Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af tjornov »

Jeg har lige pr?vet at r?se min pladesamling igennem for at finde nogle numre, som jeg aldrig har forst?et hvordan det lykkedes ham at undg? at f? med i sine programmer. Tidshorisonten er 1987-1989, men kunne i teorien v?re juni 1982 til maj 1989.

Jeg var opsat p? at lave en top 10, men det blev kun til 8 numre. De er angivet i kronologisk r?kkef?lge (for anskaffelse):

1) Phil Fearon: Ain?t nothing but a houseparty

2) Bananarama: I heard a rumour. Ikke i det normale mix, men i det s?kaldte Miami Mix, der er kraftigt inspireret af Company B: Fascinated. Et helt anderledes nummer end det oprindelige mix.

3) Crush: House arrest. Fantastisk engelsk house-nummer.

4) 1st Impression: Forbidden lover. Det nummer spilledes han faktisk, men i det dybt kiksede b-side Condo mix, som helt ?delagde nummeret. A-siden er faktastisk!

5) The KLF: Burn the beat. Hvis jeg ikke taget meget fejl, s? er dette KLF?s f?rste nummer efter at de skiftede navn fra JAMMS. Helt vildt nummer med flere gode og meget forskellige mix. Det er fra denne 12? at det fam?se ?Mu-mu? sample stammer (som de ogs? brugte p? andre og senere produktioner).

6) Mac Thorhill: Who?s gonna ease the pressure. Den f?rste maxi med Mac Thornhill. Og langt bedre end efterf?lgeren It?s a cruel world.

7) Pebbles: Mercedes boy

8) D-mob: It?s time to get funky

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af MikkelBreiler »

Ryan Paris - Dolce Vita
Righeira - Vamos A La Playa
Vivien Vee - Destiny

bare lige et par stykker

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ryan Paris - Dolce Vita, fremragende 100%, en plade der ogs? om nogen basunerede hvad disco-genren gik ud p? i forhold til andre pop-genrer, men muligvis for soft-core, for lidt Megatron Man, og muligvis ogs? for popul?r for Schumacher.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Ryan Paris - Dolce Vita, fremragende 100%, en plade der ogs? om nogen basunerede hvad disco-genren gik ud p? i forhold til andre pop-genrer, men muligvis for soft-core, for lidt Megatron Man, og muligvis ogs? for popul?r for Schumacher.
Det er en tese jeg har arbejdet med, at et nummer blev popul?rt herhjeme for hurtigt til at han havde interesse i at bringe det p? bane. Han har m?ske t?nkt "Ah, den er noget for Radio Rita, Katerine eller Hej P3".
Det har ogs? noget at g?re med at de andre jo blot mere eller mindre arbejdede dag efter dag i radiohuset, medens han var der h?jst en gang om ugen for at spille plader, s? skulle det nok helst ikke v?re noget som overlappede for meget med hvad der kunne v?re blevet spillet i l?bet af ugen. han har muligvis i perioder v?ret derinde oftere end en gang om gen i anledning af at nogle udsendelser var b?ndet p? forh?nd, men siddet og lyttet til de andres udsendelser og skrevet menuti?st ned tror jeg ikke han gjorde.

Der er af og til nogle ting, som g?r at min tese ligesom holder stik, en af dem som jeg netop lige lagde m?rke til er Digital Emotion - Get Up fra 9 april 1984, det er en plade fra 1983.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev: Det er en tese jeg har arbejdet med, at et nummer blev popul?rt herhjeme for hurtigt til at han havde interesse i at bringe det p? bane. Han har m?ske t?nkt "Ah, den er noget for Radio Rita, Katerine eller Hej P3".
Ja, hvorimod han i TV mere havde tendens til at g? p? kompromis over i Radio-Rita-retningen, m?ske n?dtvunget af et mere mainstreamet videoudbud. Dog kan vi jo i dag se, at der har ligget en video til mange af de mere kompromisl?se Sch-ting, men de har v?ret betydeligt sv?rere at f? fat p? end den tilsvarende vinyl, selv i hans position.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Ja, hvorimod han i TV mere havde tendens til at g? p? kompromis over i Radio-Rita-retningen, m?ske n?dtvunget af et mere mainstreamet videoudbud. Dog kan vi jo i dag se, at der har ligget en video til mange af de mere kompromisl?se Sch-ting, men de har v?ret betydeligt sv?rere at f? fat p? end den tilsvarende vinyl, selv i hans position.
VH1 har jeg set sende Slang Teacher p? en eftermiddag. Og den er god nok, det er ikke billeder stykket sammen til musikken men en video lavet way back then for at promote sangen.
Etablerede navne lavede jo video til hele albums, men det var s?lsynt at nye kunstnere fik samme mulighed, jeg mener at deFilm floppede i Danmark trods en video til 0.5 mil kr, s? man skal jo nok som pladeselskab v?re meget naiv hvis man tror at store budgetter kan skaffe pladesalg, is?r n?r der pdt var omtrent stats monopol p? at sende videoer. og DR sendte jo meget andet end musikvideoer. Det var f?r der kom konkurrence til.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af MikkelBreiler »

MikkelBreiler skrev:Ryan Paris - Dolce Vita
Righeira - Vamos A La Playa
Vivien Vee - Destiny
(Bangles)-Walk Like An Egyptian [ext dance mix]
(Bar-Kays)-Sexomatic
(Bardeux)-Hold Me, Hold Me [east la club mix]
(Booker Newberry III)-Love Town
(Cabaret Voltaire)-Yashar [John Robie mix]
(Cutfather & Cruz)-U Know what I'm Saying
(Danish Dynamite)-DMC-limited onesided promo
(Deodato)-SOS Fire In The Sky [special 12'' disarmamix]
(Desireless)-Voyage Voyage [ext] [1986,CBS,650175 6,HOL]
(Dynamic Breakers)-Dynamic [total control]
(Eastbound Expressway)-You're A Beat
(Erasure)-It Doesn't Have To Be This Way [cement mix]
(Forrest)-Rock The Boat [Ben Liebrand remix]
(Helena)-I Want You [ext]
(Hot Chocolate)-You Sexy Thing [ext replay mix]
(Koto)-Jabdah [swedish remix] eller (Koto)-Jabdah [orig 12'']
(Lisette Melendez)-A Day In My Life (Without You)
(Mai Tai)-History
(Miquel Brown)-Black Leather
(Neneh Cherry)-Manchild [the old school mix]
(NV)-It's Alright [ext]
(Paul Hardcastle)-The Wizard [pt 1 ext]
(Serge Ponsar)-Out In The Night
(TV2)-Vil Du Danse Med Mig [n? n? mix]
(Xena)-On The Upside
(ZZ Top)-Legs [metal mix] (fra 1986)

... bare s?dan lige et par stykker til! Jeg mener de alle er fra 80erne mellem 81 og 89 hvor han kunne have spillet dem.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

der er masser af gode tracks imellem dem i n?vner, men samtidigt er er der for en stor del af dem en klar forklaring p? hvorfor de ikke blev spillet.

Enten var pladen ikke tilg?ngelig f.eks NV its allright (tror jeg er den eneste der havde den da den udkom og den sutter max).
Han fik stukket pladerne i h?nden og fik at vide hvad der skulle spilles.
Pladerne l? imellem de genrer og tidslommer hans plader l? i.
Der er flere som er mere AL jones end KS f.eks Booker Newburry III lovetown
S? er der et par stykker som han har spillet men som ?benbart ikke er i databasen Xena on the upside f.eks.
Endeligt er nogle af de versioner i forsl?r um?deligt ringe, men man skulle v?re et skarn hvis man ikke havde et par alternative mix som favoritter.

Skulle jeg endeligt lave en "hvor spillede han ikke" liste kunne jeg nok godt finde en masse tracks - men de ville genrem?ssigt v?re uinteressante for
lytterne p? samme m?de som jeg finder det meste af musikken han spillede efter 86 totalt uinteressant.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Finn Snor skrev:der er masser af gode tracks imellem dem i n?vner, men samtidigt er er der for en stor del af dem en klar forklaring p? hvorfor de ikke blev spillet.

Enten var pladen ikke tilg?ngelig f.eks NV its allright (tror jeg er den eneste der havde den da den udkom og den sutter max).
Han fik stukket pladerne i h?nden og fik at vide hvad der skulle spilles.
Pladerne l? imellem de genrer og tidslommer hans plader l? i.
Der er flere som er mere AL jones end KS f.eks Booker Newburry III lovetown
S? er der et par stykker som han har spillet men som ?benbart ikke er i databasen Xena on the upside f.eks.
Endeligt er nogle af de versioner i forsl?r um?deligt ringe, men man skulle v?re et skarn hvis man ikke havde et par alternative mix som favoritter.

Skulle jeg endeligt lave en "hvor spillede han ikke" liste kunne jeg nok godt finde en masse tracks - men de ville genrem?ssigt v?re uinteressante for
lytterne p? samme m?de som jeg finder det meste af musikken han spillede efter 86 totalt uinteressant.
Liiiiige netop Xena spillede han i et mix, 16/4 1984.

Der er flere sange hvor jeg ikke kan udst? at h?re den normale eller extended udgave eller det mix som blev tidens std, og hvor der eksisterer en version som jeg kan lide at lytte til.

Jeg foretr?kker for eksempel swedish remix af nogle af de gamle Koto og Den Harrow ting, fremfor originalen. I Koto og Harrows tilf?lde er det dog ikke s? grelt at jeg ikke kan holde ud at lytte til de mere almindelige udgaver.
Liebrand udgaven af Fox the Fox - Precious Diamond er ok, men Shep Pettibone er bare s? meget bedre.
17/3-86 Precious Little Diamond (Shep Pettibone remix)

16/5-88 Selena - Shotgun, er en sang hvor jeg bedst kan lide instrumental udgaven.

Og vi ku' bli' ve'. :)


-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Finn Snor skrev:S? er der et par stykker som han har spillet men som ?benbart ikke er i databasen Xena on the upside f.eks.
Som Mikkel ogs? har skrevet ovenfor, s? har han aldrig spillet Xena - On the upside. Men det er indg?et i flere mix som han spillede i 1984.

Du skriver 'et par stykker ..'. Kan du komme i tanke om flere andre, numre, du savner i databasen?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Her er et nr jeg savner i databasen :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=mQQqDmWv ... re=related
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

http://www.youtube.com/user/BlackandBlu ... 20275as1Qk

The Horn Section (T.H.S.) - Lady Shine (Instrumental)
Anno Schumacher: 1984
Fra: BlackandBlu81 | 16. jul 2010 | 132 visninger

Label: Island Records
Catalog#: 601 504
Format: Vinyl, 12"
Country: Germany
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af Steentoft »

80'er retro:
http://www.youtube.com/watch?v=RZoPtlQMUYc

Denne ville han helt sikkert have spillet i en Studie2010..
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Sjov tråd....
Har altid undret mig over at han ikke spillede følgende:
Bronski Beat: Why
Bronski Beat: Smalltown Boy
Lotus eaters: The first picture of you
Simple minds: promised you at miracle
Simple minds: new gold dream
Spandau ballet: to cut a long story short, eller andet med Spandau Ballet
Art of noise: Moments in love
Yazoo: don`t go
der er sikkert flere, men det var lige hvad jeg kunne komme på
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

break dance top 2

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

http://www.youtube.com/watch?v=ra2swUYZ4Qs

THE REDDINGS - moon rock - 1983

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

http://www.youtube.com/watch?v=9SgvJY9xxcA

Malcolm Mclaren - Buffalo gals

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Senest rettet af Vedel 13-03-2014 16:48:02, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Sjov tråd....
Har altid undret mig over at han ikke spillede følgende:
Bronski Beat: Why
Bronski Beat: Smalltown Boy
Lotus eaters: The first picture of you
Simple minds: promised you at miracle
Simple minds: new gold dream
Spandau ballet: to cut a long story short, eller andet med Spandau Ballet
Art of noise: Moments in love
Yazoo: don`t go
der er sikkert flere, men det var lige hvad jeg kunne komme på
Simple Minds er for mainstream.
Bronski dækkede han i et mix.
Spandau Ballet jeg mener han benyttede Gold i en opsamling Expert ting, svjh.
Yazoo, for kendt.
Art of Noise - Moments In Love er simpethen for langsom for alle typer udsendelser han lavede, Close to The Edit indgår i mix, så det kan gå an.
Vi har set eksempeler på at Kim sakser en del af et mix ud, for eksempel start lidt inde i mixet, fårdi det passer bedre i hans verden når 2/3 af udsendelsen er afviklet skal vi holdes oppe og et megamix er normalt opbygget med noget indledning, så det springer vi over, for musikalsk skal der ikke bygges en stemning op, men køres videre og afsluttes.

-Mikkel
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Der er jeg ikke helt enig med dig Mikkel.
Simple minds, for mainstream, han spillede Depeche Mode en del gange.
Yazoo, for kendt. Han spillede andre numre med Yazoo
Art of noise, for langsomt. 25/2-85, spillede han Nightshift, med The Commodors, også et meget stille nummer.
Mht at han dækkede Bronski Beat i et mix ??? Det gjorde han jo også med en masse andre. The Communards, blev både spillet som enkeltsange og som mix. Jeg tænkte bare at det var underligt, eftersom Lige præcis Bronski Beat også var erklærede homoseksuelle, og havde en del succes. Bare en tanke :)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Der er jeg ikke helt enig med dig Mikkel.
Simple minds, for mainstream, han spillede Depeche Mode en del gange.
Yazoo, for kendt. Han spillede andre numre med Yazoo
Art of noise, for langsomt. 25/2-85, spillede han Nightshift, med The Commodors, også et meget stille nummer.
Mht at han dækkede Bronski Beat i et mix ??? Det gjorde han jo også med en masse andre. The Communards, blev både spillet som enkeltsange og som mix. Jeg tænkte bare at det var underligt, eftersom Lige præcis Bronski Beat også var erklærede homoseksuelle, og havde en del succes. Bare en tanke :)
For mig er der stor forskel på hvor mainstream Simple Minds vs Depeche Mode er. For eksempel brød min mor sig kun om den ene gruppe, og hun har samme opfattelse i dag. Af de to bands laver Simple Minds det samme i dag hvorimod Depeche har flyttet sig milevidt fra det de startede med, måske Kim ku' se noget i dem dengang. Nogle DM ting er ret udadvendte hvorimod nogle andre er mere kantede.
Kim spillede et meget specielt og desvære totalt ukendt mix med Yazoo i sin første Studie 83, og det er prisværdigt. Men det er først til sommeren samme år at Kim bliver rigtigt dristig og spiller megamix ting.

Det skal hver eneste gang være nyt, lige når Kim skal spille det, timingen er sikkert en uge fra eller til så er det nyt eller yt. At Bronski Beat fandt vej igennem med noget og ikke med andet kan man sige om så mange andre.

Ikke nok med at det skal være nyt og godt - det skal også passe sammen i hans udsendelse, derfor er der af og til nogle ting som ikke passer ind. Eller også nåede andre i DR at komme før ham med noget vi andre synes skulle være spillet af ham.
Kim spillede mest varieret i de tidlige år. De sidste år var det ikke meget forskel på det han spillede i mine ører, men jeg ved jo ikke hvorfor han valgte som han gjorde. Måske fordi der i slutningen af 80erne ikke var programmæssigt andet for ham at gøre end at satse på danse / diskoteks musik fordi alt andet på det tidspunkt var blevet beæret med egen sendeflade / spilledes i regulære programmer.
Man kan også vende det om og sige at Kim medvirkede til at dele rock op i endnu flere genrer i DR regi og derefter kun stod for en mindre del af det. Det er for eksempel meget begrænset hvor meget soul der er i de sidste år frem for det første år.

Det ærgrer mig noget at jeg har optaget så meget Schumacher og ikke havde mulighed for at også at optage og gemme andre programmer, såsom rocknyt, jazznyt, Stormy Monday, Soul City, Hot & Sweet og så videre. Eller hele aftener fra 19:05 og frem.

DR i sidste del af 80erne bredte sig meget mere end starten af årtiet. Og dermed bliver Kims programmer en del af noget større hvor det startede med at Kim var størst af de regulære værter. Hvor mange optog de øvrige værter i Studie 83 og gemte dem? Jeg har ikke noget overblik over om nogen af dem var på speciel forkant med noget et par uger før de øvrige eller alle andre :) Måske er alle som kommer til kimschumacher.dk bare forfordelte fordi Kim var mere udadvendt end de øvrige værter men jeg vil gerne tro han var det altid, men det er nok ikke altid tilfældet. Sidste halvdel af 1984 var han næsten ikke i æteren sammenlignet med den første halvdel og hele 1983.

-Mikkel
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af Steentoft »

Han spillede heller ikke denne.
20130112:
http://www.youtube.com/watch?v=zZGnWfB7yv8

"ks speak":
Matia Bazar sniger sig frem som en kat i mørket og rammer den ekstatiske lydmur på nummeret "Ti Sento".


English translation:
The word has no taste or idea*
But two intrusive eyes like orchid petals
If it has no soul...no soul
I feel you, the music is barely playing
It's a fire that bursts inside me
I feel you, it's a shiver throughout my back
A shot that hits its target

Do you love me or not...do you love me or not...do you love me?
What do I have left from you, from your poetry
While the shadow of the dream slowly fades
If it has no soul...no soul...

I feel you, wonderful drown statue
Sitting, laying down, embarrassed!
I feel you Atlantis, lost island
Lovers just sketched!
Do you love me or not...do you love me or not...do you love me?
I feel you, empty distant mirage
The sand that wants to blind me
I feel you, there's a wild love in the air
I'd like to meet you...
Senest rettet af Steentoft 12-01-2013 19:40:18, rettet i alt 1 gang.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Fedt nummer. Kendte det ikke i forvejen i sin helhed eller vidste hvem kunstneren var. Og jeg har ellers været tilsluttet www.italo.nu intranevøst i 3 år nu. Men han har rent faktisk spillet nummeret som en del af et megamix i #9 i http://www.kimschumacher.dk/ksinfo.php? ... bv=0&bi=78

Mvh Søren Tjørnov
Senest rettet af tjornov 04-02-2012 09:26:22, rettet i alt 2 gange.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

utroligt nr., utroligt svar.

_________________
Kim Schumacher.......manden der ser ud til lige at være faldet ned fra en bryllupskage.
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Torben Pedersen skrev:Hvis jeg sådan lige skulle finde 10 skiver, som Kim lige så godt kunne have spillet, så ser listen sådan ud:

Stefano Pulga - Love taker
http://www.discogs.com/Stefano-Pulga-Lo ... ase/745578
http://www.youtube.com/watch?v=rgFFXlIq_Rs

Hélicon - You ....see
http://www.discogs.com/H%C3%A9licon-You ... ase/299967
http://www.youtube.com/watch?v=dyH1y6XVFfs

Barbara York - Tonight
http://www.discogs.com/Barbara-York-Ton ... se/1401663
http://www.youtube.com/watch?v=K5WqVEyohuw

Flexx - Theme from deep
http://www.discogs.com/Flexx-Theme-From ... ase/398818
http://www.youtube.com/watch?v=Al-Q95_iqoA

Peter Richard - Walking in the neon
http://www.discogs.com/Peter-Richard-Wa ... ase/394945
http://www.youtube.com/watch?v=YCyw5A219-4

Ray Vista - Don't let it go
http://www.discogs.com/Ray-Vista-Dont-L ... ase/571197
http://www.youtube.com/watch?v=t6AQn7aUroc

English Evenings - Tear you down
http://www.discogs.com/English-Evenings ... se/1252645
http://www.youtube.com/watch?v=iCtyNyTThIU

Rational Youth - City of night
http://www.discogs.com/Rational-Youth-C ... ase/300532
http://www.youtube.com/watch?v=xVHkOqyZOi4

Rusty Egan - The twilight zone
http://www.discogs.com/Rusty-Egan-The-T ... ase/444321
http://www.youtube.com/watch?v=rXDpB9koF74

GANG - KKK
http://www.discogs.com/GANG-KKK/release/322113
http://www.youtube.com/watch?v=I0n7iRFpCp0
Fantastisk liste, Torben. Helt ude på overdrevet og lidt til i forhold til hvad jeg normalt lytter til. Adskillige har jeg aldrig hørt før. En 2-3 numre hører jeg med jævne mellemrum på www.italo.nu, herunder særtligt Peter Richard - Walking in the neon.

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Tre til som han aldrig spillede, da de alle stammer fra forrige årti:

Victor Ark - Coming Back. Ren 80'er italo.
http://www.youtube.com/watch?v=0UvE85Bk0ww

Alden Tyrell - Knockers. Ren Patrick Cowley.
http://www.youtube.com/watch?v=p2gwWqW3YJU

Antilles - Longing For The Spring.
http://www.youtube.com/watch?v=z0IntweV6qs

Mvh Søren Tjørnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Steentoft »

Will to Power-Baby, I love your way-1988

https://www.youtube.com/watch?v=79r_XaU ... 2A2FBF6DF5
Senest rettet af Steentoft 18-09-2015 22:39:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
tom
Site Admin
Indlæg: 238
Tilmeldt: 04-06-2003 16:18:40
Geografisk sted: Aalborg, Denmark
Kontakt:

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af tom »

MikkelBreiler skrev: (Desireless)-Voyage Voyage [ext] [1986,CBS,650175 6,HOL]
(ZZ Top)-Legs [metal mix] (fra 1986)
Dem spillede han begge, omend måske ikke lige i det mix. Det synes jeg dog er irrelevant hvilket mix han spillede - så kunne han jo spille hver sang 10 gange ;-)
/Tom.
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvorfor spillede han aldrig ... ?

Indlæg af Steentoft »

Michael Sembello - Maniac 1983
2 uger nr 1 på Billboard Hot 100
https://www.youtube.com/watch?v=qvYQ1TN ... 2A2FBF6DF5
Besvar