Studie 83 29-06-1983: The Clash - Rock the casbah

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Studie 83 29-06-1983: The Clash - Rock the casbah

Indlæg af tom »

KS introducerer nummeret som "Mustapha dance". Det var B-siden p? den oprindelige single (vistnok en 10"), som havde "Rock the casbah" p? A-siden. En sandsynlig forklaring p? fejlen er alts?, at KS har set p? den forkerte side af maxien.
Ja - her spilles "Rock the Casbah" istedet for den annoncerede "Mustapha Dance". Men jeg tror ikke det er Kim der er gal p? den - men teknikkeren der har vendt pladen forkert!
Det tror jeg fordi at det i speaken er meget tydeligt at der er tale om danseundervisning:

Og vi bliver lidt i det eksotiske overdrev og ta'r med The Clash til arabisk danseundervisning i "Casbah", s? kjortler, sandaler og turban fl?jter om ?rene p? Mustafa Dance med The Clash.


.. og en rererence mere i nummeret efter (Men Without Hats):


Og hold p? hatten - for her kommer mere af samme skuffe. Danseundervisning - bare for en sikkerheds skyld - under ledelse af Men Without Hats og deres opfordring til at opf?re sig fuldkomment infantilt p? "Safety dance".


.Kim havde jo ?vet hans speaks inden udsendelsen (og sikkert skrevet dem ned) - det er derfor n?ppe sandsynligt at Kim har skrevet den forkerte titel ned - men snarere teknikkeren der simpelthen s?tter B-siden p? istedet for A-siden.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Studie 83 29-06-1983: The Clash - Rock the casbah

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:
:oops: //forklaring// :oops:

.Kim havde jo ?vet hans speaks inden udsendelsen (og sikkert skrevet dem ned) - det er derfor n?ppe sandsynligt at Kim har skrevet den forkerte titel ned - men snarere teknikkeren der simpelthen s?tter B-siden p? istedet for A-siden.
Det virker meget sandsynligt.

-breiler
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Forklaringen er meget simpel.

Rock the Casbah er den almindelige 12" med en instrumental bagside der hedder Mustafa Dance.....som er en instrumental version af rock the casbah.

I new york var det den instrumentale version der blev spillet meget, og hvis det i skriver er korrekt (som jeg l?ser det) s? spillede han den instrumentale version.

Kims reference til hold p? turban og kl?der kommer fra billedet p? 12" Der viser en araber og en j?de der danser med hinanden.

Billede af cover finder i her.
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Pa ... sbah_a.jpg

Finn Snor
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Finn Snor skrev:Billede af cover finder i her.
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Pa ... sbah_a.jpg
This page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.

For general questions see our main help area, or search for other member pages.

Jeg havde s?dan gl?det mig til at se coveret :cry:

-breiler
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Hmm - hvad med dette:
Billede

eller i lidt mindre format og p? ?nglish:
Billede
/Tom.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ok, da han rent faktisk spiller vokalversionen (a-siden), men introducerer b-siden og knytter kommentarer til denne i flere efterf?lgende kommentarer, kan vi konkludere, at han sandsynligvis ville spille b-siden, men at teknikeren kom til at spille a-siden ved en fejl.

Mvh S?ren Tj?rnov
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Mit link virker ikke fordi det er til geocities, jeg glemte lige at skrive man skal copy paste urlen for at man kan se billedet.

Finn Snor
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:<bedler>
Flot :)

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har opdateret databasen ud fra Toms og Finns opdagelser og viden. Skrig op, hvis I ikke er tilfredse ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Besvar