Streetdance-kataloger

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Streetdance-kataloger

Indlæg af tjornov »

Jeg har skannet alle mine gamle Streetdance-kataloger. De ligger lige her:

http://www.tjornov.dk/streetdance

Perioden er 1986-1990. Der mangler en 6-7 numre for, at det hele er komplet, og for 1990 mangler også nogle af indlæggene (hitlisterne).

Dette er en af de opgaver, som jeg har haft stående længst på min Kim Schumacher- og musik fra 80'erne-arbejdsliste. Helt tilbage i 2005 købte jeg en skanner (Epson Perfection 3490) og gik da også i gang med opgaven, men det var først i 2012, at jeg rigtig kom i gang, og her de to sidste måneder har jeg så endelig været motiveret til at få den afsluttet.

Jeg har skannet katalogerne i foldet tilstand (men uden hæfteklammer) direkte til en pdf-fil. Ved mit første forsøg i 2005 startede jeg med at skanne enkelte sider på tiff-format med henblik på at klippe dem op og samle dem i et pdf-dokument senere, men dels var det en tidskrævende proces, og dels var mit kvalitetsambitionsniveau i praksis demotiverende. Blev lidt glad den dag i 2012, hvor jeg blev genfødt som pragmatiker og blot trykkede på pdf-knappen på fronten af skanneren ...

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Streetdance-kataloger

Indlæg af Vedel »

+ youtube = rigtigt fantastisk
Senest rettet af Vedel 10-06-2014 11:14:00, rettet i alt 6 gange.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Hej Tjørnov

1000 tak for det store arbejde du har lavet. Det er rigtig sjovt at gense katalogerne fra Street Dance 8)

mvh Steen

ps Hvornår åbnede Street Dance egentlig ?
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

steen skrev:Hvornår åbnede Street Dance egentlig ?
August 1984

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Var det ikke Breiler som har kataloget fra '84 ?

Jeg må hellers se om det ikke var dem jeg fik en kopi af fra Mikkel

Mvh Steen
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

steen skrev:Var det ikke Breiler som har kataloget fra '84 ?

Jeg må hellers se om det ikke var dem jeg fik en kopi af fra Mikkel

Mvh Steen
Jeg har ikke haft noget selv. Var kun nede i SDR 2-3 gange i 80erne og gik hurtigt igen. Dem jeg havde skannet er Tjørnovs, som åbenbart ikke har fået en kopi af mine skanninger af hans egne hæfter.

-Mikkel
Besvar