/ddc/search.pl?sid= ... %2CDANIELL

Ang?ende The Plague p? 12'' s? er min p? Harlekin, HMS 1341/12, udgivet 1986. Min The Rising Sun er ligeledes p? Harlekin, HMS 1335/12, 1985, og den somjeg har tilover er helt almindelig med trykt cover, og den jeg har i min samling er ditto blot med biografi, billeder og den slags (anmelder eksemplar).

Klik her for et billede af mit pladebelagte stuegulv ;)http://home.tiscali.dk/mibm/Kim_Schumac ... ter_01.jpg
(og for en forklaring klik her:
http://home.tiscali.dk/mibm/Kim_Schumac ... ter_01.txt)

Og nej, stuegulvet er ikke normalt belagt med maxisingler og mixplader ;)

-breiler
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Danielle Deneuve

Indlæg af MikkelBreiler »

PJ skrev:Du kan pr?ve finde den p? http://www.musicstack.com, ellers m? du ud p? loppemarkeder...
Jeg fandt mine i SoundStation p? Larsbj?rnsstr?de (Pisserenden) men afdelingen der er lukket ned. Og i den store afdeling (p? Gl. Kongevej 135) har de ikke et billigt marked med plader, s? v?r parat til at se en prisseddel med m?ske 50 kroner p? den.

-breiler
Roskildica
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24-07-2003 17:22:37

Re: Danielle Deneuve - The Plague (maxi)

Indlæg af Roskildica »

Hej igen,

Jeg er hel m?ll?s, 3 svar allerede....og vel at m?rke gode svar, jeg siger tusind tusind tak !!

Jeg har nu pr?vet at bestille dem via nettet, s? f?r vi se hvordan det g?r. Men jeg kunne ikke have fundet dem uden jeres hj?lp og det er jeg virkelig taknemmelig for, I har reddet min weekend :-)

Kan man godt se jeg ikke er forv?nnet med at folk i disse forums kan hj?lpe...!?! :-)

N?, men jeg h?ber jeg en dag kan v?re behj?lpelig med noget til jer...

Mvh
Roskildica
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Danielle Deneuve - The Plague (maxi)

Indlæg af MikkelBreiler »

Roskildica skrev:Hej igen,
Jeg har nu pr?vet at bestille dem via nettet, s? f?r vi se hvordan det g?r. Men jeg kunne ikke have fundet dem uden jeres hj?lp og det er jeg virkelig taknemmelig for, I har reddet min weekend :-)
Tjae nu er der jo ingen grund til at give $23 (+ porto, forsikring og diverse gebyrer) for The Rising Sun, s? jeg vil h?be du har fundet den billigere.
Mht The Plague ved jeg ikke hvad den g?r for p.t. Men mon ikke det er det samme ude p? nettet som The Rising Sun.
Kan man godt se jeg ikke er forv?nnet med at folk i disse forums kan hj?lpe...!?! :-)
Mnmnaha nu har du jo ikke v?ret p? s? l?nge og jeg synes nok (hvis jeg selv skal sige det) at vi pr?ver at svare folk ganske godt, ogs? f?r i tiden.
Det er ikke altid man lige ved pr?cist hvilken sang eller plade folk mener men gode steder at finde dem, kan vi altid komme med :)

-breiler
Roskildica
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24-07-2003 17:22:37

Rettelse...

Indlæg af Roskildica »

Hej

I m? have misforst?et mig, det er ikke dette forum jeg ikke plejer at modtage gode svar fra....I har, som jeg n?vnte tidligere, v?ret helt kanon gode. Det har v?ret andre forums p? nettet, hvor jeg ikke har f?et nogle brugbare svar....

Det var alt jeg lige ville, igen tusind tak.
millemus
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30-08-2003 04:47:57
Geografisk sted: R?dovre

Hej Roskildica

Indlæg af millemus »

Har du f?et fat p? Danielle Deneuve pladerne??


Camilla.
Brugeravatar
Erling Larsen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 25-08-2003 22:50:23
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Mere Danielle Deneuve

Indlæg af Erling Larsen »

Det ligner en masse udgivelse i div. ekesmplarer fra Harlekin?s side.
Fandt lige min frem fra gemmerne og den har s?rme HMLP 4325 og er fra 1987. Som pladens nummer antyder er den i LP 33 1/3 format, men indeholder kun 4 sk?ringer. Side 1. Life goes on 7:09 min samt The rising sun 6:27 og The Plague 8:20
P? side 2 er der en s?kaldt Mega version af Life goes on p? hele 20:55 min
hvilket helt naturligt fylder hele side 2.

Rigtige DJ?s er p? n?len...Vinyl 4 ever !
/Erling
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Mere Danielle Deneuve

Indlæg af MikkelBreiler »

Erling Larsen skrev:Det ligner en masse udgivelse i div. ekesmplarer fra Harlekin?s side.
Det kan v?re for at im?dekomme flere markeder, hun blev jo markedsf?rt i flere lande med nok ikke med samme store budget som fx Sony, Warner, Sire osv.
Rigtige DJ?s er p? n?len...Vinyl 4 ever !
Jeg snoldede idag i 2ndHand Records i Larsbj?rnsstr?de.
100 kr
Mad Gang Medley (flot tegning af Madonna p? forsiden) indeni: Disco D'Azzurro ; Appollo Mix/The Jacksons
Erasure ; Who Needs Love Live That (12MUTE40), 1985
Erasure ; Star (12MUTE111), 1990
American Gypsy ; The Champ/The Champ dub, Break Records, 1983
Sweet ; Sweet 2th The Wigwam-Willy Mix (Sanny X), Anagram Records 1985.
Kim Applyby ; Don't Worry (the stressed out mix/the phil chill mix/the crypt mix) , Parlophone, 1990.

Alene medley'et og Erasurepladerne synes jeg er pengene v?rd, men da Sweet mixet er af Sanny X (jeg er s?dan set ligeglad med Sweet) og er ret sj?ldent tog jeg den med ogs?. Jeg har ogs? det f?rste Sweet mix Sanny X lavede ?ret f?r p? samme selskab. Jeg mener faktisk at jeg har Don't Worry iforvejen i d?rlig stand, s?e det var et rimeligt godt k?b.
Kun den sidste 12'' er fra 12'' reolen p? 1.sal, de andre blev fundet i nyankomne 12''. Jeg k?bte en anden plade ogs? ovenp? men ikke fra 12'' reolen. Det er Sheila E's album Sheila E. fra 1984. Den stod til en tier s?e....

Med hensyn til udgivelser p? vinyl og at rigtige DJ's er p? n?len. s?e..

...gik jeg fra 2ndHand til Vesterport via Goldmine Records overfor EkstraBladet, der s? jeg Eminems f?rste album som vinyludgivelse, i et ikke for p?nt cover, pris: 100:- Det er rart at se at ogs? nyere artister f?r deres ting ud og at det faktisk er penge v?rd bagefter.
Min s?ster kan godt lide Eminem - mens jeg nok har en lidt anden indstilling til ham.
Det nyeste hiphop og den slags kan faktisk k?bes i Larsbj?rnsstr?de i den lille t?jbutik n?r det hj?rne hvor Baden Baden l? f?r (overfor Robert's Coffee). At d?mme efter det som l? i vinduet, jeg har ikke v?ret derinde siden marts 2002 med Tj?rnov var det vistnok.

I?vrigt k?bte jeg ig?r i GUF Ballerup Kraftwerks seneste album p? VINYL, hvilket tog mig siden mandag 4/8 at f? dem til at hjemtage, GUF oplyste mig om at forsinkelsen skyldes at selskabet ikke havde ventet at albummet solgte som det har gjordt og derfor var der ikke eksemplarer nok. S?e Torben, hvis du skal have den p? vinyl s?e er det ved at v?re sidste optryk ;)
Det album smider jeg p? grammofonen for f?rste gang p? l?rdag aften ved 20-21 tiden, s? er der stille p? legepladsen udenfor naboerne har spist mad og skramlet f?rdigt og s? kan man nyde detaljerne i vinylen bedre.
Ved samme lejlighed sampler jeg den til en CD skive til n?r jeg er hos de gamle samt en minidisc til n?r jeg k?rer i bus.

-breiler
Besvar