Updates udefra 1 821229#17, 830607#01, 830623#01, 830623#03,

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

Updates udefra 1 821229#17, 830607#01, 830623#01, 830623#03,

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



P? www.discomusic.com har jeg idag modtaget svar fra 3 folk heraf en dansker somikke
kendte til vores site. Men de to andre har identificeret alle 5 ?ldste sange
(non-megamix) som havde ? i databasen.

Det drejer sig om
1982 12 29 Et Liv I Attituder, sidste sang.
17. 51:57 02:54 Pete Shelley I don't know what it is [1981] Se note.
Bem?rkninger til udsendelsen:
Genudsendt 13. september 2002 p? DR P3 17:05-18:00
#17, MB "Pete Shelley - "I don't know what it is" (that is the true title, and it's
from 1981, I think), on the same side, prior to this track plays "Witness the change"
The record is playing way too slow, something like -8%" svar fra NickNack p?
www.discomusic.com.

1983 06 07 Studie 83, f?rste sang.
1. 00:00 02:00 Marlena Shaw You, Me & Ethel [Blue Note, , LP. USA] Se note. Klip
fra amerikansk radiostation? "Social Services"
Bem?rkninger til udsendelsen:
#1, MB: "This is the delicious Marlena Shaw from her 1975 Blue Note album, Who is
This Bitch, Anyway? What you're listening to is the intro to the song Street Walkin'
Woman. This dialogue is so hot they even gave it its own title "You, Me & Ethel".
I've always loved this and laugh everytime I hear it. The guy is sooo lame and she is
sooo bored . It actually runs 3:17 seconds with her leaving him on the street with,
"I'm tired, you're tired, and you're $25.00 is tireder than both of us." The song
itself is not a dance/disco piece but Marlena in pure jazz form. " svar fra NickNack
p? www.discomusic.com.

1983 06 23 Studie 83 midsommerversionen, f?rste sang og tredie sang.
1. 00:00 01:21 MFSB Love Is The Message [bootleg remix] Se note. Start mangler i
aflyttet version. KS bruger ogs? et nummer + diverse breakbeats som
underl?gningsmusik til introen.
3. 06:43 04:37 Pete Shelley Witness the change Se note. Afsluttes med 'Don't Watch
That' fra Madness, cuttes af ..
Bem?rkninger til udsendelsen:
#1, MB: "What I'm hearing is the bootleg remix of Love Is The Message by MFSB. This
one has more sound effects than usual so I don't know if it's another bootleg or just
the radio jock doing overlays. " svar fra NickNack p? http://www.discomusic.com
#3, MB: "Pete Shelley - Witness the change (1981) it's the original version with some
goofing stuff added by the DJ, pitch control appears to be 0.0% for this track. BTW,
this track was requested before by JOL." svar fra disco1999 p?
http://www.discomusic.com

1984 02 13 Studie 84, sidste sang. (Jeg havde regenet den ud men uden verification
s?e..)
10. 50:55 02:01 The Beepers Theme from Blue Thunder (Dance Version) [MCA, 12'. USA]
se note.
Bem?rkninger til udsendelsen:
#10, MB: "You're right, it is The Beepers, Theme from Blue Thunder. MCA Records 12"
Dance Version, # 13966. It has a 'long' 8:45 a-side and a 'short' 3:35 b-side." svar
fra NickNack p? http://www.discomusic.com

jeg vil se om ikke jeg kan sk?re nogle flere sange ud og f? dem identificeret. Der er
ikke l?ngere s? meget som mangler. Blot en 10 stykker tror jeg, og s? de mange
megamix. Men de er jo noget specielle.

Torben (Circus) har gang i noget auktion p? dba med en stabel plader (130KG) med
noget Kim Schumacher vinyl iblandt. Det bliver sp?ndende at se om han l?ber af med
dem.

-breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

Updates udefra 1 821229#17, 830607#01, 830623#01, 830623#03,

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Fantastisk. Snart er alle ? i databasen (med undtagelse af megamixene,
g?r jeg ud fra) udryddet!!!

S?ren Tj?rnov

Mikkel Breiler wrote:
> P? www.discomusic.com har jeg idag modtaget svar fra 3 folk heraf en dansker somikke
> kendte til vores site. Men de to andre har identificeret alle 5 ?ldste sange
> (non-megamix) som havde ? i databasen.
>
> Det drejer sig om
> 1982 12 29 Et Liv I Attituder, sidste sang.
> 17. 51:57 02:54 Pete Shelley I don't know what it is [1981] Se note.
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> Genudsendt 13. september 2002 p? DR P3 17:05-18:00
> #17, MB "Pete Shelley - "I don't know what it is" (that is the true title, and it's
> from 1981, I think), on the same side, prior to this track plays "Witness the change"
> The record is playing way too slow, something like -8%" svar fra NickNack p?
> www.discomusic.com.
>
> 1983 06 07 Studie 83, f?rste sang.
> 1. 00:00 02:00 Marlena Shaw You, Me & Ethel [Blue Note, , LP. USA] Se note. Klip
> fra amerikansk radiostation? "Social Services"
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #1, MB: "This is the delicious Marlena Shaw from her 1975 Blue Note album, Who is
> This Bitch, Anyway? What you're listening to is the intro to the song Street Walkin'
> Woman. This dialogue is so hot they even gave it its own title "You, Me & Ethel".
> I've always loved this and laugh everytime I hear it. The guy is sooo lame and she is
> sooo bored . It actually runs 3:17 seconds with her leaving him on the street with,
> "I'm tired, you're tired, and you're $25.00 is tireder than both of us." The song
> itself is not a dance/disco piece but Marlena in pure jazz form. " svar fra NickNack
> p? www.discomusic.com.

Det bringer pludselig noget p? plads for mig. Jeg har flere gange - i
film og tv-show - bem?rket en hentydning til "You, Me & Ethel", men jeg
har aldrig forst?et det. Sandsynligvis fordi det er s? indforst?et
(blandt amerikanere), fordi det er umuligt at overs?tte, og nok ogs?
fordi overs?ttere selv ikke har fattet pointen.
>
> 1983 06 23 Studie 83 midsommerversionen, f?rste sang og tredie sang.
> 1. 00:00 01:21 MFSB Love Is The Message [bootleg remix] Se note. Start mangler i
> aflyttet version. KS bruger ogs? et nummer + diverse breakbeats som
> underl?gningsmusik til introen.
> 3. 06:43 04:37 Pete Shelley Witness the change Se note. Afsluttes med 'Don't Watch
> That' fra Madness, cuttes af ..
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #1, MB: "What I'm hearing is the bootleg remix of Love Is The Message by MFSB. This
> one has more sound effects than usual so I don't know if it's another bootleg or just
> the radio jock doing overlays. " svar fra NickNack p? http://www.discomusic.com
> #3, MB: "Pete Shelley - Witness the change (1981) it's the original version with some
> goofing stuff added by the DJ, pitch control appears to be 0.0% for this track. BTW,
> this track was requested before by JOL." svar fra disco1999 p?
> http://www.discomusic.com
>
> 1984 02 13 Studie 84, sidste sang. (Jeg havde regenet den ud men uden verification
> s?e..)
> 10. 50:55 02:01 The Beepers Theme from Blue Thunder (Dance Version) [MCA, 12'. USA]
> se note.
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #10, MB: "You're right, it is The Beepers, Theme from Blue Thunder. MCA Records 12"
> Dance Version, # 13966. It has a 'long' 8:45 a-side and a 'short' 3:35 b-side." svar
> fra NickNack p? http://www.discomusic.com
>
> jeg vil se om ikke jeg kan sk?re nogle flere sange ud og f? dem identificeret. Der er
> ikke l?ngere s? meget som mangler. Blot en 10 stykker tror jeg, og s? de mange
> megamix. Men de er jo noget specielle.
>
> Torben (Circus) har gang i noget auktion p? dba med en stabel plader (130KG) med
> noget Kim Schumacher vinyl iblandt. Det bliver sp?ndende at se om han l?ber af med
> dem.
>
> -breiler
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

Updates udefra 1 821229#17, 830607#01, 830623#01, 830623#03,

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »



Mikkel Breiler wrote:
> P? www.discomusic.com har jeg idag modtaget svar fra 3 folk heraf en dansker somikke
> kendte til vores site. Men de to andre har identificeret alle 5 ?ldste sange
> (non-megamix) som havde ? i databasen.
>
> Det drejer sig om
> 1982 12 29 Et Liv I Attituder, sidste sang.
> 17. 51:57 02:54 Pete Shelley I don't know what it is [1981] Se note.
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> Genudsendt 13. september 2002 p? DR P3 17:05-18:00
> #17, MB "Pete Shelley - "I don't know what it is" (that is the true title, and it's
> from 1981, I think), on the same side, prior to this track plays "Witness the change"
> The record is playing way too slow, something like -8%" svar fra NickNack p?
> www.discomusic.com.
>
> 1983 06 07 Studie 83, f?rste sang.
> 1. 00:00 02:00 Marlena Shaw You, Me & Ethel [Blue Note, , LP. USA] Se note. Klip
> fra amerikansk radiostation? "Social Services"
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #1, MB: "This is the delicious Marlena Shaw from her 1975 Blue Note album, Who is
> This Bitch, Anyway? What you're listening to is the intro to the song Street Walkin'
> Woman. This dialogue is so hot they even gave it its own title "You, Me & Ethel".
> I've always loved this and laugh everytime I hear it. The guy is sooo lame and she is
> sooo bored . It actually runs 3:17 seconds with her leaving him on the street with,
> "I'm tired, you're tired, and you're $25.00 is tireder than both of us." The song
> itself is not a dance/disco piece but Marlena in pure jazz form. " svar fra NickNack
> p? www.discomusic.com.
>

En lille detalje. Se
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=music

1) Lp'en er udgivet i 1974

2) Det ser ud som om, at den officielle titel p? nummeret (som vi alts?
har h?rt 2 minutter af) er "Street Walking Woman/You, Me & Ethel" og
ikke kun "You, Me & Ethel" (som en uofficiel titel til dialogen).

Mvh S?ren Tj?rnov

> 1983 06 23 Studie 83 midsommerversionen, f?rste sang og tredie sang.
> 1. 00:00 01:21 MFSB Love Is The Message [bootleg remix] Se note. Start mangler i
> aflyttet version. KS bruger ogs? et nummer + diverse breakbeats som
> underl?gningsmusik til introen.
> 3. 06:43 04:37 Pete Shelley Witness the change Se note. Afsluttes med 'Don't Watch
> That' fra Madness, cuttes af ..
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #1, MB: "What I'm hearing is the bootleg remix of Love Is The Message by MFSB. This
> one has more sound effects than usual so I don't know if it's another bootleg or just
> the radio jock doing overlays. " svar fra NickNack p? http://www.discomusic.com
> #3, MB: "Pete Shelley - Witness the change (1981) it's the original version with some
> goofing stuff added by the DJ, pitch control appears to be 0.0% for this track. BTW,
> this track was requested before by JOL." svar fra disco1999 p?
> http://www.discomusic.com
>
> 1984 02 13 Studie 84, sidste sang. (Jeg havde regenet den ud men uden verification
> s?e..)
> 10. 50:55 02:01 The Beepers Theme from Blue Thunder (Dance Version) [MCA, 12'. USA]
> se note.
> Bem?rkninger til udsendelsen:
> #10, MB: "You're right, it is The Beepers, Theme from Blue Thunder. MCA Records 12"
> Dance Version, # 13966. It has a 'long' 8:45 a-side and a 'short' 3:35 b-side." svar
> fra NickNack p? http://www.discomusic.com
>
> jeg vil se om ikke jeg kan sk?re nogle flere sange ud og f? dem identificeret. Der er
> ikke l?ngere s? meget som mangler. Blot en 10 stykker tror jeg, og s? de mange
> megamix. Men de er jo noget specielle.
>
> Torben (Circus) har gang i noget auktion p? dba med en stabel plader (130KG) med
> noget Kim Schumacher vinyl iblandt. Det bliver sp?ndende at se om han l?ber af med
> dem.
>
> -breiler
Besvar