Transskription af speak for Studie 86 25-08-1986

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Transskription af speak for Studie 86 25-08-1986

Indlæg af Michael Leismann »

S? kommer der lidt flere tekster.

Mvh
Michael

Studie 86: 25-08-1986
Note: Der mangler #1, de sidste 4 minutter af #9 og hele #10.

#2 (Midnight Passion) (l?ngde 6:18)
Velkomst (0:20): Dav, dav, god eftermiddag, se at f? flyttet ?rene fra h?jre og venstre hjernehalvdel i retning af P3. Det er mandag, det er 15:05, det er FM?s kilowatt farlige musikomr?de, s? ved du godt hvor du er henne. De n?ste 55 minutter f?r du klemt ?rene flade i det eneste sted i Danmark, der t?ller. Jeg er Kim Schumacher, manden, der er s? doven, at han ikke g?r i s?vne, men blaffer. Og fra Rosen?rns All? i K?benhavn, byen, hvor folk ser sig om efter en begravelse, n?r der lugter af blomster. Det her er stedet, hvor licensen stikker dig s?dan en musikmaskine, Studie 86, du vil elske det.
Midtvejskommentar (3:59): Du er inde i Studie 86, du er hjemme igen.
Outroduktion (6:09): Midnight Passion har sv?rt ved at st?rer vellysterne, men la?r f?lelserne l?be af med sig alle d?gnets 32 timer p? ?I need your love?.
Note: Kim siger ?st?rer vellysterne?, men mener naturligvis ?styrer vellysterne?.

#3 (Robin Stanley) (l?ngde 5:38)
Introduktion (0:09): S? er der ved at komme bobler p? kogepunktet af Studie 86. Konen, der kommer her, sp?nder rytmeboks og klaphat-track fast til sopranstemmen, ligegyldigt om du kan forsvare dig mod k?rlighedens frontalangreb eller ej, her hvor Robin Stanley op p? patronerne og fyrer elektroenergisk en gammel klassiker af, ?Get ready?.
Midtvejskommentar (4:51): Mindst snak, mest musik, Studie 86.
Outroduktion (5:32): Robin Stanley vil gerne plukkes i fjerne og g?res grydeklar p? ?Get ready?.

#4 (Claudja Barry) (l?ngde 7:28)
Introduktion (0:13): Nu er Claudja Barry ved at tage skridtbeskytter og boksehandsker p?. Parforholdet er en slagmark, samleveren en halv nelson, konen har f?et knockout, tiden er inde til at nyde sparringspartneren, mens manden g?r ned p? t?lling, ?Down and counting?.
Note: Jeg er i tvivl om s?tningen ??, tiden er inde til at nyde sparringspartneren, ?? er helt korrekt.
Outroduktion (7:22): Claudja Barry f?r fyren helt ud i tovene, blomk?ls?rerne stritter og boksertuden br?kker p? ?Down and counting?.

#5 (Steve 'Silk' Hurley) (l?ngde 6:20)
Introduktion (0:03): S? er det bare med at komme op p? t?spidserne, f? gang i dansef?dderne og lav fritst?ende ?velser p? diskogulv med resten reservedelen, du kalder kroppen. Her er Steve 'Silk' Hurley nemlig ved at sp?nde silketr?de ud over elektrofunkens h?jsp?ndingsunivers, op p? elektroderne og f? gang i gyfferne, ?Jack your body?.
Midtvejskommentar (4:10): Studie 86, heavy hit remix.
Outroduktion (6:11): Steve 'Silk' Hurley spinder funkelektroniske tr?de ud over musik landskabets telegrafp?le p? den kropst?tte ?Jack your body?.

#6 (Prince) (l?ngde 7:42)
Introduktion (0:00): S? er her remix orgie. 12 tommer i selskab med manden, der g?r stileth?le og skuldervat til nye instrumenter i rockmusikken. Musikprinsen f?r lynl?sen til at smelte med stemmen, hiver slagboret frem og s?tter huller i hovedet p? nye elskere. Prince og ?You need another lover like you need a hole in your head?.
Outroduktion (7:34): Pardans i horisontalh?jde, vrik i hofteh?jde og huller i hovedh?jde. Prince borer dybt med ?You need another lover like you need a hole in your head?.

#7 (Run-DMC) (l?ngde 4:49)
Introduktion (0:09): Kan du klare l?betur i glat f?rer, s? kommer du godt op at k?re nu. Tingene skrider i den rigtige scratch retning for Run-DMC, der melder gr?nt lys og opfinder rock-rappen p? ?Walk this way?.
Outroduktion (4:43): Der er gang i fodvorterne p? vandrelavet Run-DMC og rock i rap rillerne p? ?Walk this way?.

#8 (Timex Social Club) (l?ngde 5:48)
Introduktion (0:09): Nogen mennesker kan leje munden ud som fluefangere, s? meget sladder afleverer de i omgivelsernes ?regange. Andre har s? stor en k?ft, at de kan hviske sladderhistorier i deres egne ?rer. Timex Social Club ved hvad klokken har sl?et og er tr?t af sladder p? ?Rumors?.
Midtvejskommentar (3:13): Studie 86, heavy hit remix.
Outroduktion (5:39): Timex Social Club opfordrer til at holde op med bysladder og fortage sig noget mere opbyggeligt p? ?Rumors?.

#9 (Ken Heaven)
Introduktion (0:26): Her kommer lokkende kaldesignaler fra elektropoppens tynde himmelstr?g. Ken Heaven er musikenglen, der trutter op under sk?rterne p? de labre lokkeduer og f?r ild i pavestokken med ?The calling?.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hej, s? skal jeg til at have fart p? at indtaste dem i databasen. Ville egentlig gerne give dig direkte adgang, men jeg har ikke adgang til at l?gge flere brugere p? www, og han, der har det, er ikke s? aktiv i gruppen l?ngere. En l?sning p? langt sigt er dog i vente.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Transskription af speak for Studie 86 25-08-1986

Indlæg af Vedel »

mil68 skrev:det eneste sted i Danmark, der t?ller
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Michael Leismann »

Hej S?ren

Det er helt i orden. Du taster dem bare ind, n?r det passer dig.

Mvh
Michael
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har tilføjet den manglende tekst, generelt rettet teksten igennem og justeret alle tidsangivelser ud fra Søren Grebos master. Det hele er sendt til Michael Leismann, der vil kopiere det ind i www-databasen.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har kopieret tekst og tider ind i databasen.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Michael Leismann »

Tak Søren :)
Besvar