Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af Vedel »

N?r nu man, ikke mindst her ved ?rsskiftet, optager mange timer musikvideoer, og s? klipper de bedste ud,
er der s? nogen, der har udstyr til at SORTERE de enkelte musikvideoer?
Jeg har en JVC og en Sony HDDvideooptager og de kan slet ikke bruges til musikvideo, idet man skal tilbage til menyen over alle optagede udsendelser for at komme fra en udsendelse til en anden.
Kun Panasonic g?r automatisk videre fra det ene s?t til det andet s?t, ligesom en LP-plade, men man kan ikke sortere i r?kkef?lgen.
Er der mon nogen der kender til en HDDvideo, hvor man kan sortere sangene? (Svarende til "move" p? minidisc) og hvor alle optagede sange p? hele discen kan spilles med ET tryk p? play, ligesom de kan ved minidisc og ved Panasinic HDDvideo.
Jeg kunne jo bare selv optage en r?kkef?lge over p? en anden HDD, men det m? ikke koste en ekstra overspilning, ligesom r?kkef?lgen heller ikke m? "fryses fast", men skal kunne ?ndres hele tiden, i takt med at man f?r nye og bedre musikvideoer destilleret fra nye programmer, ikke mindst her ved nyt?rstid.
Godt nyt?r!

Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:N?r nu man, ikke mindst her ved ?rsskiftet, optager mange timer musikvideoer, og s? klipper de bedste ud,
er der s? nogen, der har udstyr til at SORTERE de enkelte musikvideoer?
Optag p? en DVD-RW og hent det ind p? en PC og rediger det til passende DVD-R skiver, med menu for enkeltvalg og normal afspilning efter 20 sekunder uden valg.

DVD-R skiver koster under 4 kroner per styk. Og du kan genbruge DVD-RW skiven med de direkte optagelser.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Hvordan henter man det ind i PC?en, og hvordan redigerer man det p? PC?en? Der er et program der hedder Nero p? computeren. Er det godt nok?
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej.
Jeg har selv en Sony HD recorder som jeg k?bte efter at have rodet med overspiling fra vhs til PC i et halvt ?r. Det kr?ver meget energi og indsigt at g?re det via PC. Pc ?n kan flere ting, men det skaber ogs? flere problemer hele tiden.
Jeg vil anbefale dig at overspille dem til en DVD skive efterh?nden som du optager dem du vil beholde. S? har du en ekstra back-up. Derefter vil jeg lave min playliste ved at overspille de videoer som du har lyst til at se tilbage til harddisken, og s?dan en ny playliste kan du s? lave hvorn?r du har lyst. Og ja det koster en ekstra overspilling, men kan du se det?
Mvh
S?ren Grebo.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev: hent det ind p? en PC

-Mikkel
How?

Billede
Senest rettet af Vedel 30-12-2006 10:40:07, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

S?ren Grebo skrev:Det kr?ver meget energi og indsigt at g?re det via PC. Pc ?n kan flere ting, men det skaber ogs? flere problemer hele tiden
ja, det er ligesom 80?erne.
Det man havde brug for var en mult?track-digital-b?ndoptager samt en fairlight.
Det man kunne k?be var nogle racks og en computersequenser.
og computeren kunne bare ikke noget alligevel, n?r det kom til stykket.

Billede
S?ren Grebo skrev:Jeg vil anbefale dig at overspille dem til en DVD skive efterh?nden som du optager dem du vil beholde. S? har du en ekstra back-up. Derefter vil jeg lave min playliste ved at overspille de videoer som du har lyst til at se tilbage til harddisken, og s?dan en ny playliste kan du s? lave hvorn?r du har lyst
Den m?de, jeg laver musiksekvenser p?, er, at der er ekstremt meget, der kommer til, og ekstremt meget, der bliver slettet, ustandseligt. Derfor er det selve editeringsprogrammet jeg vil optage p?, og selve editeringsprogrammet jeg vil bruge til alle kategorier af playback. Et nummer i sequensen skal kunne slettes og forsvinde helt v?k, og et nyt nummer skal kunne komme ind et sted i sekvensen blot via TOC.
DVD og CD er mange ?r siden for mig.
Men jeg har alts? det problem med r?kkef?lgen....
Det sidst nye optagede program ligger altid i slutningen af sekvensen, og alts? p? samme medie som sekvensen.
Et par indexmarks og delete delete, s? har du de 2 numre, der skulle bevares fra det sidste program. Og delete delete, s? er du af med de songs som blev trumfet af de nye numre.
S?ledes har jeg hele tiden en sekvens af meget h?j kvalitet.
Men kun p? minidisc kan jeg TOC-move songs.
P? HDD og DVDRAM er jeg n?d til at finde mig i den r?kkef?lge, som songs er kommet til p?.
S?ren Grebo skrev: Og ja det koster en ekstra overspilling, men kan du se det?
Mvh
S?ren Grebo.
Panasonic HDDvideo kan overspille fra HDD til DVDRAM samt vice versa.
Det er karakteristisk, at der er en mekanisme indbygget, der forhindrer, at man laver s?dan en overspilning mere end een gang. Man kan alts? ikke engang f? det tilbage til HDD igen.
Jeg har pr?vet at snyde denne l?s, og netop ved musikvideoer i god lydkvalitet kan man se, at overspilninger ikke er "the way God intended it".
Men ved at blive p? HDD eller DVDRAM eller minidisc (og g?re det hele til et anliggende for TOC) undg?r man alts? disse overspilninger, og f?r ogs? et meget mere dynamisk r?s ind og ud af playlisten af nye respektive kasserede songs.
Men jeg mangler alts? at kunne lave r?kkef?lge (TOC ordre: MOVE).
***************************************************
(TOC = Table of Contents =
Der hvor PLAY bliver dirrigeret fra p? HDD og minidisk)
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Jeg kender godt Toc move fra min gamle minidisc, men efter at alt mit video og musik ligger p? medier med direkte tilgang s? synes jeg at den er blevet overfl?dig. Til forskel fra pladespiller og b?ndspiller, s? er alle mediespiller jo idag med direkte tilgang dvs man f?r jo lynhurtig det nummer man vil have enten manuelt eller ved at lave en playliste. Det d?kker fuldt ud mit behov.
Godt nyt?r til alle.
mvh
S?ren Grebo
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:
MikkelBreiler skrev: hent det ind p? en PC

-Mikkel
How?
Nu har jeg desv?rre ikek budget til at sprede mig over videoredigering p? pc men en harddiskreocrder er een l?sning.
Jeg har ikke selv erfaring med hvlke programmer man bruger ti lat redigere med, men jeg vil forestille mig at der findes rimeligt prissat og ogs? open source alternativer som kan grabbe fra en DVD med optagleser fra TV/video, lige s? let som de grabber en film fra en kodet DVD og laver en udgave i DivX som kan ligge p? 1 eller 2 alm. CD skiver.
Det man g?r er at grabbe DVD skivens indhold, i dette tilf?lde det du har p? en DVD-RW. N?r det er p? harddisk benytter du et program s?som VirtualDub og klippe til og gemmer som enkelte sange i AVI format, eventuelt med DivX codec som g?r det s? sm?t som muligt.

Selv benytter jeg en en grim l?sning med VCD MPEG grabing fra TV/video s? mine optagelser er meget grovkornede og med lydspor som af og til afviger med lip-sync. Min klods er en dims ti lParallel porten som kostee mig 2800 kroner i ? 2000 eller deromkring,. Idag f?s lignende til USB og i DVD opl?sning.
Jeg har bare ikke selv pengene til at g?re det bedre.
Jeg ville jgerne have mine Kim Schumacher videoer overf?rt i bedre kvalitet. jeg har blandt andet Habakuks Kontor fra en sommer hvor Kim Schumacher var med i programmet og viser en musikvodeo for Niels J?rgen Steen.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev: jeg desv?rre ikek budget til at sprede mig over videoredigering p? pc men en harddiskreocrder er een l?sning.
Ja, det var det jeg mente: Om der var nogen, der kendte en HDDvideo, der kan ?ndre r?kkef?lgen p? optagelserne, vel at m?rke en, som kan spille alle optagelserne i tr?k, ligesom panasonic HDDvideo kan, og ligesom sony og JVC ikke kan.
MikkelBreiler skrev: grabbe fra en DVD med optagleser fra TV/video, lige s? let som de grabber en film fra en kodet DVD
Jeg ville smide det direkte ind p? computeren, alts? ikke f?rst via DVD.
MikkelBreiler skrev: og laver en udgave i DivX
?Alts? f?rst optager det ind p? computeren. og dern?st laver en udgave i DivX?
MikkelBreiler skrev:N?r det er p? harddisk
?C?mo?
Hvordan kom det derind? Blev det optaget p? DivX?
MikkelBreiler skrev: Selv benytter jeg en en grim l?sning med VCD MPEG grabing fra TV/video s? mine optagelser er meget grovkornede og med lydspor som af og til afviger med lip-sync.
Skal v?re i HDDvideo-kvalitet
MikkelBreiler skrev: Jeg ville jgerne have mine Kim Schumacher videoer overf?rt i bedre kvalitet.
Heldigvis har man endnu lov til at gemme originalerne.
Jeg har forst?et at Bill Gates, i samarbejde med Venstre og Konservative, arbejder p? at f? indf?rt en Coda-gramex-afgift, hvorefter det skal koste 1000 kroner om m?neden pr. gamle VHS-b?nd, man gemmer.
Men endnu er det alts? gratis at gemme dem.
MikkelBreiler skrev: jeg har blandt andet Habakuks Kontor fra en sommer hvor Kim Schumacher var med i programmet og viser en musikvodeo for Niels J?rgen Steen.
Uha. Serious business.
Hvis jeg fik valget mellem alle Schumacher-audio?er (pop 8x) eller alle Schumacher-videoer (labyrint m.m.), s? ville jeg v?lge videoerne.
Audioerne har vist sig at v?re erstattelige, i hvert fald hvad selve musikdr?net ang?r. Videoerne er uerstattelige.


Billede
Steentoft
Indlæg: 81
Tilmeldt: 15-09-2003 14:51:49
Geografisk sted: Svendborg

Re: Nyt?r, sortering af musikvideoer p? HDDvideo.

Indlæg af Steentoft »

GeorgeVedel skrev:
MikkelBreiler skrev: jeg desv?rre ikek budget til at sprede mig over videoredigering p? pc men en harddiskreocrder er een l?sning.
Ja, det var det jeg mente: Om der var nogen, der kendte en HDDvideo, der kan ?ndre r?kkef?lgen p? optagelserne, vel at m?rke en, som kan spille alle optagelserne i tr?k, ligesom panasonic HDDvideo kan, og ligesom sony og JVC ikke kan.


Der er m?ske en chance med f?lgende:
http://www.kiss-technology.com/?p=chang ... 58&v=users
Kizz DP-558 hdd 80 gig
pris ca 2000,-

Klip fra test
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 2&zoneid=1

N?r optageren giver muligheden for at ligge rigtig mange musiknumre p? HDD, DVD eller overf?re via PC-Link, kunne det v?re rart med en mulighed for at styre afspilnings-r?kkef?lgen (for eksempel i form af en ?playlist?). Numrene kan opdeles i foldere (og under-foldere), men en egentlig styring af r?kkef?lgen af afspilningen er ikke mulig. Det er muligt at f? blandet afspilningen af numrene i en folder, men denne facilitet er kun mulig for filerne i den enkelte folder (det er ikke muligt at udv?lge flere foldere og blande afspilningen af musiknumrene i dem).

Ved at bruge nogle af de alternative PC-Link varianter, kan en playlist benyttes, s? PC?en (hvor musikfilerne hentes fra) styrer afspilnings-r?kkef?lgen ? det kunne ogs? have v?ret en rar mulighed med det medf?lgende PC-Link program
Klip slut

bem?rk ny ftp server feature fra FIRMWARE 1.1.0

- Support for scheduled recording with AUX Input such as Satellite Receivers
- General Playback Improvements of various supported formats such as DivX
- Better brightness adjustments
- QPEL Detection, Non-support notification
- Translation improvements in most languages
- FTP access to saved recordings from a PC
- EPG naming in scheduled recordings
- KML support for old sites


Mvh S?ren Steentoft
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

"Create playlist" og "edit playlist" er der ikke tid til.
I stedet bruges recordlist direkte som playlist.
Det eneste, det kr?ver, er featuren TOC-move.
Eftersom s?vel Minidisc som DVDRAM, HDDvideo og computer-harddisc alle er TOC-styrede under playback,
er det b?de m?rkeligt og ?rgerligt at man ikke lige har lagt TOC-move ind.
Men s? m? man jo ud p? markedet igen, og jo, denne Kizz DP-558 hdd 80 er vist det helt rigtige.
Den har Random file playing, s? det m? v?re i orden.

Billede
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Vedel, hvis du vil sk?ne dig selv for alt for mange problemer med en harddisk recorder, s? undg? KISS'en. Der er beviser p? tonsvis af forskellige problemer med KISS recorderne.

Tjek KISS forummet p? - Recordere.dk, og s?g p? fejl/problemer... der er nok at tage af.

Hold dig til de nye modeller fra enten Sony, Pioneer, JVC som viser sig, at v?re det mest stabile og p?lidelige i forbindelse med harddisk recording.

Jeg benytter selv on Sony Hx-910 250GB recorder. Jeg mener ogs?, at S?ren har en. Og det er byggekram der virker :)

P? computer benytter jeg Sony Vegas til optagning og redigering. I/O hardwaren er en Pinnacle Moviebox DV PAL/NTSC, som ikke lider af d?rlig optagekvalitet fra diverse kilder. Jeg har selv smidt en del VHS video over p? DVD via denne l?sning, og det er ikke samme kvalitet som VHS'en kan levere.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

jep, jeg har ogs? en Sony HD recorder og kan kun bekr?fte at det funker perfekt. Selv damen er meget glad for den :-)
Jeg har smidt alt vhs og tv udsendelser ned p? harddisken i den kvalitet man ?nsker, redigeret det ned og derefter lagt det over p? dvd skiver. Dem har jeg s? puttet i pc?n og videre ind i et program der hedder dvd-shrink. Fra dette program kan du nemt lavet en kopi/back-up, som s? nemt kan afspilles i programmet Powerdvd. Nemt og smertefrit. Brormand Henning hjalp til. Jeg har ogs? kun h?rt om problemer med Kiss. Synd da det jo er dansk.

Skal for?vrigt m?des med Mikkel Breiler imorgen p? r?dhuspladsen hvor vi skal se en udstilling af bla master fatman om gammel 80?r grej.
se her :
http://ibyen.dk/musik/article185453.ece

Er der nogen som vil med er i velkommen kl. 11.30 ved r?dhuset.

god weekend.

Mvh S?ren.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jo, men p? panasonic HDDvideo kan man spille de musikvideoer, som man optog i fredags og dem, man optog i s?ndags i eet playback.
p? sony kan dette ikke lade sig g?re. Alle optagelser, man har lavet, sidder isoleret fra hinanden p? harddisken, og skal addresseres enkeltvis fra recordlist.
Sony er lige s? god som panasonic i optagekvalitet, men i alt andet vinder panasonic.
n?r man programerer sony HDD foreg?r det ligesom i 1975,
panasonic er rykket ind i det n?ste ?rtusind, her taster man tidspunktet ind.
sony larmer med bl?seren, panasonic siger ikke en lyd o.s.v. X 100.
jeg har en 2 ?r gammel 250GB sony HDDvideo, en 3 ?r gammel 80GB JVC og en 4 ?r gammal 40GB panasonic HDDvideo.
kun panasonic?en er overhovedet anvendelig til musikvideo.
men man mangler at kunne ?ndre r?kkef?lgen,
hvilket man jo altid kan g?re ved at optage over p? noget andet,
men s? kunne jeg ikke lave andet, da jeg har meget st?rk trafik i musiknumrene.
det, som skal ud, skal kunne forsvinde (og alt andet tr?kker sig sammen automatisk) ved eet tryk p? delete.
Det som kommer ind skal v?re p? plads med det samme n?r det er optaget. ikke noget med edit playlist.
alt dette kan man ogs? bare g?re p? panasonic HDD, men s? m? man bare finde sig i r?kkef?lgen det er kommet ind i.

Tager jeg fejl?
kan sony HDDvideo i virkeligheden godt spille de forskellige optagelser p? een gang ligesom panasonic?
det er muligt.
men kunne i s? ikke lige sige mig hvordan?
(for sony har jo a-b delete, ligesom panasonic, hvilket er store ting, n?r man sammenligner de 2, men sony har f.eks ikke en gang "divide program", s? r?kkef?lgen i de enkelte programmer vil man ikke kunne g?re noget ved)
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg vil foresl? dig at forel?gge problemet for Panasonic og sp?rge til hvilken revision af softwaren p? deres HDD som g?r dette muligt eller om der kommer en s?dan, og n?r der g?r og spille de ting du har p? de ?vrige til den og ellers benytte Panasonic'en som samlingssted.
S? kan du eventuet s?lge JVCen eller Sonyen eller begge, og skaffe en Panasonic til.
Vil Panasonic ikke p? kort eller langt sigt give dig den mulighed skal du blot vente til en af de ?vrige akt?rer giver muligheden. Nogen skal jo nok g?re det.

Personligt vil jeg hellere lave skiver med det indhold jeg vil have end risikere et HD nedbrud og miste 250GB film, musik og andet i et v?k.
Features betyder ikke s? meget for mig, jeg laver alligevel detr h?rde arbejde med at grabbe fra TV og tage reklamerne ud, og s? l?gger jeg tingene p? skiver i den r?kkef?lge jeg vil have p? VideoCD eller ogs? afspiller jeg de ting jeg vil i den r?kkef?lge WinAMP f?r besked p?.

I sin tid lavede jeg ogs? nogle CDere med autostartmenu som startede WinAMP og afspillede de MP3 sange i den r?kkef?lge jeg havde angivet. Det virkede ikke s? smidigt som et system lavet til den slags vil kunne g?re, a la VideoCD eller andet, men med simple midler virkede det p? mine pcere.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler skrev:Jeg vil foresl? dig at forel?gge problemet for Panasonicl
ja, det var ogs? noget af det f?rste jeg overvejede.
men jeg fik det ikke gjort, men jeg har senere h?rt, at nogen har sluppet godt fra at g?re den slags.
jeg troede bare man skulle vente p? at sony eller nogen af de andre stillede med en HDD, s? ville den lille detalje v?re klaret.

Men grundl?ggende er der en konsensus blandt producenterne, der siger, at editering p? minidisk skal v?re let og hurtigt, og editering p? HDDvideo og DVD skal v?re besv?rlig og langsom.
MikkelBreiler skrev: jeg laver alligevel detr h?rde arbejde med at grabbe fra TV og tage reklamerne ud
Har du t?nkt p? dette:
Hvis det havde v?ret p? minidisc, s? havde du v?ret af med reklamerne lige s? snart du havde sat de 2 indexmarks.
p? HDDvideo og DVD skal man f?rst ind i et langsommeligt editeringsprogram.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

P? Sony'en mener jeg godt, at indexes kan inds?ttes i realtime, hvis det er det man vil. Personligt g?re jeg det ikke, typisk fordi jeg ikke er foran recorderen n?r den optager.

Og det er ikke ret tit, at jeg fjerner reklameblokke. Kun i specielle 80'er dokumentar udsendelser :) Eller benytter jeg det automatiske Index system p? Sony'en, som inds?tter et index n?r sker noget drastisk i lyd ell. billede.
Det virker 50% af gangende i forbindelse med reklame jump hehe.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

P? sony?en kan man ogs? s?tte indexmarks under play.
Problemet er, at man herefter skal ind i et un?dvendigt og langsommeligt editeringsmode for at slette det, der er mellem 2 indexmarks.
Minidisc kan alt det, som HDDvideo kan med editering, og her er man f?rdig med editeringen med det samme.
SLL skrev: det automatiske Index system p? Sony'en, som inds?tter et index n?r sker noget drastisk i lyd ell. billede
Hvad hedder den feature under setup?

Jeg kender kun Auto Chapter, som s?tter et indexmark hvert 6 minut, f.eks.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Featuren hedder: Autom : Kapitelindeling, som kan s?ttes til JA, NEJ.

Tja... det er ikke specielt hurtigt, at fjerne reklameblokke i en film fra TV3 f.eks. Det tager mig ca. 3-4 minutter, men som sagt bruger jeg det meget sj?ldent. Kun til 80'er dokumentar.

N?r du overf?re HDD optaget video til DVD, s? inds?tter sony'en automatisk et kapitel for hver 6 min. Jeg mener ikke, at man selv kan styre det. M?ske p? de nyere Sony modeller?
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

SLL skrev:Featuren hedder: Autom : Kapitelindeling, som kan s?ttes til JA, NEJ.
jo, men det var det der automatiske Index system p? Sony'en, som inds?tter et indexmark n?r der sker noget drastisk i lyd ell. billede, som du n?vnte.
Den Autom der, er det ikke bare en almindelig borgerlig autochapter-feature.
SLL skrev: N?r du overf?re HDD optaget video til DVD, s? inds?tter sony'en automatisk et kapitel for hver 6 min. Jeg mener ikke, at man selv kan styre det. M?ske p? de nyere Sony modeller?
SONY HX-1000 > SETUP > FEATURES > AUTOCHAPTER > v?lg mellem off, 6min. OG 15min.

men m.h.t. at flytte om p? de optagede musikvideoer, s?e....
N?, what the funk
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

GeorgeVedel skrev:
Den Autom der, er det ikke bare en almindelig borgerlig autochapter-feature.

SONY HX-1000 > SETUP > FEATURES > AUTOCHAPTER > v?lg mellem off, 6min. OG 15min.
Nej ikke helt almindelig. Sony har ?benbart videreudviklet p? featuren siden forl?beren HX-1000. Nu virker autochapter ell. autokapitler som det jeg skrev. HX-910 erkender ?ndringer i lyd og billed, og inds?tter s? et kapitel. Det virker nogen gange, cirka 50/50 :) Men jeg benytter det nu alligevel til overspringning af reklamer. Dog er man s? nogen gange n?d til, at spole lidt tilbage, hvis et kapitel er indsat inde i filmen.

Jeg mener kun, at egne manuelle indsatte kapitler bibeholdes, hvis du re-encoder din video. Alts? hvis du overf?re fra en kvalitet i HDD til DVD i en anden kvalitet. S? vil det for det f?rste foreg? i realtime, dern?st vil egne oprettet kapitler s? gemmes p? deres positioner.

Ved overf?relse fra HDD til DVD i quick mode (maks 8, 16 x dvd hastighed), inds?ttes automatisk kapitler for hver 6. minut, desv?rre. Der vil ogs? v?re en lille pause mellem dine redigeringspunkter, eftersom Sony'en redigere p? MPEG GOB niveau, og ikke frame niveau, desv?rre :(

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Besvar