Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for?

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for?

Indlæg af SLL »

Specielt glade for selv at have i jeres 12" vinyl samlingen?

Min top10:

1.
Mark Shreeve - Legion (stadigv?k en plade som jeg er total vild med. G?r med en tanke om, at lave et remix af nummeret)
2.
Divine - native love (bare fedt groove, og kan stadig bruges den dag i dag p? diskotekerne. I ?vrigt er basgangen fra nummeret bruge i utallige nye bootleg produktion).
3.
Dead Or Alive - You spin me around (Performance mix, holder stadig, kan ses p? hitlisterne for tiden!)
4.
Disco connection - Born to be alive (ja, stadigv?k fed, jeg glemmer aldig da han ?bnede en udsendelse med dette nummer, jeg var solgt :-)).
5.
Koto - Japanese wargames (the original mix, den gamle version fra 1984/83 tror jeg nok. De nye Koto version bryder jeg mig ikke om)6.
Yazoo/Yaz - Situation (bedste mix syntes jeg er Another/dub mix)
7.
Lime - Re-lime megamix (Ja rykker sku stadig)
8.
Kano - Another Life (original mix + en version jeg k?be i 91' p? Ibiza, Ibiza mix det er ogs? fedt)
9.
Human League & unlimited orchester - Hard times, Things that dreams are...)
10.
JDC mixer vol. 4 - fedt megemix

Regards,
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Apropro Koto....

Indlæg af SLL »

P? et tidspunkt, eksisterede der faktisk et dansk Koto site (www.koto.dk).
Men suk, det findes ikke mere.

A. Mariola var ellers stadig en aktiv person i musikverdenen. Nogen tvivlede p?, om det nu var den "?gte" gode gamle producer, der sammen med Zanni/Gundari leverede det ene fede Italo hit efter det andet. Men efter jeg havde set et billede af "the man himself A. Mariola" - hvor han ikke var helt ung mere, s? m?tte det var ham.

Han skulle i?vrigt kunne spille de vildeste italo solo stykker med f?dderne, som der ogs? var billeder af p? sitet :-)

Det nye Koto (efter 86'), var efter min mening ikke for godt. Det var ikke A. Mariola/Cundari/Zanni - som stod bag det, men en ny holl?nder - som jeg ikke husker navnet p?. Lyden var simpelthen lidt for "moderne", og l?d til tiden som meget billige keyboards.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for

Indlæg af MikkelBreiler »

Specielt glade for selv at have i jeres 12" vinyl samlingen?

Min top10:
1.
Mark Shreeve - Legion (stadigv?k en plade som jeg er total vild med. G?r med en tanke om, at lave et remix af nummeret)
Der er lidt for meget sample repeat for mig. Ellers udem?rket, men i mine ?jne overproduceret som s? meget andet i den periode hvor sampleren kom ind i alle studier, og partout skulle bruges i alle produktioner.
2.
Divine - native love (bare fedt groove, og kan stadig bruges den dag i dag p? diskotekerne. I ?vrigt er basgangen fra nummeret bruge i utallige nye bootleg produktion).
En klassiker. En af de f? Divine ting som jeg mangler i min samling. jeg har s?gar en Shoot Your Shot promo p? engelske Proto Records, som ikke figurerer i de diskografier som jeg er faldet over med Divine, dette er en one-sided ting promo udgivelse i et ukendt lavt optryk, s? de diskografier som jeg har set har nok kun de officielle amerikanske og engelske udgivelser med og de lister ikke Shoot Your Shot p? Proto Records.
Native Love er jo en Bobby Orlando ting, og det undrer mig ikke at basgangen er brugt overalt for Bobby O. var rimeligt forudsigelig. Fancy, Flirts, Oh Romero, One Two Three, Pet Shop Boys og hvad han ellers m?tte have r?rt ved har en umiskendelig Bobby O.-Klang.
3.
Dead Or Alive - You spin me around (Performance mix, holder stadig, kan ses p? hitlisterne for tiden!)
4.
Disco connection - Born to be alive (ja, stadigv?k fed, jeg glemmer aldig da han ?bnede en udsendelse med dette nummer, jeg var solgt :-)).
5.
Koto - Japanese wargames (the original mix, den gamle version fra 1984/83 tror jeg nok. De nye Koto version bryder jeg mig ikke om)
Disse har jeg ogs?. #3 har jeg b?de i normal maxi og som Murder Mix.
Lover Come Back To Me er ogs? rigtigt fed.
Disco Connection er fra 12. december 1983 , fra den f?rste udsendelse jeg b?ndede, jeg kunne kun have 30 minutter max og slettede pga pladsmangel alt p?n?r de tre f?rste sange. Efter i starten af 1984 at have benyttet spoleb?nd p? lav hastighed (har dem stadigt, samt en del spoleb?ndoptagere) s? slettede jeg denne d. 4. juli 1984 og optog Kim Schumacher ovenp?. (Det fremg?r af cassettens omslag at 12/12 1983 var p? b?ndet inden jeg optog 4/7 1984).
Koto er fede, desv?rre er maxi-udgivelserne ikke s?rligt mange.
6.
Yazoo/Yaz - Situation (bedste mix syntes jeg er Another/dub mix)
Situation er klart den fedeste af alla Yazoo/Yaz udgivelser.
Jeg genkender ikke umiddelbart dette mix, s? m? lige konsultere min samling...
.. nej jeg har kun den gamle Mute/Sire amerikanske udgave med Francois Kevorkian remixene. Den er ogs? cool. Pudsigt nok er denne p? 45 RPM.
7.
Lime - Re-lime megamix (Ja rykker sku stadig)
En meget overset duo, men med et begr?nset potentiale.
8.
Kano - Another Life (original mix + en version jeg k?be i 91' p? Ibiza, Ibiza mix det er ogs? fedt)
Denne mangler jeg fortsat.
9.
Human League & unlimited orchester - Hard times, Things that dreams are...)
Det er sv?rt at finde League Unlimited Orchestra p? CD, sikkert fordi s? mange snapper den n?r de ser den. Til geng?ld er det nemmere at finde den p? vinyl. jeg har lavet en CD udfra vinylen, det er tilstr?kkeligt for mig, s? jeg snapper blot CD'en n?r jeg falder over den til billige penge.
10.
JDC mixer vol. 4 - fedt megemix
Er det et mix KS har spillet? Jeg mener ikke jeg har noget som hedder s?dan, men jeg kan jo have det under en anden titel.

Regards,
SLL
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Apropro Koto....

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
P? et tidspunkt, eksisterede der faktisk et dansk Koto site (www.koto.dk).
Men suk, det findes ikke mere.
Det er undg?et min opm?rksomhed (ikke sv?rt, red.).
Det nye Koto (efter 86'), var efter min mening ikke for godt. Det var ikke A. Mariola/Cundari/Zanni - som stod bag det, men en ny holl?nder - som jeg ikke husker navnet p?. Lyden var simpelthen lidt for "moderne", og l?d til tiden som meget billige keyboards.
S?dan l?d meget af det Italo pop som fandtes den gang. Man skulle n?sten tro at alle studier havde samme type faste keyboards og blot artisterne kom forbi og trykkede lidt p? dem. Hvorimod amerikanske og engelske studier ikke hvade det og artisterne medbragte deres egne keyboards.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Re: Apropro Koto....

Indlæg af SLL »

SLL skrev:
P? et tidspunkt, eksisterede der faktisk et dansk Koto site (www.koto.dk).
Men suk, det findes ikke mere.
Det er undg?et min opm?rksomhed (ikke sv?rt, red.).
Jeg fandt lige dette link http://www.kotomusic.com som er til A.Mariola - en af de store bagm?nd. Desv?rre kan jeg ikke finde noget med S.Cundari & A.Zanni, som var de helt store idem?nd bag en masse italo fra Memory records.
Det nye Koto (efter 86'), var efter min mening ikke for godt. Det var ikke A. Mariola/Cundari/Zanni - som stod bag det, men en ny holl?nder - som jeg ikke husker navnet p?. Lyden var simpelthen lidt for "moderne", og l?d til tiden som meget billige keyboards.
S?dan l?d meget af det Italo pop som fandtes den gang. Man skulle n?sten tro at alle studier havde samme type faste keyboards og blot artisterne kom forbi og trykkede lidt p? dem. Hvorimod amerikanske og engelske studier ikke hvade det og artisterne medbragte deres egne keyboards.
Jeg husker nu, at det var en producer med navnet - Michiel van der Kuy, som overtog Koto's produktioner. Ogs? den mand, som stod bag Laserdance mf. http://www.synthdance.republika.pl

Yes Breiler, som omtalt - Laserdance var ogs? et typisk eksempel p? den "nye" lidt for tynde digitale italo lyd efter min mening. Varmen og det fede funky groove var v?k, men det kommer sikkert ogs? lide an p? hvem der sad i producer stolen, samt hvor pladen var produceret. det var jo ogs? ?rene, hvor den digitale syntheziser kom ind i billedet.

1.
Mark Shreeve - Legion (stadigv?k en plade som jeg er total vild med. G?r med en tanke om, at lave et remix af nummeret)


Der er lidt for meget sample repeat for mig. Ellers udem?rket, men i mine ?jne overproduceret som s? meget andet i den periode hvor sampleren kom ind i alle studier, og partout skulle bruges i alle produktioner.
Jeg syntes sku' det er et dejligt nummer :wink: Noget som jeg godt kunne finde p? at spille tilbage i 2000, hvor jeg spillede mine sidste 80'er DJ jobs i Odense. Men jeg var en kylling :? var bange for at ryde dansegulvet fuldst?ndig med det gamle Mark Shreeve nummer :D
Folk ville h?re de typiske 80'er ting, som efterh?nden var blevet meget kedelige at h?re p?.
2.
Divine - native love (bare fedt groove, og kan stadig bruges den dag i dag p? diskotekerne. I ?vrigt er basgangen fra nummeret bruge i utallige nye bootleg produktion).
En klassiker. En af de f? Divine ting som jeg mangler i min samling. jeg har s?gar en Shoot Your Shot promo p? engelske Proto Records, som ikke figurerer i de diskografier som jeg er faldet over med Divine, dette er en one-sided ting promo udgivelse i et ukendt lavt optryk, s? de diskografier som jeg har set har nok kun de officielle amerikanske og engelske udgivelser med og de lister ikke Shoot Your Shot p? Proto Records.
Native Love er jo en Bobby Orlando ting, og det undrer mig ikke at basgangen er brugt overalt for Bobby O. var rimeligt forudsigelig. Fancy, Flirts, Oh Romero, One Two Three, Pet Shop Boys og hvad han ellers m?tte have r?rt ved har en umiskendelig Bobby O.-Klang.
Uha da da, Shoot Your Shot promo, det var en l?gger en. Den er helt sikkert en del penge v?r, og er god at gemme p? :wink:

Ja, Bobby "O" havde noget fedt i hans produktioner. En "fed" lyd, med fede grooves. M?ske er jeg nok mest til hans Dinine, Flirts produktioner - og s? nogen af hans egne ting som - She has a way.
Divine - native love, Klein & MBO - Dirty talk (som jeg lige kan komme p?) er begge brugt flittigt til nutidens bootleg produktioner. Jeg skal ogs? v?re den f?rste til at indr?mme, at mange af de gamle ting rykker sku' stadigv?k for vildt.
3.
Dead Or Alive - You spin me around (Performance mix, holder stadig, kan ses p? hitlisterne for tiden!)
4.
Disco connection - Born to be alive (ja, stadigv?k fed, jeg glemmer aldig da han ?bnede en udsendelse med dette nummer, jeg var solgt ).
5.
Koto - Japanese wargames (the original mix, den gamle version fra 1984/83 tror jeg nok. De nye Koto version bryder jeg mig ikke om)
Disse har jeg ogs?. #3 har jeg b?de i normal maxi og som Murder Mix.
Lover Come Back To Me er ogs? rigtigt fed.
Disco Connection er fra 12. december 1983 , fra den f?rste udsendelse jeg b?ndede, jeg kunne kun have 30 minutter max og slettede pga pladsmangel alt p?n?r de tre f?rste sange. Efter i starten af 1984 at have benyttet spoleb?nd p? lav hastighed (har dem stadigt, samt en del spoleb?ndoptagere) s? slettede jeg denne d. 4. juli 1984 og optog Kim Schumacher ovenp?. (Det fremg?r af cassettens omslag at 12/12 1983 var p? b?ndet inden jeg optog 4/7 1984).
Koto er fede, desv?rre er maxi-udgivelserne ikke s?rligt mange.
Fra starten af da jeg k?bte pladen, har jeg troet at det lidt specielle - performance mix, som kom lige efter det normale - murder mix, var et samler objekt. Men jeg tror alts? der er flere som ligger inde med performance mixet. Dog syntes jeg stadig at Murder mixet er det bedste.
Som du ogs? skriver, s? er flere af de f?rste Dead or Alive 12inch singler dejlige.
Ja, jeg husker ogs? selv det b?ndkaos man nogen gange havde, n?r der skulle optages KS. Jeg optog desv?rre kun brudstykker af udsendelserne p? kasetteb?nd, noget jeg jeg fortryder inderligt i dag. Det ville v?re en del bedre, at have de komplette udsendelser - som nogen jo sikkert har.
6.
Yazoo/Yaz - Situation (bedste mix syntes jeg er Another/dub mix)


Situation er klart den fedeste af alla Yazoo/Yaz udgivelser.
Jeg genkender ikke umiddelbart dette mix, s? m? lige konsultere min samling...
.. nej jeg har kun den gamle Mute/Sire amerikanske udgave med Francois Kevorkian remixene. Den er ogs? cool. Pudsigt nok er denne p? 45 RPM.
Situation Another mixet & Dub mixet blev udgivet under det amerikanske navn Yaz. Dub mixet starter med trommerne + noget som lyder som en masse vanddryp oven i hinanden, s? ved du sikkert hvilke mix jeg snakker om. A siden - Another mixet starter med den Karakteristiske lead synth lyd fra Situation. Efter min mening syntes jeg bedre om disse 2 mix end det f?rste extended mix. En andet mix, som jeg har spillet nogen gange som DJ, er Ben Liebrands DMC mix af samme nummer, hvilke ogs? er ganske udem?rket.

Hmmm... jeg tror ikke jeg kender Francois Kevorkian mixene, desv?rre.
7.
Lime - Re-lime megamix (Ja rykker sku stadig)
En meget overset duo, men med et begr?nset potentiale.
Jeg er vild med Lime :P Jeg kan godt li' deres groove i deres melodier, samt den disco stemning der ligger i numrene.
8.
Kano - Another Life (original mix + en version jeg k?be i 91' p? Ibiza, Ibiza mix det er ogs? fedt)
Denne mangler jeg fortsat.
Er ogs? fedt og funky, og kan sagtens spilles den dag i dag p? funky 80'er diskoteker.
9.
Human League & unlimited orchester - Hard times, Things that dreams are...)
Det er sv?rt at finde League Unlimited Orchestra p? CD, sikkert fordi s? mange snapper den n?r de ser den. Til geng?ld er det nemmere at finde den p? vinyl. jeg har lavet en CD udfra vinylen, det er tilstr?kkeligt for mig, s? jeg snapper blot CD'en n?r jeg falder over den til billige penge.
Jeg tror desv?rre du har ret. Ogs? en vinyl jeg troede var lidt sj?lden at f? fat p?. Men efter jeg havde spurgt mig lidt omkring http://www.humanleague.de.vu/ - fandt jeg ud af, at den faktisk ikke var s? sj?lden endda. Jeg byttede den i sin tid over for en Yazoo you me and both plade. Dog har jeg ikke fortrudt det i dag :)
10.
JDC mixer vol. 4 - fedt megemix
Er det et mix KS har spillet? Jeg mener ikke jeg har noget som hedder s?dan, men jeg kan jo have det under en anden titel.
Nej, du kan have ret, en plade som jeg er blevet mere i tvivl om. Jeg har b?de vol.3 & 4 - men skal lige f?lge p? hvilken en jeg mener KS har spillet.

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for

Indlæg af MikkelBreiler »

MikkelBreiler skrev:
8.
Kano - Another Life (original mix + en version jeg k?be i 91' p? Ibiza, Ibiza mix det er ogs? fedt)
Denne mangler jeg fortsat.

Faktisk har jeg skaffet den maxi nu, og de to sk?ringer er lig med Albummets ditto, s?e lidt overfl?digt at have b?de album og maxi.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey Breiler,

Hvis du skal s?lge Kano albummet, s? bare sig til :)

Det er bare for dejligt det album. En fed kombination af lidt af hvert,
men det er den tykke varme lyd der til tider lugter lidt af Lime, Koto, Patrick Cowley - og s? en gang disco oven i gryden.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hey Breiler,

Hvis du skal s?lge Kano albummet, s? bare sig til :)
Jeg er ikke moden til det endnu, m?ske en dag. Det er ikke en af mine essentielle grupper, men jeg vil godt have muligheden for at tage den frem og lytte til den et stykke tid fremover.

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Jamen, jeg forst?r dig jo godt :)

Indlæg af SLL »

Hey,

Det er jo musik af den dejlige slags, efter min mening :)

En dag hvor du skal af med den, s? er p? med det samme.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Jamen, jeg forst?r dig jo godt :)

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hey,

Det er jo musik af den dejlige slags, efter min mening :)

En dag hvor du skal af med den, s? er p? med det samme.

Mvh. SLL
Jeg lyttede lidt til den ig?r hvor der er g?et lidt tid siden jeg fik den, og jeg kan bedre lide den nu - specielt ved anden lytning af et eller andet er det ofte at det enten f?nger mere eller modsat.
Jeg overvejer at sample Den Harrows album Day By Day, jeg har ikke h?rt albummet endnu, men er hurtigt gennemgang skulle gerne vise om det er noget der er risiko for at jeg vil blive glad for at h?re ofte.

-breiler
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Morsomt at se jeres tr?d om de gamle tracks der.....


Min kommentar...

Legion med Mark Shreeve er overhovedet ikke et "sampler" nummer. Det k?rer derudaf med Stemmen der siger "Call me Leeegion khaarr"basgangen som er bygget over Giorgio moroders "I Feel Lover" med Donna Summer....Som Bobby O i?vrigt flittigt kopiere p? Divine, Flirts, Fantasy osv.
Jeg var selv vild med den dengang....den mixede godt med WL versionen af Yello Ohh Yeah.

Jeg har et par ekstra kopier af Yaz / Yazoo amerikanske version af Situation med Francois K. dub version. Den findes faktisk under begge navne...Promoen var med Yazoo, men de fandt ud af der var et bluegrass band med sammen navn, s? den almindelige US blev udgivet under navet Yaz.

Jeg har begge to..en af promoen og mange af den almindelige Yaz...Jeg bytter den gerne med dig hvis du har noget jeg kan bruge.


Divine promoen p? Proto er ligegyldig, de eneste ting der er interessante er de amerikanske p? "O" records og de Canadiske p? "Black Sun" men nummeret er superfedt s? behold det.

Finn Snor
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Finn Snor skrev:Legion med Mark Shreeve er overhovedet ikke et "sampler" nummer. Det k?rer derudaf med Stemmen der siger "Call me Leeegion khaarr"basgangen som er bygget over Giorgio moroders "I Feel Lover" med Donna Summer....Som Bobby O i?vrigt flittigt kopiere p? Divine, Flirts, Fantasy osv.
Jeg var selv vild med den dengang....den mixede godt med WL versionen af Yello Ohh Yeah.
For mig l?d den bare ret repetitiv og p?g?ende. Og for mig var det meget samplepr?get.
Jeg har et par ekstra kopier af Yaz / Yazoo amerikanske version af Situation med Francois K. dub version. Den findes faktisk under begge navne...Promoen var med Yazoo, men de fandt ud af der var et bluegrass band med sammen navn, s? den almindelige US blev udgivet under navet Yaz.

Jeg har begge to..en af promoen og mange af den almindelige Yaz...Jeg bytter den gerne med dig hvis du har noget jeg kan bruge.

Divine promoen p? Proto er ligegyldig, de eneste ting der er interessante er de amerikanske p? "O" records og de Canadiske p? "Black Sun" men nummeret er superfedt s? behold det.
Af og til har de europ?iske plader flere nuancer bevaret specielt hvis de ikke er engelske, billig indpakning hvor plade smides i coveret oppefra, og coveret er den type med flapper udenp? som g?r itu n?r man presser dem ind p? en hylde, og st?v kravler let ind i coveret, som er mindre end albumcovers.

Europ?iske presninger har typisk en inderpose og et cover med ryg, flapper vendt indad og pladeindf?ring fra siden. Dette beskytter imod slid og st?v, dertil er hastigheden 45 rpm p? langt de fleste europ?iske udgivelser.

Amerikanske maxisingler er for langt st?rstedelens vedkommende lavet i 33rpm hastighed hvilket ikke giver samme detaljeniveau samme sted p? pladen som p ?45rpm. Og ridser og hakker er dybere i lyden end ved h?jere hastighed. Derudover er ikke alle covers specielt gode, navnlig albumtypen generer, med tyndt papir p? overfladen med farvetryk som let gnides af og coveret er oftest to stykker pap kun holdt sammen af det tynde papir med tekst og billedtryk.
De er kraftige, b?de i vinyl og samlet papir - hvilket er det bedste jeg kan sige om dem. Til 12'' singler benytter amerikanerne enten album typen eller en type med hul midten, der er i USA meget sj?ldent tale om plader som er specielt godt bevaret hvis ikke bevaring har v?ret et must for forrige ejer. Ved samme type brug er det den europ?iske indpakning som holder l?ngst.
N?r man ikke fokuserer p? de hak covers tilf?jes n?r afgifter tages ved neds?ttelser af plader er det dog forfriskende af man af og til st?der p? en US 12'' som stadigt har cellonfan indpakningen p? coveret og der blot er klippet for at f? pladen ind og ud. En mulig ?rsag til de amerikanske og engelske pladers st?rre pris i mange tilf?lde skyldes nok at disse eventuelt er sv?re at f? en god tilstand, modsat plader trykt i Holland og Tyskland og andre steder hvor indpakningen er mere beskyttende.

Ang?ende prisniveauet p? US/UK mod andre lande, s? har jeg h?rt at man i for eksempel Tyskland og Holland f?r masteren til duplikation fra England efter brug der. Og at der dermed laves vinylpader fra en lettere slidte masterb?nd. Om det virkeligt har ngoet p? sig ved jeg ikke. Men oftest er vinylens kobbermaster h?ndtektstet p? de engelske udgaver hvorimod det p? Hollandske og Tyske er maskintype som er standset ned i kobberet, efter sk?ringen. Dermed er det masterb?nd som udveksles og ikke vinylstemplerne.

Den eneste grund til at jeg tillader europ?iske udgivelser i min samling er at de ofte er i bedre stand, er billigere, findes til overflod og af ogf til har en anden kombination af sange end de efters?gte.
Dermed ikke sagt at man har dem for sig selv - jeg er jo ikke den eneste som har opdaget at de standm?ssigt og udbudsm?ssigt ligger i t?ten.

Der er fordele og ulemper ved alle indpakningsformerne, men den europ?iske er for mig at se et h?r bedre end de ?vrige.

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Legion med Mark Shreeve er overhovedet ikke et "sampler" nummer.
KS spiller rent faktisk Mark Shreeve/Legion tre gange. Nu kan jeg ikke lige huske "Legion (here i come)"-versionen i hovedet, og hvad den eventuelt indeholder, men det der muligvis har forvirret lidt er den Hot Tracks-version han spiller, hvor der kommer en lind str?m af samples.

Korrekt, det g?r stadig ikke nummeret til "en sampler" ud fra en 1987-definition af den stilart ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov


      [/list]
      Brugeravatar
      MikkelBreiler
      Indlæg: 1244
      Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
      Geografisk sted: Ballerup
      Kontakt:

      Indlæg af MikkelBreiler »

      tjornov skrev:
      det der muligvis har forvirret lidt er den Hot Tracks-version han spiller, hvor der kommer en lind str?m af samples.

      Korrekt, det g?r stadig ikke nummeret til "en sampler" ud fra en 1987-definition af den stilart ;-)
      Tjae det er nok en strid om kejserens lange sk?g (som min latinl?rer udtrykte det).

      For sampleren var vist opfundet p? det tidspunkt, og mange producere skulle partout bruge den n?r der skulle remixes. Den gammeldaws m?de at remixe p? var jo at lave noget stakato hvor al lyd gentages i korte ryk - Det var jo noget som fx Latin Rascals gjorde sig i med b?ndsalat - det som sampleren muliggjorde var jo at afspille brudstykker som et instrument for sig, og alts? at remixeren let kunne smide det henover noget eksisterende pop-suppe.
      Finn Snor
      Indlæg: 90
      Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
      Geografisk sted: HC ?rstedsparken

      Indlæg af Finn Snor »

      Lol det var sgu en lang sm?re om hvorfor du er til europ?isk vinyl Mikkel.
      Meget underholdene.......Du har virkeligt t?nkt over hvorfor du er til netop de europ?iske tryk...cool nok.

      Jeg er dog overhovedet ikke enig....borset fra at en 45 rpm teoretisk set lyder bedre end en 33 rpm hvis det ikke lige var fordi at de amerikanske tryk generelt er bedre i vinyl kvaliteten (de er tungere) de er mastered h?jere, og deres covers er generelt i tykt pap fremfor de europ?iske der er af tynd kvalitet der nemt ?bner sig.

      Men det er et sp?rgsm?l om religion. Min religion siger at US pressningen altid er den fedeste.....men at det ofte er cool nok at have den originale hvis det f.eks er en italo ting....

      Heldigvis er vi ikke enige, og det gl?der mig....nu har jeg endeligt fundet en jeg kan s?lge alle mine Uk maxier til =)

      Finn Snor
      SLL
      Indlæg: 619
      Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
      Geografisk sted: Haslev
      Kontakt:

      Indlæg af SLL »

      Lige mht. pladens nationalitet og press, s? betyder det ikke meget for mig.
      Bare det er fed/tyk 80'er club musik ;-)

      Vedr. Mark Shreeve, s? er jeg ret sikker p?, at der ikke er meget af Legion som er samplet. Manden har et studio fyldt med oldies analog stuff som g?r helt tilbage til 70'erne. Det er muligt, at teksten "Call me legion"...d.d.ddd.. delay er samplet ;-)

      Men hvad jeg fandt ud af var, at Legion er optaget i London(Battery Studios), som har en k?mpe elektronisk gear liste. Bl.a. havde studiet en Fairlight sample synth, som nok var det dejligste/dyreste sample instrument dengang i 84/85. I ?vrigt ogs? flittigt brugt af SAW/PWL.

      I hvilken udstr?kning folk kopierede hinandens musik dengang, er jeg lidt i tvivl om. Dog er jeg rimelig sikker p?, at det ikke var s? slemt som det er idag ;-)
      Hvorvit Legion og I feel love ligner hinanden, det kan jeg ogs? blive i tvivl om. Jeg tror ikke der bevist er "hugget" noget nogen steder.

      Mvh. SLL
      Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
      ------------------------------------------------
      http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
      http://myspace.com/sllkefrens
      Brugeravatar
      MikkelBreiler
      Indlæg: 1244
      Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
      Geografisk sted: Ballerup
      Kontakt:

      Indlæg af MikkelBreiler »

      Finn Snor skrev:Lol det var sgu en lang sm?re om hvorfor du er til europ?isk vinyl Mikkel.
      Meget underholdene.......Du har virkeligt t?nkt over hvorfor du er til netop de europ?iske tryk...cool nok.
      Jeg m?tte foretage et ?konomisk valg, hvorfor jeg unders?gte om de maerikanske var v?rd at give penge for. Det er de som udgangspunkt ikke for en p? dagpende som jeg, selvf?lgelgi ville jeg gerne have b?de den amerikanske udgivelse af en sang og diverse andre specielle mix. men jeg f?r mest for mine penge hvis jeg v?lger omhyggeligt blandt det som er billigt i Danmark fremfor at k?be det i udlandet, typisk p? auktion. med mindre - som vi specielt har gang i - at man k?ber en stabel og deler dem med andre.
      Jeg er dog overhovedet ikke enig....borset fra at en 45 rpm teoretisk set lyder bedre end en 33 rpm hvis det ikke lige var fordi at de amerikanske tryk generelt er bedre i vinyl kvaliteten (de er tungere) de er mastered h?jere, og deres covers er generelt i tykt pap fremfor de europ?iske der er af tynd kvalitet der nemt ?bner sig.
      Enig, som jeg neto pskrev er ikke alle inpakningstyper perfekte den europ?iske giver blot en st?rre chance for et l?sevenligt cover. De europ?iske covers som g?r op i s?mmen skal blot have lim, almindelig papirlim det klarer jeg i en ruf. De amerikanske derimod er itu hvis det tynde papir som er sl?et rundt om pappet er itu, s? er det oftest at folk som vil reparere har benytte tape, som nu er gult, og enten st?rknet eller meget klistret.
      Lyden er i vissehenseeneder bedre p? US maxi og i andre bedre p? europ?iske presninger. Sbekse VinylMani har en underlabel med DJ ting Beat Box som har lavet meget gode specielle Swedish Mix udgiverlse samtidigt med at den original maxiversion findes med p? samme plade.
      helt ekstremt DJ venligt er Ultimix som har cues p? vinylen til de forskellige sektioner i en maxiudgivelse af en sang. Set det er service.
      Men det er et sp?rgsm?l om religion. Min religion siger at US pressningen altid er den fedeste.....men at det ofte er cool nok at have den originale hvis det f.eks er en italo ting....
      Heldigvis er vi ikke enige, og det gl?der mig....nu har jeg endeligt fundet en jeg kan s?lge alle mine Uk maxier til =)
      Jotak, liste? :)

      -breiler
      tjornov
      Site Admin
      Indlæg: 1161
      Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
      Geografisk sted: Oslo
      Kontakt:

      Indlæg af tjornov »

      En lang tr?d er det her blevet, men ingen har vist helt fulgt SLL's opfordring til at komme med deres personlige lister over de 12" i deres samlinger, som de er mest glade for, og som KS samtidig har spillet.

      Inden du forts?tter skal du lige have i baghovedet, at min karriere som aktiv vinylindk?ber var ganske kort - fra 1986-1990. Listen nedenfor er ikke en hitliste; numrene er anf?rt i den r?kkef?lge, de er indk?bt i.

      1. Tia: Boy Toy. Meget sv?r at kategorisere stilm?ssigt. Jeg har opgivet. Kom ikke her og kald det house, selv om basgangen l?gger op til det. Det er nok mere disco.

      2. Company B: Fascinated. Miami disco; en fantastisk klassiker. Men faktisk gik der omkring ? ?r fra den kom frem i slutningen af '86 og til den rigtig breakede i for?ret '87.

      3. Debbie Deb: I'm searchin'. Miami disco igen. Et fantastisk Pretty Tony-nummer. De havde kun en 7-10 eksemplarer i Streetdance. Men kvaliteten er elendig. Endnu en af de plader, som efter sigende skulle v?re blevet trykt p? genbrugsvinyl (omsmeltet vinyl)

      4. Fun Fun: Happy Station. Primi-italo-disco med Ben Liebrand primi-scratch hen over. Jeg m?tte bare have den, da jeg s? den brugt, og hold da op, hvor er den blevet spillet meget siden ;-)

      5. Bananarama: I heard a rumour (Miami mix). SAW tilsat Company B. Faktisk er temmelig meget hugget fra Fascinated. Men genialt er det.

      6. Taste-t-lips: Hypnotize. En virkelig l?kker 12". Der er 3 mix p? hver side, med en del men ikke for stor en forskel, og de er alle ganske lyttev?rdige.

      7. 1st Impression: Forbidden lover. S? er vi tilbage i den rendyrkede Miami disco igen. KS spillede det d?dssyge Conga-mix p? b-siden. Stor-stor fejl. H?ber jeg, for a-siden er s? uendelig meget bedre.

      8. Animotion: Obsession. En gammel klassiker fra 1985. Oh, det var tider den gang, hvor Weekend TV (en k?benhavns lokalkanal) sendte et par timers Music Box (engelsk musikkanal) hver nat. Hvis jeg ved en vejl kommer til at komme forbi MTV, s? savner jeg straks Simon Potter, Sunie, Martin Buchanan og alle de andre helte ;-). Og Obsession var absolut topnummeret i sommeren '85.

      9. Sequal: I'm over you. Det eneste freestyle-nummer her i samlingen. Dejlig New Yorker-lyd.

      10. The Flirts: P.A.S.S.I.O.N. Den har jeg p? et genoptryk. Historien bag k?bet var, at jeg i efter?ret '86 var i Moskva sammen med resten af gymnasieklassen. Der var vi i cirkus. Et stort et med plads til omkring 3500 tilskuere. Og med et noget andet repertoire, end hvad vi er vant til i DK. Og med en helt anden musik. Der var det s?dvanlige d?dsyge, traditionelle cirkusorkester, men de blev h?jst brug 20-30 % af tiden. Resten var sindsygt h?j musik. Og hvilken musik. Der var h?rd techno, russisk punk-pop, og s? ... The Flirts. Efter det var jeg solgt. Jeg tror, at jeg har opsporet det meste, af hvad der er blevet lavet med The Flirts sidenhen. Klassisk disco med klare r?dder tilbage til Patrick Cowley, Magnifique, Giorgio Moroder mfl.

      Ja, det er nok en lidt underlig liste for mange. Lidt poppet men alligevel egentlig ikke kommercielt. Men husk lige p? (og undr dig gerne!), at jeg f?rst begyndte at k?be vinyl i 1986. Hvis jeg var begyndt med at k?be tidligere, s? havde der nok ikke v?ret andet end musik fra 1984 p? listen. Jeg plejer selv at definere mine musikalske r?dder som v?rende lig KS's udsendelser i december 1984.

      Og s? er der intet electro eller house p? listen. Ellers underligt for en mand, der i perioden 1987-1990 var til SAMTLIGE hip-hop (mange!) og house (1!)-koncerter i Kbh.

      Mvh S?ren Tj?rnov
      SLL
      Indlæg: 619
      Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
      Geografisk sted: Haslev
      Kontakt:

      Indlæg af SLL »

      tjornov skrev:En lang tr?d er det her blevet, men ingen har vist helt fulgt SLL's opfordring til at komme med deres personlige lister over de 12" i deres samlinger, som de er mest glade for, og som KS samtidig har spillet.

      Inden du forts?tter skal du lige have i baghovedet, at min karriere som aktiv vinylindk?ber var ganske kort - fra 1986-1990. Listen nedenfor er ikke en hitliste; numrene er anf?rt i den r?kkef?lge, de er indk?bt i.

      1. Tia: Boy Toy. Meget sv?r at kategorisere stilm?ssigt. Jeg har opgivet. Kom ikke her og kald det house, selv om basgangen l?gger op til det. Det er nok mere disco.

      2. Company B: Fascinated. Miami disco; en fantastisk klassiker. Men faktisk gik der omkring ? ?r fra den kom frem i slutningen af '86 og til den rigtig breakede i for?ret '87.

      3. Debbie Deb: I'm searchin'. Miami disco igen. Et fantastisk Pretty Tony-nummer. De havde kun en 7-10 eksemplarer i Streetdance. Men kvaliteten er elendig. Endnu en af de plader, som efter sigende skulle v?re blevet trykt p? genbrugsvinyl (omsmeltet vinyl)

      4. Fun Fun: Happy Station. Primi-italo-disco med Ben Liebrand primi-scratch hen over. Jeg m?tte bare have den, da jeg s? den brugt, og hold da op, hvor er den blevet spillet meget siden ;-)

      5. Bananarama: I heard a rumour (Miami mix). SAW tilsat Company B. Faktisk er temmelig meget hugget fra Fascinated. Men genialt er det.

      6. Taste-t-lips: Hypnotize. En virkelig l?kker 12". Der er 3 mix p? hver side, med en del men ikke for stor en forskel, og de er alle ganske lyttev?rdige.

      7. 1st Impression: Forbidden lover. S? er vi tilbage i den rendyrkede Miami disco igen. KS spillede det d?dssyge Conga-mix p? b-siden. Stor-stor fejl. H?ber jeg, for a-siden er s? uendelig meget bedre.

      8. Animotion: Obsession. En gammel klassiker fra 1985. Oh, det var tider den gang, hvor Weekend TV (en k?benhavns lokalkanal) sendte et par timers Music Box (engelsk musikkanal) hver nat. Hvis jeg ved en vejl kommer til at komme forbi MTV, s? savner jeg straks Simon Potter, Sunie, Martin Buchanan og alle de andre helte ;-). Og Obsession var absolut topnummeret i sommeren '85.

      9. Sequal: I'm over you. Det eneste freestyle-nummer her i samlingen. Dejlig New Yorker-lyd.

      10. The Flirts: P.A.S.S.I.O.N. Den har jeg p? et genoptryk. Historien bag k?bet var, at jeg i efter?ret '86 var i Moskva sammen med resten af gymnasieklassen. Der var vi i cirkus. Et stort et med plads til omkring 3500 tilskuere. Og med et noget andet repertoire, end hvad vi er vant til i DK. Og med en helt anden musik. Der var det s?dvanlige d?dsyge, traditionelle cirkusorkester, men de blev h?jst brug 20-30 % af tiden. Resten var sindsygt h?j musik. Og hvilken musik. Der var h?rd techno, russisk punk-pop, og s? ... The Flirts. Efter det var jeg solgt. Jeg tror, at jeg har opsporet det meste, af hvad der er blevet lavet med The Flirts sidenhen. Klassisk disco med klare r?dder tilbage til Patrick Cowley, Magnifique, Giorgio Moroder mfl.

      Ja, det er nok en lidt underlig liste for mange. Lidt poppet men alligevel egentlig ikke kommercielt. Men husk lige p? (og undr dig gerne!), at jeg f?rst begyndte at k?be vinyl i 1986. Hvis jeg var begyndt med at k?be tidligere, s? havde der nok ikke v?ret andet end musik fra 1984 p? listen. Jeg plejer selv at definere mine musikalske r?dder som v?rende lig KS's udsendelser i december 1984.

      Og s? er der intet electro eller house p? listen. Ellers underligt for en mand, der i perioden 1987-1990 var til SAMTLIGE hip-hop (mange!) og house (1!)-koncerter i Kbh.

      Mvh S?ren Tj?rnov

      Dejlig liste Tj?rnov...

      Tia, den kender jeg ikke. Hvis der havde st?et Sinitta "Toy Boy" - s? var det en anden sag :-)
      Men det nummer er jeg ikke engang sikker p? at KS har spillet?

      Company B, ogs? helt klart en af mine favoritter. Et nummer jeg har spillet meget som 80'er DJ, ogs? oppe i tiden. Beatet holder stadig 100% - og kan sagtens v?re p? b?lgel?ngde med nutidens house hits :-)

      Dibbie Deb, kender den ikke?

      Fun Fun er ogs? stadig dejlig. Faktisk fandt jeg f?rst ud af, at det var Ben Liebrand som stod bag nummeret, for f? m?neder siden. Jeg tjekkede Ben's site, som ogs? indeholder discographi over alle hans forskellige remix/megamix. Kan desv?rre ikke huske linket?

      Huuuu... s? er der fest. Bananarama og SAW teamet har altid ligget godt i mine arme :-) Dejligt mix, hvor beatet ligger tungt i maven...

      Taste-t-lips ... hmm...??? Jeg m? h?re en bid p? et tidspunkt et eller andet sted, eftersom mange af dine godbidder ogs? falder i min smag :-)

      1st Impression...???

      Animotion, dejlig.. kan jeg godt tilslutte mig.

      Sequal...???

      The Flirts, yes - enormt fedt. Og der findes jo en hel b?lge i den stil fra Bobby Orlando. Men rigtigt, Passion er en af de bedste :-)


      Mvh. SLL
      Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
      ------------------------------------------------
      http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
      http://myspace.com/sllkefrens
      Torben Pedersen
      Indlæg: 642
      Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
      Geografisk sted: DK

      Indlæg af Torben Pedersen »

      Tjae, s? m? jeg da ogs? pr?ve at bikse en liste sammen. Det blir nok lidt sv?rt at begr?nse sig. Men min top 10 liste over sange Kim har spillet, som jeg har p? vinyl og lytter til pt., bliver noget i stil med.

      1. Company B - Fascinated
      2. C.O.D. - Uphill (peace of mind)
      3. Sylvester - Don't stop
      4. Oh Romeo - One more shot
      5. Patrick Cowley - Menergy
      6. Alisha - All night passion
      7. Heaven 17 - Let me go!
      8. The Gap Band - You dropped a bomb on me
      9. Diana Ross- Swept away
      10. Carol Lynn Townes - 99 1/2
      11. Tina B - January, February
      12. Pete Shelley - On your own

      Hov hov, s? blev det til en top 12 istedet. :lol:

      Torben
      SLL
      Indlæg: 619
      Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
      Geografisk sted: Haslev
      Kontakt:

      Indlæg af SLL »

      Hey Torben,

      Company B's fascinated - er simpelthen ogs? bare for fed :-)
      Det groove er ikke til at tage fejl af. Og som jeg har sagt f?r, s? kan denne plade ogs? sagtes spilles p? "moderne 80'er diskoteker", den dag i dag :-)
      Jeg har ogs? et "spellbound remix" af nummeret, men heg syntes ikke mixet er liges? fedt som originalen.

      C.O.D. uphill, er ogs? en god gang new yorker elektro rap. Ganske fede trommer der ligger p? nummeret, dejligt :-)

      Alisha, jaaa.. dejlig t?s, og dejligt nummer :-)

      Diana Ross - Swept away husker jeg mest fra KS megamixene. Der blev nummeret brugt meget, sikkert pga. det fede beat der ligger p? nummeret. Som er dejligt at bruge til at mixe med.

      Mvh. SLL
      Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
      ------------------------------------------------
      http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
      http://myspace.com/sllkefrens
      tjornov
      Site Admin
      Indlæg: 1161
      Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
      Geografisk sted: Oslo
      Kontakt:

      Indlæg af tjornov »

      2. C.O.D. - Uphill (peace of mind)
      Enig, et fantastisk nummer. Og jeg har stadig scenen fra "Chinatown bl?der", hvor Mickey Rourke jager et par kinesere p? tv?rs af et diskotek og et k?mpe dansegulv, hvor par tusinde kinesere st?r og danser til COD/Uphill, h?ngende i hovedet.

      4. Oh Romeo - One more shot
      Sk?gt en af de f?rste maxisingler, jeg k?bte. Og til stadighed en maxi, der hives frem, hvis man af en eller anden ?rsag skal demonstrere over for nogen, hvad akustisk tilbagekobling er for en st?rrelse. Hold da op for en bastromme!

      5. Patrick Cowley - Menergy
      Det nummer opdagede jeg f?rst, da jeg fik den KS-udsendelse (en af dem), hvor han spiller det. Og det var vel at m?rke i 1981-versionen, hvor vokalerne bliver sunget af et par kvinder. Sylvester-versionen fra 1983 er efter min mening elendig.

      9. Diana Ross- Swept away og 10. Carol Lynn Townes - 99 1/2
      To fantastiske numre med en helt fantastisk sound. T?nk, at s? "h?rd" en lyd blev s? store hit.

      Mvh S?ren Tj?rnov
      Finn Snor
      Indlæg: 90
      Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
      Geografisk sted: HC ?rstedsparken

      Indlæg af Finn Snor »

      Hvad er det med Oh romeo "one more shot" ?? har aldrig h?rt om den, men kender C bank "One more shot".

      Meget grineren at l?se jeres lister, i er en anelse b?ssede i jeres musiksmag =) Men det er sgu sv?rt at undg? hvis man har lyttet/rykket (p?) til Kim Schumacher.

      Jeg har faktisk ikke nogen favoritplader som han har spillet. Det skyldes at han reelt altid spillede "gamle" plader, det var meget sj?ldent han spillede et nummer jeg ikke kendte i forvejen. Men han spillede mange gode ting, men det var mixet der var afg?rende for at jeg overhovede lyttede til programmet. Men tilgeng?ld s? husker jeg det f?rste program jeg h?rte med KS, det var et af de der fredags programmer i 82, hvor han spillede et mix med Sharon Redd "Beat the street" og Donna Summer "Our Love" Det var p? et tidspunkt hvor megamix lige var blevet rigtigt fedt og mixplader var super hemmelige.
      Har i egenligt det mix i samligen ? jeg ville gerne h?re det igen =)

      Tilgeng?ld nu hvor jeg n?vner det med den b?ssede musiksmag, s? har jeg selvf?lgelig rykket p? ALT Bobby O og Patrick Cowley.

      Finns top 10 homo tracks:

      1. Donna Summer - I feel love Patrick Cowley mix
      2. Bobby O - Im so hot for you
      3. Divine - Step by step
      4. Patrick Cowley - Menergy
      5. Flirts - Passion
      6. Roni Griffith - Spys
      7. Lipps Inc. - Funkytown Patrick Cowley mix
      8. Boys town gang - Cant take my eyes off you
      9. Lime - Your love
      10. Sylvester - You make me feel

      Finn Snor
      Billede
      Brugeravatar
      MikkelBreiler
      Indlæg: 1244
      Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
      Geografisk sted: Ballerup
      Kontakt:

      Indlæg af MikkelBreiler »

      Finn Snor skrev:Meget grineren at l?se jeres lister, i er en anelse b?ssede i jeres musiksmag =) Men det er sgu sv?rt at undg? hvis man har lyttet/rykket (p?) til Kim Schumacher.
      Tjae, jeg har ikke mulighed for at holde mig til en TOP 10.
      men jeg kan godt lave en KS liste ved lejlighed men jeg skal se Alias om lidt ;)
      Finns top 10 homo tracks:

      1. Donna Summer - I feel love Patrick Cowley mix
      2. Bobby O - Im so hot for you
      3. Divine - Step by step
      4. Patrick Cowley - Menergy
      5. Flirts - Passion
      6. Roni Griffith - Spys
      7. Lipps Inc. - Funkytown Patrick Cowley mix
      8. Boys town gang - Cant take my eyes off you
      9. Lime - Your love
      10. Sylvester - You make me feel

      Hmm udem?rket, for mig s? skal Lime og Divine bytte plads, s? er det mere i min stil.

      -breiler
      Brugeravatar
      MikkelBreiler
      Indlæg: 1244
      Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
      Geografisk sted: Ballerup
      Kontakt:

      Re: Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for

      Indlæg af MikkelBreiler »

      SLL skrev:Specielt glade for selv at have i jeres 12" vinyl samlingen?
      Min Top10:
      Stephen 'Tintin' Duffy ; Kiss [12'' promo]
      Art of Noise ; Dragnet [The Art Of Noise Mix]
      Sharon Redd ; Beat The Street [voc] [1982,Prelude,prla 13 2755,UK]
      Lime ; Angel Eyes/Guilty [medley 1983]
      *EBN-OZN ; a e i o u sometimes y [12'']
      Fancy ; Slice Me Nice/Chinese Eyes [12'', side A/B]
      Rockers Revenge F Donnie Calvin ; Walking On Sunshine [12'']
      Diana Ross & Daryl Hall ; Swept Away [original Club Mix]
      *Nice & Wild ; Diamond Girl [Ultimix]
      *Debbie Harry ; Rush Rush [1984,Chrysalis,601 149,GER]

      Non-KS 'Boblere' i denne uge:
      *Paul Parker ; Right On Target [orig]
      Killing Joke ; Love Like Blood [12'']
      Grace Jones ; I've Seen That Face Before (Libertango)-[1981,Island,600 366,GER]
      *Sly & Robbie ; Boops [12'', 1987]
      *Stephanie Mills ; Pilot Error [HotTracks mix]
      *Jolo ; Last Call [With Slow Start]

      Jeg har desv?rre ikke alle disse p? plade. Dem jeg mangler p? vinyl er markeret med *.

      BTW Robert Palmer (bl.a. Power Station) er d?d 54 ?r gl.

      -breiler
      SLL
      Indlæg: 619
      Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
      Geografisk sted: Haslev
      Kontakt:

      Re: Hvilke plader som KS har spillet, er i specielt glad for

      Indlæg af SLL »

      MikkelBreiler skrev:
      SLL skrev:Specielt glade for selv at have i jeres 12" vinyl samlingen?
      Min Top10:
      Stephen 'Tintin' Duffy ; Kiss [12'' promo]
      Art of Noise ; Dragnet [The Art Of Noise Mix]
      Sharon Redd ; Beat The Street [voc] [1982,Prelude,prla 13 2755,UK]
      Lime ; Angel Eyes/Guilty [medley 1983]
      *EBN-OZN ; a e i o u sometimes y [12'']
      Fancy ; Slice Me Nice/Chinese Eyes [12'', side A/B]
      Rockers Revenge F Donnie Calvin ; Walking On Sunshine [12'']
      Diana Ross & Daryl Hall ; Swept Away [original Club Mix]
      *Nice & Wild ; Diamond Girl [Ultimix]
      *Debbie Harry ; Rush Rush [1984,Chrysalis,601 149,GER]

      Non-KS 'Boblere' i denne uge:
      *Paul Parker ; Right On Target [orig]
      Killing Joke ; Love Like Blood [12'']
      Grace Jones ; I've Seen That Face Before (Libertango)-[1981,Island,600 366,GER]
      *Sly & Robbie ; Boops [12'', 1987]
      *Stephanie Mills ; Pilot Error [HotTracks mix]
      *Jolo ; Last Call [With Slow Start]

      Jeg har desv?rre ikke alle disse p? plade. Dem jeg mangler p? vinyl er markeret med *.

      BTW Robert Palmer (bl.a. Power Station) er d?d 54 ?r gl.

      -breiler
      For pokker da Breiler, er du ogs? til Tin Tin Duffy nummeret Kiss :-)
      Det er ogs? en af mine de gode, har dog kun radio mixet p? en gammel 80'er Now music. Men en dejligt "happy" frisk melodi. Desv?rre har jeg m?tte erkende flere gange som DJ, at nummeret ikke holder vildt godt p? et dansegulv. Hvilken d?rlig musiksmag folk m? ha' :-)

      Jeg er dog ikke enig med dig omkring din kommentar til Finn. Vedr. ombytning af Finns top10 (Lime f?r Divine) :-)
      Jeg holder fuldt p? Step by Step, det er rykker stadig.... men det g?r Lime jo ogs?, fedt :-)

      M?ske skulle vi lave en top100 haha...

      Mvh.
      SLL
      Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
      ------------------------------------------------
      http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
      http://myspace.com/sllkefrens
      Torben Pedersen
      Indlæg: 642
      Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
      Geografisk sted: DK

      Indlæg af Torben Pedersen »

      tjornov skrev:
      2. C.O.D. - Uphill (peace of mind)
      Enig, et fantastisk nummer. Og jeg har stadig scenen fra "Chinatown bl?der", hvor Mickey Rourke jager et par kinesere p? tv?rs af et diskotek og et k?mpe dansegulv, hvor par tusinde kinesere st?r og danser til COD/Uphill, h?ngende i hovedet.
      Netop, der var faktisk f?rst der jeg kom i tanke om, at jeg havde pladen.
      DR viste filmen igen for et lille halvt ?rs tid siden
      4. Oh Romeo - One more shot
      Sk?gt en af de f?rste maxisingler, jeg k?bte. Og til stadighed en maxi, der hives frem, hvis man af en eller anden ?rsag skal demonstrere over for nogen, hvad akustisk tilbagekobling er for en st?rrelse. Hold da op for en bastromme!
      Helt enig, jeg ledte l?nge efter denne skive, har nu endelig f?et den i mint tilstand og p? gr?n gennemsigtig vinyl.

      Hunden bliver altid sendt i ud haven, n?r jeg spiller denne plade h?jt.
      5. Patrick Cowley - Menergy
      Det nummer opdagede jeg f?rst, da jeg fik den KS-udsendelse (en af dem), hvor han spiller det. Og det var vel at m?rke i 1981-versionen, hvor vokalerne bliver sunget af et par kvinder. Sylvester-versionen fra 1983 er efter min mening elendig.
      Tjae, jeg har begge versioner, jeg er ogs? mest den med den kvindelige vokal, men jeg syntes dog at Sylvester's pr?station er godkendt.
      9. Diana Ross- Swept away og 10. Carol Lynn Townes - 99 1/2
      To fantastiske numre med en helt fantastisk sound. T?nk, at s? "h?rd" en lyd blev s? store hit.

      Mvh S?ren Tj?rnov
      Torben Pedersen
      Indlæg: 642
      Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
      Geografisk sted: DK

      Indlæg af Torben Pedersen »

      [quote="SLL"]Hey Torben,

      Company B's fascinated - er simpelthen ogs? bare for fed :-)
      Det groove er ikke til at tage fejl af. Og som jeg har sagt f?r, s? kan denne plade ogs? sagtes spilles p? "moderne 80'er diskoteker", den dag i dag :-)
      Jeg har ogs? et "spellbound remix" af nummeret, men heg syntes ikke mixet er liges? fedt som originalen.

      Ja, denne skive er vel for mange blevet en klassiker. I hvertfald s? er der mange hernede sydp?, som n?vner den n?r snakken falder p? 80'er musik. Jeg er dog ogs? mest til den originale version.

      Diana Ross - Swept away husker jeg mest fra KS megamixene. Der blev nummeret brugt meget, sikkert pga. det fede beat der ligger p? nummeret. Som er dejligt at bruge til at mixe med.

      Ja, troede egenligt ikke at jeg var til Diana Ross, men denne skive fik mig p? andre tanker!

      Torben
      Finn Snor
      Indlæg: 90
      Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
      Geografisk sted: HC ?rstedsparken

      Indlæg af Finn Snor »

      Jeg har Poul Parker - right on target...hmm skal jeg s?lge den hmmmmmmmmm. Hvis jeg kunne s?lge den dyrt ville jeg helt sikkert smide en Sly & Robbie boobs promo oveni handelen.

      =)

      Finn Snor
      SLL
      Indlæg: 619
      Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
      Geografisk sted: Haslev
      Kontakt:

      Indlæg af SLL »

      Finn for pokker da :-)

      Du har sikkert masser af vinyler, som jeg gerne ville k?be af dig. Paul Parker er ganske fed, selvom jeg ikke er til alt hvad Bobby O stod bag :-)
      Divine er nok noget af det bedste fra denne herre, efter min mening.

      Men igen, jeg forst?r godt dem som hellere vil bytte plader i stedet for at s?lge plader. Medmindre man ligefrem syntes, at ens plade er noget lort, og derfor skal af med den :-) Men s?dan er det jo sj?ldent n?r man ligger inde med fed club vinyl fra 80'erne.

      Det eneste jeg kan finde som bytte vinyl p.t. - er vinyl fra starten af 90'erne, hvor jeg simpelthen syntes nummeret er for ringe, og vil gerne af med det. Andre ville sikkert ogs? sige "d?rlig vinyl" ;-)
      Man skal l?ngere tilbage i tiden, for at finde guldet.


      Mvh.
      SLL
      Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
      ------------------------------------------------
      http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
      http://myspace.com/sllkefrens
      Besvar