Barsler en tvetulle

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Barsler en tvetulle

Indlæg af tjornov »

Det er endelig gået op for mig hvad KS siger som en del af introduktionen til #8 http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=139. Han siger '.. barsler en tvetulle'. Det betyder 'at føde en hermafrodit'. Om det er Michael Jackson eller det, at der er tale om to melodier medleyet ind i hinanden han hentyder til, blev jeg lidt i tvivl om .. ;-)

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det kan kun være den anden af de 2 muligheder, for MJ er en ener...
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

KS har muligvis refereret til dette cover
http://www.youtube.com/watch?v=nnj54iGb29c
i hvert fald stammer et stort antal af den slags speaks fra noget med coveret.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg skuer ikke lige det hermafrodiske element i omslagsbilledet. Kommentaren fra KS går også på det, at det er to melodier i een, som på en eller anden måde udgør noget tvekønnet.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Jo, men mener du ikke, at det er dette cover, der inspirerer ham til at sige sådan?
At han tager inspiration fra coverne til speaks´ene er faktisk store ting, sammenlignet med andre radio-djs, der bare sagde noget journalist-sludder om grupperne, når de præsenterede dem.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Jo, men mener du ikke, at det er dette cover, der inspirerer ham til at sige sådan?
At han tager inspiration fra coverne til speaks´ene er faktisk store ting, sammenlignet med andre radio-djs, der bare sagde noget journalist-sludder om grupperne, når de præsenterede dem.
Som Tjørnov har jeg også svært ved at se inspirationen. derimod er coveret til DS.T megamixet meget mere ligefremt. Der står teksten som han siger med sort.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

men det er jo "b project" med pink project der omtales,
se punkt 8 under
http://www.kimschumacher.dk/index.php?p ... 26bi%3D139.
jvf tjornovs første post.

derfor må coveret til "b project" med pink project
være mere nærliggende som udgangspunkt end et cover til et DST megamix.

kunne du lige vise det cover du mener?

altså det jeg mener er:
hvis man spiller en plade, så kan man godt forestille sig at coveret til netop den plade har mere med sagen at gøre, end coveret til en anden plade end den, der bliver spillet.
men jeg tager ofte fejl i den slags anliggender. jeg lukker for meget op for hanen "logik", og bliver dermed mere en idiot end en kompetent person, især indenfor den her slags områder.
men hvis du lige ville vise, hvad det er for et cover du refererer til, samt helst også justificere hvorfor et andet cover end den til pladen hørende er mere relevant at referere til.
jeg prøver bare at forstå det. jeg er på ingen måde sarkastisk (det er ikke min stil. i de situationer forsvinder jeg bare), selv om det evt. kan lyde sådan. tilgangen forståelse er min eneste sikre, og jeg prøver at forstå det, du siger
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Er det ikke den forside hvorpå der står "Warning, this record is scratched"?
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jep
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg tror du udleder meget mere af det det billedet er er på B-Projekt cover, til den sang - end vi andre udleder. Jeg kan ikke se noget som helst kønsligt mellem de to aliens på coveret. men det står både dig og salig Kim at tolke billedet anderledes :) Mig bekendt er billedet det samme på både for og bagside af den 12''.

Derimod er det svært at komme udenom at for DS-T megamixet, står de ting som Kim siger henover mixet, på selve coverets forside, og dermed er det svært at komme udenom. At du blander det sammen og tror at jeg mener både coveret til B-Projekt og coveret til DS-Ts megamix bruges af Kim til hans speak ind over denne sang fra B-Projekt kan jeg ikke gøre noget ved.

http://www.asounddeal.com/images/d/DST12MEGAMIX2.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=_UHPxb3G6zc

Det Kim siger er "This record is scratched" hvor lyden af Kim er bearbejdet på forhånd. Teksten står til højre på midten af coverets forside.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg kom til at lægge nogle billeder ind på udsendelsen. Jeg håber at vi nu tager vi backup af dem!!!!!!

http://www.kimschumacher.dk/index.php?p ... %26bi%3D14
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Det Kim siger er "This record is scratched" hvor lyden af Kim er bearbejdet på forhånd. Teksten står til højre på midten af coverets forside.-Mikkel
Neijh, han siger altså 'Warning, ' som det første. Se selv hvad vi har skrevet: http://kimschumacher.dk/index.php?page= ... %26bi%3D15
Men hvis der kun står 'This record is scratched' på forsiden på vi ændre kommentaren ;-)

Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Alt hvad der bliver sagt i denne tråd om DST´s utrolige megamix og KS præsentation af det, er rigtigt til og med mindste detalje.
Men speaket med "barsler en tvetulle" kommer fra en anden Studie 84, og en anden præsentation af en anden gruppe end DST, nemlig Pink Project.
Derfor forstår jeg ikke, hvorfor det skulle kunne tages til indtægt for Pink Project præsentationen, hvorimod coveret til Pink project pladen, der er den, der bliver spillet, godt kunne have noget med speaket at gøre, ikke mindst fordi Kim ofte tog inspiration fra coverne til speaks´ene.
I øvrigt er det karakteristisk, for ikke alene kims speaks i forbindelse med pop og studie 8x, men også for al hans show-relaterede tale overhovedet, at det er mere vigtigt for ham at få sagt nogle "frækheder", end om der er nogen særlig baggrund for dem. Derfor ville han også uden videre fyre sådan et ord af på baggrund af coveret til pink project>b project.
Tilbage står jeg under alle omstændigheder og forstår ikke, hvordan man kan forklare een ting med noget helt andet. Men jeg ville gerne forstå det. Og bruge teknikken næste gang jeg forhandler i banken...
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Alt hvad der bliver sagt i denne tråd om DST´s utrolige megamix og KS præsentation af det, er rigtigt til og med mindste detalje.
Men speaket med "barsler en tvetulle" kommer fra en anden Studie 84, og en anden præsentation af en anden gruppe end DST, nemlig Pink Project.
Derfor forstår jeg ikke, hvorfor det skulle kunne tages til indtægt for Pink Project præsentationen, hvorimod coveret til Pink project pladen, der er den, der bliver spillet, godt kunne have noget med speaket at gøre, ikke mindst fordi Kim ofte tog inspiration fra coverne til speaks´ene.
I øvrigt er det karakteristisk, for ikke alene kims speaks i forbindelse med pop og studie 8x, men også for al hans show-relaterede tale overhovedet, at det er mere vigtigt for ham at få sagt nogle "frækheder", end om der er nogen særlig baggrund for dem. Derfor ville han også uden videre fyre sådan et ord af på baggrund af coveret til pink project>b project.
Tilbage står jeg under alle omstændigheder og forstår ikke, hvordan man kan forklare een ting med noget helt andet. Men jeg ville gerne forstå det. Og bruge teknikken næste gang jeg forhandler i banken...
Det skal ikke tages til indtægt for det Kim siger. D-ST coveret skal tjene som et eksempel på hvor det er åbenlyst at coveret inspirerer Kim til at sige noget hen over MegaMix II nummeret. Det er ikke åbenlyst hvad Kim har tænkt da han så på coveret til B-Projekt da han valgte at sige tvetulle. Han har givetvis ikke vredet hjernen for at finde på noget, han har blot sagt noget.
Besvar