For Lime-fans

Debat om musik og plader fra 1980'erne.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

For Lime-fans

Indlæg af Vedel »

Der st?r, at der er 2886 der har set den.
G?lder det mon ogs? for alle her?

http://www.youtube.com/watch?v=k6HpBc99 ... ed&search=

Billede
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej George.
Hvis du har gl?de af denne kvalitet fra "You Tube" s? m? du ogs? kunne t?le en ekstra overspilling af dine egne videoer :lol: se anden tr?d.
mvh
s?ren.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ja, denne musikvideo er for Lime-historikere, decideret. Men som s?dan er den ogs? ganske interessant. De 2, der tog rundt og optr?dte (Bony M?ede), eller rettere sang, med Limes sange, dem har jeg f?rst set nu.
Det er interessant hvor let der "g?r Boney M" i denne her genre, i mods?tning til f.eks heavyrock, hvor den slags helt enkelt slet ikke kan forekomme. Det er interessant fordi det tilsyneladende er en egenskab ved selve musik-genren, og alts? ikke relateret til seri?siteten, da Lime er s? seri?st, som det kan blive i forhold til hvadsomhelst andet indenfor ordenen musik.
(der var ikke noget galt med Boney M)

(Jeg g?r ud fra at alle ved,
at Lime ogs? var et show, der tog ud p? discoteker m.m.,
og hvor sangerne ikke var Denis og Denyse Lepage,
som det var p? pladerne)
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Ja, denne musikvideo er for Lime-historikere, decideret. Men som s?dan er den ogs? ganske interessant. De 2, der tog rundt og optr?dte (Bony M?ede), eller rettere sang, med Limes sange, dem har jeg f?rst set nu.
Det er interessant hvor let der "g?r Boney M" i denne her genre, i mods?tning til f.eks heavyrock, hvor den slags helt enkelt slet ikke kan forekomme. Det er interessant fordi det tilsyneladende er en egenskab ved selve musik-genren, og alts? ikke relateret til seri?siteten, da Lime er s? seri?st, som det kan blive i forhold til hvadsomhelst andet indenfor ordenen musik.
(der var ikke noget galt med Boney M)

(Jeg g?r ud fra at alle ved,
at Lime ogs? var et show, der tog ud p? discoteker m.m.,
og hvor sangerne ikke var Denis og Denyse Lepage,
som det var p? pladerne)
Ok det vidste jeg s? ikke, men OK jeg har ikke researchet det.

Og videoen er meget crap. Utroligt at der ikke er en bedre kopi i oml?b.

Boney M er ok p? den fede m?de, de var stilskabende og som s?dan velproduceret. At det s? l? i tidens tand at alt skulle kunne vises p? tv og foran et publikum - dette er f?r bands og grupper kunne eksistere i et studie alene - gjorde at alle som arbejdede mere eller mindre med studie lyd m?tte b?nde meget p? forh?nd. George jeg ved ikke lige om du har forstands p? elektronisk musik og live fremf?relse af samme. Men pr?v at forestille dig at der i de ?r vi snakker om ikke er MIDI eller noget andet som er p?lideligt nok.
Depeche Mode spillede i starten live med st?tte fra spoleb?nd. Senere blev lydudstyret mere p?lideligt og dermed kunne man overlade meget meer til de enkelte apparater. For TV performance. Er der i de fleste tilf?lde ikke de store penge i det, dvs n?r det ikke er l?nsomt at sende 7 musikere og korpiger med til et tv show, tjae s? kommer den sang bare ikke p?. S? ganren har muligvis gjort det muligt for kunstnere som ikek stod med et liveband de havde spillet med i 9 ?r inden de blev opdaget af en producere elle talentspejder s? er det nogetn som har lavet noget i deres k?ldre og sendt p? b?nd til en producer og s? skal der arbejdes i studiet for at f?re iddeen ud, f?nger den s? er fanden l?s, skal der satses p? et st?rre ensemble eller skal der laves et mimeb?nd?
hvorfor mon s? mange singler fra 70erne og frem har instrumentaludgaven p? b-siden? :)
Fordi de havde kun penge til een sang, og de skulle alligevel bruge den uden vokal til promotion optr?den, s? den kom p? b-siden s? var der noget p? pladens begge sider uden at det kostede mere end at k?re masteren een gang til med vokalens fader p? nul.

-Mikkel
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Det er ikke noget jeg personligt har kendskab til, men i et interview n?vner Neil Tennant fra Pet Shop Boys, at Lime faktisk kun bestod af Denis. Denyse var Denis's stemme der var elektronisk ?ndret. Jeg aner ikke om det er rigtigt, men det lyder ikke usandsynligt n?r man h?rer efter: :roll:

Der har jo v?ret mystiske p?fund i musikverdenen, hvor det ikke lige var den person man regnede med der sang (Milli Vanilli, Den Harrow).

Omvendt kan der jo hurtigt opst? et rygte. Det var p? et tidspunkt fremme, at n?r Kylie Minoque's stemme blev s?nket i hastighed, kom hun til at lyde pr?cis som Rick Astley. Det blev endda dokumenteret i et DMC megamix i 89', hvor vocalen fra "Put Your Hand On Your Heart" har f?et en ordenlig omgang timestretch og lyder som R.A. Men det er jo bevist adskillige gange at de begge sagtens kan synge, s? det var en and.......!
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Den Harrow er en af min 80 favoritter - jeg anede ikke at der ogs? var lusk med ham :?: :roll:
Billede
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jeg mener at det med Den Harrow tidligere har v?ret omtalt p? forummet.

Har ogs? h?rt rygtet om, at mange af de der italo boys blot var fotogene gutter som skulle v?re blikfang p? coveret - mens det var nogen andre som rent faktisk sang.

M?ske Steen kan kaste lidt lys over det?

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

HenningGrebo skrev:Den Harrow er en af min 80 favoritter - jeg anede ikke at der ogs? var lusk med ham :?: :roll:
Samme her.

Det ?ndrer dog ikke noget ved det faktum,
at vi her har st?et overfor en af verdens bedste songwriters
og m?ske verdens allerbedste text-writer.
Den Whoever.

*
Det startede med Saturday Night Fever og den b?lge den satte i gang af discomusik. Det var tiltr?ngt, for rocken og den livsform, der omgav den, var k?rt fast.
Rock og dens fans var ikke specielt erhvervsvenlige.
Det var disco og dens fans derimod.
Men efter nogle ?r gik dette helt amok. Pladeselskaber bestemte som en selvf?lge mere og mere, s?som gruppens navn og immage i alle detaljer.
Musikere af alle slags har altid skullet s?lge sig selv p? markedet, men efter disco blev det helt t?jlesl?st, idet der ingen centrale personer var, i eller omkring grupperne, der havde noget at invende. Det var der altid i de forudg?ende rock-grupper.
I visse dele af slipstr?mmen af post-disco-genrer kommer du generelt ikke ind ad d?ren, hvis dit udseende ikke lever op til de forestillinger, som teamet, der designer den nye gruppe, har.
*
Hvilket ?r var det at studio-teknikken var s? langt fremme,
at man nu kunne lave hele sange med en samplet stemme?
Jeg kan ikke huske ?rstallet, men det er ca. 5 ?r siden.
Det var det samme ?r hvor der dukkede hidtil ukendte sange af Elvis Presley og John Lennon op.
Det var nogle af deres n?re gamle venner fra dengang,
der havde fundet disse uerstattelige b?nd p? et loft.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Vedr?rende Den Harrow er der et link her:

http://eurodancehits.com/italodancearti ... arrow.html

hvor der er en god beskrivelse af hans karriere, - eller hvad det hedder n?r man er p? coveret, men ikke p? pladen.

Jeg har set et sted at der ud over Tom Hooker ogs? skulle v?re 2 andre der har lagt stemmer til projektet Den Harrow. Desv?rre kan jeg ikke umiddelbart finde siden igen, men hvis det lykkedes smider jeg linket her.
Den ene er s? muligvis f?tteren p? forsiden af pladerne der har pr?vet lykken, - i bedste The Real Milli Vanilli stil.

Hvis nogen kan be- eller afkr?fte historien on Lime, vil jeg rigtigt gerne have en melding om det.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Ulrich skrev:Vedr?rende Den Harrow er .....


Hvis nogen kan be- eller afkr?fte historien on Lime, vil jeg rigtigt gerne have en melding om det.
En anden er Silver Pozzoli .....

Jeg har aldrig h?rt noget om Lime som siger at det er en mands stemme som er lavet om.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Om lime, er det ikke kendt, at det er den canadiske duo Denise Le Page og Denyse LePage som st?r bag produktionerne, samt stemmerne?!

I hvertfald l?d live stemmerne meget som stemmerne p? pladerne :)

Kilde:
http://www.geocities.com/limelepage/index.html
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jeg synes, at n?r man l?ser Denyses e-mails, s? virker alt hvad hun skriver h?jst trov?rdigt.
Pr?v at n?rlytte "Come and get your love"
det afg?r ogs? sagen p? samme m?de.
Endviddere skal man notere sig ?rstallet. Hvor langt var man fremme med voice-processing i 1982? Jeg kunne, med min voiceprocessor, finde ud af at lave min stemme om til en mus, men ikke til en pige.....
Men der er jo ingen tvivl om, at der er en issue af den her kategori, idet der ikke var gjort rede for, at de personer der var uden p? coveret til "on the grid" m.m., ikke var kunstnerisk identiske med de personer som stod bagved selve musiken.
Jeg vil s? rent for egen regning indskyde
at n?r man har at g?re med musik p? Lime-niveau,
s? generer den slags ting mig ikke det mindste.

P? det niveau kender jeg kun:

Chic
Klapto
Lime
Torch song
Johnnick

De har det til f?lles, at de har lavet et disco-hit med een tone,
en mere central udfordring indenfor discomusikken end mange er klar over. Det er her f?rene bliver skilt fra bukkene.

Hvad som helst de m?tte have lavet af fup og svindel er o.k.,
faktisk er det bare et plus ekstra!!!!!!!
Billede
Alle de kendte musik-kritikere og alle MTVerne forstod Pet shop boys, og gav dem den store mainstreamsucces, som de har haft.
Men disse kritikere og medier forstod ikke et rent r?t originalt og oprindeligt discofenomen som Lime, s? Lime fik ikke mainstreamsucces (med de mange penge og alt det).
Med al den ?re m.m. der er fulgt med Pet shop boys karriere, er der ingen tvivl om at de har f?lt sig som noget s?rligt, til trods for at de bare blev pumpet op af det faktum, at MTV mindst af alt havde begreb om musik.
Det faktum, at LIME rent kunstnerisk er et ultimativt og langt h?jere fenomen end Pet shop boys, har v?ret et irritationsmoment for Pet Shop Boys, som jo kun havde deres meget st?rre succes over Lime p.g.a. at de ikke var for originale til at mainstreamerne med den store k?bekraft kunne forst? det. For ikke at tale om de helt stillest?ende musikanmeldere p? Politiken m.m.m.m.
Neil Tennant har fra sin MTV- og pengeskapte trone skullet forholde sig til, at n?r han stod overfor rigtige musikfolk, stod han overfor folk som pegede p? Lime over Pet shop boys.

Hvis verden var rigtig havde det v?ret Denis Lepage der havde haft den store succes, ikke bare med ?ren men ogs? med pengene.

Nu er magten i musikbranchen imidlertid ikke relateret til originalitet.

N?r Neil Tennant ikke kan f? den samme ?re som Denis Lepage fra de rigtige musikexperter, s? siger han disse m?rkelige ting om Lime, halvt fordi han simpelthen ikke fatter hvad Lime g?r ud p?, og halvt fordi Lime bliver til en underlig kl?e i nakken p? Pet shop boys, som aldrig var for talentfulde til at MTV, musikanmelderne eller det store average musikpublikum kunne forst? dem.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Neil Tennant brugte udtrykket "speeded up" om Denis's stemme. Nu har jeg pr?vet at give Denis en ordenlig omgang med pitch-knappen (+/- 50%) og key lock i Say You Love Me , men jeg kan ikke f? ham til at lyde som Denyse. Om det kunne laves elektronisk i '85 aner jeg ikke. :roll:

Jeg er MEGET stor Pet Shop Boys fan og har v?ret det i n?sten 20?r, s? jeg er selvf?lgelig ikke enig i forskellen p? de 2 bands kvaliteter. Om Neil siger det af en form for jalousi mod Lime kan jeg ikke afg?re, men ved en umiddelbar sammenligning mellem deres karrierer, virker det ikke s?rligt sandsynligt. :wink:

Det er dog ikke det samme som at sige Neil har ret. Han ben?gtede gennem l?ngere tid, at der findes en 9:38 min. version af This Must Be The Place I Waited Years To Leave fra Behaviour. Men det g?r der alts? p? en japansk limited edition udgave, men det var hr. Tennant s? ikke lige klar over. :lol:
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Da Kim Schumacher lavede sine tv-programmer med musikvideoer, morede han sig en overgang med at f? alt og alle fra de musikvideoer, som han pr?senterede, til at sige "my freind Kim Schumacher" eller "my old freind Kim Schumacher" i slutningen af en s?tning ved pr?sentationen af videoen.
Det var vel en beskeden forn?jelse, for licensbetalerne skulle jo s? kun betale for rejsen. Peter Illman skulle b?de have rejsen over til gruppens tilholdssted, samt genopbygget det studiesetting, hvorfra musikvideoen var indspillet, og s? pr?senterede han videoen fra dette.
Jeg ved ikke om der var andre end mig , der s? disse musikvideoudsendelser med kim schumacher GRundigt og Intensivt og Mange Gange, for hvis der var, er der m?ske ogs? andre end mig, der lagde m?rke til en lille detalje:
Blandt de mange topnavne, som man s? sammen med Kim Schumacher i hans musikvideoudsendelser, og som i slutningen af pr?sentationen af deres video s?s, typisk arm i arm eller tilsvarende, med Kim, og som sagde "my old freind kim schumacher", var der een gruppe som havde tydelig ulyst til at medvirke til denne sp?g og kalde Schumacher "a freind".
Deres b?de fysiske og verbale ulyst til at spille med p? dette lille p?fund af kim schumacher, lagde de ikke skjul p?.
G?t hvem...

(det var IKKE Lime...)

I den anden ende af skalaen, een der virkelig for alvor ikke havde noget imod, arm i arm mad kim schumacher, at sige "my old freind kim schumacher" husker jeg f.eks Divine.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

GeorgeVedel skrev:Deres b?de fysiske og verbale ulyst til at spille med p? dette lille p?fund af kim schumacher, lagde de ikke skjul p?.
G?t hvem...

(det var IKKE Lime...).
En skam det ikke var Lime, der var med i den udsendelse. Det ville ellers have v?ret ret interessant og se om Denyse dukkede op, eller man m?tte n?jes med Denis..??!

KS var heldigvis alligevel flink til at spille PSB i hans udsendelser, - p? trods af at de ikke lige ville kalde ham ""a freind".

I ?vrigt kan jeg sagtens se fordelene ved at v?re fan af Lime, frem for PSB. F.eks fylder en Lime-samling jo ikke s? meget.....! :lol:

Hvad Divine ang?r: Hvad kan man forvente af en mand der har ?dt en hundeb
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ulrich skrev: En skam det ikke var Lime, der var med i den udsendelse. Det ville ellers have v?ret ret interessant og se om Denyse dukkede op, eller man m?tte n?jes med Denis..??!
n?jes og n?jes.....
det er en af musikhistoriens st?rste skyskrabere, vi her taler om.
Ulrich skrev: KS var heldigvis alligevel flink til at spille PSB i hans udsendelser, - p? trods af at de ikke lige ville kalde ham ""a freind".
De gjorde det skam. Men p? en helt anden m?de end de andre
Ulrich skrev: I ?vrigt kan jeg sagtens se fordelene ved at v?re fan af Lime, frem for PSB. F.eks fylder en Lime-samling jo ikke s? meget.....! :lol:
der er da en del...
Ulrich skrev: Hvad Divine ang?r: Hvad kan man forvente af en mand der har ?dt en hundeb??
n?, hov, Divine var skam helt fin.
Han var ONE OF US, i den grad. jeg har dog ikke h?ftet mig specielt ved hans musik, og jeg har decideret g?et efter at undg? en koncert... jeg ville nok alt andet lige foretr?kke "Go west" med Pet Shop Boys. Men, trust me, han var et suverent menneske, fra a til z. Han var ogs? en komplet overbevisende skuespiller som "Uncle Otto" i "Married with children".
Hvis det er rigtigt, at han har k?bt ind i Netto, s? m? det v?re for reklame-stuntets skyld.

Billede
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

jeg har lige g?et mine 1999 udsendelser igennem og jeg kan ikke rigtig se hvilken gruppe George t?nker p?. Det er faktisk utroligt hvor mange af popstjernerne Kim f?r til at sige "my old friend" eller my old tapdanseinstructor. De eneste 3 som er rimelig neutrale og kun siger "hej Kim" er efter min mening Fancy, Howard Jones og David Lynch.
S? jeg venter sp?ndt p? svaret :lol:
mvh
s?ren.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

nu ser jeg lige, at "You?re my magician" er fra 1981.
min voiceprocessor var fra 85-86, og ultra high end "korg DVP-1", og jeg var helt ude i hj?rnerne af den.
pr?v at h?re "You?re my magician"

http://geocities.com/limelepage/oddsingles.html

**************************************************

det ?rgrer mig, n?r flere af mine gamle rock-idoler fra 1970, f.eks. Ian Gillan fra Deep Purple peger p? Pet Shop Boys som det bedste af det, der kom senere end deres storhedstid.
Det virker p? mig som om de ikke har l?st ordentligt p? lektien, og ikke lavet deres hjemmearbejde.
Men hvis man bare g?r p? pub og drikker pints, og ad den vej bliver orienteret om musikkens udvikling, s? tror jeg, jeg er helt enig: Pet Shop Boys er noget af det bedste s?.
men hvis man s?rger for at h?re ALT Tony Prince, ALT Schumacher, og ALT andet i den slags luftlag, og bruger ?rtier p? det, s? er der nogle ting der trumfer PSB.

Erotic Drum Band - pop pop shoe wah
Chic - le freak
Johnnick - play the world
Lime - on the grid
m.fl.
Senest rettet af Vedel 07-01-2007 21:42:58, rettet i alt 1 gang.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Mon ikke vi bare skal sige at der er plads til b?de Lime og Pet Shop Boys? Det er jo smag og behag og jeg synes bestemt Lime har lavet et par fede numre (Unexpected Lovers & Say You Love Me). Jeg har 2 LP'er med dem og det er vist hvad jeg skal have. PSB fylder til geng?ld godt i huset og der kommer jo stadig b?de nye og ?ldre ting til samlingen.

Jeg er stor fan af Divine's musik og har en god stak 12"ere med ham. S? havde han jo en overgang Bobby Orlando som producer, der jo senere var s? forudseende at lave West End Girls med PSB! Der er skrevet en rigtig god bog om Divine (Bernard Jay - Not Simply Divine) der varmt kan anbefales. DR-2 havde for nylig en temaaften om kultfilm og der var han ogs? med. Men Divine HAR alts? ?dt en rigtig hundeb? engang i en John Waters film og derfor mener jeg jo, at han ?benbart stillede op til hvad som helst. :D
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

?v jeg troede lige det var et klip med Divine og hundelorten :)

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Bliver det snart afsl?ret hvem det var, der ikke lige var med p? legen med KS? Modern Talking? Nej, de var da rimeligt ukendte p? det tidspunkt og havde brug for al publicity ... ?

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Om lime, er det ikke kendt, at det er den canadiske duo Denise Le Page og Denyse LePage som st?r bag produktionerne, samt stemmerne?!

I hvertfald l?d live stemmerne meget som stemmerne p? pladerne :)

Kilde:
http://www.geocities.com/limelepage/index.html
Lige der er der et billede af Denyse LePage:

http://www.geocities.com/limelepage/denyse.html

S? jeg tror vi efterh?nden kan punktere myten om at Denyes' stemme blev lavet ud fra Denise' stemme.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »


Billede
tjornov skrev:Bliver det snart afsl?ret hvem det var, der ikke lige var med p? legen med KS? Modern Talking? Nej, de var da rimeligt ukendte p? det tidspunkt og havde brug for al publicity ... ?

Mvh S?ren Tj?rnov
Grebo skrev: jeg har lige g?et mine 1999 udsendelser igennem og jeg kan ikke rigtig se hvilken gruppe George t?nker p?. Det er faktisk utroligt hvor mange af popstjernerne Kim f?r til at sige "my old friend" eller my old tapdanseinstructor. De eneste 3 som er rimelig neutrale og kun siger "hej Kim" er efter min mening Fancy, Howard Jones og David Lynch.
S? jeg venter sp?ndt p? svaret
mvh
s?ren.
Pet Shop Boys

MikkelBreiler skrev:
?v jeg troede lige det var et klip med Divine og hundelorten :)

-Mikkel
suk, det var et fors?g p? at spille noget, som er LANGT bedre end, eh, hvad var det nu de hed?
Indr?mmet, der er et problem med, at det er dj-live, og at der bliver sagt alle disse "are you ready"-ting ind over musikken, men ellers er det her nummer med New Atlantic simpelthen VAREN.
(b?r ikke h?res under 100w)
Ulrich skrev:Neil Tennant brugte udtrykket "speeded up" om Denis's stemme. Nu har jeg pr?vet at give Denis en ordenlig omgang med pitch-knappen (+/- 50%) og key lock i Say You Love Me , men jeg kan ikke f? ham til at lyde som Denyse. Om det kunne laves elektronisk i '85 aner jeg ikke. :roll:
hvis det skulle v?re gjort p? denne m?de,
s? skulle Denis stemme f?rst speedes op (pitches),
og derefter samples.
I 1981, som Lime?s Magician er fra, kunne man d?rligt nok l?gge et sample ud p? et key-board endnu. Og man kunne slet ikke lave en trov?rdig sang med et sample.

Billede
MikkelBreiler skrev: S? jeg tror vi efterh?nden kan punktere myten om at Denyes' stemme blev lavet ud fra Denise' stemme.

-Mikkel
Der ville ellers v?re noget af en speciel detalje ved det andet senario:

Vi ved, at Denis og Denyse har v?ret gift i 25 ?r, og at de er skilt i dag.
Vi ved ligeledes, at de begge har modtaget royalties for Lime-sangene, samt at Denyse stadigv?k modtager royalties.
Vi ved, at Denis har solgt retten til sine royalties for nogle ?r tilbage, p.g.a. brug for det st?rre pengebel?b dette gav.
Hvis nu det var den reneste sandhed, at det var Denis stemme, der var Denyse p? lime-pladerne, ville det s? ikke v?re en speciel, eller hvad man nu skal sige, situation her i 2007, hvor Lime jo kaster godt med royalties af sig stadigv?k.

Billede
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Pet Shop Boys???
Har George en udsendelse vi ikke kender?
Kim Schumacher har spillet 2 videoer med PSB og det var i udsendelserne
Harakiri og der er ikke nogen intro fra PSB?? forklaring udbedes? :-)
Mvh
S?ren.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

S?ren Grebo skrev:Pet Shop Boys???
Har George en udsendelse vi ikke kender?
Kim Schumacher har spillet 2 videoer med PSB og det var i udsendelserne
Harakiri og der er ikke nogen intro fra PSB?? forklaring udbedes? :-)
Mvh
S?ren.
Ja, da vi nu kom til at snakke om PSB, gik jeg ind i databasen for at se om jeg kunne blive klogere p? hvilken konkret udsendelse det var, og hvorn?r.
Det kunne jeg bare ikke, fordi jeg kan nemlig ikke huske, hvad det var for en musikvideo, som der blev spillet med dem, og jeg har ikke den p?g?ldende udsendelse mere. Og det er mindst 14 ?r siden, at jeg har set den sidst. Men der holder usikkerhedsmomentet s? ogs? op, for jeg s? udsendelsen mange gange, og over flere ?r, og det er meget meget n?jagtigt refereret:
I en udsendelse(sr?kke), hvor Kim praktiserede en sp?g med at f? alle de kendte musikstjerner til at sige at de var gamle venner, fra en danseskole eller i det hele taget (a la "my old freind Kim Schumacher"),
udm?rkede PSB sig ved b?de synligt og verbalt at vise vrangvilje og uvilje til at deltage i denne lille sp?g fra Schumachers side. Synligt: De viste klart at denne lille sp?g bestemt ikke morede dem. Verbalt: ikke noget, der ville kunne ses i en avis, for de sagde det samme som de andre, men man kunne h?re p? den m?de de surmulende draggede ordene ud, at de ikke kunne se pointen.
Dette er ganske sikkert og ganske vist. det eneste der strengt taget muligvis kan gives en lille smule k?b p? er:
Jeg har sagt, at vi her taler om introen til det p?g?ldende PSB-nr.
Der er en promilles sansynlighed for, at det strengt taget kan v?re outro?en. Men det er ogs? alt hvad der er af usikkerhed.
Ulrich
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23-06-2005 09:52:36
Geografisk sted: Thisted

Indlæg af Ulrich »

Er du nu sikker p? det VAR Kim Schumacher der havde bes?g af Pet Shop Boys?

M?ske var det J?rgen Mylius, der havde bes?g af Laid Back? :lol:

Nej, det lyder nu meget sandsynligt at de ikke ville deltage i s?dan en sp?g. De var et par meget alvorlige herrer dengang, - efter deres eget udsagn p.g.a. usikkerhed. Det har dog hjulpet en del gennem ?rene, men is?r Chris Lowe er meget sky og undg?r helst at st? frem offenligt. Neil er s?dvanligvis den der stiller op til fanfotos etc., hvor Chris l?ser problemet ved selv at tilbyde at tage billedet.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Da Kim Schumacher lavede sine tv-programmer med musikvideoer, morede han sig en overgang med at f? alt og alle fra de musikvideoer, som han pr?senterede, til at sige "my freind Kim Schumacher" eller "my old freind Kim Schumacher" i slutningen af en s?tning ved pr?sentationen af videoen.
Det var vel en beskeden forn?jelse, for licensbetalerne skulle jo s? kun betale for rejsen. Peter Illman skulle b?de have rejsen over til gruppens tilholdssted, samt genopbygget det studiesetting, hvorfra musikvideoen var indspillet, og s? pr?senterede han videoen fra dette.
Jeg ved ikke om der var andre end mig , der s? disse musikvideoudsendelser med kim schumacher GRundigt og Intensivt og Mange Gange, for hvis der var, er der m?ske ogs? andre end mig, der lagde m?rke til en lille detalje:
Blandt de mange topnavne, som man s? sammen med Kim Schumacher i hans musikvideoudsendelser, og som i slutningen af pr?sentationen af deres video s?s, typisk arm i arm eller tilsvarende, med Kim, og som sagde "my old freind kim schumacher", var der een gruppe som havde tydelig ulyst til at medvirke til denne sp?g og kalde Schumacher "a freind".
Deres b?de fysiske og verbale ulyst til at spille med p? dette lille p?fund af kim schumacher, lagde de ikke skjul p?.
G?t hvem...

(det var IKKE Lime...)
21/2 1985 Telephone Siger kun deres navn, ikke Kims eller programmets. Muligvis fordi Kim ikke kunne nok fransk til at overtale dem til at g?re det p? engelsk - deres franke intro er ok.
21/2 1985 David Lynch Siger kun Kim...
21/2 1985 Eddie Murphy n?vner hverken Kim eller programmet.
23/4 1985 Modern Talking siger Kim men ikke noget med stepdans eller programmets navn.
I den anden ende af skalaen, een der virkelig for alvor ikke havde noget imod, arm i arm mad kim schumacher, at sige "my old freind kim schumacher" husker jeg f.eks Divine.
26/3 1985 Phil Collins og Fancy ;)
23/4 1985 Holly Johnson G?r n?sten over gevind ligesom Phil Collins
20/6 1985 Dougie Campbell fra Supertramp Han har en kn?skade s? han og Kim kan ikke give et stepnummer sammen...
22-07-1985 Rioger Moore introducere selve udsendelsen.
22-07-1985 Howard Jones N?vner Kim og udsendelsen, ingen step.
22-07-1985 Duran Duran g?r s? langt at de siger de l?rte Kim at steppe..

S? hvem er det?

-Mikkel
Senest rettet af MikkelBreiler 13-01-2007 18:39:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Ulrich skrev:det lyder nu meget sandsynligt at de ikke ville deltage i s?dan en sp?g. De var et par meget alvorlige herrer dengang, - efter deres eget udsagn p.g.a. usikkerhed. Det har dog hjulpet en del gennem ?rene, men is?r Chris Lowe er meget sky og undg?r helst at st? frem offenligt. Neil er s?dvanligvis den der stiller op til fanfotos etc., hvor Chris l?ser problemet ved selv at tilbyde at tage billedet.
o.k., ja, det kaster jo noget lys over sagen! Jeg ved ikke hvem der er hvem af dem, men det var ham, der synger, der v?grede sig mest ved at v?re med p? Kims sp?g. og hvis det er Chris Lowe, s? er det jo mere klart, hvad der kunne v?re baggrunden.
MikkelBreiler skrev:
I den anden ende af skalaen:

26/3 1985 Phil Collins og Fancy ;)
23/4 1985 Holly Johnson G?r n?sten over gevind ligesom Holly Johnson
20/6 1985 Dougie Campbell fra Supertramp Han har en kn?skade s? han og Kim kan ikke give et stepnummer sammen...
22-07-1985 Rioger Moore introducere selve udsendelsen.
22-07-1985 Howard Jones N?vner Kim og udsendelsen, ingen step.
22-07-1985 Duran Duran g?r s? langt at de siger de l?rte Kim at steppe..
ja, der var faktisk ganske mange der party?ede med p? sp?gen.
jeg ville g?tte p? Fancy ogs?, da de 2 da vist var pot og pande.
og de andre, du n?vner, virker ogs? til at kunne bruge s?dan et p?fund positivt.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

HenningGrebo skrev:Den Harrow er en af min 80 favoritter - jeg anede ikke at der ogs? var lusk med ham :?: :roll:
hvis man ser Den Harrow - Future Brain - musikvideoen,
s? opdager man, at den, der har lavet denne sang til "future brain" i hvert fald ikke har v?ret til stede eller har haft noget at sige i denne musikvideo.
det er alts? et meget commersielt indstillet team, der har bestemt den endelige udforminig af Den Harrow-produkterne.
Future Brain er en seri?s sang til computeren, men videoen er jo blot almindeligt salgsarbejde fra musikbranchen m. fl.
Dette sker og er ogs? tilladeligt ved mange sange.
men absolut ikke med Future Brain.
*********************************************
FUTURE BRAIN

Stockin' away all the details you want to know
Day after day all your memories get to grow
Putting all that you've stolen
In a prison that you've locked forever
Taking the place of our imagination
But you won't erase my heart

There is no way you can understand what I feel
You never pray 'cause your soul isn't even real
You might know lots of things now
But you can never be a lover
Winning the race with your information
But you can't replace my soul

*Future brain you make me wonder
Is it sane to make a sample of my love
Future brain you're getting stronger
It's a shame you'll never know how to find love

Living today but tomorrow will be the same
I know I can say that you will never win this game
No matter how much you know now
You will never get to know us never
Taking the place of an institution
But you can't replace my love

**Future brain you great computer
It's insane to program everybody's love
Future brain your list is longer
But you're to blame 'cause you don't know
How stupid you are

There is no way you can understand what I feel
You never pray 'cause your soul isn't even real
You might know lots of things now
But you can never be a lover
Winning the race with your information
But you can't replace my soul


***********************************************
Hvem sidder der bagved den commersielle gyser, som den officielle musikvideo til denne sang er, og laver s? fantastisk en sang?
Vel at m?rke i ?r 1884
Besvar