230985

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

230985

Indlæg af Ulrich »

Lige en lille rettelse til udsendelsen 230985

6. St?r beskrevet som: King Kut Feat. D.J. Cheese med titlen som Word of mouth.

Skal det v?re helt korrekt, er kunstneren Word Of Mouth & D.J. Cheese og titlen King Kut. ARS Records 3655

I ?vrigt et frygteligt nummer, der kun st?r p? hylden som samlerobjekt.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hej Ulrich

Du har fuldst?ndig ret! - og det er hermed rettet.

Tror endda at det er mig som er den skyldige, da jeg rettede det i tidernes morgen, s? det er g?et lidt for st?rkt.

Pladeinfo er dog fra min US 12", som kan ses her http://www.discogs.com/release/776040

Tak for hj?lpen.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

For en god ordens skyld s? er det denne der er spillet - hverken ARS eller profile er den rigtige.

http://www.discogs.com/release/76193
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Ok, men lige et sp?rgsm?l i den anledning:

Hvordan kan man vide, at det er den fra Beauty And The Beat Records, som KS spiller?

Umiddelbart er den version som er fra Profile records identisk med den KS Spiller. Og set udfra udgivelserne fra ARS og Beauty And The Beat Records - er den samme version som er p? der.

S? principielt kunne han jo have spillet hvilken som helst af dem.

Er det "insider" viden fra din street dance tid der g?r, at du ved at det var den fra Beauty And The Beat Records - han fik "udleveret" ??

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Profile udgaven kom f?rst lang tid senere, og ja jeg har haft pladen i h?nden.
Streetdance havde den kun i Beaty and the beat udgaven, og der kom vel en 5 stykker hvoraf jeg har to af dem....den ene er dog Cutfathers som jeg l?nte engang uden at give ham den tilbage igen..shyyyy fort?l det ikke til nogen.

Men du har ret, det er ligegyldigt om det er den ene eller den anden udgave/presning han spillede n?r det er et track ID, men n?r man som jer k?rer en anal (no pun intended) database med de plader der blev spillet s? er det v?rd at tage med pr?cis hvilken udgave det er.

Samtidigt h?rer det med til overbliksbilledet er der bare er udgaver han umuligt har kunnet f? adgang til, som f.eks den tyske eller italienske udgave af I.M.S der n?vnt i en anden tr?d. Eller ARS udgaven af Word of mouth, eller hvad der nu er af sp?ndende variationer. P? trods af hvad man tror i dag s? var alle plader ikke tilg?ngelige i alle udgaver i K?benhavn og streetdance fik det meste af deres plader fra Unique i New York s? den udgave de havde p? lager var den vi kunne f? i K?benhavn og Kim fik ikke musik andre steder fra.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jeg m? da indr?mme, at jeg ogs? altid ville v?lge lige pr?cis den plade som KS spillede.

Have jeg vidst, at det var Beaty and the beat udgaven som KS spillede, s? havde det ogs? v?ret den og ikke profile udgaven som stod i reolen.

Og er 100% enig i, at her i databasen b?r det v?re lige pr?cist den plade som KS spillede - der skal anf?res. Problemet er dog bare, at vi ikke rigtigt sidder med den viden som du g?r. S? alle input er i den retning er meget velkomne.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Besvar