1984-11-19 - Pop 84

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Henrik Skytte
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29-01-2009 21:24:48
Geografisk sted: Silkeborg

1984-11-19 - Pop 84

Indlæg af Henrik Skytte »

Så må dette hellere være den næste :wink:
............\!/..........
.........(@ @)........
---o0o-(_)-o0o----
...Henrik Skytte...
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har indtastet speak for denne udsendelse. Et forslag kan ses her: http://www.tjornov.dk/ks/Rettelser%20ti ... -11-19.pdf. Kom gerne med kommentarer og forslag til rettelser.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev:forslag til rettelser
Klokken er få sekunder mere end 19:05
*
Hvem du er vil myndighederne stadig gerne vide meget mere om.
*
hjælpeløse af
*
Grand Mixer D.ST. altså, og ’Mega-Mix II’.
*
Om livet, døden, kærligheden og Skattevæsenet
*
Ægte kærlighed er virkelig skræmmende
*
gruppen Konk og nummeret ’What you want’
*
så har du selvfølgelig at ha´ det, du ved nok,
*
wraaaaoouuuvvv
*
rigtigt fantastisk

tjornov skrev:kommentarer
Et meget klogt valg af udsendelse,
ikke mindst p.g.a. Grandmixer D.St.
Den meget sikre og musikalsk overlegne KS er for alvor på spil her!
BilledeBilledeBillede
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Georg Vedel skrev:
tjornov skrev:forslag til rettelser
Klokken er få sekunder mere end 19:05
*
Hvem du er vil myndighederne stadig gerne vide meget mere om.
*
hjælpeløse af
*
Grand Mixer D.ST. altså, og ’Mega-Mix II’.
*
Om livet, døden, kærligheden og Skattevæsenet
*
Ægte kærlighed er virkelig skræmmende
*
gruppen Konk og nummeret ’What you want’
*
så har du selvfølgelig at ha´ det, du ved nok,
*
wraaaaoouuuvvv
*
rigtigt fantastisk

tjornov skrev:kommentarer
Et meget klogt valg af udsendelse,
ikke mindst p.g.a. Grandmixer D.St.
Den meget sikre og musikalsk overlegne KS er for alvor på spil her!
Tak, George. Jeg må også lige huske at køre den med dansk stavekontrol. Det har jeg vist glemt denne gang. Jeg lærer aldrig at stave til jeal .. jealiuox ... ehr!!!!!
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

absolut en af de mest sikre fra KS pop/studio/Club 79,
nej,
Den mest sikre.
Bemærk hvordan vj i stolen med stor succes forsøger at se ud som KS @ 00:00


https://www.youtube.com/watch?v=EVO0DD8qdbc
BilledeBilledeBillede
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har opdateret databasen på www med speak for denne udsendelse.

Måtte også lige lave en minimal rettelse af titlen på et af numrene: Billy Ocean - Caribbean queen (no more love on the run). Tidligere stod der 'Carribean' og ikke 'Caribbean'. Men skægt nok synger Billy Ocean 'Carribean' og det endda meget tydeligt.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Godt at få dette med, for det har jo måske noget med dialekt at gøre, han er jo selv derfra oprindeligt, og flyttede senere til England.

En beundringsværdig detaljeret speak-side. Du har jo detaljer med, som jeg først hører her, hvor de står på siden, som f.eks. flere i forbindelse med Sylvester.
Hvilket atter er et eksempel på, hvor godt KS-speaks´ene passer med musikken, altså ikke blot m.h.t. kognitivt indhold, som selv pressen til dels opdagede, og ikke blot m.h.t. kreativt music-sync med det lokale område i selve nummeret, men også m.h.t. at falde i med og ligne selve stederne i sangene, som en karmufleret reporter i marken, hvor jeg altså har overset flere, der her bliver tydelige.

Fortsat forslag til rettelser
/rendyrket kværulanteri
/helt ude i detaljerne KS-perfektionisme:



vide meget mere om.
*
Jaeh, her er det så The Flirts, der forsvinder med alle tolv tommers hjælpeløshed på
(((her mangler et speak, "huuuuuuuuu". Det lyder som og kunne muligvis til dels være frembragt ved et pust henover en halvfuld sodavand, men det er KS, det er ikke nummeret, måske en overlyd frembragt vha mic, dog med avsikt frembragt, ikke teknisk uheld eller utilsigtet teknisk mellemkomst)))
’Helpless’.
*
8, åtte minutters scratch-koncert, otte, no prob, faktisk er norsk bedst her.
*
Det er rigtigt, at KS siger Grandmaster D.ST., men ude i venstre side af siden, hvor selve grupperne og numrene nævnes, kunne man rette KS og skrive det rigtige navn "Grandmixer D. St." (/ Grandmixer DST / Grandmixer D. ST. / Grand Mixer D. St. / Grand Mixer DST / Grand Mixer D. ST.).
Mixer frem for master er sikker.
jvf. Grand Mixer Delancey Street.
___
fantastisk den måde KS går ned i stemmeføring ved sidste del af denne intro, som om man er live i selve koncertsalen, og skal undgå at forstyrre det kommende nr. Fantastisk fordi det i den grad virker.
*
M.h.t. John Rocca - Once upon a time - kunne man spørge: Hvad hedder det, når introduktionen til nummeret falder midt imellem introduktionens normale placering i starten og outroduktionens i slutningen? Et svar kunne være introduktion, info, information, midtroduction eller, slet og ret, speak.
Det er i hvert fald ikke en outroduktion her, for vi er jo langt fra slutningen af nummeret.
*
Skattevæsenet.
skattevæsenet.
Det er jo ikke det danske egennavn Skattevæsenet, der sigtes til.
*
Ægte kærlighed er virkelig skræmmende
ikke her: Ægte kærlighed er skræmmende
*
selvfølgelig at ha’ det,
ikke her: selvfølgelig bare at ha’ det
BilledeBilledeBillede
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Georg Vedel skrev: Det er rigtigt, at KS siger Grandmaster D.ST., men ude i venstre side af siden, hvor selve grupperne og numrene nævnes, kunne man rette KS og skrive det rigtige navn "Grandmixer D. St." (/ Grandmixer DST / Grandmixer D. ST. / Grand Mixer D. St. / Grand Mixer DST / Grand Mixer D. ST.).
Mixer frem for master er sikker.
jvf. Grand Mixer Delancey Street.
Lige præcis dette, hvordan hans navn skal staves, er der tidligere blevet tærsket langhalm på her i forummet, skulle jeg mene at huske. Så der er nok en dybere mening med, at det står, som det står. Det er sandsynligvis noget med, at det er skrevet forskelligt på forskellige presninger.

Tak for rettelserne, Georg, det skal blive redigeret ind.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev: Lige præcis dette, hvordan hans navn skal staves, er der tidligere blevet tærsket langhalm på her i forummet, skulle jeg mene at huske. Så der er nok en dybere mening med, at det står, som det står. Det er sandsynligvis noget med, at det er skrevet forskelligt på forskellige presninger.
Vi skal rigtig, rigtig lang tid tilbage i tiden. 10 år. Se fx http://forum.kimschumacher.dk/viewtopic ... 2f31083539.

Der er et indlæg fra Torben, hvor han har skrevet nøjagtig, hvad der står på hans plade:

Kunstner: D.ST
Titel: Mega-mix II (why is it fresh?)
Arranged & produced by D.ST
1984 Celluloid records, USA
Cat. no. CEL 173

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar