Fan Remix Demo Promo

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Fan Remix Demo Promo

Indlæg af kasperz »

Jeg hørte lige for nyligt en af Kims 86er studio udsendelse, og til stor suprice, spiller han et nummer og siger det remix ikke findes på plade....
Har han fået gafflet en spole bånd fra et studio fra remixerne ? Det er rimelig proff remix så det er ret sejt af ham at spille det og ikke mindst sige det....
Det er der sikkert ikke mange radio djs der tør eller sikker må idag og bootlegs er jo ikke ligefrem brugt meget i radioen.
Synes også det er lidt vildt at (remixerne ikke ville have kredit for remixet?)

Men supert af Kim gjorde dette og vil lige høre om hvor mange af disse i kender til ? 1 stik fra studio 86 kender jeg
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det er TKA - One way love som han spiller den 15. december 1986. Jeg kan godt huske bemærkningen, men ingen har nogensinde fundet ud af, hvad han egentlig mener. Jeg ved ikke, om mixet matcher noget, som er udgivet.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Indlæg af kasperz »

Har lige undersøgt det,
Han må mene det han siger, rimelig sejt gået hvis du kan læse dette deroppe hehehe, jeg kan så sige at jeg har fundet ud af at
Alt der findes er
Single remix, vocal, dub og the nest mix
4 versioner er der udgivet i alt og ingen af disse er det remix han spiller og det lyder meget proff remixet.
Så han må jo enten have fået det i 1 bootleg vinyl som ikke er blevet registeret og som strictly udgivet i en eller spolebånd, tror næppe det spilles fra kassette bånd.
Tætteste på studio 86 remixet er the nest remix men det er langt fra det samme..
Vil helt sikkert bruge denne version Kim spiller i en af de næste megamix jeg laver og mega-sample den sidste del :-) Synes det er ret vildt at smække et hemmeligt remix ind i studio86 og som de slet ikke får kredit for dem der har lavet det, de har nok været gjlade nok for at han spillede det.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Han spiller en promo udgivelse. Så det der med, at den ikke kan købes på plade er sådan lige på kanten. Men naturligvis, så kunne man ikke lige stryge forbi Fona og købe den.

Jeg har pladen - mener også at jeg har drøftet det med Mikkel eller Tjørnov på et tidspunkt.

Lidt det samme med The Hudsons, der spiller Kim også en svært tilgængelig 1-sided promo.
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Indlæg af kasperz »

Tak for info, men hvis den promo du har er en 12" fra label tommyboy som indeholder vocal, dub og the mest mix, så må der være en anden version end de andre og de hedder det samme. Så den rigtige udgivelse er ændret i forhold til promoen men hedder samme ?
Det er den eneste promo jeg kan finde information på.

Nah der er også en 7" primo men er sikker på jeg har hørt denne version som ikke matcher den han brugte plus den han brugte er over 5 min og single remix er 4:10 running time


Er din promo af KTA 1 side promo ?
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Indlæg af kasperz »

Lidt af topic, spillede han "pump up the snit mix" i studio 87-derover ?
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Fan Remix Demo Promo

Indlæg af MikkelBreiler »

" Remixet der ikke kan fås på plade, kun her - ’One way love’"

Han påstår det ikke kan fås på plade. Hvis han har en promo, så ved han jo ikke hvornår den rigtige udgivelse dukker op i Danmark, men det gør den jo nok, og ellers på import.
Jo, det er at tage munden lidt for fuld, men vi har jo ikke sammenlignet det som han sender dér, og selve promoen. ?
Jeg plejer at sample begge dele og holde de to waveforms op imod hinanden (i CoolEditPro) og se om de ser ens ud, måske bortset fra forskel i tid. Det er kun når vi har en optagelse med båndvending at der er et ''naturligt'' hak i vores radio optagelse. har vi to udgave af udsendelsen fra 60 og 90 minutters bånd så burde der være hele udsendelsen til rådighed hvis man ikke (som jeg mener at huske Jeppe Severin gjorde) klippede Kim Schumacher ud, dvs de dele han talte ind over). Vi har alle gjort et eller andet dumt i vores ungdom, og for nogle gjaldt det Kim. jeg valgte at beholde hele udsendelser fordelt på en eller to båndsider medens andre var lidt mere hårde ved Kim / valgte et par sange fra undervejs, så udsendelsen kom ned på en båndside på 46 minutter. Havde man så ikke valgt fra undervejs, så var der ikke plads til megamixet.....

-Mikkel
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Indlæg af kasperz »

Hvis dette er rigtigt, at det er en promo, ja så har i ret,
men jeg vil ikke bruge penge fra min lomme på en dyr promo med dyr forsendelse og stå som en klovn når promoen måske er den samme som den færdige udgivelse.... noway!! Så det ville da være rart hvis
Torben Pedersen gider dykke den frem fra sin promo samling og optage den :?:
Hvis dette ikke er en for stort arbejde.
(har spurgt en 2nd sælger, men ingen svar....)

MikkelBreiler du behøver ikke alt det der med wave samlign i dette her tilfælde det er tydligt at høre forskel!!!

Meget.

Mår men så for at gøre dreje det lidt så giv min sidste reply

http://forum.kimschumacher.dk/viewtopic.php?t=2181

her et lyt! :lol:

Greetings
Senest rettet af kasperz 02-03-2015 21:39:19, rettet i alt 1 gang.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

kasperz skrev:Så det ville da være rart hvis Søren Tjørnov gider dykke den frem fra sin promo samling og optage den :?:
Det må være en misforståelse. Jeg har ikke denne plade. Det eneste, der findes fra min side, er min bemærkning tidligere i denne diskussion.

Torben, du nævner, at vi har diskuteret dette tidligere. Ja, perifært. Se http://forum.kimschumacher.dk/viewtopic ... 9c3c23506f

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
kasperz
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28-02-2014 20:44:18

Indlæg af kasperz »

Sorry Søren, me bad :) Er rettet til rigtige navn.
Besvar