hvis nu nogen gerne ville mødes på kims fødselsdag og drikke

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

hvis nu nogen gerne ville mødes på kims fødselsdag og drikke

Indlæg af Vedel »

en cherry-coke, hvor eller hvilket sted ville så være mest i kims ånd at mødes? jeg har stillet mig selv den fysikopgave mange gange, og kommer hver gang op med svaret: lurblæseren på frederiksberggade.
jeg ved ikke hvorfor. der ligger et discotek oven over, men det har ikke åbent, men selve området har det, som jeg forbinder mere med schumacher-energien. mere end f.eks amager torv og cafe norden, som sikkert også er helt fint, men jeg interesserer mig for hvilket sted ville være aller mest i ks ånd at mødes ved en sådan lejlighed.
der er en lige så stor opgave i spørgsmålet, hvilken drik er den mest oplagte ved en sådan anledning. mit svar på dette er cherry-coke, men det er der sikkert også andre meninger om.
jeg ville gerne høre nogle bud på dette.
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: hvis nu nogen gerne ville mødes på kims fødselsdag og dr

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:en cherry-coke, hvor eller hvilket sted ville så være mest i kims ånd at mødes? jeg har stillet mig selv den fysikopgave mange gange, og kommer hver gang op med svaret: lurblæseren på frederiksberggade.
jeg ved ikke hvorfor. der ligger et discotek oven over, men det har ikke åbent, men selve området har det, som jeg forbinder mere med schumacher-energien. mere end f.eks amager torv og cafe norden, som sikkert også er helt fint, men jeg interesserer mig for hvilket sted ville være aller mest i ks ånd at mødes ved en sådan lejlighed.
der er en lige så stor opgave i spørgsmålet, hvilken drik er den mest oplagte ved en sådan anledning. mit svar på dette er cherry-coke, men det er der sikkert også andre meninger om.
jeg ville gerne høre nogle bud på dette.
Jeg ved ikke hvilket sted som vil være i Kims ånd. Men Cherrycoke serveres nok ikke alle steder idag. Man kan få det i Ballerup, på vores lokale burgerbar. Men du er jo lidt langt fra Ballerup.... :)

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg husker ikke noget diskotek oven over Lurblæseren. Mener du ikke Absalon (der i KS-tiden hed Exalon aka 'Diskotek Gevinsten')?

Drink/øl: Sort guld, alternativt Blå bols opblandet med juice.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Exalon var overfor, discotek jomfruburet var oven over lurblæseren. helt upfront discomusik i 1979, et desideret særsyn i byen.
ikke så upfront senere.
"Bristol Records", på det tidspunkt landets eneste forhandler af det, der var igang med at blive til disco maxi plader, lå ved siden af lurblæseren.
Hvem end der stod bag Bristol Records, så har de også set dette sted som bedst. handlen med cutting edge disco-plader var ikke en overskudsforretning for dem.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

OK, nu begynder det at dæmre. Jomfruburet (har aldrig været der og det havde skiftet navn inden det blev teoretisk relevant for mig) over Lurblæseren (har nok været det er par gange), var det der, der var en lang trappe op til direkte fra Strøget.

Naaaij, Bristol Records lå da på samme side som Exalon, lidt længere oppe imod Rådhuspladsen. Jeg har trods alt været der før det blev til HMV (som så senere flyttede længere ned af Strøget, nu til samme side som Lurblæseren).

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ja, der var en lang gang op direkte, sidste gang jeg var der, var det bartenderen der også var dj, der blev spillet en særpræget blanding af disco-pop og heavy rock, det er ca 10 år siden. det forekommer mig at der i 1979 også var en opgang fra Lurblæseren.

så er det en anden Bristol Records, du tænker på. dem på exalon-siden, lidt længere ned mod højbro plads, kender jeg også lidt til, men de var intet m.h.t. f.eks. at have det sidste nye new york disco. alle var noget der ligner blot nogle få måneder eller år senere, men Bristol records, på lurblæsersiden, frank arnesen sport siden, mcdonalds siden, var de eneste med dette nye fenomen i hele landet aller først i landet. ligesom discjockeyen på jomfruburet har der været tale om enkeltpersoners værk og interesse.
tjornov skrev: Naaaij, Bristol Records lå da på samme side som Exalon, lidt længere oppe imod Rådhuspladsen
o.k. det må have været på hjørnet så, den afdeling husker jeg ikke.
derimod husker jeg på exalon-siden jeg den store butik 20 meter længere ned af strøget.
den butik jeg taler om, however, blev til frank arnesen sport. sectionen med disco var lige når man kom ind, sectionen med rock og kunder var længere inde i butikken.
sjovt nok er der ikke rigtigt noget på www om dette anliggende, udover kimschumacher.dk
den slags personer forsvinder.
dem der efterligner senere bliver konger i landet, med dertil hørende eftermægle på www
Senest rettet af Vedel 16-12-2009 13:58:47, rettet i alt 1 gang.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det er muligt Bristol har ligget flere steder. Den jeg tænker på lå inde i (for enden af) en smøge, en af de første indgange på venstre side af Strøget når man kom fra Rådhuspladsen. Bagsiden af Bristol havde udgang/indgang til Vestergade. Det var denne butik, der senere blev til HMV - den første HMV på Strøget.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

o.k., ja den er jeg helt klart med på,
men det er IKKE dem
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

i øvrigt er navnet hmv nyt for mig i denne sammenhæng/connotation, jeg husker kun Bristol Records.
hmv klinger ikke behageligt i ørene i 1979,
det lyder mere som noget uddateret masse-rock m.m. end new york 1979 disco i 1979.
men det er særdeles sansynligt at butikkerne har heddet sådan.
jeg har blot ignoreret dette, sådan som man jo var nød til at ignorere næsten alting m.h.t. musik i københavn i denne tid.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Mit minde stammer fra omkring 1986-1987-1988, deromkring.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

ups, ja det forklarer det hele så
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Mit minde stammer fra omkring 1986-1987-1988, deromkring.
Jeg mener også at HMV ligger der hvor Bristol lå før. Ole Tranum som var mangeårig plademand i Accord, fortrinsvist i 2nd Hand, var i Bristol i sine yngre dage. Det har han selv sagt i en sidebemærkning. Jeg ved ikke lige hvad han laver nu, sidst jeg så ham bladrede han rundt pladerne i SoundStation på Kongevejen, om det var en fridag for ham ved jeg ikke, men ejeren af SoundStation er vist en gammel Accord mand, så det kan være det er dér ole holder til nu. Render jeg på ham igen vil jeg spørge lidt til hans tid i Bristol. Jeg har faktisk en plade et eller andet sted med en Bristol mærkat på. Jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvilken.
i 1988-1989 lå HMV i smøgen mellem den yderste bygning ind imod Rådhuspladsen. Der var udstilling bag til, hvor der faktisk var en regulær butiksfacade, som ikke blev benyttet - det var jo mere mondænt med adgang fra Strøget ;) Hvornår HMV stopper er jeg usikker på men det er inden Streetdance stopper i 2003.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

dengang var det virkeligt noget med sådan et job. i dag ville man nok spørge, om man var på det helt rigtige sted på det helt rigtige tidspunkt.
Richard Branson skiftede fra plader og cd til fly og tog på de rigtige tidspunkter
Besvar