DR har lagt Kim ud p? nettet!

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: DR har lagt Kim ud p? nettet!

Indlæg af Vedel »

Genialt,
ikke mindst starten p? nr. 2
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: DR har lagt Kim ud p? nettet!

Indlæg af Vedel »

Starten p? nr. 2:

Jeg har aldrig bem?rket, hvad Kim siger, det er vist heller ikke noget jeg har forstand p?,
men jeg bem?rker hvordan det indg?r i helheden omkring det stykke musik han pr?senterer.
Der er tale om en fantom-pr?station, det er betydeligt mere end det mulige, det er fuldst?ndigt rablende fantastisk s? overjordisk musikalsk denne intro er.
Jeg har aldrig set eller h?rt noget lignende, hverken f?r eller efter.
Musikpr?stationen p? selve pladen f?r kamp til stregen,
og Kim trumfer. Ogs? i denne retning.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: DR har lagt Kim ud p? nettet!

Indlæg af MikkelBreiler »

Hvordan gemmer man ting fra Bonanza?

Der er nogle 7'eren jeg godt vil lytte til mere end en gang, men jeg gider ikke sidde foran en computer for at lytte til det.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Har du unders?gt, om der findes et plugin til Winamp s? du kan gemme streamen fra DR direkte p? dit HDD?

Alternativ to, og det jeg vist har brugt et par gange, er at f?re output til input i mit lydkorts virtuelle kabelops?tning og s? optage indholdet i CoolEditPro ...
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Alternativ 3 er f?lgende:
N?r hele filen er downloadet, g?r du ind i:

1.Funktioner
2.Internetindstillinger

Under browserdata:
3.Indstillinger
4.Vis filer

Sorter evt. efter st?rrelse og find 59255 - Studie 84 eller 58823 - Studie 88.

Filerne kan hermed kopieres, br?ndes mv....
Michael Leismann
Indlæg: 32
Tilmeldt: 15-02-2005 22:16:18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Michael Leismann »

Lidt d?rligt nyt til de af os, der h?bede, at DR ville l?gge flere af Kim's radioudsendelser p? nettet.
I deres seneste Bonanza blog skriver de:
Mange har ogs? skrevet ind om udsendelser med Kim Schumacher og Studie 84 mv. Vi har desv?rre IKKE rettigheder til disse udsendelser, da hovedindholdet er musik. Dertil ved vi godt at der allerede ligger 2 programmer p? Bonanza, men vi har ikke haft mulighed for at fjerne dem endnu. S? pt. bliver de 2 liggende, men der vil ikke komme flere.
L?s mere her: http://www.dr.dk/bonanza_assets/Bonanza ... EntryID=66
og her: http://www.dr.dk/Bonanza20/blog.htm

Mvh
Michael
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

mil68 skrev:Lidt d?rligt nyt til de af os, der h?bede, at DR ville l?gge flere af Kim's radioudsendelser p? nettet.
I deres seneste Bonanza blog skriver de:
Mange har ogs? skrevet ind om udsendelser med Kim Schumacher og Studie 84 mv. Vi har desv?rre IKKE rettigheder til disse udsendelser, da hovedindholdet er musik. Dertil ved vi godt at der allerede ligger 2 programmer p? Bonanza, men vi har ikke haft mulighed for at fjerne dem endnu. S? pt. bliver de 2 liggende, men der vil ikke komme flere.
L?s mere her: http://www.dr.dk/bonanza_assets/Bonanza ... EntryID=66
og her: http://www.dr.dk/Bonanza20/blog.htm

Mvh
Michael
Fra bloggen:

3. Henrik Skytte siger:
2009 05-12 20:30
Her er s? et par opdateringer vedr?rende Kim Schumacher og skriverier heromkring.

Jeg har f?et en mail fra DR der bekr?fter og undskylder den fjernede mail, det var ved et uheld, men det blev oplyste at det var sendt videre til en overordnet der skulle kunne svare p? mine sp?rgsm?l! - Det gl?der jeg mig til at f? :-)

Til geng?ld kan jeg oplyse at det IKKE er KODA der blokerer for at DR kan stille Kim Schumacher optagelser til r?dighed for Bonanza brugere - det har jeg f?et p? skrift fra en af KODA's juridiske konsulenter - s? nu er sp?ndt p? hvor aben s? ligger begravet henne, s? jeg venter p? at h?re mere fra DR :-)

Mvh/
Henrik Skytte


...........
Henrik Skytte = Harske Hubbi

-Mikkel
ManicMiner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20-08-2008 19:04:11
Geografisk sted: Kastruppe

Indlæg af ManicMiner »

MikkelBreiler skrev: 3. Henrik Skytte siger:
2009 05-12 20:30
Her er s? et par opdateringer vedr?rende Kim Schumacher og skriverier heromkring.

Jeg har f?et en mail fra DR der bekr?fter og undskylder den fjernede mail, det var ved et uheld, men det blev oplyste at det var sendt videre til en overordnet der skulle kunne svare p? mine sp?rgsm?l! - Det gl?der jeg mig til at f? :-)

Til geng?ld kan jeg oplyse at det IKKE er KODA der blokerer for at DR kan stille Kim Schumacher optagelser til r?dighed for Bonanza brugere - det har jeg f?et p? skrift fra en af KODA's juridiske konsulenter - s? nu er sp?ndt p? hvor aben s? ligger begravet henne, s? jeg venter p? at h?re mere fra DR :-)

Mvh/
Henrik Skytte


...........
Henrik Skytte = Harske Hubbi

-Mikkel
Findes der en HQ-kopi af alle udsendelserne i DRs arkiv ?

Jeg sp?rger af ren uvidenhed.

Synes at kunne huske af have h?rt noget om, at man genbrugte mange af b?ndene efter nogen tid.

mvh
Jakob
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

ManicMiner skrev: Findes der en HQ-kopi af alle udsendelserne i DRs arkiv ?

Jeg sp?rger af ren uvidenhed.

Synes at kunne huske af have h?rt noget om, at man genbrugte mange af b?ndene efter nogen tid.

mvh
Jakob
Nej, der findes ikke kopier af alle udsendelser. Der findes i DR's arkiv kopier af nogle ganske f? udsendelser:

2 Studie xx-udsendelser
7 Fredags?bent
7 Natredaktionen
1 Zigzag
1 Rock-nyt
1 andet (Et liv i attityder)

Fra april 1984 og frem har DR v?re pligtig til at have sladreb?nd k?rende under alle udsendelser (for P3; tidligere for andre kanaler). Disse b?nd, som alts? ogs? omfatter alle Kim Schumachers udsendelser fra april 1984 og frem, ligger i dag i Statens Mediesamling i ?rhus. Er ikke omfattet af nogen digitaliseringsplaner s? vidt jeg har observeret.

DR har vist ogs? alle udsendelser fra 1988 og frem liggende p? DAT-b?nd. Men om det var sladreb?ndene, der fra 1988 og frem blev optaget p? DAT-b?nd i stedet for spoleb?nd, eller en separat kopi, det vides ikke.

Kvaliteten af b?ndene hos Statens Mediesamling er i ?vrigt ganske ringe. Optaget i mono p? laveste hastighed.

Du har h?rt rigtigt, at DR har slettet en masse materiale for at genbruge b?ndene. Men det var videob?nd (et eller andet 60'er-system - U-matic?)og ikke spoleb?nd. De kendste udsendelser, der p? denne m?de blev overspillet, var Ingrid og Lillebror.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
ManicMiner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20-08-2008 19:04:11
Geografisk sted: Kastruppe

Indlæg af ManicMiner »

tjornov skrev: Nej, der findes ikke kopier af alle udsendelser. Der findes i DR's arkiv kopier af nogle ganske f? udsendelser:

2 Studie xx-udsendelser
7 Fredags?bent
7 Natredaktionen
1 Zigzag
1 Rock-nyt
1 andet (Et liv i attityder)
Hvor kom lydsporet s? egenligt fra til de der KS opsamlings-CDer der kom for nogle ?r siden....der var ihvertfald noget Studie 85 p? kan jeg huske (har ikke CDerne)......mener "Hit that perfect beat boy" var p?.

mvh
Jakob
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

ManicMiner skrev: Hvor kom lydsporet s? egenligt fra til de der KS opsamlings-CDer der kom for nogle ?r siden....der var ihvertfald noget Studie 85 p? kan jeg huske (har ikke CDerne)......mener "Hit that perfect beat boy" var p?.
De kom fra Peer Kaaes egne optagelser (kassetteb?nd). Og .. og her er der nogen andre, der m? tr?de ind og korrigere, hvis jeg husker forkert .. fra Kim Schumachers egen samling, som Peer Kaae havde l?nt.

Mvh S?ren Tj?rnov

PS: Og hvor kom de tilsvarende lydspor, som Henrik Milling brugte til sin 1-times Kim Schumacher-udsendelse den 1. april 2002? Direkte fra undertegnedes harddisk ;-)
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

tjornov skrev: Fra april 1984 og frem har DR v?re pligtig til at have sladreb?nd k?rende under alle udsendelser (for P3; tidligere for andre kanaler). Disse b?nd, som alts? ogs? omfatter alle Kim Schumachers udsendelser fra april 1984 og frem, ligger i dag i Statens Mediesamling i ?rhus. Er ikke omfattet af nogen digitaliseringsplaner s? vidt jeg har observeret.

DR har vist ogs? alle udsendelser fra 1988 og frem liggende p? DAT-b?nd. Men om det var sladreb?ndene, der fra 1988 og frem blev optaget p? DAT-b?nd i stedet for spoleb?nd, eller en separat kopi, det vides ikke.

Kvaliteten af b?ndene hos Statens Mediesamling er i ?vrigt ganske ringe. Optaget i mono p? laveste hastighed.

Du har h?rt rigtigt, at DR har slettet en masse materiale for at genbruge b?ndene. Men det var videob?nd (et eller andet 60'er-system - U-matic?)og ikke spoleb?nd. De kendste udsendelser, der p? denne m?de blev overspillet, var Ingrid og Lillebror.
Jeg kan bekr?fte ovenst?ende. I forbindelse med mit projekt om min radiopassion, har jeg gjort samme erfaringer.

DRs rutiner for systematisk arkivering af egne udsendelser har selvf?lgelig ?ndret karrakter igennem ?rene. Eksempelvis tror jeg de har samtlige TV-Avisen. Hvor imod andre udsendelser, TV som Radio, har v?ret sparet v?k mht. arkivering. Og her har musikudsendelser tilsyneladende v?ret meget lavt prioriteret. Nok med den begrundelse, at musikken jo ikke var DR produktion alligevel. Se fx. hvor f? Eldorado Bonanza tilbyder. Og KS udsendelser har alts? lidt samme sk?bne.

Alt broadcast har DR efter min vurdering altid optaget l?bende. Men man har s? ryddet ud i det efter et stykke tid. Og ?konomi har naturligvis spillet ind.

Det er selvf?lgelig dr?n?rgeligt for os, der ser musikudsendelser som noget specielt. Og hvor alt det der ligger ud over musikken er vigtigt og g?r musikken bedre.

Jeg begriber simpelthen ikke, hvorfor man ikke i 60/70/80'erne helt firkantet har besluttet, at man j?vnligt gemmer en hel uges broadcast fra "musikkanalen" P3 i fuld kvalitet. M?ske en 4-8 uger om ?ret. Man kunne s? l?bende opskalere som teknologien blev nemmere og billigere.

Hvad ang?r Statsbibliotekets kopier, s? er de som skrevet i meget lav kvalitet. Jeg vil faktisk sige, at hvis man eks. skal bruge en debatudsendelse i forbindelse med studie eller lign., s? kan det v?re sv?rt at h?re hvad der bliver sagt. De er ikke egent til broadcast, Bonanza eller lign. Men det er selvf?lgelig en fantastisk service f?r folk, der er virkelig interesseret. Personligt har jeg indkasseret meget g?sehud p? den konto.

P? den anden side, kunne man m?ske f? rettighedshaverne til musikken til at accepterer podcasts uden vederlag for musikken, hvis den er med i en kvalitet, der er tilstr?kkelig lav. Jeg tror bare, der findes nogen dinosauere i det spil, der ikke lader sig danse med. The Beatles for eksempel (og det er ikke en kritik af deres musik).
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Du har h?rt rigtigt, at DR har slettet en masse materiale for at genbruge b?ndene. Men det var videob?nd (et eller andet 60'er-system - U-matic?)og ikke spoleb?nd. De kendste udsendelser, der p? denne m?de blev overspillet, var Ingrid og Lillebror.
Og halvdelen af Jul i Hullet i Poul Nesg?rds Nakke.... ;)

-Mikkel
Besvar