12" singler

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

12" singler

Indlæg af Ulrich »

Er der nogen af jer hardcore Schumacherister, der ligger inde med f?lgende maxisingler?

DJ Chuck Chillout - Hip Hop On Wax

Rusty P "The Toe Jammer" And The Sure Shot 3 - Breakdown New York Style

Alexander Robotnik - Problem D'amour

M?ske kunne vi bytte en WAW-Kopi?

Med venlig hilsen
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: 12" singler

Indlæg af Vedel »

Hold da fast, 750 kr for Breakdown New York Style.

http://www.discogs.com/sell/list?release_id=51988&ev=r2

det er den ogs? v?rd.

jeg v?lger dog ogs? en WAW-Kopi

(har den ikke p? vinyl
men den var toppen af pop 85 udsendelserne)
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: 12" singler

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Er der nogen af jer hardcore Schumacherister, der ligger inde med f?lgende maxisingler?

DJ Chuck Chillout - Hip Hop On Wax

Rusty P "The Toe Jammer" And The Sure Shot 3 - Breakdown New York Style

Alexander Robotnik - Problem D'amour

M?ske kunne vi bytte en WAW-Kopi?

Med venlig hilsen
Kontakt eBay s?lger saf45king i England. Snak med ham om hvad han villig til at lade dem g? til, og spar lidt porto, sl? to fluer med et sm?k.
Han har to plader:

DJ Chuck Chillout pladen til 15 UKP (EX- (minor marks - plays fine)/-) Original US.

Rusty P The Toe Jammer til 50 UKP (M-/M-) original US i shrink wrap.
Hans Rusty P plade har v?ret oppe i 21 UKP p? auktion men af en eller anden grund har han stadigt pladen til salg kort tid efter til 50 UKP Buy It Now, hvor den ikke bliver solgt. M?ske han vil s?lge til mellem 21 og 50 UKP .


S?ren Tjornov har Alexander Robotnik pladen.

Rusty P ligger p? $101-152 p? gemm, der er p.t. ingen listet p? eil.com.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: 12" singler

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:S?ren Tjornov har Alexander Robotnik pladen.
.. og du har en wave-fil af den ;-) Kan du ikke give Ulrich adgang til den?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: 12" singler

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
MikkelBreiler skrev:S?ren Tjornov har Alexander Robotnik pladen.
.. og du har en wave-fil af den ;-) Kan du ikke give Ulrich adgang til den?

Mvh S?ren Tj?rnov
R?dme.

Jeg har selv sangen med Alexander Dytb?tnik.
Den ligger som #1 p? en maxi som hedder Fuzz Dance med fire artister og en sang fra hver:

Giampiero & Giancarlo Bigazzi present:

Alexander Robotnick - Probleme d'Amour
Mya & The Mirror - Hesitation
Gina & The Flexix - I Wanna Believe
Na?f Orchestra - Check-out Five

Udgivet i 1985 p? Sire Records, som 920 334-0
(Pudsigt nok har Maurizio Dami har skrevet alle 4 sange)

Og den version af Probleme d'Amour som ligger p? denne er remixet af none other than good old Francois Kevorkian.


-Mikkel
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Re: 12" singler

Indlæg af Ulrich »

MikkelBreiler skrev:[Jeg har selv sangen med Alexander Dytb?tnik.
Den ligger som #1 p? en maxi som hedder Fuzz Dance med fire artister og en sang fra hver:

Giampiero & Giancarlo Bigazzi present:

Alexander Robotnick - Probleme d'Amour
Mya & The Mirror - Hesitation
Gina & The Flexix - I Wanna Believe
Na?f Orchestra - Check-out Five

Udgivet i 1985 p? Sire Records, som 920 334-0
(Pudsigt nok har Maurizio Dami har skrevet alle 4 sange)

Og den version af Probleme d'Amour som ligger p? denne er remixet af none other than good old Francois Kevorkian.


-Mikkel
Tak for svarene.

Er det den version KS spillede? Jeg har den p? et gammelt, st?vet spoleb?nd (I mono) fra dengang og det er den udgave, jeg gerne vil have til samlingen.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: 12" singler

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Er det den version KS spillede? Jeg har den p? et gammelt, st?vet spoleb?nd (I mono) fra dengang og det er den udgave, jeg gerne vil have til samlingen.
Je ne sais pas.

Jeg har fundet fire udgaver p? nettet, den ene er fra Fuzz Dance de nanden er en nyere Carl Craig remix, men de to ?vrige er andre versioner, de starter alle anderledes, og lyder ikke ens. Jeg bliver n?dt til at genlytte udsendelsen for at se om jeg kan lure det af.

-Mikkel
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Re: 12" singler

Indlæg af Ulrich »

MikkelBreiler skrev:
Ulrich skrev:Er det den version KS spillede? Jeg har den p? et gammelt, st?vet spoleb?nd (I mono) fra dengang og det er den udgave, jeg gerne vil have til samlingen.
Je ne sais pas.

Jeg har fundet fire udgaver p? nettet, den ene er fra Fuzz Dance de nanden er en nyere Carl Craig remix, men de to ?vrige er andre versioner, de starter alle anderledes, og lyder ikke ens. Jeg bliver n?dt til at genlytte udsendelsen for at se om jeg kan lure det af.

-Mikkel
Hej Mikkel

Fuzz Dance ep'en er ikke s? vanskelig at opdrive, men fandt du ud af om det er versionen KS spillede?

Ulrich
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har EP'en. Har lyttet til den utallige gange og mener bestemt, at det er samme version som KS spillede.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Jeg har EP'en. Har lyttet til den utallige gange og mener bestemt, at det er samme version som KS spillede.

Mvh S?ren Tj?rnov
Og det er den og ikk' min som jeg har samplet.
Er vi enige om at Kevorkian mixet er detn rigtige mix? (fra Fuzz dance)

-Mikkel
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Det er Fuzzdance versionen han spillede. Den almindelige 12" var hverken i Streetdance eller i DRs bibliotek.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Det er endnu ikke lykkedes, at finde Alexander Robotnik på vinyl. Til gengæld, kan man downloade den fra TDC Play. Endda i den rigtige version, som KS i sin tid spillede. Helt gratis og i en rimelig (192kBit) god kvalitet. :)
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Ulrich skrev:Det er endnu ikke lykkedes, at finde Alexander Robotnik på vinyl. Til gengæld, kan man downloade den fra TDC Play. Endda i den rigtige version, som KS i sin tid spillede. Helt gratis og i en rimelig (192kBit) god kvalitet. :)
http://cgi.ebay.com/FUZZ-DANCE-PRoBleMe ... 2c5180e666

lyt her
http://www.youtube.com/watch?v=1danE_Fr ... re=related
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Finn Snor skrev:
Ulrich skrev:Det er endnu ikke lykkedes, at finde Alexander Robotnik på vinyl. Til gengæld, kan man downloade den fra TDC Play. Endda i den rigtige version, som KS i sin tid spillede. Helt gratis og i en rimelig (192kBit) god kvalitet. :)
http://cgi.ebay.com/FUZZ-DANCE-PRoBleMe ... 2c5180e666

lyt her
http://www.youtube.com/watch?v=1danE_Fr ... re=related
TDC's version stammer tilsyneladende fra denne CD: http://clone.nl/item8653.html
Den ryger i 115kr leveret og det er lige rigeligt, til min nordjyske nærighed. :roll:

Den version KS spillede, er efter min bedste overbevisning nr. 10 AH OU AH Version. Den er lidt kortere (Ca. 5min.) end Fuzz Dance versionen (7:20), har en del flere edits og mindre vocal. Ellers samme basgang, trommer mv. Så Fuzz Dance pladen er ikke lige den jeg leder efter.
Ellers tak for svaret. :)
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

OK. Du har ret. Den version KS spillede var ikke fra Fuzz Dance EP'en. Har lige prøvet at køre dem parallelt. Det er to vidt forskellige mix.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ulrich skrev:Det er endnu ikke lykkedes, at finde Alexander Robotnik på vinyl. Til gengæld, kan man downloade den fra TDC Play. Endda i den rigtige version, som KS i sin tid spillede. Helt gratis og i en rimelig (192kBit) god kvalitet. :)
Jeg er chokeret. Her var jeg lullet ind i en overbevisning om, at der ikke fandtes nogen musiktjenester der favnede så bredt, at de indeholdt diverse obskure udgivelser fra fx 80'erne. Men jeg må vist vende 180 grader i den opfattelse.

Testede lige Play lidt ud i hjørnerne. Søgte på 'Meccano'. Fire resultater. Godt nok ikke guldnummeret 'Down down Romeo' men det nogenlunde lige så kendte 'Activate my heart'. Søgte på 'Jo-lo'. Fandt ikke guldnummeret 'Soul' men dog 'Last call' . Søgte på 'Humpe'. Fandt en hel lp med Inga og Anette, inkl. 'Yama-ha' (http://musik.tdconline.dk/servlets/2452 ... tid=105394).

Hvad fanden har de gang i? Kan man ikke engang have sin fortid i fred?

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Ja, der ligger mange spændende ting. Den anden dag, fandt jeg single versionen af Den Harrows - A Taste Of Love, men det var en nitte. Det er simpelthen ikke det rigtige nummer, de har lagt ind under den titel. Det lyder stadig meget 80'er Italiensk, men A Taste Of Love, er det desværre ikke. I øvrigt én af mine absolut favorit 12" singler, fra KS's udsendelser.

Mvh

Ulrich
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Ja, der ligger mange spændende ting. Den anden dag, fandt jeg single versionen af Den Harrows - A Taste Of Love, men det var en nitte. Det er simpelthen ikke det rigtige nummer, de har lagt ind under den titel. Det lyder stadig meget 80'er Italiensk, men A Taste Of Love, er det desværre ikke. I øvrigt én af mine absolut favorit 12" singler, fra KS's udsendelser.

Mvh

Ulrich
Mht Den Harrow, så er der to sangere. Tom Hooker og Silver Pozzoli. Det kan være at de har fået fat i udgaver med den ene, men hvor det er anden som man husker.
Men du mener altså at de har fejlet groft og har en helt anden sang under den titel? Endnu en god grund tilat holde sig til vinyl ....og kassetter.

-Mikkel
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Ja, ud over de 2 du nævner, var der faktisk en tredie, Chuck Rolando, og det er ham der synger A Taste Of Love og To Meet Me. Men det er et helt andet nummer, der ligger under titlen A Taste Of Love på Play.

Den originale kan i øvrigt ses og høres på YouTube, "Live" fra et tv-show.

http://en.wikipedia.org/wiki/Den_Harrow
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Ah, nu er jeg skuffet. Har lige prøvet at lave den samme søgning på Spotify som på TDC Play. Fik 100 % det samme resultat. Øv, nedtur. Her forestillede jeg mig en hær af TDC-teknikere som møjsommeligt havde siddet og loadet cd efter cd for at lave mp3'er af dem, og så viser det sig, at det bare et et pakkeprodukt, som de har købt hos et pladeselskab.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Ah, nu er jeg skuffet. Har lige prøvet at lave den samme søgning på Spotify som på TDC Play. Fik 100 % det samme resultat. Øv, nedtur. Her forestillede jeg mig en hær af TDC-teknikere som møjsommeligt havde siddet og loadet cd efter cd for at lave mp3'er af dem, og så viser det sig, at det bare et et pakkeprodukt, som de har købt hos et pladeselskab.
Erh, hvad havde du forventet? Det er TDC vi snakker om ;)

-Mikkel
Besvar