Mylene Farmer

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Mylene Farmer

Indlæg af tjornov »

Jeg har altid undret mig over hvordan KS undgik at spille Mylene Farmer på et eller andet tidspunkt. Her fire forskellige versioner af mit absolutte yndlingsnummer, Libertine:

Originalversionen fra 1986 i den helt lange video: http://www.youtube.com/watch?v=JtpXYrwzEo0

Tæt på originalversionen men med lidt mere primitiv musikalsk arrangement i Tommy Seebach-style, optaget på Club Homo i 1987: http://www.youtube.com/watch?v=hxOSYhqa ... re=related. Se den og grin, men gør det uden kollegaer bag dig med mindre du vil have dem til at tro, at du er på vej ud af skabet.

Fed live-version fra 1989 fuld af energi og flot koreografi: http://www.youtube.com/watch?v=-Tqo0yz0 ... re=related

Den ultimative live-version fra 1996 i en fantastisk opsætning: http://www.youtube.com/watch?v=SIYLS4JF6i8. Tempoet og arrangementet er noget helt andet, end hvad nummeret blev født med, og er nok så langt væk fra mine egne musikalske rødder som overhovedet muligt, men jeg overvejer at købe både dvd'en (i Frankrig) og fladskærm af hensyn til dette nummer ;-)

Mvh Søren Tjørnov

http://www.youtube.com/watch?v=SIYLS4JF6i8
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

100% consentement.
On est tous des imbéciles, meme KS.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Som vi sagde i gymnasiet:

Я не говорю по-французский

Mvh Søren Tjørnov, der af en eller anden årsag havde russisk i stedet for fransk.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Я не говорю по-русский

Det var forfærdeligt at man skulle vælge mellem de 2.
Selvklart kunne man ikke fravælge fransk, men jeg ville særdeles meget gerne have russisk også.
Men eftersom de, der har valgt gymnasium frem for handelsskolen, har levet toltalt forgæves, er der jo ikke noget at ærgre sig over her. Man kan altså ånde lettet op. Det er en af de mange fordele ved at have gået i gymnasiet.

"Consentement" og "On est tous des imbéciles" er mine 2 favorit-numre med Mylene Farmer.

100% consentement.
On est tous des imbéciles, meme KS.
betyder: jeg er 100% enig. vi tager alle fejl, selv KS

Men:
Jeg har i mellemtiden yderligere checket muligheden for at KS kunne have spillet Mylene Farmer.
Det ville jeg mene, at han kunne, men det skal jeg lige love for, at jeg har fået en anden vinkel på i mellemtiden.
100-vis af ks-numre har jeg præsenteret til den mest "KS-vibe-agtige" person, jeg kender i frankrig, og i samtlige tilfælde har jeg fået meget positiv, positiv eller ingen reaktion. men blot ved at nævne Mylene Farmer pådrog jeg mig et etertrykkeligt møjfald, som gjorde indtryk. jeg har herefter taget tankerne op til en revision, hørt lidt mere forskelligt lidt flere gange, og jo, der er noget der ikke stemmer.
KS ville ikke have spillet dette. Der er for meget andet, der er tættere på hans concept & speed.

On est tous des imbéciles, mais pas KS.
(vi tager alle fejl, men ikke KS)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

GeorgeVedel skrev: On est tous des imbéciles, mais pas KS.
(vi tager alle fejl, men ikke KS)
That's a good vending (som de nattergale ville sige i julekalenderen)

Den vil jeg godt tilslutte mig, ihvertfald indtil Kim spillede Suburban boys - hit mix actually & commumix. Hvad gik der dog lige galt for ham der :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Jeg tror forklaringen kan være, at KS, i lighed med Sylvester og Patrick Cowley, ikke frygter betydelige buildup-forløb, når blot sangen har suverene powerpoints.

Jeg er derimod skræmt fra vid og sans af lange un-groovy build-ups, især hvis disse ligger i intro-fasen.

Det er rigtigt, at det går for langsomt flere steder i The hit mix - actually, så der bliver for langt mellem snapsene, som dog også er der, her og der.

Et nummer man filtrerede fra, når man destillerede de bedste ting fra Schumachers udsendelser. Noget man, set i bakspejlet, ikke havde behøvet at gøre så meget, eller overhovedet, ved KS udsendelser, men som var altafgørende ved alle andre udsendelser, og som man derfor var vandt til.

Studie 88, mandag d. 15-02-1988, med f. eks. http://www.youtube.com/watch?v=5tux6viCXAs ,
er ellers en af dem, jeg virkelig bed mærke i, men "The hit mix - actually" har godt nok nogle passager, som det er svært at komme igennem.

Det er bemærkelsesværdigt for techno- og trancegenerationen, de, der var ks-agtigt upfront i ca. 1991-2007, at de også har denne frygtløshed overfor de lange build-ups, selv i introfasen, når blot nummeret hitter rigtigt i powerpoints´ene, som til tider er "discoexplosion", en seperat effekt som vi andre dyrkede i 1979, men som denne generation (s forældre) ganske overså.

Kim Schumacher og Sylvester og Patrick Cowley var altså også i denne henseende forud for deres tid, m.h.t. frygtløsheden for build-ups.

Jeg foretrækker den tid, hvor alle sekunderne tællede, hvor man ikke snød nogen steder overhovedet, ikke i intro og heller ikke andre steder;
http://www.youtube.com/watch?v=MadI2SeyyAs

Horror vacui - forever!
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

m.h.t. UDVIKLINGEN AF BUILDUPS, over de sidste 20 år:
*************************************
Det fornemste hit fra sen TECHNO/tidlig trance, Love Is An Ocean.
http://www.youtube.com/watch?v=Y8Xy-9WjbQc
Det lange buildup kunne man ikke have sluppet afsted med tidligere.
*************************************
Fra spidsen af TRANCE-generationen, Matt Darey - From Russia with Love, 25 stjerner,
http://www.youtube.com/watch?v=dNhC-G2XrIk
Intro-buildup som ville gøre, at jeg slet ikke fik øje på nummeret. Den slags buildups forekommer nu som den største selvfølgelighed. Ofte meget længere end her.
****************************************
Der er ingen tvivl om, at MINIMAL-generationen, der topper i øjeblikket m.h.t. kvalitet, ikke m.h.t. volumen (Hollywood har ikke hittet der endnu), ville kunne bruge 3 minutters tikken fra et vækkeur som intro til et af deres fornemste hits.
Hvis de ellers kendte til eksistensen af denne lyd
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

GeorgeVedel skrev: Det er rigtigt, at det går for langsomt flere steder i The hit mix - actually, så der bliver for langt mellem snapsene, som dog også er der, her og der.
Derudover har suburban boys ikke en ærlig tone i livet. Det er mig ubegribeligt hvordan så talentløse skrighalse har fået en pladekontrakt.

At Kim (eller streetdance) vælger de to plader ud til at være "kvalificeret" til hans radioprogrammer er jeg stadigvæk :shock: :shock: :shock: over.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Jeg har i mellemtiden yderligere checket muligheden for at KS kunne have spillet Mylene Farmer. Det ville jeg mene, at han kunne, men det skal jeg lige love for, at jeg har fået en anden vinkel på i mellemtiden. 100-vis af ks-numre har jeg præsenteret til den mest "KS-vibe-agtige" person, jeg kender i frankrig, og i samtlige tilfælde har jeg fået meget positiv, positiv eller ingen reaktion. Men blot ved at nævne Mylene Farmer pådrog jeg mig et etertrykkeligt møjfald, som gjorde indtryk. Jeg har herefter taget tankerne op til en revision, hørt lidt mere forskelligt lidt flere gange, og jo, der er noget der ikke stemmer. KS ville ikke have spillet dette. Der er for meget andet, der er tættere på hans concept & speed.
Når man ser video #2 som jeg linker til ovenfor ser man straks, at niveauet er ren Mylle/Eldorado og dermed sub-Kylie Minogue. Dilemmaet er så, at den slags spillede KS faktisk masser af!

Igen med reference til, at KS fra 1985 var udstillingsvindue for Streetdance, så mener jeg, at baggrunden for, at KS aldrig spillede Mylene Farmer må findes i, at de ikke havde så meget fransk musik i Streetdance!

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Torben Pedersen skrev: Derudover har suburban boys ikke en ærlig tone i livet. Det er mig ubegribeligt hvordan så talentløse skrighalse har fået en pladekontrakt.

At Kim (eller streetdance) vælger de to plader ud til at være "kvalificeret" til hans radioprogrammer er jeg stadigvæk :shock: :shock: :shock: over.

Torben
Suburban Boys - commumix fra Studie 88, 25-04-1988, (hi- nrg mix 1988):
Den starter unægteligt MEGET problematisk og talentløst, men går så hurtigt i en rille, hvor jeg ellers skulle mene, at men godt kan overleve at høre det, under forudsætning af, selvfølgeligt, at det ikke varer for længe!
http://www.youtube.com/watch?v=RsAevqA6XSs
de forskellige fortegn er tydeligvis i sync med Kims, eh,
Ham sangeren, er han ikke en kendt institution, også i andre sammenhænge indenfor bøssekredse? Jeg mener at kunne huske noget rimeligt kvalitetsmusik med ham. "aint nessesarily so" samt nyfortolkning af "you make me feel mighty real" samt et par andre ikke helt umulige ting. nej, lad mig være ærlig: jeg synes faktisk de ting er temmeligt meget i orden.
så det er nok mere resten af gruppen end sangeren der er sub KS-standard, hvilket et eller andet helt klart er i Suburban Boys, jo, absolut. decideret!
Vi bliver nok nød til at betragte numrene med Suburban Boys som et flag fra lejren snarere end som et musik-indlæg. Men også dette er problematisk, idet Kims lejr jo ellers har super musikere på banen.
At han skulle have haft for meget at lave den dag, og derfor simpelthen har overset en fejl, er jo iheller kke en mulighed, eftersom at fejlen er lavet to forskellige gange med over 2 måneders mellemrum.
Din forklaring er lige så god som min, og forhåbentligt en del bedre!
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Ja, det bliver jo rent gætværk - hvorfor lige de to plader blev spillet af Kim. Og det ene gæt er ligeså godt som det andet. Med mindre Finn måske lige kan byde ind med en historie?

Heldigvis er smag og behag jo også forskelligt. Andre har måske ment (deriblandt Kim) at det var alletiders plader på det tidspunkt.

Men stortset alle jeg snakker med, de fremhæver netop de to Suburban boys plader, som noget at det værste. Jeg ved at Mikkel var rystet i sin grundvold (og er det nok endnu :wink: ) da han hørte Kim spille dem.

Men ok, der skal jo også være plads til en svipser hist og her.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev:video #2
det er min favorit.
Ja, Kim spillede meget af den slags, men alligevel!, hvis man sammenligner med f. eks. risque fra Studie 83, 10-01-1983,
http://www.youtube.com/watch?v=_0-70GWFTEQ
så vil man se, at disse andre mindst eet sted har et element, som hvad seriøsitet og dybde angår sætter selv Richie Blackmore og Jimi Hendrix til vægs, og vel at mærke eftertrykkeligt.
Dette gør Mylene Farmer ikke, og det er muligvis her sagen afgøres.
tjornov skrev: Igen med reference til, at KS fra 1985 var udstillingsvindue for Streetdance, så mener jeg, at baggrunden for, at KS aldrig spillede Mylene Farmer må findes i, at de ikke havde så meget fransk musik i Streetdance!
1000000dollar-spørgsmålet er så: Havde Streetdance ikke så meget fransk musik, simpelthen fordi der ikke var så meget, eller var der en masse, de ikke fik øje på, af kunstneriske eller kommercielle hensyn?
Jeg har mange gange prøvet at orientere mig på globen v.h.a. den musik, som var i Street-Dance, Loud og tilsvarende butikker i Göteborg og Amsterdam m.m., og min konklussion har været, at Frankrig spiler en rolle, som regel omkring begyndelsen, men lille i forhold til U.S.A., England, italien og Tyskland, Holland m.fl.
Der er, for alle ultra-upfronterne, gennem alle tider og genrer, et slight problem med Fransk musik. Ingenting sammenlignet med Danmark, selvfølgeligt.
I technotiden flygtede de vildeste technofolk fra Frankrig til Belgien,
det var der tingene virkeligt foregik på dette område af globen. Studio 54, version Techno, hed "Bo­ccaccio" og lå i Belgien.
Der var vel ikke problemer med at få fat i hollandske "Time Bandits" i Street Dance, og Street Dance er det eneste sted jeg har set "Super Discount", som er fransk.
I øvrigt et hamrende interessant spørgsmål.
Forbedringen med musikken ved at gå fra dk til frankrig er god nok for mig, men spørgsmålet er, om den var god nok for street dance, eller om de af andre grunde så bort fra fransk musik.
er vi ikke så langt henne i forløbet nu, at vi så af andre veje havde fået øje på alt det franske guld?
der er en del, men det er ikke det tættest befolkede område.
jeg tager muligvis fejl. man er jo helt tryg ved at åbne for en radio i frankrig. tyskland ligger mellem danmark og frankrig, også i den henseende. jeg skynder mig at trykke på "Submit" inden jeg får sludret for meget
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Torben Pedersen skrev:Ja, det bliver jo rent gætværk - hvorfor lige de to plader blev spillet af Kim. Og det ene gæt er ligeså godt som det andet. Med mindre Finn måske lige kan byde ind med en historie?
av ja, der er en expert
Torben Pedersen skrev:Heldigvis er smag og behag jo også forskelligt. Andre har måske ment (deriblandt Kim) at det var alletiders plader på det tidspunkt.
smag og behag kan man anvende ved matematik m.m., men i musikken er der absolutter
Torben Pedersen skrev: Men stortset alle jeg snakker med, de fremhæver netop de to Suburban boys plader, som noget at det værste. Jeg ved at Mikkel var rystet i sin grundvold (og er det nok endnu :wink: ) da han hørte Kim spille dem.
ja, der har i godt nok "fundet kædens svageste led", hvis man kan sige sådan, men det kan man nok ikke, for en sekvens af plader skal nok snarere opfattes som en sum end som et produkt.
Jeg ville enormt gerne have diskuteret, i disse her slags fora eller andre steder, det, der har været lavpunktet for mig i Kim Schumachers giga-værk.
Picasso ("Computers are useless. They can only give you answers") sagde, at det er kun ved at diskutere problemsiden i kunsten, at vi har en chance for at komme videre, men folk på www vil kun sige "awesome" eller "idiot", der er ingen der vil focusere konstruktivt på hvor og hvorfor sinuskurven går ned, med henblik på at kunne overleve når dette sker.

få dage efter at Kim Schumacher spillede "russian roullette" (eller hvad nu det nummer hed. "the only way to settle this argument is to play russian roullette. do you know how to play russian roullette? you play russian roullette this way"... ... bang) døde der een af dette spil i danmark, er der nogen der bemærkede det? han var på den alder som de fleste her på forummet også var dengang.
ikke at det er et problem for mig, men det ligger lige i nabolaget.
Torben Pedersen skrev: Men ok, der skal jo også være plads til en svipser hist og her.
Torben
absolut, og i russian roullette er de jo ligefrem at foretrække
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Schumachers lavpunkt ligger lige i nabolaget, set fra min udsigtspost.
80erne sluttede den dag Klaus Riskær Pedersen gik i fængsel. De 3 andre kategorier end dommere, der kun accepterer A.P. Møller og Den danske bank, havde allerede lukket og slukket for det, som de kunne komme til af 80erne for længst:
2. Færdselsulykker,
3. Samfundets overdragelse af partydrug-handel til mafia,
4. Aids.

En af de 4 ramte mange alt for hårdt.
Der var en manglende orientering eller en manglende advarsel; i det mindste en manglende diskussion her, som for mig blev lavdepunktet, idet Kim Schumachers musik implicit opfordrer til full speed på alle 4 områder.

Kim handlede fremragende m.h.t. nr. 4, men så var der lige 1+2+3, som gymnasiet og folkeskolen jo også havde forsømt.

For mig var det nummer 1, der blev problemet. Folkeskolens fup på økonomiområdet, gymnasiets bedrageri på økonomiområdet, og musikkens fup på økonomiområdet blev i kombination en teknisk knockout.
Når man havde studeret gymnasiefag og pop 8x i stedet for jura og økonomi, kunne advokater o.l. m. fl. tage hele familiens formue ved dødsboer m.m.
Og det gjorde de så.
Det var næsten for nemt, kunne man sige.
BilledeBilledeBillede
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

haha sjov tråd, nok den bedste "hvad mon de har puttet i piben" herinde.

På svaret om hvorfor der ikke ikke var fransk musik i Streetdance er det forholdvis enkelt...De købte plader her
http://www.discomania.com/
http://www.myspace.com/uniquedist
http://lasgo.co.uk/

Så kom der vel de franske hits med som rykkede.

Der har afgjort været noget fra holland, men det var ikke en standard som de andre som der kom plader fra hver eneste uge.

Det der med opbygning i numrene - KS var afgjort fløjtende ligeglad med opbygningen af et nummer han spillede, og om hvorfor han spillede et nr frem for et andet er en uendelig snak, der kan tages for hvert eneste nummer han spillede i radioen.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Finn Snor skrev:om hvorfor han spillede et nr frem for et andet er en uendelig snak, der kan tages for hvert eneste nummer han spillede i radioen.
der var en hel del, der var hans heart and soul, og der var nogen som var mere "ganske gode".
der var nogen som var helt oplagte, sylvester, cowley, m.m.m., og der var nogen hvor man kan spørge: hvorfor nu præcis den?, og hvor svaret både kan være et hidtil ukendt geografisk område i hans præferencer, men også kan være at der har været for få egentligt tunge nyheder den uge fra street dances side, samt flere mulige forskellige kategorier af forklaringer.
i det omfang at forklaringerne er rigtige, er de selvklart kanon interessante, men det er jo også meget vanskeligt at afgøre, og det gør unægteligt diskussionen meget svær.
det er måske lettere at afgøre disse interessante KS-spørgsmål for den enkelte, uden diskussion. hvis man tager fejl kan man jo rette dem undervejs, efterhånden som man opdager dem.
efterhånden som jeg får set labyrinterne et passende antal gange går det op for mig at jeg har taget en del fejl og sagt en del sludder om Kim Schumacher. det er kun fedt at komme tættere på sandheden
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

haha sjov tråd, nok den bedste "hvad mon de har puttet i piben" herinde.
Haha....Helt enig Finn....

Og George....al respekt for den tid du bruger på dine indlæg......!!!...men jeg har sgu svært ved helt at følge hvad dælen det er, du deler med os.....har du mulighed for at komme ved næste KS møde så jeg kan få krypteringsnøglen og deraf afkode dine indlæg... :?
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Derudover har suburban boys ikke en ærlig tone i livet. Det er mig ubegribeligt hvordan så talentløse skrighalse har fået en pladekontrakt.

At Kim (eller streetdance) vælger de to plader ud til at være "kvalificeret" til hans radioprogrammer er jeg stadigvæk :shock: :shock: :shock: over.

Torben
Jeg vil endnu engang nøjes med at pointere at årsagen til at jeg kun optog meget få udsendelser efter 15/2 1988 er at KS spillede Suburban Boys og jeg bedømte at de lød for dårligt til at jeg ville ofre tid til at lytte til Kim eller optage hans udsendelser.
Suburban Boys er den type man som vant lytter af KS radio programmer forventede KS ville pille fra når sang, musik og kvalitet ikke giver en acceptabel oplevelse. Mirage havde været et bedre kompromis, dog ikke Kim værdigt at spille folk som efterligner andres sange på det niveau.
Man forventede jo at KS ville pege på hits som ville blive efterlignet og ikke spille efterlingningerne, det kunne lokalradioerne jo få lov til at være først med.

Når så parantesen med Streetdance kommer med i betragtningen, så kan det være at de ligesom KS først kunne lytte til musikken når den dukkede op fra lufthavnen, og at KS måske var i tidsnød for at spille et mix eller medley den eftermiddag. Og presset af at den eneste eller bedste mix/medley plade der kunne opdrives af nyt den eftermiddag for 22 år og 4 dage siden var Suburban Boys vælger KS at spille dem. Senere hen i April vælger han at gøre det samme. Måske fordi han da allerede har spillet dem, og enten ikke fik høre for det, eller også blot gentog miséren med at have for lidt nyt mix til rådighed og forlade sig på for få leverandører.
Jeg vil i den forbindelse ikke klandre StreetDance for at forsøge at sælge varen, og jeg er ganske sikker på at folk som hørte KS spille den kun købte den derfor for at kunne spille 'KS seneste mix' når de kom ud at spille. Derfor kunne det fra StreetDance sagtens ligne et mindre hit hvis blot Kim spillede det.
Det kan også være at StreetDance fik skrevet 20 styk på bestillingen frem for blot 2, og så overtalte de KS til at spille 1 så de 19 andre kunne komme over disken. Men det anser jeg dog ikke for sandsynligt..... ;)


-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:årsagen til at jeg kun optog meget få udsendelser efter 15/2 1988 er at KS spillede Suburban Boys og jeg bedømte at de lød for dårligt til at jeg ville ofre tid til at lytte til Kim eller optage hans udsendelser.
hol-da-fast, det kan man da kalde kontant afregning, men var det ikke, trods alt, set i bakspejlet m.m., lige meget nok?


MikkelBreiler skrev: Jeg vil i den forbindelse ikke klandre StreetDance for at forsøge at sælge varen, og jeg er ganske sikker på at folk som hørte KS spille den kun købte den derfor for at kunne spille 'KS seneste mix' når de kom ud at spille. Derfor kunne det fra StreetDance sagtens ligne et mindre hit hvis blot Kim spillede det.
Det kan også være at StreetDance fik skrevet 20 styk på bestillingen frem for blot 2, og så overtalte de KS til at spille 1 så de 19 andre kunne komme over disken. Men det anser jeg dog ikke for sandsynligt..... ;)
interessant detalje, som jeg af en eller anden grund ikke havde med, men den slags tyngdelove spiller altid en større rolle end man lige først tror.
dog kan man gå lige så galt i byen ved 100% at referere til dem som årsagen
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

HenningGrebo skrev:
næste KS møde
Absolut. Jeg ser frem til den 12 juni, eller hvis der bliver noget før, og medbringer decodernøglen.
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Det lyder godt George - den 12 juni er jo en lørdag så det er oplagt at lave lidt minde-KS-gang i den.......og så burde min brors legerum være færdigt så der er plads til os alle.. 8)
Billede
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

kære alle.
jeg kan med 100 % sikkerhed sige at mit legerum er færdigt den 12 juni, der er nu lagt loft og det halve af gulvet, så det der mangler er et laminatgulv og så opsættelse af alt inventar. sofaer, billiardbord, bordtennis, dart, projektor, fladskærm, bar osv osv. det hele skal være på plads til Kesslers næste boksekamp 24 april.

så hermed en invitation til alle KS fans.
Lørdag den 12 juni, skal vi sige vi starter ved 13-15.00 tiden og så kan vi forsætte hele natten. alle kan overnatte, blot skal nummer 5-6-7 osv selv have sovepose og liggeunderlag med. vi skal selvfølgelig høre en masse 80èr musik, måske en quiz og ellers ks historier.
Måske kunne mikkel medbringe en technics 1210 og en stak plader.

Min adresse er gammel vindingevej 23, 4000 Roskilde.

dem som er med i facebook gruppen får en seperat invitation. alle andre kan bare skrive her eller en mail til sgrebo@hotmail.com

mvh søren grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:Måske kunne mikkel medbringe en technics 1210 og en stak plader.
.
Jeg vil overveje det hvis jeg kan få kørelejlighed, Det er en tung fætter, og I vil sikkert gerne have at jeg spiller noget i skal gætte, hvem det er og hvonår KS spillede det.
Ellers må vi nøjes med at glo på StreetDance logo'et der drejer rundt.
Eller forlade sig på en bærbar. Jeg tager nok min bærbare med.

-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej Mikkel.

ja, vi må jo nok indrømme at den gamle vinyl er på vej ud og at mp3 afspilleren tager over, fordi den kan ligge i lommen.
Men skal jeg forstå dit indlæg sådan at du kommer den 12 juni med eller uden 1210?

Hvis der er nogen som har forslag til forskellige events på dagen er de velkommen, men vi skal ihvertfald have en musik quiz og så tænker jeg også på at vi hver især kan spille 30 mins favorit ks numre.

mvh søren Grebo
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

S?ren Grebo skrev:Hej Mikkel.

ja, vi må jo nok indrømme at den gamle vinyl er på vej ud og at mp3 afspilleren tager over, fordi den kan ligge i lommen.
Men skal jeg forstå dit indlæg sådan at du kommer den 12 juni med eller uden 1210?

Hvis der er nogen som har forslag til forskellige events på dagen er de velkommen, men vi skal ihvertfald have en musik quiz og så tænker jeg også på at vi hver især kan spille 30 mins favorit ks numre.

mvh søren Grebo
Vi plejer at tage forbi graven!

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

hej Søren.
ja det er rigtigt, det skulle vi så gøre om formiddagen, men jeg ved så ikke hvor mange der er interesseret i det. vi må sende en forespørgsel ud når vi nærmer os. og så må folk støde til der hvor de synes.
mvh søren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:Men skal jeg forstå dit indlæg sådan at du kommer den 12 juni med eller uden 1210?
Hvis der er nogen som har forslag til forskellige events på dagen er de velkommen, men vi skal ihvertfald have en musik quiz og så tænker jeg også på at vi hver især kan spille 30 mins favorit ks numre.
Højst sandsynligt uden, jeg har ingen road case til pladespillere og har ikke aftalt at køre med nogen endnu.

Jeg kan nok finde en lettere pladespillere at flytte rundt, men de er så uhandige at have med uden emballage.

Jeg vil dog gerne finde noget vinyl frem.
Ellers vil jeg da gerne forbedrede et 30 minutters indlæg på et kassettebånd, som vi kan afspille fra en ægte Walkman(tm).

-Mikkel
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Hej Mikkel
Du kan sagtens kører med mig ned til Søren

mvh

Lars
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej Mikkel og Lars.
jamen det lyder jo perfekt, så har vi både vinyler og cassbånd, så er nostalgien på plads.
jeg vælger dog nok mp3 løsningen :-)

mvh søren grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Re: Mylene Farmer

Indlæg af Steentoft »

tjornov skrev: Den ultimative live-version fra 1996 i en fantastisk ops�tning: http://www.youtube.com/watch?v=SIYLS4JF6i8. Tempoet og arrangementet er noget helt andet, end hvad nummeret blev f�dt med, og er nok s� langt v�k fra mine egne musikalske r�dder som overhovedet muligt, men jeg overvejer at k�be b�de dvd'en (i Frankrig) og fladsk�rm af hensyn til dette nummer ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=SIYLS4JF6i8
Fik Du købt dvd'en?
Mylene skulle have opdaget hende her: Alizee
Alizee - Moi Lolita
https://www.youtube.com/watch?v=zfXBNQMj2SE
Simpel opsætning, der er blot tilsat lidt benspjæt...
Besvar