Re: Lidt om Street Dance

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Lidt om Street Dance

Indlæg af MikkelBreiler »

Tom Iversen skrev:"Tom Iversen" <tom@digam.dk> wrote:

>http://www.housemusik.dk/artikler_subpa ... tikelid=43
>
>Sp?ndende l?sning for gamle vinylfans.
Jeg undres over en titel tekst omtrent halvvejs som ikke i artiklen underbygges:
"Antal DJs der har f?et s?rbehandling i Streetdance: 1 (Kim Schumacher) "

Eneste tekst omkring ham er referencen som nyansat s?lger bag disken.

S?dan set kan jeg godt f?lge ideen i s?rbehandlingen. Pr?v selv:

Mandag, pladerne kommer til Danmark og Kim har deadline klokken 15:00 i radiohuset.
Han skal n? at
- v?lge plader
- lave en speak
- time begge dele
- n? til radiohuset i tide.

S? den med s?rbehandlingen har nok v?ret n?dvendig. Men at han allerede var klar
15:05, bet?d ogs? at de ?vrige DJs (l?g m?rke til at Kim g?r for DJ selvom han
teknisk set ikke selv spillede pladen i DR, men blot speakede) ikke kunne komme ham i
fork?bet, idet meget f? ville have arbejde p? en radiostation og kunne n? at spille
pladerne f?r han kunne. Ogs? selvom man tager h?jde for DJs som lavede radio og fik
pengene ved DJs jobs om aftenen i weekender og lign.

Jeg lagde i?vrigt m?rke til at Kim Ludvigsen blev n?vnt. Ham har vi kontakt med,
s?dan da.

Pr?v at se p? billedet af Peter og Claus foran butikken p? det f?rste sted, logoet er
anderledes, det er et lyn og ikke som nu en trekant. Og Streetdance er skrevet
anderledes ogs?, ikke i samme h?jde men med dobbelt h?jde for startbogstaver.

Jeg studsede lidt over der i 1985 var en import butik, og i 2003 er 5. Selvhvis vi
tager Streetdance fra er der s?ledes 4 andre import butikker. Hvilke?

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det var tider dengang, hvor man tog turen fra sydsj?lland til kbh. - for at k?be 12" plader :-)

Jeg tror en returbillet kostede ca. 30-40 kr - s? tiderne har vidst nok ?ndret sig en del siden dengang.

Jeg husker stadig turen -> fra kbh. hovedbanen til TP markedet p? Gl. kongevej, og s? videre ind i vestergade "Streetdance", og derefter til HMV musikshop. Der var n?sten altid noget man kunne finde fra en af Kims radioudsendelser, eftersom der jo nogen gange ogs? sneg sig nogle hitliste 12 tommer ting ind i hans udsendelser. De lidt mere hemmelige plader skulle findes i HMV eller streetdance's UK ell. US import afdeling.

Husker tydeligt da han spillede Divine - Shake it up f?rste extended mix, hvorefter jeg s? en remix udgave af samme nummer i TP markedet. For pokker da, dagen var redet :-)

Ja, det var sku' tider haha :-D

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
Det var tider dengang, hvor man tog turen fra sydsj?lland til kbh. - for at k?be 12" plader :-)
Tjae jeg k?bte kun p? mine ferier i England s? mine er f? og fortrinsvist Depeche Mode.
Jeg tror en returbillet kostede ca. 30-40 kr - s? tiderne har vidst nok ?ndret sig en del siden dengang.
265 kroner fra Lolland, if?lge Torben Pedersen, ogs? vinylsamler.
Jeg husker stadig turen -> fra kbh. hovedbanen til
X butikker
Ja, det var sku' tider haha :-D
Tjae, vi kan jo g?re det om igen, blot med brugtbutikker som udgangspunkt. For at strte ved hovedbaneg?rden kan man g? til:
- SoundStation i Gl. Kongevej 135, over TP Marked (for at se om derer noget discountet nyere man kan t?le.
- Accord ved R?dhuspladsen.
- 2nd Hand i Larsbj?rnsstr?de.
- Beat Bop oppe ved Gothersagde/Kronprisessegade.
Vi kunne aftale en dag i efter?ret hvor vi kan samle pladesamlerne i forum'et og lave en pladetur. Torben vil nok gerne op fra Lolland til den tid. Jeg kan tydeligt huske den dag Torben kom herop i Januar til 1-krone-per-plade udsalg i SoundStation, hvor han tog hjem med plader for 70 kroner og turen kostede ham de 265 + Burger King og Cola p? turen ;) Det er nok noget vi sent glemmer.
Fordelen ved at samles om den slags ture er at alle f?r lidt med hjem som netop de mangler og man (dvs mig) f?r en aftale istand med butikken om lang ?bningstid p? en L?rdag (hvis man st?r og mangler en time eller noget til sidst er det jo ?rgeligt) og for at komme til de kasser i baglokalet som godt nok er tilt?nkt billigmarkedet, men som der ikke er plads til i butikslokalet endnu. Det betyder ogs? en del at man k?ber samlet eller f?r den rigtige rabat fordi jeg er med eller en anden som er 'kendt' i butikken b?de med den som aktuelt st?r bag disken og ved hvordan de priss?tter ting som ikke har individuel pris.
Det betyder meget for folk som ihvertfald Torben og jeg at f? den slags aftaler og bruge 3-4 timer meget meget koncenteret og m?lbevidst.
Pr?v at se p? nogle af de gamle indl?g med titlen Breiler Record News ;)

-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Den er jeg med p?..

Indlæg af SLL »

Hejsa,
Jeg kan tydeligt huske den dag Torben kom herop i Januar til 1-krone-per-plade udsalg i SoundStation, hvor han tog hjem med plader for 70 kroner og turen kostede ham de 265 + Burger King og Cola p? turen Det er nok noget vi sent glemmer.
Ha ha ha... det lyder da lidt for sjovt :D

Men ok, Torben har da alligevel f?et omkring en ca. 70 stk. 12 tommer med hjem, og s? f?et fyldt maven, s? alt i alt var turen vel rimelig vellykket :wink:

Ja, jeg vil da meget gerne med en tur til Kbh. og tjekke oldies ud. M?ske man kunne finde noget godt brugbart - hvis man skal til at DJ'e lidt igen.

Accord i vestergade kender jeg godt. Jeg har v?ret derinde et par gange nede i k?lderen og kikke maxier. Om de stadig ligger inde med 12" - det ved jeg ikke?

Kan du s? huske 'Bristol Stereo center" - hmm.. mener jeg det hed, lige i starten af str?get overfor Mac D. Jeg tror ikke det findes mere. Dengang kunne man godt finde noget brugbart.

S? var der 'GUF', som jeg heller ikke ved om det findes mere?

Men hvis man har mod p? net-handel, s? kan man nu ogs? finde n?sten alt her. www.Musicstack.com syntes jeg er god, eftersom man n?sten finder alt hvad der s?ges p?. Mange af de plader som jeg troede var lidt kroner v?r, er faktisk desv?rre ikke en krone v?r, jo de 50-60 kr. pladerne kostede dengang :)

Jeg troede engang at Human League and the unlimited orchester vinyl albummet var lidt 'rare', NOT :o
Senere har jeg fundet ud af, at det hele er genoptrykt p? CD + meget mere, s? det er m?ske derfor pladen findes til normal pris?

Mvh.
SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Nu var det jo mig der skrev artiklen om Streetdance, og med hensyn til Kim Schumacher var det med vilje jeg kun skrev en enkelt eller to henvisninger til KS. Claus og Peter var altid v?rnet om deres privatliv, og KS var 99% ven og 1% kunde i SD...Derfor er der meget lidt om ham, og han er kun meget lidt relevant for historien.

Men jeg kan da lige rette en misopfattelse, eller forklare hvordan tingene forgik...

KS kom fordi SD fredag eftermiddag......aldrig om mandagen, og helst superanonymt. Han havde ingen indflydelse p? hvilke plader han fik - forst?et p? denne m?de han kom ikke for at shoppe. Peter gav en stak plader som han l?nte med hen til radiohuset.
Derofr er der en masse henvisninger til SD i radioudsendelserne. Well jeg husker i hvertfald at have h?rt det seneste nye fra kattesundet osv osv.

Jeg tror faktisk der gik lang tid f?r at DR k?bte pladerne fra SD.
Det er nemlig s?dan at man i DRs pladearkiv kan se den kronoligske orden pladerne ankommer i. Dvs. at jeg i min s?gen efter de plader KS tog med hjem fra USA har fundet de klumper af plader han tog med.

Desv?rre er det reelt meget f? plader han har haft med hjem, men enkelte guldkorn var der dog...desv?rre er de fleste af disse blevet stj?let fra DR gennem tiden.

Det jeg selv ledte efter var megamixene, for der er en del af dem som han spillede som fandtes p? vinyl, men dem var der IGEN af i DRs arkiv.

Finn Snor
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Finn Snor skrev:KS kom fordi SD fredag eftermiddag......aldrig om mandagen, og helst superanonymt. Han havde ingen indflydelse p? hvilke plader han fik - forst?et p? denne m?de han kom ikke for at shoppe. Peter gav en stak plader som han l?nte med hen til radiohuset.
Derofr er der en masse henvisninger til SD i radioudsendelserne. Well jeg husker i hvertfald at have h?rt det seneste nye fra kattesundet osv osv.
OK, s? er der ikke mere spekulation i det :)
Det er nemlig s?dan at man i DRs pladearkiv kan se den kronoligske orden pladerne ankommer i. Dvs. at jeg i min s?gen efter de plader KS tog med hjem fra USA har fundet de klumper af plader han tog med.
Nu er det nok mig som ikke husker s? godt, men hvordan er det lige du har mulighed for at s?ge i DRs pladearkiv?

For mig ville det v?re rigtigt fedt at se _hvilken_ vinyl som blev hentet hjem af KS til DRs pladearkiv - jeg troede han tog dem med 'hjemmefra' alts? at de var hans private plader, b?de f?r, under og efter afvikling i radioen.

Jeg har nogle eksempler p? plader fra DRs pladearkiv og de har ikke skrevet p? dem, ligesom bibliotekerne g?r det, udg?et af DRs pladerarkiv, det er kun de klisterm?rker der var p? til deres brug i pladearkivet. Er de s? stj?let derfra?

-breiler
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

For lige at fort?lle hvad det er hvad jeg mener med at KS var den eneste der fik s?rbehandling. Peter har uden sidestykke pisset p? alt og alle der var DJs bortset fra KS..........alle har f?et sm?ren med om "skal du ha noget eller hvad ?" n?r man h?rte en plade....selvom man lagde 5-8000 kr derinde om m?neden.

Jeg skrev artiklen om SD mens de endnu havde ?bent, derfor er der 5 import butikker i min oversigt.

I har kontakt til Kim Ludvigsen? ham vil jeg meget gerne tale med igen........jeg er ved at skrive en artikel om andre plade forretninger i perioden 78-82.


Jeg har ikke adgang til deres arkiv nu, men jeg har ved flere lejligheder haft adgang til at l?ne plader derfra. Proceduren var bare at finde en enkelt af de plader man vidste KS havde haft med fra USA. S? tage nummeret p? den og finde den, s? stod der altid et par cm plader p? hver side. En tur til USA var = ca 30 cm plader.

Der er mange plader fra DR i oml?b, for 9 ?r siden solgte de en del plader p? et loppemarked de holdt med effekter fra DR.

Der var dog kun albums til salg.

Finn Snor
Besvar