Transskription af speak for Studie 86 14-07-1986

Transskription af speak, nye og rettelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Transskription af speak for Studie 86 14-07-1986

Indlæg af Michael Leismann »

Nedenfor er den n?ste udsendelse, som jeg desv?rre ogs? mangler lidt af.

Mvh
Michael

Studie 86 14-07-1986 ? 1. time
Note: Jeg mangler #1, #2 og #3.

#4 (Kino) (l?ngde 5:43)
Introduktion (00:19): S? s?nker biografm?rket sig over Studie 86. Her kommer Kino spolende, t?nder filmprojektorens halogenlampe, spreder lys i begge side af hjertekamrene. Der er kardios spasmer p? den hjertegribende ?Big Room in my heart?.
Outroduktion (05:36): Mange mennesker ved ikke, hvor lykkelige de er, f?r de bliver gift, og s? er det for sent. Kino?s hjertekamre er store ventesale p? ?Big Room in my heart?.

#5 (Al Corley) (l?ngde 5:46)
Introduktion (00:12): Nogen m?nd kan kaste et blik p? en kvinde og sige hvilken fortid hun kommer til at f?, n?r de er f?rdige med hende. Ansigt til ansigt, t? til t?, krop mod krop, mund mod mund, ?re til musik, Al Corley klar til ?Face to face?.
Outroduktion (05:38 ): Scener fra et ?gteskab, s?rbarhed er virkelig, f?lelser til at ta? at f?le p?, Al Corley holder masken p? ?Face to face?.

#6 (Pete Shelley) (l?ngde 6:10)
Introduktion (00:16): Men sandheden er jo i virkeligheden ofte den, at det er drengene, der skal passe p? pigerne. Hvis det, der fejlagtigt betegnes som det svage k?n, m?der en ulv i f?rekl?der den ene dag, dukker mange piger op if?rt splinter ny r?vepels den n?ste. Her venter ulven Pete Shelley p? sit livs R?dh?tte p? ?Waiting for love?.
Outroduktion (06:03): Det begynder med r?de roser, det ender med forglem mig ej. Pete Shelley har fat i f?lelsernes k?replan p? ?Waiting for love?.

#7 (Movieland) (l?ngde 7:57)
Introduktion (00:06): S? er tiden inde til industriferiens og mandag Studie 86 overfrankerede og h?jtflyvende sommerbrevkort. If?rt lavm?lt lillepige stemme og stort h?jt hum?r flirter og filmer forsangeren i Movieland med din hit fornemmelse. Flyve?rerne f?r overfrankeret trommehinderne med luftporto p? ?Postcard to New York?.
Midtvejskommentar (03:20): Mindst snak, mest musik, Studie 86.
Outroduktion (07:48 ): Det bedste ved at have privatsekret?r er at man kan skrive breve med ord, som man ikke kan stave til. Movieland ved godt, hvordan luftpost staves p? ?Postcard to New York?.

#8 (The Flirtations) (l?ngde 5:53)
Introduktion (00:07 ): S? byder Studie 86 p? 12 tommers, der opfordrer til at komme op at st?, s? man kan komme over og ligge ned, lagendyb overflade behandling venter dig ved m?det med The Flirtations og ugens bedste tilbud ?Get up come on over?.
Outroduktion (05:39): Hvis du vil ha? mig s? kom og ta? mig, f? dig op at st? og kom her hen, ?Get up come on over? og The Flirtations.

#9 (Wally Jump Junior And The Criminal Element) (l?ngde 4:53)
Introduktion (00:00): Ungkarlene i Wally Jump Junior og Criminal Element nyder den forbryderisk frie solo tilv?relse uden parforholdets bindende duetter p? ?Jummp-back? Freeman mix.
Outroduktion (04:32): En ungkarl er en mand, der kommer p? arbejde fra en ny adresse hver dag. Wally Jump Junior og Criminal Element nyder friheden p? ?Jummp-back?.

#10 (Matt Bianco) (l?ngde 4:24)
Introduktion (00:12): En b?nkevarmer er en pige, der kommer hjem fra festen med den samme l?bestift, som hun havde p?, da hun gik ud. Her er Matt Bianco p? vej og spiller op til dans i gaderne, s? der kommer s? mange mennesker, at man ikke kan se hvem ens partner er. Man danser funky lige meget hvad de spiller p? ?Dancing in the <nynner: na-na-na> streets?.
Outroduktion (04:15): En striptease danserinde er en dame, som har alt og praler af det. Matt Bianco beholder alt t?jet p? og ta?r sig til chachacha kuglerne p? ?Dancing in the streets?.

#11 (Lime)
Farvelkomst (01:18 ): Jep, nemlig, s?dan, i selskab med Lime og ?Come on everybody? er vi alle sammen p? kollisionskurs frem mod radioavisen, der tjener til hyren om et par minutter. Studie 86 er ved at v?re f?rdig med sit f?rste akt, men mens b?rneradio bruger sommerferien til at blive t?r bag ?rerne, fester Studie 86 videre med musik for m?nd og kvinder med h?rd p?, under armene, frem til kl. 17.
Farvelkomst (02:10): Jeg er Kim Schumacher, mander der leder efter h?ndtagene til svingd?rene, og du og jeg cirkle videre rundt om hinanden, n?r den store og lille viser i f?llesskab peger p? 16:10 s?dan rundt regnet. Ind til da, ha? det herligt, hej s? l?nge.

Studie 86 14-07-1986 ? 2. time
Note: Jeg mangler de sidste 3 minutter af #10.

#1 (Intro) (l?ngde 0:05)
Velkomst (00:00): Det var radioavisen. Stemmen, man lytter til, n?r den afbryder. Studie 86 forts?tter.

#2 (Lime) (l?ngde 5:41)
Velkomst (00:19): Dav, dav, god anden akt. Nu g?r t?ppet for lydtapets del 2, der kommer til at str?le om kap med sommersolen frem til kl. 17 her p? Danmarks Radio. Jeg er Kim Schumacher, manden som duerne fodrer, og fra Rosen?rns All? i K?benhavn, byen der sm?kker fluer med ?rerne. Det er nukulturens pladerille. Studie 86, du vil elske det.
Outroduktion (05:37): Lime og deres k?rlige ta-selv-bord, ?Take the love?.

#3 (Tom Robinson) (l?ngde 6:46)
Introduktion (00:16): Rock, crack, coke, ice. Tom Robinson er ved at pudse n?sen og g?re klar til advarslen mod kokainens iskolde forn?jelser, der bag facaden er livsfarlig, ?It ain't nothing like the real thing?
Midtvejskommentar (03:40): Du er inde i Studie 86, din generations musik.
Outroduktion (06:33): Virkelighedens f?llesskab med begge ben p? jorden er klart at foretr?kke frem for farlige forn?jelser med n?sen i kokainskyen. Tom Robinson og den iskolde dansebare advarsel ?It ain't nothing like the real thing?.

#4 (Yello) (l?ngde 6:10)
Introduktion (00:19): Og fra hvid kokaingift til gyldne fristelser. Her er Yello ved at komme i omdrejninger med slagbordet. De 2 duatister er nede i jordskorpens dybeste lag. Hvis nogle af guldsmykkerne koster under 5000 kikker de 2 herrer i affaldskurven p? ?Goldrush?.
Outroduktion (06:00): Vil man spare penge p? handsker, skal man k?be sig en bl?rer?vsguldring. Vielsesringe er ikke altid billige, nogen gange koster de flere tusinde om m?neden i hustrubidrag. Yello og ?Goldrush?.

#5 (Subject) (l?ngde 6:21)
Introduktion (00:04): Men det er ikke alt det sjove, som enten er fedende, farligt eller forbudt. At more sig er der stadig ikke lagt skat p?, og her er der ved at komme rysler, serpentiner og guirlander i ?rerkrogene af Studie 86. Forlystelsesskattebasserne i Subject er ved at g?re klar til festlighederne p? ?Celebrate?.
Outroduktion (06:14): Subject kan godt h?re, at naboerne banker p? v?ggen, men det g?r ikke noget, de laver ogs? selv fest og ballade p? ?Celebrate?.

#6 (C-bank) (l?ngde 4:59)
Introduktion (00:15): For at ens dr?mme skal g? i opfyldelse, bliver man tit n?dt til at v?re v?gen. Mange kan ikke huske deres dr?mme, fordi de sov, men C-bank?s problem er, at gruppen m?ske har fundet sit livs dr?mmepige og hvad skal man nu g?re ved konen. Grunden til samfundets mange skilsmisser er, at folk gifter sig. Sangeren her lyder om et ?jeblik som om konen vil have for?ldreretten over hans indkomst. Her er ?Nightmare of a broken heart? med C-bank.
Outroduktion (04:50): Skal man stole p? skilsmisse statistikken, er der mange mennesker, der siger ja n?r de mener nej. C-bank laver husspektakler p? ?Nightmare of a broken heart?.

#7 (Tyree) (l?ngde 5:03)
Introduktion (00:20): Og s? breder paranoiaen sig i pladeridsen p? Studie 86. Tyree med den h?je skr?mte stemme g?r sig en tur p? bare ben i parken, ser sig ?ngstelig omkring efter m?rkets frembrud. Her er slagsangen for de m?rker?dde, ?I fear the night?.
Outroduktion (04:55): Tyree er elektro funket hiphop bangebuks, der f?r stemmerb?ndene til at hvine skr?mmende i m?rket p? ?I fear the night?.

#8 (Cory Daye) (l?ngde 4:27)
Introduktion (00:32): Og mens tusm?rket s?nker sig for tidligt over New York?s skyline, er der romantik i luften, bl?d blidhed i h?nderne, der holder hinanden og befamlende fingersprog rundt om p? storbyens cafeer med kram og k?rtegn p? menuen. Cory Daye og ?City nights, Manhattan cafes?.
Outroduktion (04:18 ): Jaaa, Cory Daye bruger det sidste dagslys til at famle sig frem til nattens fristelser p? storbyens barer, ?City nights, Manhattan cafes?.

#9 (Deniece Williams) (l?ngde 4:59)
Introduktion (00:09): Hvis du diskuterer med nogen, som ikke er s?rlig kl?gtige, s? s?rg for at han og hun ikke g?r det samme. Hvis man kan kende forskel gode r?d og d?rlige r?d, s? har man ikke brug for nogen af delene. Deniece Williams her har l?rt lektien og er blevet b?de klogere og svagere i kn?ene p? ?Wiser and weaker?.
Outroduktion (04:53): Deniece Williams er blevet klogere, men ikke uden at det har taget grundigt p? kr?fterne p? ?Wiser and weaker?.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hermed kopieret over i databasen.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har tilføjet den manglende tekst, generelt rettet teksten igennem og justeret alle tidsangivelser ud fra Søren Grebos master. Det hele er sendt til Michael Leismann, der vil kopiere det ind i www-databasen.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har kopieret tekst og tider ind i databasen.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar