Transskription af speak for 1984-03-06 Natredaktionen

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Transskription af speak for 1984-03-06 Natredaktionen

Indlæg af tjornov »

Jeg har lavet transskription af Kim Schumachers speak for den ovennævnte udsendelse. Den ligger på www.kimschumacher.dk. Kommentarer og forslag til ændringer er meget velkomne.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Transskription af speak for 1984-03-06 Natredaktionen

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:Jeg har lavet transskription af Kim Schumachers speak for den ovennævnte udsendelse. Den ligger på www.kimschumacher.dk. Kommentarer og forslag til ændringer er meget velkomne.

Mvh Søren Tjørnov
Fixede lidt stavefejl og udeladelser.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Transskription af speak for 1984-03-06 Natredaktionen

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev: lidt stavefejl
kender det rigtig nummer → rigtige
morgenprædikerne → morgenprædikener
serviceydelse her ske på eget ønske → sker

*****************************

clondyke i 1984
selv om teknikken har været der i mange år.

jeg synes, det er svært at afgøre, om den lave stemmeføring er indlevelse i meddelelsen eller et forsøg på at provokere borgerskabet, eller begge dele.

det kunne være
at den høje stemmeføring, der kvor ks taler i telefon, er den del, hvor der ikke er nogen gæt, og hvor tallene holder, og den lave stemmeføring er der, hvor der er nogle gæt, og tallene måske ikke er helt sikre.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fixet, Georg.

Jeg mener den lave stemmeføring er et forsøg på videreførsel af stemningen fra de forudgående 57 sekunder.

Mvh Søren Tjørnov
Senest rettet af tjornov 05-02-2014 22:41:18, rettet i alt 1 gang.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

ja, det er under alle omstændigheder rigtigt,
men hvis han desforuden er ude med nogen gæt, kunne ks godt bruge piano-modet, den lave stemmeføring, til at præsentere gættene, og forte-modet, der hvor ks taler højt i telefon, til det sikre stof, hvilket altså er en helt klar mulighed, for de tal må nødvendigvis mindst være meget usikre.
3.000.000 1984-$ pr. år blot til arbejdsgiveren, blot for det ene nummer, som skal have 330 automatiske kasettebånds-telefonsvaremaskiner i døgndrift for at modtage 5,8 opkald i sekundet. det er under alle omstændigheder noget sjov teknologi-historie m.m., der gemmer sig bag udsendelsen, og som altid rammer ks det ret tidlige tidspunkt i forløbet, hvor tingene for alvor topper / er indholdsrige nyheder.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=8hYtUYiuzkw
Besvar