Om b?nd og gamle radio udsendelser

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Om b?nd og gamle radio udsendelser

Indlæg af MikkelBreiler »

Det er utroligt hvad hvad man finder p? b?nd idag.

Jeg vandt for nyligt en aution p? eBay i Tyskland for 87 cassetteb?nd af den gode type Maxell XL II. Der er en del fra dengang UDXLII lige var introduceret. Med de extra store J-cards som d?kker b?ndene i ?skerne og med bl? tekst. P? disse er der en del klassisk musik. S? de bliver nok slettet. Senere hen faldt UD fra og blev en selvst?ndig linie.
De ?vrige er XL-II i guldtypen :) og der er der er blandt andet Studio 89 udsendelser fra tyske RIAS i Berlin. (http://www.studio89.de) p?.
Kims tyske radio pendent Barry Graves spillede i Berlin samme type musik (og d?de af Aids i 1994) og det var fra 1979 til 1985. og In The Mix, Studio 92.4 og s? videre. Disse slettes ikke da jeg nok hellere m? snakke med ham som har sitet i Tyskland for at se om ikke de kunne v?re noget for ham.

I Sverige spillede Claes av Geijerstam samme musik i Sveriges radio P3 i programmet 'Rakt ?ver Disc'. Han er dog ikke d?d. Han har travlt med at lave noget Abba arrangement med de gamle musikere som Abba benyttede sig af i 70erne. Han mixede lyden live p? alle Abbas verdenstourneer.

Og s? p?nser han p? at s?lge iPods med alle Rakt ?ver Disc programmerne p?. Se selv p? www.clabbe.nu under ljud!

Gid vi kunne g?re det samme.

-Mikkel
Senest rettet af MikkelBreiler 08-04-2007 00:50:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

DET ER NOGET MEGET INTERESSANT NOGET DU HAR FUNDET DER


Claes av Geierstam-
JEG KENDER HAM IKKE men det er helt givet at jeg ville have haft en favorit mere til samlingen der.
Kim Schumacher-
er den eneste jeg kender af dem
Barry Graves (J?rgen Deutschmann)-
Meget godt fundet
jeg kender ham ikke
yderst interessant parallel-univers.

DERIMOD noterede jeg mig for nylig, d.v.s.for ca. et ?r siden, en liste over 25 verdens bedste DJs, alle fra ca 80,
og s? var der ogs? en redeg?relse for hvordan det gik dem her 25 ?r senere.
virkeligt super super DJmusikere fra 10001 (NY)
og et par fra Europa ogs?
bl.a. Tony Prince som var nr. 4 p? listen.

Med hensyn til hvordan det er g?et dem senere, s? er Tony Prince meget atypisk.
Han opfandt det der "DJ-MIXCLUB INTERNATIONAL" i 1982, og det var lige den rette tid, og han forstod ogs? at v?re commersiel p? den rette m?de. ("SET YOUR LOCAL SPINNER ON THE RIGHT TRACK- HAVE HIM SUBSCRIBE TO DJ-MIXCLUB INTERNATIONAL" h?rte man ham hele tiden sige i TOP-30-DISCO-udsendelserne). Tony Prince er i dag mangemillion?r og bor i Sydfrankrig i en luxusvilla og har det godt! MEN p?faldlende mange af de andre 24 var det g?et ganske anderledes med.
Senest rettet af Vedel 27-09-2007 12:16:38, rettet i alt 1 gang.
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:DET ER NOGET MEGET INTERESSANT NOGET DU HAR FUNDET DER


Claes av Geierstam-
JEG KENDER HAM IKKE men det er helt givet at jeg ville have haft en favorit mere til samlingen der.
Kim Schumacher-
er den eneste jeg kender af dem
Barry Graves (J?rgen Deutschmann)-
Meget godt fundet
jeg kender ham ikke
yderst interessant parallel-univers.
Jeg har ofte t?nkt p? at der m?tte v?re flere folk end blot Kim Schumacher i Danmark og Claes av Geijerstam i Sverige.
Forel?bigt er jeg n?et frem til Tyskland med Barry Graves (J?rgen Deutschmann), men lur mig om ikke der ogs? var pionerer i Norge, England og steder s?som Frankrig og Spanien.

I England ville det ikke undre mig om folk pegede p? Tim Westwood!
DERIMOD noterede jeg mig for nylig, d.v.s.for ca. et ?r siden, en liste over 25 verdens bedste DJs, alle fra ca 80,
og s? var der ogs? en redeg?relse for hvordan det gik dem her 25 ?r senere.
virkeligt super super DJmusikere fra 10001 (NY)
og et par fra Europa ogs?
bl.a. Tony Prince som var nr. 4 p? listen.

Med hensyn til hvordan det er g?et dem senere, s? er Tony Prince meget atypisk.
Han opfandt det der "DJ-MIXCLUB INTERNATIONAL" i 1982, og det var lige den rette tid, og han forstod ogs? at v?re commersiel p? den rette m?de. ("SET YOUR LOCAL SPINNER ON THE RIGHT TRACK- HAVE HIM SUBSCRIBE TO DJ-MIXCLUB INTERNATIONAL" h?rte man ham hele tiden sige i TOP-30-DISCO-udsendelserne). Tony Prince er i dag mangemillion?r og bor i Sydfrankrig i en luxusvilla og har det godt! MEN p?faldlende mange af de andre 24 var det g?et ganske anderledes med.
Det kunne v?re interessant at vide mere om de amerikanske pionerer som startede hele remix b?lgen, og lave en samlet oversigt p? engelsk som kunne ligge p? nettet og give folk et overblik over hvem som bragte de nye stilarter ind i de forskellige lande og hvem som var pionerer indenfor hvert felt.

P.t. har jeg lidt kontakt med et par amerikanere som vil v?re de mest oplagte at sp?rge til hvilke amerikanske radio DJs som bragte musikken ud. Selvf?lgelig koncentreret omkring WBLS i New York og WBMX i Chicago men andre steder i USA m? have haft det samme, ikke?

-Mikkel
Senest rettet af MikkelBreiler 08-04-2007 00:51:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:Jeg har ofte t?nkt p? at der m?tte v?re flere folk end blot Kim Schumacher i Danmark og Claes av Geijerstam i Sverige.
Forel?bigt er jeg n?et frem til Tyskaland med Barry Graves (J?rgen Deutschmann), men lur mig om ikke der ogs? var pionerer i Norge, England og steder s?som Frankrig og Spanien.
I England ville det ikke undre mig om folk pegede p? Tim Westwood!
zip 10001,
det er der, de virkelig var,
f?rst og st?rst.
og f?rst afsted med aids, selvf?lgeligt.
MikkelBreiler skrev: Det kunne v?re interessant at vide mere om de amerikanske pionerer som startede hele remix b?lgen, og lave en samlet oversigt p? engelsk som kunne ligge p?nettet og give folk et overblik over hvem som bragte de nye stilarter ind i de forskellige lande og hvem som var pionerer indenfor hvert felt.
jeg kan huske at det hed rebuild-mix til at begynde med
MikkelBreiler skrev: P.t. har jeg lidt kontakt med et par amerikanere som vil de mest oplagte at sp?rge til ameriaksnek radio DJs som bragte musikken ud. Selvf?lgelig koncentreret omkring WBLS i New York og WBMX i Chicago men andre steder i USA m? have haft det samme, ikke?

i f.eks. LA, Miami og New Orleans havde man musikmilj?er, som var betydeligt bedre end meget af det bedste vi kendte i Europa,
men New York og den egn op til Montreal var f?rst st?rst bedst, by far and away
Senest rettet af Vedel 27-09-2007 12:26:27, rettet i alt 2 gange.
BilledeBilledeBillede
Steen Nielsen
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01-09-2005 21:47:02
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Indlæg af Steen Nielsen »

Hey

Clabbe holder 100 %.

Jeg har et par optagelser eller tre med ham - fra 1986 tror jeg.

Det er meget fedt, at man kan h?re forskellige ting p? hans hjemmeside.

Han spillede jo mest popmusik og var ret ferm til at mixe.

Der var ligeledes et program p? svensk P3, som jeg ikke kan huske titlen p?, som spillede god latin hip hop - Shannon, Monet, Information Society, TKA, Cover girls, Sa-fire, Noel, Joyce Sims osv.

Det var en dame der var v?rt og det blev sendt en hverdags aften.

Svensk P3 havde ogs? programmet "K?lt", som spillede mere industriel, goth, rock ting som Skinny Poppy, The Cure, Depeche Mode, SPK, DAF, The Klinik, Neon Judgement, A split second osv.

Jo, jeg lyttede en del svensk radio i 80'erne. Desv?rre var jeg ikke s? god til at optage det.

Steen
Besvar