Brev fra Line Larsen - identificering af megamix

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Brev fra Line Larsen - identificering af megamix

Indlæg af tjornov »

Jeg har modtaget f?lgende brev. Er der nogen, der kan hj?lpe hende?

Mvh S?ren Tj?rnov

- - - - -

Hej S?ren.

Skriver til dig fordi jeg i mange ?r har pr?vet at finde en musik nr. jeg i 80?erne h?rte i et af Kim Schumacher?s programmer. Nu har jeg via jeres hjemmeside v?ret alle playlisterne igennem, men uden held til at finde det. S? nu h?ber jeg du evt. kan hj?lpe mig.

Har h?rt nr. i perioden 1985-1990. Og s? er jeg 99% sikker p? at det var en l?rdag. Det er et megamix, som prim?rt er instrumentalt og jeg kan huske at nr bla. indeholdt ?holiday rap? og musik skrevet af Mike Marine (mener han hedder s?dan) Det jeg n?ede at optage af nr (p? kassetteb?nd) varede ca 21min, s? det har v?ret et langt mix.

H?ber du i din erindring ogs? husker dette gode mix, s? du kan hj?lpe mig med at f? fat i musikken.

P? forh?nd tak

Line Larsen
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Genialt. Jeg er vild med mysterier som dette. Og er selv super glad n?r jeg finder musik, sampling og film, jeg har mistet eller ikke kan huske titlen p?.

Hvis hun har kikket hele databasen igennem burde hun nok have vedlagt datoer for l?rdagsudsendelser, n?r hun nu er s? sk?sat p? det.

Hvis jeg har forst?et det korrekt, s? s?ges et nummer fra starten p? det megamix, hvor nu har resten p? b?nd. Hvis hun har det b?nd stadig ville det v?re en p?n stor hj?lp at ryste op med det. Eventuelt at liste de ?vrige numre p? det.

Gl?der mig til at f?lge sagen. Hvad med at komme p? forum, Line.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Brev fra Line Larsen - identificering af megamix

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:.. Mike Marine (mener han hedder s?dan)
Det m? v?re Mike Maureen, hun mener. H?rd italo-disco.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

soren skrev:Hvis hun har kikket hele databasen igennem burde hun nok have vedlagt datoer for l?rdagsudsendelser, n?r hun nu er s? sk?sat p? det.
I perioden 1985-1990 er der kun to l?rdagsudsendelser. Det er de to Studie 89 fra 1989.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Hvis megamixet's l?ngde p? ca. 21 min. er korrekt, s? udelukker det alle megamix i databasen p?n?r "Johnny Romo" og udfra hendes beskrivelse - s? er det ikke det.

S? vi m? mangle en udsendelse :shock:

Ja, han hedder Mark Mareen og havde et par hits med is?r "love spy" og "dancin' in the dark". Hot Tracks har beg?et et glimrende remix af "dancin' in the dark".

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hall?j.

ja jeg synes ogs? at det er sjovt at hj?lpe folk med at finde en bestemt ting og folk bliver normal enorm glade for hj?lpen.
Det er jo de f?rreste mix som er 21 min langt, s? jeg t?nker straks p? de udsendelser som er et langt mix, feks f?dselsdagsmix, dronningmix.
s?dan et er der 12.12.88, hvor Miker G og DJ sven er med i det sidste mix, men det er ikke holliday rap og ikke s?rlig instrumentalt.
ligeledes 14.12.87, men det skal jeg lige h?re igennem. men ikke l?rdagsprogram nogen af dem.
s? er der 18.08.86 med et 32 mins langt mix.
26.05.86 langt mix.
holliday rap er vist fra 1986.
men jeg h?rer lige igennem ovenn?vnte.
S?ren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
ManicMiner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20-08-2008 19:04:11
Geografisk sted: Kastruppe

Indlæg af ManicMiner »

Nu er min samling ikke komplet, men jeg er da godt med fra 1985-1990, og jeg kan ikke huske at ha h?rt KS spille Mike Mareen, hverken som single eller i et mix.

M?ske sp?rgeren forveksler en aftenudsendelse med en l?rdagsudsendelse (dvs sendt p? et tidspunkt man havde fri).

Som jeg forst?r sp?rgsm?let, var mixet p? minimum 21min ?
Har lidt p? fornemmelsen vi ska ha fat i den absolut glimrende udsendelse fra 12-12-88.

Tror m?ske der er lidt misinformation fra sp?rgeren ?

Hvis det er en Mike Mareen sang burde det v?re een af disse :
1985 - Dancing In The Dark
1985 - Here I Am
1986 - Agent Of Librety
1986 - Double Trouble
1986 - Love Spy [#16 Germany]
1987 - Don't Talk To The Snake
1987 - Stand Up
1988 - Lady Ecstasy
1989 - Right Into My Heart

/J
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Vi m? h?re Line, hvad KS siger undervejs. Det vil hj?lpe stort.

At udsendelsen er sendt en l?rdag er usandsynligt. Eller ogs? er det ikke Kim Schumacher.

L?ngde p? 21 minutter? Ligeledes usandsynligt, med mindre der er tale om flere megamix i tr?k, som det kan v?re sv?rt at adskille. 12. december 1988 er et godt bud herp?.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
ManicMiner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20-08-2008 19:04:11
Geografisk sted: Kastruppe

Fundet! (m?ske)

Indlæg af ManicMiner »

Hej

Jeg tror jeg har fundet det efterlyste mix.

Det er sandsynligvis fra et 7eren program fra 05-03-1987.

KS spiller et megamix p? ca 22min og 4 min inde i mixet er der noget "Holiday-rap". Kan dog ikke h?re noget Mike Mareen.

1ste sang i programmet er med Albert 1 - For Your Love. M?ske sp?rgeren forveksler Albert1 med Mike Mareen.

mvh
Jakob
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det kan ikke v?re det, da hun siger at megamixet prim?rt er instrumentalt.

Megamixet fra 7'eren 05-03-1987 - er ikke prim?rt instrumentalt.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
ManicMiner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20-08-2008 19:04:11
Geografisk sted: Kastruppe

Indlæg af ManicMiner »

Torben Pedersen skrev:Det kan ikke v?re det, da hun siger at megamixet prim?rt er instrumentalt.

Megamixet fra 7'eren 05-03-1987 - er ikke prim?rt instrumentalt.

Torben
Ja, det med instrumentalt lurede jeg ogs? lidt p?, men hun sagde ogs? det var et l?rdagsprogram og der blev spillet noget Mike Mareen. Begge disse oplysninger virker inkorrekte.

Mixets l?ngde p? ca 21-22 min samt Holiday-rap passer. Tror ikke der er mange kandidater p? den konto

mvh
Jakob
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Er helt enig, hvis den l?ngde p? megamixet som hun angiver er korrekt, s? er der ikke mange tilbage. Og dem som er, passer ikke p? det info hun giver.
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:Er helt enig, hvis den l?ngde p? megamixet som hun angiver er korrekt, s? er der ikke mange tilbage. Og dem som er, passer ikke p? det info hun giver.
OK. Hun har et mix vi ikke kender til. Hvis der er fra en l?rdag er det meget mulgit det ikke er Kim, med mindre han var i radionen en dag hvor det ikke var annonceret.

Kim introducerer og outtroducerer normalt sine mix, og har hun ladet b?ndet l?be er der nok ogs? en bid af det som kom bagefter.
Det er dermed afg?rende at vide om Kim siger noget, eller det er en anden kommentator.
Er det ikke Kim hvilken kandidater har vi s?: hvem spillede megamix p? l?rdage i DR P3 1985-1990?

-Mikkel
Besvar