Største private samling

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Største private samling

Indlæg af steen »

Er der nogensinde lavet en opgørelse over hvem der ligger inde med den største private samling radio optagelser som KS har lavet ?
Det kunne være sjovt at vide. Selv bliver der her på sitet skrevet: Den største kendte samling er på omkring 145 udsendelser.

Og iøvrigt en rigtig fed side her på ks.dk jeg har genfundet det goe gamle KS drive :D og fået lavet liste samt transkription af tidligere ks radio udsendelse, det giver jo ny mening. Fedt.

mvh Steen
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

165 skulle jeg mene. Det er en fyr i Nordjylland. Nærmere kan jeg ikke komme det. Kontakten var ikke mere end et enkelt brev, han skrev til mig. Han havde ikke Internet, så det var ikke sådan 'lige' at skrive til ham. Jeg prøvede senere at spore ham, men han var flyttet.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

ok. indtil andet er bevist må jeg så ydmygt tage titlen med det største antal kendte udsendelser, nemlig 152 stk. dog skal det nævnes at mine ikke er komplette, de fleste er kun 45 min, da det var c90 kassettebånd jeg brugte.
mvh Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

OK, Søren, lad os lade vores ukendte Nordjyde med 165 være den uofficielle rekord og din den officielle. Top fem er i øvrigt:

148: Søren Grebo
134: Søren Lonnebjerg
133: Jacob Nielsen
126: Søren Tjørnov
117: Henning Grebo

Ja, jeg skriver kun 148 ud for dig, Søren. Det er hvad jeg har stående på mine lister. Jeg må vist lige tælle efter og kontrollere igen.

Listen er i øvrigt uden input fra Steen Percy Olsen som jeg fik 254 udsendelser fra for nylig. De var iblandet diverse fra Michael Leismann og Henrik Skytte. Jeg har en anden tråd kørende med Steen for lige at få sorteret Michael og Henrik fra så vi kan få en 'ren score' ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

:lol: Jammen så må jeg lige ha noget hjælp til at få talt min bånd-samling ordentligt op.
Hvordan tæller en optagelse (part 1 og 2) over 2 timer feks. d. 29/12-1986 ?

mvh Steen Percy Olsen
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

1986-12-29 tæller som een udsendelse. Fordi den stod i programoversigten som en udsendelse, der varede fra 15-17. Godt nok afbrudt af en radioavis, men stadig kun som een udsendese i programoversigterne.

Dobbelt-udsendelerne fra sommeren 1986 tæller som to udsendelser. Fordi de i programoversigterne stod som to udsendelser, hhv. 'Studie 86' og 'Studie 86, fortsat'.

Ovennævnte programmer står i øvrigt også således i databasen. Hvis jeg ikke husker forkert, så var det undertegnede der gennemtrumfede sin logik på det område ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

godt så, Tjørnov, så har mit slid foran båndoptageren ikke været helt forgæves. jeg må dog indrømme at min mor hjalp mig nogle gange når jeg var fraværende eller når jeg som elev i fona hundige indstillede timeren på beosystem 5500, hvis der nu skulle komme en kunde på det "forkerte" tidspunkt. ;-)
jeg sender dig lige mit seneste opdateret exelark, hvor de sidste 4 udsendelser fremgår.
mvh Søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

forholder det sig således, at alt, hvad der er nævnt i databasen, også er noget som findes på bånd hos mindst een, eller er der ting fra basen, som ikke haves på bånd af nogen?
jeg har ting fra 83 84 85, men kan de være interessante, hvis de allerede er nævnt i basen?
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jeg har kun checket ganske få bånd med databasen endnu,
9 1 84
13 02 84
4 12 85
20 03 85
27 03 85
4 12 85
var alle i basen!
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:forholder det sig således, at alt, hvad der er nævnt i databasen, også er noget som findes på bånd hos mindst een, eller er der ting fra basen, som ikke haves på bånd af nogen?
Ja, alle udsendelser findes hos en eller flere personer. Jeg har et regneark, der holder styr på det hele. 19 udsendelser findes kun i eet kendt eksemplar, og i flere tilfælde er det ikke et helt eksemplar. Fx er du selv ejeren af det eneste kendte eksemplar af 1983-05-12, og den 55 minutters-udsendelse har du endda kun 20 minutter af. Dette gør denne udsendelse til den mest sjældne.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

[quote="tjornov] (Vedel) eneste kendte eksemplar af 1983-05-12, og den 55 minutters-udsendelse har du endda kun 20 minutter af. Dette gør denne udsendelse til den mest sjældne.[/quote]

De mest sjældne er altså dem vi ikke har Søren ;)

Vi må gøre mere ud af de udsendelser vi mangler. Eventuelt forsøge at finde folk som har optagelserne.
Det kunne måske være at Frede Farmand har 12/5-1983.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:forholder det sig således, at alt, hvad der er nævnt i databasen, også er noget som findes på bånd hos mindst een, eller er der ting fra basen, som ikke haves på bånd af nogen?
jeg har ting fra 83 84 85, men kan de være interessante, hvis de allerede er nævnt i basen?
Ja, mindst en af os har tingene på basen, men nogles samlinger er lidt mere vidtgående. Vi har reklame bånd fra Expert, Canon og optagelser fra 7-Up telefonen. Og Udsendelser hvori Kim indgik, både interviews og andet.

-Mikkel
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

Mikkel jeg har også for lang tid siden forsøgt at få kontakt til Frede Farmand, men har intet hørt, endnu.
Heldigvis afventer jeg svar fra et par som muligvis ligger inde med optagelser fra 82 og frem.
Har været i dialog med en gut som påstår at han lå inde med alle udsendlser. Men han havde ikke tid/lyst øv øv
Men en ide med at ringe til Frede og høre om han kan/vil noget
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev: (Vedel) .. eneste kendte eksemplar af 1983-05-12, og den 55 minutters-udsendelse har du endda kun 20 minutter af. Dette gør denne udsendelse til den mest sjældne.
MikkelBreiler skrev:De mest sjældne er altså dem vi ikke har Søren ;)

Vi må gøre mere ud af de udsendelser vi mangler. Eventuelt forsøge at finde folk som har optagelserne. Det kunne måske være at Frede Farmand har 12/5-1983.

-Mikkel
1983-05-12 eller 21/5-1983 er vel to sider af samme sag, det ene blot på ISO-format der også er lig dansk standard ;-)

Jeg mener faktisk også, at jeg en gang har skrevet til Frede Farmand. Netop om den udsendelse. Det må have været i 2001. Fik aldrig svar.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

1983-05-12 eller 21/5-1983 er vel to sider af samme sag, det ene blot på ISO-format der også er lig dansk standard ;-)

Jeg mener faktisk også, at jeg en gang har skrevet til Frede Farmand. Netop om den udsendelse. Det må have været i 2001. Fik aldrig svar.

Mvh Søren Tjørnov
Prøv igen.

http://www.facebook.com/people/Frede-Farmand/1592405718

-Mikkel
steen
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26-04-2010 18:15:38

Indlæg af steen »

MikkelBreiler skrev:
1983-05-12 eller 21/5-1983 er vel to sider af samme sag, det ene blot på ISO-format der også er lig dansk standard ;-)

Jeg mener faktisk også, at jeg en gang har skrevet til Frede Farmand. Netop om den udsendelse. Det må have været i 2001. Fik aldrig svar.

Mvh Søren Tjørnov
Prøv igen.

http://www.facebook.com/people/Frede-Farmand/1592405718

-Mikkel
Jeg har sendt Frede en mail på fb, meeeen har intet hørt, endnu. Men hvis han får en mail mere på vejen kan det være at han reagere på dette?

Har også været i kontakt med en anden gut på fb som påstod at han havde alle radioudsendelser som ks har sendt i æteren, på bånd. Han ønskede ikke at dele ud af samlingen. Forståeligt nok, men øv.

mvh Steen
citat KS: husk at more sig er den bedste h�vn, brug ferien p� noget sjovt som helbredet ikke ta�r alt for meget skade af og ha� det � du ved � wraauu rigtigt fantastisk.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

texasranger skrev:Jeg har sendt Frede en mail på fb, meeeen har intet hørt, endnu. Men hvis han får en mail mere på vejen kan det være at han reagere på dette?
Lad os håbe.
texasranger skrev:Har også været i kontakt med en anden gut på fb som påstod at han havde alle radioudsendelser som ks har sendt i æteren, på bånd. Han ønskede ikke at dele ud af samlingen. Forståeligt nok, men øv.

mvh Steen
Det kunne være en ide om han blev inviteret til at dappe sine udsendelser ind. Dermed kan det afgøres om han er den eneste med en udsendelse. Det aner han nok selv hvis han skal oprette den for at dappe den ind.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

texasranger skrev:Har også været i kontakt med en anden gut på fb som påstod at han havde alle radioudsendelser som ks har sendt i æteren, på bånd. Han ønskede ikke at dele ud af samlingen. Forståeligt nok, men øv.
Hvad hed han?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar