Lesson One - Nyt?rsmixet 84'

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Lesson One - Nyt?rsmixet 84'

Indlæg af Ulrich »

En af mine favoritudsendelser er Nyt?rsmixet fra 1984, som jeg stadig h?rer hvert ?r den 31/12 om eftermiddagen. Desv?rre i mono, overspillet fra den gamle spoleb?ndoptager, der var lydkilde p? v?relset dengang.

Til sidst spilles mixet Lesson One af Double Dee & Steinski. Dette mix har jeg p? B-siden af en Disco Tracks mixplade fra 1985, men hvordan kunne KS s? spille den 311284? Er den mon f?rst udgivet et andet sted og hvis ja - hvor? :roll:
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Lesson One - Nyt?rsmixet 84'

Indlæg af tjornov »

Ulrich skrev:Til sidst spilles mixet Lesson One af Double Dee & Steinski. Dette mix har jeg p? B-siden af en Disco Tracks mixplade fra 1985, men hvordan kunne KS s? spille den 311284? Er den mon f?rst udgivet et andet sted og hvis ja - hvor? :roll:
Jeg kender godt den plade. En fra min gymnasieklasse havde den.

Hvis du googler lidt finder du hurtigt ud af, at Lesson One faktisk stammer helt tilbage fra 1983 af: http://www.waxy.org/archive/2003/09/02/double_d.shtml

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Re: Lesson One - Nyt?rsmixet 84'

Indlæg af Torben Pedersen »

Ulrich skrev: Til sidst spilles mixet Lesson One af Double Dee & Steinski. Dette mix har jeg p? B-siden af en Disco Tracks mixplade fra 1985
Mixet er fra Disco Tracks Program Service, Vol. 1, Program 3, varighed ca. 5:14 min.

Pladen blev udgivet omkring oktober/november '85

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Lesson One - Nyt?rsmixet 84'

Indlæg af MikkelBreiler »

Torben Pedersen skrev:
Ulrich skrev: Til sidst spilles mixet Lesson One af Double Dee & Steinski. Dette mix har jeg p? B-siden af en Disco Tracks mixplade fra 1985
Mixet er fra Disco Tracks Program Service, Vol. 1, Program 3, varighed ca. 5:14 min.

Pladen blev udgivet omkring oktober/november '85

Torben
Det var da den blev udgivet officielt via Tommy Boy, den gamle Kim spiller er enten en bootleg eller et optryk fra en DJ i USA som Kim har f?et den fra. Vi finder nok ike ud agf hvor Kim har den fra med mindre den slet og ret er fra et radio show som Kim tog et uddrag fra.
personligt h?lder jeg til at Kim fik et af de eksemplarer som Tommy Boy lavede da de k?rte konkurrencen, igennem en DJ. Alternativt kan han jo have f?et en bootleg.
Ingen venter til okt-nov 1985 men at f? den p? vinyl, og de fleste medleymix dengang var jo bootlegs og kunne f?s 'alle steder'.

Kim kan s?gar have k?bt den p? et gadehj?rne i det store ?vle.

-Mikkel
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Gammel tr?d, men lad mig lige l?se mysteriet for jer.

Mixet blev udgivet p? vinyl f?rste gang i Januar 1984 p? Disconet, som er det label alle 3 Double D & Steinskis f?rste gang udkommer p? indtil de kommer samlet p? Tommy boy promoen i 1985.

De andre udgivelser i henviser til er blot bootlegs - Discotracks er en tysk serie, der blot snupper mix fra Disconet, Hottracks eller hvad der nu passede dem at udgive.

http://www.discogs.com/release/318963

Og mixet
http://www.youtube.com/watch?v=CKG1NtfrmkU
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Jeg tror nu ikke Disco Tracks er tysk?

Der st?r "Disco Tracks 300 Fifth Avenue NY NY 10019 U.S.A" og "Made in U.S.A" p? mine.

Flere af mixene er m?rket "A Disco Tracks Production", dog ikke Lesson One, hvor der i stedet korrekt st?r "A D.D. & S. Production".
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Det ville nu v?re utopi at tro p? hvad der st?r skrevet p? en bootleg plade. Men lad os tage den helt fra bunden, jeg g?r ud fra at du har pladen ved h?nden og det er denne her vi taler om http://www.discogs.com/release/1267309

Label er designet til at ligne de f?rste disconet labels som du kan se her i gul http://www.discogs.com/release/611036
Sammenlign den med Disco tracks version af den gule label (de skiftede farve hvergang der kom en ny gul, bl?, gr?n, r?d, sort, hvid label)
http://www.discogs.com/release/1267298

Samtidigt er plade nr lavet s? det ligger t?t op at Disconets - Din bootleg hedder MWDT 103 og Disconets hedder MWDN 103.

Det var den akademiske indfaldsvinkel.
I det virkelige liv kan du n?jes med at vurdere det med lukkede ?jne.
M?rk p? label med dine fingre, s? kan du m?rke at label er meget glat, tag s? en random tysk udgivelse med papir label og m?rk p? den de f?les ens.

Tag s? en random amerikansk 12" og m?rk p? label med dine fingre. Der kan du m?rke at label f?les mere som en papirbon fra brugsen med ru overflade.

Sidder du med 2 cm h?rd hud i h?nderne og syntes ikke rigtigt du kan m?rke noget, s? sammenlign v?gten p? en europ?isk og en amerikansk 12" Den amerikanske er altid tungere.

Syntes du at pladerne vejer det samme ? s? tjek coveret, alle amerikanske covers er lavet i tykt pap med mat tryk i en kvalitet der bliver nulret ved brug. Europ?iske bliver trykt i tyndt pap med h?jglans tryk der bliver flosset/revnet ved brug. Og s? vidt jeg husker kom den plade du har i et hvidt h?jglans cover i tynd papkvalitet.

Jeg har s? undladt at vurdere ud fra cellofanen p? coveret (hvis det der var der, nogle tager det af).Men euro cellofan er sj?ldent og gummiagtigt hvor den amerikansk er obligatorisk er mere stift i kvaliteten.

Tjek lige din plade og meld tilbage hvor den passer ind i ovenst?ende :lol:
Besvar