KS event 18/12 2010

Begivenheder der relaterer sig til Kim Schumacher eller blot 80'erne generelt.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

KS event 18/12 2010

Indlæg af Soren Grebo »

Kære alle.
Så har vi stemt om en ny KS dag, det bliver den 18/12. Lad os sige at i kan komme mellem kl. 13 og 14 alt afhængig af hvordan det passer med jeres transport.
Jeg bor Gammel Vindingevej 23, 4000 Roskilde. mobil nr 41667388.
For dem som ikke har været hos mig før, så har jeg en 100 m2 hal, hvor der er stereoanlæg, storskærmsprojektor, billiard, bordtennis og div spil konsoller.

Det vi plejer at lave er selvfølgelig de gode historier om ks, Mikkel Breiler medbringer lp plader som vi skal gætte navnet på (hvis han har biltransport) og lære de nye at kende.

Jeg kan evt. vise noget ks video, som de færreste har set og så tror jeg vi gentager sidste arrangement succes med en playstation musikquiz. Det som hedder Buzz.

Rent praktisk så bestiller vi noget junkfood ved 17-18 tiden for egen regning. Jeg køber de mest almindelige drikkevarer ind såsom øl og cola og noget chips. Man er meget velkommen til at tage egne drikkevarer med, hvis man har lyst til noget andet.

Dem som vil overnatte må godt lige skrive en bemærkning om det, men ellers regner jeg foreløbig med at Jacob, Mikkel, Henrik Skytte, Hans-Jørn, George Vedel, Sten Olsen og Søren Grebo er dem som kommer. dem som måske kommer er Lars Hyttel, Søren Tjørnov og Michael Leismann. andre interesseret? så siger i bare til i denne tråd, samt hvis der er andre spørgsmål.

Mange ks hilsner fra Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Hej Alle
Jeg kan desværre ikke komme, da jeg ikke kan få afsat ungerne :( Jeg har forgæves forsøgt hos deres mor, men hun har weekendvagt, så dette var ikke en mulighed.
Jeg håber at i får en kanonaften, det var det sidst, og jeg er superærgelig over ikke at kunne deltage denne gang. Men jeg ser frem til næste gang
Mvh
Lars
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Wauv hvor fedt.

Indlæg af steen »

Syntes bare jeg vil udtrykke min glæde over at arr. er blevet fastsat til d. 18 dec. Fedt (ærgeligt for dem der ikke kan komme)

Jeg tager et par artikler (avis, kulørte blade, :D ) med fra arkivet, og ellers glæder jeg mig bare til at mødes med jer.

Vi ses d 18 dec.

mvh Steen

ps: overnatter desværre ikke, men det gør det jo ikke mindre spændende at vente på.
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Hej Alle
Jeg kan desværre ikke komme, da jeg ikke kan få afsat ungerne :( Jeg har forgæves forsøgt hos deres mor, men hun har weekendvagt, så dette var ikke en mulighed.
Jeg håber at i får en kanonaften, det var det sidst, og jeg er superærgelig over ikke at kunne deltage denne gang. Men jeg ser frem til næste gang
Mvh
Lars
De unger må have to sæt bedsteforældre, skal de noget ? :)))

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: KS event 18/12 2010

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg regner med at lægge an sammen med Jakob og efter vores umiddelbare plan tager jeg pladespiller med - bruger vi den tidligt kan Jakob blot få den med tilbage når han tager afsted, idet jeg mindes han ikke fik udegangstilladelse særligt længe sidst.

Dermed har jeg muligvis nogle plader med og spille. Ifølge planen altså. Hvis ikke det lykkes er der også muligheden for at afvikle noget via bærbar.
Jeg har p.t. ikke adgang til mine Schumacher ting da min disk er crashet, og restore har nu kørt i 16 dage for 60%, så jeg når nok at se om der er noget som er gået uigenkaldeligt tabt, hvis ikke det er iblandt mine ældre backupper. Disken er på en 1TB så det tager sin tid at skanne for data cirka 25-26 dage mente programmet efter 12 timer at det tager. Lykkes det ikke så vil jeg i stedet finde nogle samplinger frem af plader som ikke nødvendigvis er så meget Kim men mere allround i samme genre.

Og så er det fedt hvis Søren Grebo har Buzz til 8 spillere og ikke blot 4 af gangen. Jeg klarede mig nogenlunde hæderligt sidst, men må tilstå at jeg ikke siden har været i træning mht Buzz - den rækker *meget* ud over min musikhorisont.

-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Til Steen : Fedt at du kommer, skal nok gøre mit til at det bliver en fed dag :-)

Til Lars : jeg forstår heller ikke i kan få hjælp af bedsteforældre. Vores er helt vilde med at passe :-)

Til Mikkel : Jo, jeg har netop købt en ny musikquiz til Playstation 3 og her kan der være 8 spillere med ad gangen, så må vi se om det hjælper på dine færdigheder Mikkel :-)

Vi ses den 18.
mvh Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Til Søren og Mikkel
Det er nu ikke så meget bedsteforældrene der ikke vil passe, det er mere det at ungerne er blevet 11 år, og så er det ikke så spændende mere. Det vil du også selv opleve Søren. Men Fair nok
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

hej igen Lars.
ved du hvad, så er de vel efterhånden blevet så gamle, så du kan introducere dem for en legende, nemlig Kim Schumacher.
for min skyld kan du bare tage dem med, så ryger de ned i bagenden af lokalet og så kan de spille airhockey :-) eller også kan vi sætte min gamle ps2 til. Hvad laver 11 årige idag? bare så jeg kan forberede mig lidt :-)
mvh Søren.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Stoltenborg
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25-06-2003 01:37:02
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Stoltenborg »

Jeg tror også at jeg kan få udgangstilladelse selvom vi har juletravlt i familien :D

hilsen
St :D ltenb :D rg
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Michael Leismann »

Hej alle sammen

Jeg kan desværre ikke d. 18. Jeg håber I får en hyggelig dag/aften.

Mvh
Michael L.
Henrik Skytte
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29-01-2009 21:24:48
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Henrik Skytte »

Hej Allesammen

Glæder mig til at møde jer den alle den 18. Ærgerligt at nogle få ikke kan komme, men december er jo nok ikke den nemmeste måned at finde ledige dage i.
Regner med at Steen og jeg finder ud af at køre sammen derover til jer - det bliver jo nok ad g-strengs ruten :-)
Glæder mig til at se jer.
............\!/..........
.........(@ @)........
---o0o-(_)-o0o----
...Henrik Skytte...
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

hej Henrik.
ja det bliver spændende at møde både dig og Sten. du skriver "derover til jer" det lyder som om i kommer fra Jylland? kender ikke g-strengs ruten, men vil gerne høre mere :-)

og til Stoltenborg? du skriver "jeg tror også jeg kan få udgangstilladelse"
du må godt lige skrive her når du ved besked med sikkerhed.
Det er rart at vide hvem der kommer, så jeg kan planlægge lidt og så vi ikke venter forgæves på nogen, som vi gjorde sidste gang.
på forhånd tak.
mvh Søren. Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Stoltenborg
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25-06-2003 01:37:02
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Stoltenborg »

Jeg regner bestemt med at dukke op med mindre vejrguderne skulle forhindre dette. Jeg kører selv, så føret skulle helst være nogenlunde.

hilsen
St :) ltenb :) rg
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

G-Strengs ruten

Indlæg af steen »

Hej Henrik jeg har forgæves forsøgt at finde ruten :D godt at du kan være sporhun denne dag :lol:
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Til Stoltenborg og jer andre.
Der er desværre masser af sne på vej, men lad os håbe at det værste er ovre til lørdag, men ellers har jeg selvfølgelig forståelse for hvis nogen vælger at blive hjemme, specielt dem fra Jylland.
Men håber at vi bliver så mange som muligt.
Husk at medbringe egne drikkevarer, hvis i ikke ønsker at købe cola og øl hos mig, eller hvis i vil drikke noget andet. Vel mødt.
mvh
Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Søren

Her i Jydelandet er der ikke landet noget sne i skrevne stund, så vi er klar til i morgen.
:D

Steen
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

I må alle have god fornøjelse i morgen. Jeg kan desværre ikke tage turen ned. Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej sten og andre.
Det lyder sgu godt, jeg er på vej hjem fra julefrokost her kl 01.29 lørdag morgen, men skal nok være klar kl 14. :-) vi ses.
Mvh Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Så er jeg kommet hjem til Roskilde og må advare om at der er kommet meget sne og at det fortsat sner, men i er alle selvfølgelig meget velkommen.status Lørdag morgen kl 02.26 :-)
Mvh Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

God formiddag.
Ingen afmeldinger endnu? Fantastisk.
Så har jeg netop startet opvarmingen af mit herrerum.
For dem som kan nå at læse dette, må i meget gerne
Medbringe skiftesko, ellers bliver det koldt på fødderne :-)
Så vil jeg gå ud og skovle sne, men indkørslen er lang og der ligger meget, sne, så det bliver kun fortorvet. Så i må se hvor i kan parkere.
For de nye, så ligger herrerummet bagved huset. I skal altså ikke ind af hoveddøren, for der bliver ikke lukket op.
Vel mødt alle sammen. Status lørdag kl 10.40. Hvorfor stemmer kl ikke her i forummet.
Mvh Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Status kl 12.11. Det sner stadig kraftigt her i Roskilde, er lidt bekymret for dem som kommer fra jylland. I kan muligvis komme frem, men det er meget usandsynligt om i kan komme hjem igen :-) hans Jørn har foreløbig meldt fra. Stoltenberg er kørt hjemmefra men usikkert om han kommer frem. Har prøvet at ringe George som kommer fra Skagen???, men ingen forbindelse. Kan andre evt give en melding om de er på vej eller ikke. Tænker på om vi skal aflyse eller ikke. Skriv et par ord eller send SMS til 41667388.
Mvh Søren.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Sidste nyt 12.41. Mikkel og jacob har planlagt at komme, lander ca ved 14 tiden. George vedel er på vej. Lander omkring kl 14, hvis han kan komme igennem sneen.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej Alle.
Et lille referat fra gårsdagens møde.
Meget overaskende så kom alle på nær Hans Jørn. Trods at der var voldsomt snevejr omkring Roskilde.
Fra Jylland kom George Vedel, Henrik Skytte, Brian Stoltenborg og Sten Olsen, de 3 sidstnævnte nye ansigter for mig. Meget flot med så lang kørsel.
Fra Sjælland var der Jacob og Mikkel, mig selv samt en ny frisk fyr der hedder Theis. Han var hurtig til at skovle sne :-)
Efter en kort præsentation af alle, så vi lidt KS video og ind imellem lidt historier.
Så blev der studeret lidt artikler, der var flere nye imellem, som undertegnet ikke havde ikke set.
Efter det spillede Mikkel lidt ks musik, ikke fra vinyl, men fra pc. men mon ikke 1210 kommer tilbage til sommer.
Så var det spisetid og efter det obligatoriske junkfood, så startede vi en ny buzz musik quiz hvor vi kunne spille 8 af gangen. Jeg fornemmede at folk synes det var sjovt, der skulle bare være mere 80`er musik. Derfor spillede jeg til slut en halv times ks numre der skulle gættes, også lige for at afprøve de nyes paratviden.
puha det er altid svært at tilrettelægge programmet for tiden går så stærkt og vi vil gerne så meget :-) men jeg synes at vi havde en god eftermiddag/aften.
Til slut blev der også snakket lidt strategi over fremtiden. Hvordan kan vi gøre databasen bedre og mere omfattende. (Tjørnov, jeg skriver en mail til dig ang. denne snak)
Allervigtigst, så blev der allerede aftalt en ny dato, hvor der var stort flertal for at starte lidt tidligere og så med overnatning til næste dag.
Dagen til næste arrangement bliver den 11-12 juni. så har i alle god tid til at forbedre jeres familier på det.

Håber at alle kom godt hjem og vi snakkes videre her i forummet.

Mange hilsner fra Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Soul Meeting i Roskilde

Indlæg af steen »

Hej Søren og alle de andre der også var med til KS Soulmeeting.

Jeg havde jo ventet længe på denne dag og jeg må nok sige at dagen levede op til mine forventninger :D (og de var ikke negative) Det er jo noget af en opgradering nu at mødes med andre, som jeg selv, der også har en passion for 80`erne og især Kim Schumacher det var en fed oplevelse. Og ja Søren tiden er knap og går alt for hurtig. Syntes selv det blev rigtig interessant til sidst da i fortalte om jeres egne oplevelser bl.a. med mødet omkring Grete mm.

Jeg kan kun sige herfra det Øst Jydske at det har været en rigtig god dag og at det kun kan gå for langsomt indtil vi ses igen til Juni.

Mange tak for en go dag sammen med jer.

ps. kom først hjem kl. 0130 pga vejret, men det var det værd. der blev også snakket videre i bilen på hjemturen ha ha 8)

vi ses i cyber

Steen Percy Olsen :wink:
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
Henrik Skytte
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29-01-2009 21:24:48
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Henrik Skytte »

Der skal også lyde et tak for sidst her fra Silkeborg og kan kun tilslutte mig Steens kommentar, det var rigtig hyggeligt :-)

Skal der lidt malurt i bægeret så må det være pga dig Søren!!
Nu har jeg lige siden været grøn af missundelse over dit "Herrerum" det er simpelthen så fedt, sådan et vil jeg sukke efter i lang tid, men så skal jeg vist finde et andet hus først :-)

Håber at alle kan få løbepas til næste møde i juni, så man kan få hilst på dem som var forhindrede denne gang.
............\!/..........
.........(@ @)........
---o0o-(_)-o0o----
...Henrik Skytte...
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Kære jyder.
Tak for de pæne ord, jeg kan kun sende dem tilbage igen. i var et rigtig hyggeligt bekendtskab og jeg er sikker på at vi fremover kan få mange sjove ks stunder sammen, samt udbygge denne fantastiske database.
Mht "tiden er knap" så har vi jo allerede aftalt lidt flere timer til næste møde, men jeg vil også, når vi nærmer os Juni, høre jer ad, hvad i synes vi skal bruge tid på næste gang. Hvis det f.eks er historier, jamen så åbner vi en flaske whiskey og spille lidt billiard, mens historierne ryger gennem lokalet. Mulighederne er uendelige i Grebos Legestue :-) Baren skulle også gerne stå klar til juni :-)
ha det godt alle sammen og god jul og godt nytår til alle.
mvh Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

EC skrev:Håber at alle kan få løbepas til næste møde i juni, så man kan få hilst på dem som var forhindrede denne gang.
Det har meget høj prioritet, skal du vide. Og lad os så få genindført, at vi tager forbi graven på Søllerød Kirkegaard inden møde ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
EC skrev:Håber at alle kan få løbepas til næste møde i juni, så man kan få hilst på dem som var forhindrede denne gang.
Det har meget høj prioritet, skal du vide. Og lad os så få genindført, at vi tager forbi graven på Søllerød Kirkegaard inden møde ;-)

Mvh Søren Tjørnov
hej Tjørnov. Retfærdigvist skal det lige føjes til protokol at Jacob og undertegnede arbejde med en tidsplan som startede 11:00 med smut forbi graven, med friske billeder med til mødet eventuelt med en buket nedlæggelse så der syntes ngoet farve i billederne....Men ak. Da vejret ikke var til at lægge en buket blomster, og der ikke er grund til at tro at der var synderligt nemt at komme til og finde frem til stedet og meget meget megt hvidt på selve graven så måtte vi forlade denne plan.

Jacob havde oprindeligt lovet Søren Lonnebjerg at se hvordan graven har det, da Evald ikke selv kom over i denne jul. Men vi må nøjes med at udskyde den personlige besigtigelse til når vejret tillader det og blot melde at alt er hvidt, i resten af 2010. :)

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:Hej Alle.
Et lille referat fra gårsdagens møde.
...
Udemærket møde. Med mange fremmødte. Jeg kan ikke mindes vi før har været 8 samlet i denne anledning.

Tiden var knap. så gerne mere 80erindhold i PlayStation kvissen, men vi kan allerhøjst bidrage med originalmateriale til en udvikler som kan lave en KimSchumacher-Buzz til os.

Udklip vil jeg også gerne tage med næste gang, så kan vi sammenligne og læse ting vi ikke har set før.
Der er også af og til nye artikler hist og pist med billeder vi heller ikke har set før.

Og jo, jeg satser på at kunne disce op med vinyl til sommer :)


-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Mikkel skrev : Udemærket møde. Med mange fremmødte. Jeg kan ikke mindes vi før har været 8 samlet i denne anledning.
ha ha Mikkel, så er din hukommelse da gået helt i stå. vi var mindst 9 personer i juni :-)
Søren Grebo (vært)
Henning Grebo
Søren Tjørnov
Mikkel Breiler
Lars Hyttel
George Vedel
Hans Jørn Reimer
Michael Leismann
Jacob
men fint nok, jeg tror at vi slår rekorden til den 11/12 juni 2011, for aldrig før har vi været så tidlig ude med den nøjagtige dato.
mvh Søren.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Besvar