KS var ogs? inspiration til SLL fra Kefrens(amiga)

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
bot@kimschumacher.dk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 05-06-2003 17:17:37

KS var ogs? inspiration til SLL fra Kefrens(amiga)

Indlæg af bot@kimschumacher.dk »

http://www.scenet.de/amp/interviews/sll-kefrens.txt

SLL er et psedonym, hvilket kaldes et handle. Som i filmen Hackers hvor den unge og uerfarne Joey kommer galt afsted b?de med at v?lge sit handle men ogs? med sin omgang med computere.
Kefrens er blot navnet p? en gruppe af unge folk som laver sm? presentationer p? computere som de s? viser for hinanden, typisk p? computer parties s?som The Party
(www.theparty.dk), The Assembly, The Gathering et cetera.
Pr?cist hvem SLL er m? jeg nok lige unders?ge n?rmere det fremg?r ikke af det interview som gruppen cryptoburnes har foretaget, blot hans handle SLL.

I interviewet siger SLL at han blev inspireret til at lave musik af de musiktyper som kaldes Italo og High Energy. Og at det nok var fordi at Kim Schumacher spillede dem.
Right, hvem skulle det ellers have v?ret ;)

-breiler
Gæst

Hey Breiler, Jeg er skam stadig i live, alts? mig SLL :-)

Indlæg af Gæst »

Hejsa,

Jeg er da glad for, at du har fundet et SLL interview fra de gamle Amiga dage.

Som du ganske rigtig siger, s? har jeg v?ret en del af "demo" gruppen Kefrens. Mit arbejde bestod i, at lave musik til de forskellige grafik presentationer m.m.
P? det tidspunkt, alts? omkring 1986 var det totalt overv?ldende hvad en Amiga computer kunne lave af lyd og grafik. Musikken blev opbygget af op til 4 mono kanaler i maks 11 Khz samplings frekvens, s? hvis man kigger p? nutidens musik, s? var kvaliteten ikke overv?ldende dengang.
Det sv?re for en musikker var, at f? musikken til at lyde af meget mere en den egentlig var, nemlig kun lavet p? 4 mono spor. Hvis man kunne f? ens musik til at lyde som f.eks 16 spor, s? var det noget der virkede :-)

Men det er jo rent nostalgi, at h?re/se de gamle demo ting igen - p? samme m?de som at grave gamle Kim Shumacher plader frem fra samlingen, og s?tte p? pladespilleren.

Det er med 100% sikkerhed Kim Shumachers skyld, at jeg startede med at bruge musik-elementer fra Italo, High energy, Chicago house - begyndet at lave megamix - i mine produktioner fra dengang. Og den dag i dag ligger det stadig dybt begravet i ens bevisthed n?r jeg laver musik.

En sjov ting er, at mange elementer fra de gamle 80'er funk ting faktisk er meget IN af bruge i nutidens musik. Mange af nutidens house produktioner kunne liges? godt v?re lavet i 80'erne. Forskellen er minimal. Til det kan jeg kun sige - "det er bare fedt, virkelige grooves der rykker!".

Til sidst vil jeg bare sige tak til alle her, fordi de holder de gode gamle minder vedlige, og tak for et godt site :-)

Ha' det fint,

Mvh.
SLL
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hey Breiler, Jeg er skam stadig i live, alts? mig SLL :-

Indlæg af MikkelBreiler »

Hej SLL

Det er efterh?nden lidt tid siden jeg skrev indl?gget - som alts? blev lagt p? vores newsserver i sin tid, men som er lagt ind som 'k?d' p? vores forum - og jeg m? tilst? at der g?r lang tid mellem de dage hvor jeg hiver de gamle moduler frem. men jeg tjekker af og til om folkene fra Future Crew har lavet nogle nye sange.
Jeg har aldrig selv eget en Amiga. Jeg ved det lyder stygt, men it's true. Min kammerat havde en Amiga 2000A (som larmede pga bl?seren) og med den fik jeg snuset til - men aldrig selv komponeret noget i - ProTracker 2.8b. Men da jeg i sommeren 1991 fik k?bt mig en lille pc, gik der ikke lang tid f?r der kom et 16 bit lydkort, og 2800bps modem. Jeg blev cosysop p? Velux Music BBS i Nyk?bing Sj. Jaywalk som boede i... Hornb?k mener jeg det var... releasede sine moduler der.
Og s? m?dte jeg ogs? Sysoppen een gang til The Party III i julen 1993. Ved den lejlighed donerede han mig sit 1987 Expertreklameb?nd med Kim Schumacher. Det er det ?ldste Expert reklameb?nd vi har kendskab til. Senere blev jeg n?sten cosysop (cosysop status ihvertfald) p? Renoz BBS men der var ikke nogen Schumacher forbindelse der. Han havde blot masser af plads og et hav af filer. Men der var et Linux interessen gik p?.

Jeg har m?dt Christian (Jazz) dengang han blot kaldte sig Craftsman, det var vist ogs? f?r han joinede Diffusion. Jeg mener ihvertfald det var Diffusion. Jeg ved jeg har det p? en CD som jeg lavede med Rene Christensen som var Sysop i Aalborg, jeg mener boardet hed Downstairs - 2xISDN med Zyxel Elite ;) Jeg har gamle moduler med Craftsman fra da han l?rte sig at bruge trackeren, og som han helst s? at jeg ikke havde f?et, men nu har jeg dem jo.
Jeg flyttede 1000'er af moduler med mit 2800bps modem, men k?bte s? et Twincomm 14.400bps modem i 1994 tror jeg. S? gik det st?rkt.

Der er een ting som undrer mig, jeg har moduler med Kaj og Andrea, Prop og Berta, Poul Schl?ter og s? videre. Der var s?gar et kopieringsprogram til Amiga som have et loop med Snevide og de Syv sm? Dv?rge som baggrundslyd.... Men ingen moduler hvori Kim Schumacher indgik.
Jeg har samlet over 5GB moduler, b?de fra Amiga og PC (t?mte Paradise 909 og Craftsman's harddiske i 1993, samt Aminet i 1994) men har aldrig fundet noget. Det har altid synes mig meget oplagt at benytte Kim Schumachers speak til at indlede et technonummer eller lignende. M?ske nogle af hardcore tecno freakene har gjort det, jeg har ikke s? meget af det. Det var meget underground. Der var vist navnlig to som var i noget som hed Total Techno eller lignende som lavede noget meget Dunk, Dunk, Dunk-agtigt og jeg KAN ikke huske hvad de gik og kaldte sig. men de lavede det mest hardcore jeg har h?rt i Danmark. Jeg downloadede ofte fra Finland og Sverige og kendte et par sysoppper der ogs?. Nogle lavede selv musik.

Minder. Jeg lagde forresten mine moduler p? CDR for et par ?r siden, skulle nok tage og grave dem frem. Jeg har i?vrigt stadigt de skiver med Bj?rn Lynne han gik og solgte til parties samt et par andre. Fede tider.

N?, nu har jeg ventet l?nge nok p? at opdatere med hvem du er.
Steen L. Larsen :)

http://exotica.fix.no/info/scenery/online/k.html
-breiler
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey,

Ja, vi alle har nok lidt af en historie at kunne fort?lle om dengang. Jeg h?re af og til de gamle moduler. Det er sku' sjovt at t?nke tilbage p? dengang hvor man sad og rodede med den gamle A1000 :-)

Det er ikke fordi jeg kender vildt mange Amiga freaks fra den tid, men nogen har jeg da stadig kontakt med. S? det er sjovt engang imellem lige at sig "davs"... til gutterne, og "kan du huske dengang osv......."

Og ja, v?ltede hjem fra skole, fordi man skulle h?re KS i redioen - og huske, at optage det p? b?nd. Desv?rre b?ndede jeg ikke udsendelserne i fuld l?ngde, eftersom jeg var lidt for kritisk med hvad jeg syntes der var godt :-(
S? det var noget med at bruge pauseknappen rigeligt, og s? v?re parat til at optage, n?r der lige var noget fedt fra KS man kunne bruge :-)

Jeg g?r selv lidt med tanken om, at l?gge mine moduler p? www.mymusic.dk - bare for at se reaktionen :-) S? skal folk sku' h?re hvad man lavede i 80'erne :-)
M?ske jeg n?jes med tanken haha.... :-)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Re: Hey Breiler, Jeg er skam stadig i live, alts? mig SLL :-

Indlæg af tom »

MikkelBreiler skrev:Jeg ved jeg har det p? en CD som jeg lavede med Rene Christensen
rene christensen (du ved: med sm? forbogstaver?)

MikkelBreiler skrev:Og s? m?dte jeg ogs? Sysoppen een gang til The Party III i julen 1993. Ved den lejlighed donerede han mig sit 1987 Expertreklameb?nd med Kim Schumacher. Det er det ?ldste Expert reklameb?nd vi har kendskab til.
Det er ikke helt korrekt; Jakob har en 1986-version liggende, som jeg dog ikke har set/h?rt ved selvsyn (selvh?relse?) ...

Men det er sjovt som alle KS-freakere ogs? har computerne som hobby p? et eller andet plan. Det h?nger jo selvf?lgelig ogs? sammen med at det var i den tid computerne kom frem, og at vi i dag bruger internet-mediet til vores KS-fanatisme (af mangel p? bedre ord).

Og til SLL: Hejsa og velkommen - ja, jeg husker skam godt is?r din musik fra dengang - ?t af mine favorit-numre p? Amiga'en var faktisk "Lady O", so jeg ved du lavede i SONIX - jeg har ogs? en mindre diskovenlig version i SoundTracker - ved dog ikke om du er manden bag denne konvertering.

Jeg (vi) lavede ogs? musik dengang (lavede demo-gruppen KGB p? Amiga), men jeg m? tilst? at der ikke var nogen inspiration fra Kim Schumacher - det var n?rmere ... Anarchy-agtigt (men ikke p? den fede m?de :-) )
/Tom.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Hejsa Tom, og tak for svaret.....

Indlæg af SLL »

Nej, det var nu heller ikke pga. Kim Schumacher, at undertegnet gik med i demo gruppen Kefrens. Det var nu mere en tilbud p? det tidspunkt, pga. de manglede musik produktioner til deres demo'er.

Desv?rre har jeg ikke v?ret meget aktiv p? demogruppe fronten, s? jeg kender ikke den gruppe du var med i "KGB".

Men jeg er meget glad for, at der stadig er folk som dr?mmer om de gamle KS dage :-)
Og fedt, at der oven i k?bet findes dette forum site - hvor vi kan dele vores synspunkter med hinanden.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Vi lavede en 3-4 demo'er; det sidste p? The Party II - men f?r det rendte jeg lidt sammen med nogle folk du n?sten m? kende fra Haslev og omegn - bl.a. Laxity og RWO - uden dog at det blev til noget.

Vores mest kendte produkt var faktisk ikke en demo - men en Spectrum-emulator - vistnok den f?rste af slagsen til Amiga'en.
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

P? linket med Kefrens kan man nedenunder Kefrens se lidt om KGB og jeg sad ig?r og p?nsede p? om omn ikke den Tom Iversen er 'vores' Tom Iversen, og det er det s?. Ser man det. Tom, hvorfor optimerer du ikke sitets kode til at k?re p? en Zilog chip, smider et modem p? en gammel hjemmecomputer, du vil da spare en del i str?m.... Rigtige kodere tar ikke backup.

KGB (1989-)
-----------
DEN> A.Azap (music), U-235 (Tom Iversen, code), ZX68 (code).

-breiler
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

*lol* - da jeg arbejdede i Mindpass luskede vi rundt med tanken om at lave "assembler-script" - dvs. inline assembler p? html-sider :lol:

.. det var naturligvis mere sjov end alvor - og s? ville det da for alvor ikke virke p? Mac 8)

Men bortset fra det, s? kan du jo kigge lidt p? http://www.chaos.dk/~tron/zx/ - det er faktisk ZX68 fra din omtalte liste der har lavet denne Spectrum-emulator (baseret p? en Zilog Z80a-processor)
/Tom.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

tom skrev:Vi lavede en 3-4 demo'er; det sidste p? The Party II - men f?r det rendte jeg lidt sammen med nogle folk du n?sten m? kende fra Haslev og omegn - bl.a. Laxity og RWO - uden dog at det blev til noget.

Vores mest kendte produkt var faktisk ikke en demo - men en Spectrum-emulator - vistnok den f?rste af slagsen til Amiga'en.
Hejsa,
Nej det er sku' da for sjovt. RWO (Ren? Wester) - er min nev? :-)
Laxity kender jeg ikke s? meget til, dog ved jeg godt hvem han er.

Ja, det er en lille verden vi lever i. Ren? er selv fortsat som html/dhtml/asp koder, efter han slap grafik arbejdet. Jeg selv er ogs? VB database koder, og har v?ret det i snart 10 ?r. Dersv?rre kunne det ikke lade sig g?re, at leve af musikken - selvom jeg gerne ville :-)

Jeg har kun v?ret med til et party i Odense. Jeg husker ikke hvorn?r det var, ej heller hvad det hed. Men det var ikke lige noget for mig, s? det var det eneste party jeg var med til.

Men efter 93'-94' blev Amiga'en udskiftet med en PC i forbindelse med min arbejde. S? en sj?lden gang bliver den gravet fra, og man kikker lidt p? gamle spil og demoer - hvilke er totalt grineren :-)

S? snart jeg har f?et en st?rre PC, skal jeg ha' pr?vet en af de Amiga simulatorer som findes til PC. En af mine kammerater havde downloaded n?sten alle gamle spil til Amiga'en, hvilke kunne v?re p? en CD :-D

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Indlæg af tom »

Party i Odense?? *gyyys* - det skulle vel aldrig v?re the XMas party i 1990?? Det var nu heller ikke specielt vellykket. Demo-konkurrencen blev holdt p? en 32" tv-sk?rm, der gik ud konstant pga. et l?st kabel - og allerede f?rste aften l?b party'et t?r for cola - arrang?rerne havde ?bentlyst undervurderet cola-forbruget.

Jeg kan ikke huske hvem der vandt konkurrencen dengang - men deltagerne var ihvertfald Kefrens: The Wall og Dexion: Total Destruction. Og s? blev mine ?rer smadret af nogle svenskere, der synes det var fedt at spille det samme modul igen og igen og igen p? deres medbragte lydanl?g (tror faktisk det var Elektro - der er et ganske fedt nummer - bare ikke i 72 timer i tr?k!!)
/Tom.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tom skrev:Party i Odense?? *gyyys* - det skulle vel aldrig v?re the XMas party i 1990?? Det var nu heller ikke specielt vellykket. Demo-konkurrencen blev holdt p? en 32" tv-sk?rm, der gik ud konstant pga. et l?st kabel - og allerede f?rste aften l?b party'et t?r for cola - arrang?rerne havde ?bentlyst undervurderet cola-forbruget.

Jeg kan ikke huske hvem der vandt konkurrencen dengang - men deltagerne var ihvertfald Kefrens: The Wall og Dexion: Total Destruction. Og s? blev mine ?rer smadret af nogle svenskere, der synes det var fedt at spille det samme modul igen og igen og igen p? deres medbragte lydanl?g (tror faktisk det var Elektro - der er et ganske fedt nummer - bare ikke i 72 timer i tr?k!!)
Mit f?rste party var i maj 1993, i G?teborg. En kammerat og jeg sad en aften og besluttede og for at udfylde formularen for reservation, vi n?ede hurtigt til feltet for gruppenavn og jeg hvad smidt en diskette doubler som jeg havde l?nt af mine kammerat p? mit skrivebord foran sk?rmen. S? vi blev til The Diskdoublers. jeg kan ikke huske om jeg registrede under aliaset Mikk eller Sofi. Men det er nok det sidste. Vi ankom tidligt dagen for partyet, det var i en bgning som husede noget hotel og ishockey arena. Og jeg mener faktisk at Frank Sinatra gav koncvert i de dage i ishockey arenaen. Det h?rte vi intet til, vi holdt til i en langt opdelt sal, som mest af alt mindede om et garage parkerings anl?g. Lavloftet og beton overalt. Alle svenskere og tyskere spillede moduler og cd'ere, meget h?jt.
Jeg har en optagelse lavet p? min, netop da, helt nye SoundBlaster 16 med mikrofon af Silents demo som vandt p? The Party, den blev vist p? en storsk?rm. Vi sad lidt akavet og m?tte dele str?m med nogle franskm?nd som skulle hjem igen. Jeg s?gte ly hos en "Ole" som vistnok havde handlet Cybron, han var i en demogruppe og jeg riggede et RS232 kabelop og overf?rte masser af moduler natten igennem. Ogs? til en selv da, gammel Toshiba monochrom b?rbar med 20 MB diskplads hvoraf 10 vist var ledigt. "Sponsoretet" af min arbejde.
Senere kom Ole som boede p? Fyn med i en anden gruppe jeg tror s?gar det var Surprise!Productions, som vistnok havde WHQ p? Eivin Hagens BBS (som jeg ikke husker navnet p? lige nu) og det var der jeg hentede Magna i starten. jeg kan huske min kammerat og jeg var p? The Party sammen med ham i min kammerats bil. Han blev hentet hjemme hos sig og sad vistnok med sin monitor p? sk?det det meste af vejen over.
Jeg har v?ret p? The Party i 1993, 1994, 1995 og 1998, Og da jeg boede i Sverige var vi ogs? p? Gathering 2 ?r i tr?k ('96, '97 og '98).

Det er l?nge siden jeg sidst var p? party. Sjovt nokrender jeg p? rene christensen hver gang jeg har v?ret p? the party og sidder halvdelen af tiden hos Diffusion eller hos Swamp, men det er sv?rt at skelne for de sidder n?sten oven i hinanden hver gang.
i '98 fandt jeg ham under afviklingen efter at folk var ved at pakke sammen, der var n?sten helt tomt da han skulle afsted, og min far dukkede op fra Danmark (vanvittig planl?gning, lang historie den kan i f? en anden gang). S? sad vi ude p? parkeringspladsen og drak Jolt cola, og k?rte bilen ind af bagvejen s? de kunne f? deres ting pakket ned.
Jeg mener at The Gathering '98 var det ?r hvor AST Computer sponserede en stor server, som da den kom tilbage til AST Computer i Stockholm havde store fods?lem?rker p? siden.
Da jeg vendte tilbage til mit arbejde i midtsverige, et call center for bl.a. AST Computers maskinerne, incl servere, fik vi maskinen op til os som reference maskine. Mine server support-kolleger undrede sig over at den havde fods?lem?rker fra gummisjko p? siden og bad AST Computer om en forklaring. Det lod sig ikke lige umiddelbart forklare omend forrige kunde den havde v?ret demoet hos skulle havde afsat dem. Da jeg s? serveren og spurgte til hvorfor vi havde f?et den p? supporten, "til reference" sagde de og kom med historien om fodaftrykkene som AST ikke rigtigt kunne forklare.
Ret p?nt sjove ansigtsudtryk p? mine kolleger da jeg n?vnte at sidste 'kunde' var 3500 computern?rder i samlet Norge og at aftrykket s?vidt mine oplysninger, var lavet af en norsk GatheringOrganiser, og at det ikke s? ud som om den var blevet renset siden jeg s? den sidst.

Uha party-minder.

-breiler
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hey Breiler, Jeg er skam stadig i live, alts? mig SLL :-

Indlæg af MikkelBreiler »

MikkelBreiler skrev:
Det er det ?ldste Expert reklameb?nd vi har kendskab til.
Nej, jeg husker forkert, for det ?ldste er fra 1986!
Jeg har samlet over 5GB moduler, b?de fra Amiga og PC (t?mte Paradise 909 og Craftsman's harddiske i 1993, samt Aminet i 1994)
Paradise 9oo9 er det korrekte navn (skrevet i nogle moduler).
Der var vist navnlig to som var i noget som hed Total Techno eller lignende som lavede noget meget Dunk, Dunk, Dunk-agtigt og jeg KAN ikke huske hvad de gik og kaldte sig.


De kaldte sig Bishop og Morpheus. Jeg mener at jeg en kort overgang havde kontakt med Bishop under hans borgerlige navn, men jeg ikke lige finde det.
Jeg downloadede ofte fra Finland og Sverige og kendte et par sysoppper der ogs?. Nogle lavede selv musik.
Tero i Finland, han k?rte sit BBS p? en Amiga 500, og BBS'et var ?bent om aftenen. Jeg mener en af de svenske sysops hed Raze, og hans kammerat havde ogs? taget navnet Tero, det var m?rkeligt at blandt de f? p? et party med 3500 mennersker var to jeg kendte med navnet Tero. De kunne jo have valgt hvadsomhelst, men det er sikkert et yndet kaldenavn - Det har sikkert ogs? noget at g?re med mit ukendskab til Toliens v?rker eller s?ddennoget, det plejer det at v?re.
Minder. Jeg lagde forresten mine moduler p? CDR for et par ?r siden, skulle nok tage og grave dem frem. Jeg har i?vrigt stadigt de skiver med Bj?rn Lynne han gik og solgte til parties samt et par andre. Fede tider.
Jeg kan ikke finde de undergroundskiver jeg har, men de 4 skiver jeg har med Bj?rn Lynne st?r i min CD reol. jeg gad nok vide hvor de er. Jegsidder her hos mine for?ldre hvor jeg troede de var blevet efterladt i nogle ?sker, men der hvor de skulle st?r st?r nogle andre ?sker med papir... jeg h?ber ikke de er smidt ud....

-breiler
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hey Breiler, Jeg er skam stadig i live, alts? mig SLL :-

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Det er ikke helt korrekt; Jakob har en 1986-version liggende, som jeg dog ikke har set/h?rt ved selvsyn (selvh?relse?) ...
Jeg tror, at det ligger hjemme hos mig nu .. ;-)

Tj?rnov
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

SLL skrev:S? snart jeg har f?et en st?rre PC, skal jeg ha' pr?vet en af de Amiga simulatorer som findes til PC. En af mine kammerater havde downloaded n?sten alle gamle spil til Amiga'en, hvilke kunne v?re p? en CD :-D

SLL
Det minder mig om, at jeg for nylig har f?et mere plads til www.tjornov.dk, og derfor har f?et lagt alle mine gamle Spectrum-relaterede ting op igen: http://www.tjornov.dk/spectrum.

Der er nok ikke helt orden i det det endnu; kommer Men det er da muligt at se sk?rmbilleder fra spil og downloade dem (til sin emulator).

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Jeg g?r selv lidt med tanken om, at l?gge mine moduler p? www.mymusic.dk - bare for at se reaktionen :-) S? skal folk sku' h?re hvad man lavede i 80'erne :-)
M?ske jeg n?jes med tanken haha.... :-)
SLL
Det blev m?ske ikke til s? meget med at l?gge dine egne ting op men det er s? godt at der er folk som har gjort det for dig.

Jeg har lavet et lille arkiv her:
http://vinylisbetter.dyns.cx/ftp/sll/

Men der er ogs? andre som har helt uh?rt enorme m?ngder af din produktion online. S?som her:

http://asle.free.fr/composers/SLL/sll.php3
Her ligger der 2.9MB (zippakkede!) moduler online.
Og m?ske du skulle kontakte asle p? asle@altavista.net og f? rettet "Stein" til "Steen".
Han har ogs? en webform p? http://asle.free.fr/contact.html
Han har 50MB online, og der er blot 3 andre composers som er representeret med flere bytes end dig.

http://www.scenemusic.net/info.htm?idsong=52282
Chuck

http://www.mono211.com/st-00/classic.html
"SLL/Kefrens - "Guardian Dragon" (added 06/01/01)
Back in about 1991, the Danish group Kefrens ruled the demo-scene with amazing, effects-heavy demos coded by the likes of Laxity and Vention, and the soundtrack to these often came from the rather wonderful SLL. Here's a great example - the over-7-minute long soundtrack to the "Guardian Dragon" production. Even though it was done reasonably early in the Amiga tracking timeline, this is class all the way, with darn catchy melodies, interesting instruments, and a full, super-well-produced sound that evokes first seeing the demo, and works remarkably well on its own. Love the slowed-down bit at the end, too (uhh, as long as that's not badly converted CIA data or anything!)
"Guardian Dragon" (.ZIP, 104k) "

Du er ikke glemt :)))))))
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Laxity kender jeg ikke s? meget til, dog ved jeg godt hvem han er.
Anders E. Hansen if?lge det ikke helt korrekt stavende site:
http://asle.free.fr/composers/laxity/

-breiler
Besvar