20-08-1984

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

20-08-1984

Indlæg af steen »

så er jeg tilbage efter et par uger med influ. derfor sætter jeg mig på
20-08-1984

Steen
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Speak til gennemlæsning.

HAr et par mangler jeg gerne vil have rettelser på:

Storby ensomhed midt i menneskemylderet lurer lige rundt om gadehjørnet ved hver en skyskraber her, New york skaber forvirring, usikkerhed desperation og kærligheden der som bekendt altid lader vente for længe på sig, måske er det muligt at vende de negative følelser til sin egen forestilling filosofere Gino Soccio iført opmunterende potens :?: på Turn it around

samt

Trods sensommerens tætsiddende luftfugtighed, trods varme støj og smog, skyder nye danse centre op på Manhatten i New York´s drivhus atmosfære, parringsdansene fortsætter ufortrødent til stortrommens æggende grundrytme og airconditionerings svalende vinde kroppen…… :?: ?????????????

samt al speak til sangen Jocelyn Brown
Picking up promises . Den har jeg ikke.

mvh Steen
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Nej, jeg kan heller ikke høre, hvad han siger efter 'potens' i nedenstående. Jeg har lagt nummeret på http://www.tjornov.dk/temp/SL30_03.mp3. Måske der er andre, der har lyst til at høre efter og komme med et bud på hvad han siger?
steen skrev:
Storby ensomhed midt i menneskemylderet lurer lige rundt om gadehjørnet ved hver en skyskraber her, New york skaber forvirring, usikkerhed desperation og kærligheden der som bekendt altid lader vente for længe på sig, måske er det muligt at vende de negative følelser til sin egen forestilling filosofere Gino Soccio iført opmunterende potens :?: på Turn it around
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

der er forskellig afstand til mikrofonen ved

(fåpi)
(fobi)
(foke)
(fope)
(eller hvad det nu helt præcis er)

i forhold til hele resten af sætningen,
d.v.s.
både før og efter

(foke)
(forpi)
(forpe)

er KS helt fremme ved microfonen, og taler helt klart og tydeligt,
hvorimod ved selve det mystiske 2-stavelsesord

(foke)
(fobe)
(forki)

er han længere væk og taler lavere, eller en af delene, men er altså så straks tilbage, fremme og klar, ved det næste ord

(på turn it around).

dette kunne måske tyde på en senere punch-in-editering af hans talespor.
altså at han mellem første optagelse og udsendelse har valgt at bort-editere en eller anden for stærk vending, måske,
det har ikke givet mening at ændre hele sætningen, da det ville påvirke det samlede kunstværk alt for meget, men lige at dodge (skjule) det ord, som kom efter potens ville være let.
i så fald har man et helt seperat spor på mixeren blot til dette mystiske 2- stavelses ord,

(foke)

og dette forklarer det fade-ud-agtige forløb hen over netop dette

(fope)
(forke)

muligvis er der ikke i det færdige resultat et ord, som giver mening.
på selve dagen oplevede jeg det, som at KS bevidst neddroslede et eller andet.
der var jo Hjorting m.fl. at tage hensyn til, og jeg ved positivt, at KS op til udsendelserne grundede over, hvorvidt han nu turde bruge denne eller hin vending, eller om han burde bruge en mere moderat vending for husfredens skyld, idet han konkret nævnte en sådan vending eller ord, som han overvejede, om han skulle bruge eller ændre til udsendelsen næste gang.
jeg har glemt hvilket ord dette var (men der var power på lampen), og jeg har også glemt om han overvejede at ændre det, eller tilføje det, eller slet og ret bruge det.
jeg sagde noget i retningen af at, "ja, det ville være at gå lige til stregen", hvorpå han så meget tænksom eller betænksom ud.

jeg har selvfølgeligt set på google
"Gino Soccio" "turn it around" cover
m.m.
men potens-
(foke)
(foki)
er svær at finde på nogen af coverne.

første indskydelse er til tider den rigtige.
jeg gætter derfor på det, jeg gættede på først.
at han nedtoner noget, der var der først, med dette lavmælte mystiske tostavelsesord hen over.

(forke)
(forpe)
(foke)



__________________
Billede
Gino Soccio iført opmunterende potens-foni.
fo og i kunne det godt være,
men n bliver nok sværere at passe ind.
billedet dukker op ved google picturesearch ved såvel
"Gino Soccio" "turn it around"
som
"Gino Soccio" "turn it around" cover.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Hej

"forestilling" skal være "fordel".

Jeg synes han mumler lige netop efter "potens".
Jeg synes han siger "potenstrumpet", eller "potensantræk" eller "potenskomplet". Jeg synes vokalerne og konsonantstødene underbygger det.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Storby-ensomhed midt i menneskemylderet lurer lige rundt om gadehjørnet ved hver en skyskraber her. New york skaber forvirring, usikkerhed, desperation, og erstatter kærligheden, der som bekendt altid lader vente for længe på sig. Måske er det muligt at vende de negative følelser til sin egen fordel, filosoferer Gino Soccio, iført opmuntrende potens-trumpet på "Turn it around"
Billede
trompet:
http://www.youtube.com/watch?v=wsd-mImV ... ed#t=3m27s
opmuntrende potens-trumpet:
http://www.youtube.com/watch?v=wsd-mImV ... ed#t=4m00s
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg hælder nok også til den med 'trompet'. Allermest lyder det som rom-peet, men hakket i båndet har ganske givet slidt væk t'et.

Tak for hjælpen ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har et forslag til forbedring af teksten. Det kan ses her: http://www.tjornov.dk/ks/Rettelser%20ti ... -08-20.pdf. Kan jeg opdatere databasen hermed?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Ok med mig :D
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Så har jeg opdateret databasen. Mvh Søren Tjørnov.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar