Genudsendelse af nekrolog

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Genudsendelse af nekrolog

Indlæg af tjornov »

Hej S?ren

Du har formentlig allerede set det.....p? DR P2 Plus fejrer man radioens 100 ?r. Onsdag med en genudsendelse af en r?kke markante begivenheder herunder KS's nekrolog kl. 14.45. Det streames p? nettet og jeg optager nok "for sjov".

Beskrivelse: I l?bet af radioens 100 ?r i Danmark er v?rtens rolle blevet vigtigere og vigtigere. En af dem der slog st?rkt igennem i b?de radio og p? tv var speedsnakkeren Kim Schumacher. Her er Kaare Sands nekrolog over den popul?re v?rt, der d?de af AIDS i 1990. Fra 1990.

Venlig hilsen / Best regards
Torben G. Knappe
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Faktisk kommer der efterf?lgende 20 minuters 'Fredags?bent' hvor KS fort?ller om den nyeste dansemode fra USA. Fra 1984.

Den m? vist hellere ogs? optages. Jeg g?r ihvertilf?lde fors?get, men det er jo teknik....

Stor hilsen

Torben
Venlig hilsen / Best regards
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

TIMER-RECORDING, kan man det?
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

genudsendes 01.15 og 01.27
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

genudsendes s?ndag 1/7
kl. 11.15 og 11.27
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Har du et link til der, hvor du l?ser det?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Du har selvf?lgeligt mange gange indtastet "Kim Schumacher" i den lille s?gemaskine i ?verste h?jre hj?rne af
http://www.dr.dk/?top
og derved f?et denne liste frem
http://www.dr.dk/search/forside.htm?out ... chpath=%2F

m.h.t. timer-recording p? internettet,
s? har jeg haft installeret en timer, som kan t?nde og slukke b?de computer, audacity og lydkilde-site p? de forn?dne tidspunkter. Men den kan ikke trykke p? "record" p? audacity.
M?ske beta-audacity kan det. Det ved jeg om 5 ?r.
Men det var mere, om du m?ske kendte noget, der kan bruges p? onsdag.

Det undrer mig, at der ikke er mange som optager audio og video p? internettet med timer, ligesom ved radio og tv.
F.eks radioprogrammerne p? internettet, som vi har talt om her. De er jo kun anvendelige fra optager (og er derfra ganske suverene).
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det bliver genudsendelsen p? s?ndag for mit vedkommende, hvis det bliver til noget. Nekrologen skulle jeg mene, at vi har liggende. Men jeg er lidt sp?ndt p? den anden udsendelse. Kan det v?re breakdance-udsendelsen 27-01-1984 (http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=116)?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det kan vist i h?j grad godt v?re den udsendelse, men det kunne jo v?re at...

Jeg ledte efter en recorder, som havde REC-AT-LAUNCH, s?ledes at man kunne timer-recorde www-streams.
Men nu anvender jeg i stedet REC-AT-LUNCH, d.v.s. jeg s?tter bare Audacity til at optage hele molevitten fra DR P2 Plus, fra middagstid og fremad.
Om det s? bliver til 7 timer eller lignende, s? g?r det jo ikke noget, for memory er noget der er rigeligt af i dag, i mods?tning til dengang med C90?erne og C60?erne.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Er I sikker p? det bliver sendt idag?

If?lge temabeskrivelsen og dagens oversigt var det den 7. maj og de har noget andet p? tapetet idag.

Jeg kunne tage fejl, s? optag endelig l?s alligevel.


http://www.dr.dk/P2/p2plus/tema/2007/05/radio100.htm

http://www.dr.dk/tjenester/programovers ... edia=Radio
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Nej, den er god nok, programoversigten for DR2 plus siger nekrolog kl. 14.45 og Fredags?bent kl. 14.57. Og f?r nekrologen er der i ?vrigt Radio Rita.

N?, s? det er her, at alle udsendelserne, der tidligere blev sendt p? Gyldne Genh?r, nu bliver sendt .. ;-)
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Det var rigtig interessant. Flot som Kim havde opfanget break kulturen og gengivet den helt pr?cist. Jeg kunne desv?rre ikke n? at h?re hele udsendelsen.

Hvis nogen, som beskrevet, optog P2Plus dagen an block, s? check ogs? Radio Rita f?r Kim slot'et. Der lavede de spas med at h?re Studie 84.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hej S?ren

Teknikken lykkedes - s? jeg har materialet liggende i mp3 128k. S?fremt du eller andre m?tte eftersp?rge en kopi kan du blot vende tilbage.

Jeg kan se p? forumet, at en del undrer sig over timer-recording. Jeg kan anbefale MAGIX webradio recorder e-version http://site.magix.net/da-dk/scandinavian/home/

Programmet opdaterer selv url til div. radiostationer ligesom man selv kan tilf?je nye url's, hvilket er tilf?ldet med DRs. De er ?benbart ikke tilg?ngelige? Herefter fungerer programmet som en almindelig optager med timer. Man kan endvidere v?lge, hvilken kvalitet og format der skal gemmes i. DR streamer som det bedste i 128k, s? her er der ikke nogen grund til at g? h?jere.

Lad mig h?re, hvis du selv skulle du f? lyst til at unders?ge n?rmere - s? har jeg varen.

Du kan jo nok selv afg?re, hvilket af ovenst?ende der eventuelt egner sig til gengivelse i forum'et :-)

Stor hilsen

Torben
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:Men jeg er lidt sp?ndt p? den anden udsendelse. Kan det v?re breakdance-udsendelsen 27-01-1984 (http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=116)?
Er der nogen der kan bekr?fte, at ovenst?ende udsendelse blev sendt i dag?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

tjornov skrev:
tjornov skrev:Men jeg er lidt sp?ndt p? den anden udsendelse. Kan det v?re breakdance-udsendelsen 27-01-1984 (http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... v=0&bi=116)?
Er der nogen der kan bekr?fte, at ovenst?ende udsendelse blev sendt i dag?

Mvh S?ren Tj?rnov
De spillede Wildstyle, s? umiddelbart er budet ja. Men der var meget speak igennem hele udsendelsen. B?de solo og henover pladerne. Der var ogs? optagelser af b-boys p? gaden.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Jo, det er den udsendelse,
men start-tidspunkterne p? de forskellige numre er ikke angivet helt rigtigt....

N?r man taler om New York, hvilket man altid g?r klogt i, for det er jo derfra den musik, som vi her taler om, udspringer, s? skal man altid huske at sige: Minoritetsgrupper i New York. Man m? ikke bare sige: New York.
Det er beundringsv?rdigt hvor sikkert Kim Schumacher har s?dan en detalje med, midt imellem en hel masse andre detaljer.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

soren skrev:Det var rigtig interessant. Flot som Kim havde opfanget break kulturen og gengivet den helt pr?cist. Jeg kunne desv?rre ikke n? at h?re hele udsendelsen.

Hvis nogen, som beskrevet, optog P2Plus dagen an block, s? check ogs? Radio Rita f?r Kim slot'et. Der lavede de spas med at h?re Studie 84.
?h, jeg forst?r at du mener programmet om Elvis, der var f?r Schumacher-programmerne.
Jeg er enig. Det var s?rdeles velplaceret.

11.27 Elvis Presleys d?d
Uddrag af udsendelser i DR umiddelbart efter meddelelsen om den amerikanske rocksanger Elvis Presleys d?d 16. august 1977. Fra 1977.
14.45 Nekrolog over Kim Schumacher
I l?bet af radioens 100 ?r i Danmark er v?rtens rolle blevet vigtigere og vigtigere. En af dem der slog st?rkt igennem i b?de radio og p? tv var speedsnakkeren Kim Schumacher. Her er Kaare Sands nekrolog over den popul?re v?rt, der d?de af AIDS i 1990. Fra 1990.
14.57 Fredags?bent
I programmet fredags?bent fort?ller Kim Schumacher om den nyeste dansemode fra USA. Fra 1984.
22.22 Elvis Presleys d?d
Uddrag af udsendelser i DR umiddelbart efter meddelelsen om den amerikanske rocksanger Elvis Presleys d?d 16. august 1977. Fra 1977.
01.15 Nekrolog over Kim Schumacher
I l?bet af radioens 100 ?r i Danmark er v?rtens rolle blevet vigtigere og vigtigere. En af dem der slog st?rkt igennem i b?de radio og p? tv var speedsnakkeren Kim Schumacher. Her er Kaare Sands nekrolog over den popul?re v?rt, der d?de af AIDS i 1990. Fra 1990.
01.27 Fredags?bent
I programmet fredags?bent fort?ller Kim Schumacher om den nyeste dansemode fra USA. Fra 1984.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

ja, jeg har netop lyttet til genudsendelserne af ovenn?vnte og det var Fredags?bent (breakdance) fra 27.01.84 og nekrologen over KS var den vi kender med Danny Kaye klippet.
I?vrigt var Radio Rita, udsendelsen lige f?r, ogs? KS idet det var Radio Rita fra 05.03.84 hvor man blander Radio Rita og en KS udsendelse. Dog kun ca. 25 min fra udsendelsen.

Tak for tippet, gud ved om de vil sende mere fremover.
Mvh
S?ren Grebo.
"Om ti �r er dette her de gode gamle dage som du vil savne. Nyd tiden" Citat : Kim Schumacher.
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

GeorgeVedels liste var ikke korrekt. Der var Radio Rita samt Top 20 med Mylius fra sidst 60erne. Hold k?ft hvor var Peter Bellis danske Ob-la-de sk?g.

I Radio Rita legede de, at de h?rte radio. Det var s?ledes en b?ndet Studie 84 som der blev spillet brudstykker fra. "Kan du ikke slukke for det larm".
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Timer recording

det kan cooledit.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:ja, jeg har netop lyttet til genudsendelserne af ovenn?vnte og det var Fredags?bent (breakdance) fra 27.01.84 og nekrologen over KS var den vi kender med Danny Kaye klippet.
I?vrigt var Radio Rita, udsendelsen lige f?r, ogs? KS idet det var Radio Rita fra 05.03.84 hvor man blander Radio Rita og en KS udsendelse. Dog kun ca. 25 min fra udsendelsen.

Tak for tippet, gud ved om de vil sende mere fremover.
Mvh
S?ren Grebo.
Jeg mangler starten og slutningen af denne udsendelse, hvilken del er det som er sendt?

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:cooledit
Adobe? Andre end Adobe? I h?j grad andre end Adobe? Til at finde ud af?
soren
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14-01-2007 12:23:21
Kontakt:

Indlæg af soren »

Total Recorder installerer sig simuleret som et lydkort. V?lges det som fortrukkent i Windows, kan det derved nappe det digitale output fra netplayer og andre apps. Kan timer-optage og stoppe ved en bestemt l?ngde efter manuel start.

Det er dog en anelse hjemmestrikket at se til. Men ganske fint til arkivister som mig selv og mange andre p? dette forum.

http://www.totalrecorder.com/
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

de gratis downloads, er det gratis versioner af de dyre, eller er de Free-trial-versions.

11.27 Elvis Presleys d?d
12.00 Radioavis
12.30 Citat fra Familien Hansen
12.33 Citat fra Karlsens kvarter
12.35 ?bningen af Radio Mercur
12.40 Radiojubil?et: Weekend-hytten
13.45 P3s 25 ?rs jubil?um
13.50 Top 20
14.20 Radio Rita
14.45 Nekrolog over Kim Schumacher
14.57 Fredags?bent
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

You can download a no-cost evaluation version of Total Recorder Standard Edition. The evaluation copy is a fully functional version of the program with the exception that an audible noise will be inserted about every 60 seconds throughout each recording you make. For unlimited recording without the insertion of an audible noise, you must purchase a Total Recorder license.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

tjornov skrev:
You can download a no-cost evaluation version of Total Recorder Standard Edition. The evaluation copy is a fully functional version of the program with the exception that an audible noise will be inserted about every 60 seconds throughout each recording you make. For unlimited recording without the insertion of an audible noise, you must purchase a Total Recorder license.
Av ja, det er ogs? en m?de at lave "free trial" p?.
Det er ik? mit areal.
Og jeg kar k?bt tilstr?kkeligt mange til, med udgangspunkt i et hit-rate p? 0% at kunne fastsl?, at det er heller ikke mit omr?de.

s? det er alts? magix eller cooledit.

Jeg k?bte faktisk en magix for 100 ?r siden i en musikforretning.
Det var dengang de stadigv?k kostede 1.000.000 kr.
Den indg?r i ovenn?vnte hit-rate,
men det kan jo have ?ndret sig siden.
Jeg errindrer i hvert fald ikke, at den kunne timer-recorde p? internettet.

Det m? i ?vrigt v?re godt at bo i Norge. Internet-ting virker til at v?re mere seri?se der. Jeg har lige set, at der er en hel masse digitale tv-kanaler med, n?r man har internet hos NextGenTel, ogs? p? det billigste niveau. S?dan noget har vi ikke her.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

det var Ca. ?r 2000 jeg k?bte magix,
15 ?r efter at jeg k?bte mit f?rste computer-baserede optagesystem,
Steinberg pro 24,
et system som jeg, i mods?tning til alle andre, har liges? meget positivt at sige om, som Kim Schumacher havde at sige om The Beatles.
Jeg er overbevist om, at han i virkeligheden ikke havde noget imod Beatles,
Han sagde det bare fordi han var tr?t af, at hele Beatles-generationen, og med dem en del andre ogs?, var g?et i st? i stedet for at f?lge videre med p? de nye musik-stilarter, eller i hvert fald at g?re det muligt for nye grooves at tr?nge igennem.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Det m? i ?vrigt v?re godt at bo i Norge. Internet-ting virker til at v?re mere seri?se der. Jeg har lige set, at der er en hel masse digitale tv-kanaler med, n?r man har internet hos NextGenTel, ogs? p? det billigste niveau. S?dan noget har vi ikke her.
Ja, pris/produkt h?nger bedre sammen her end i DK, hvor der stadig eksisterer de underligste produkter i kraft af det gamle TDC-monopol jo stadig hindrer udbredelsen af ny teknologi til DK. Med 'underlige produkter' mener jeg fx internetforbindelser under 2 Mbit. Vi har den billigste af alle billige l?sninger fra nextgentel. Noget med 270 kr. om m?neden. Til den pris f?r vi en 2,2 Mbit-forbindelse. Det er muligt at k?be noget billigere/langsommere, fx via kabel-model, men man skal lede med lys og lygte efter den slags.

Tv via internetforbindelsen (ip-tv) bliver i ?jeblikket relanceret af Nextgentel. Det er ikke blevet s? udbredt. De tidligere l?sninger har ikke fungeret s? godt. Men nu mener de, at man kan se tv uden at det hakker. Har dog ikke set nogen anmeldelser endnu.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar