Full House - Communicate

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Full House - Communicate

Indlæg af Torben Pedersen »

Det har et stykke tid undret mig, at Kim (som ellers altid var f?rst med det nyeste) spiller Full House - Communicate i studie 88 d. 02-05-1988.

P? det tidspunkt havde original versionen omkring et ?r p? bagen.

S? jeg har gjort mig den ulejlighed, at lytte til de to versioner som Kim spiller i hhv. studie 87 d. 13-04-1987 & studie 88 d. 02-05-1988.

Jeg m? indr?mme, at jeg ikke har lyttet meget til studie 88 udsendelserne (bortset fra megamix) s? jeg havde aldrig h?rt den version af Communicate, som Kim spiller i studie 88.

Men den opm?rksomme lytter er hurtigt klar over, at det er to helt forskellige versioner som Kim spiller.

Kim laver indledningvis en finte og kalder gruppen for Full Forces, men i outroen retter han det og kalder gruppen for Full House og versionen for flashback house mix.

At man som udgangspunkt skal v?re meget skeptiske med de priser, som der er p? gemm, er denne skive et godt eksempel p?. Da jeg ledte efter den for sm? 14 dage siden, kostede den $45 for en vg+ version!!

Jeg k?bte en mint udgave fra en af mine Tyske dealere for $5

Jeg har tastet korrekt pladeinfo p? studie 88 - studie 87 tastede jeg for nogle dage siden.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Re: Full House - Communicate

Indlæg af Vedel »

Det har et stykke tid undret mig, at Kim (som ellers altid var f?rst med det nyeste) spiller Full House - Communicate i studie 88 d. 02-05-1988.

P? det tidspunkt havde original versionen omkring et ?r p? bagen.
jeg har forst?et det s?dan, at n?r kim spillede noget, s? er det f?rste gang det bliver spillet i dk, men det er ikke n?dvendigvis helt sprit-nyt i usa.
Prince Controversy er ikke h?rt f?r i dk, da kim spiller den i pop 82, men vi, der fulgte tony prince i top-30-disco, havde allerede kendt den i et ?r.
men m?ske var det en speciel maxi-version kim spillede.
det var en af geni-stregerne fra kims side, at vi fik alle fordelene ved et quasi-hitliste-program, og samtidigt undgik ufordelene ved et hitliste-program (mainstream-k?ernes stemmer, dem kan man jo bare tage ud p? landet og h?re, faktisk er de bedre der end p? vinyl m.m.)
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Det eneste specielle her er, at i studie 88 spiller Kim blot et '88 remix (flashback house mix) Og i studie 87 spiller han original udgivelsen.

S? nu har pladen?rder den korrekte pladeinfo i databasen.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Det er faktisk sket nogle gange, at Kim har spillet 'oldies'. Jeg har dog mere tiltro til en teori om, at det har v?ret fordi Streetdance har f?et et genoptryk ind, end at det har v?ret fordi han har v?ret hjemme og rode i arkivet. Et par eksempler:

1986-07-21: Harry Thurman - 'Underwater' (1979)

1987-12-07: Boytronic - 'Red Chips' (# 04 p? side A fra lp'en 'The Working Model 'fra 1983)

1985-12-23: Amii Stewart - 'Light My Fire/137 Disco Heaven' (maxi- eller lp-versionen (de er ens) fra 1979).

Jeg har ikke styr p?, om det kan v?re et remix af 'Underwater'; jeg kender ikke originalen godt nok. 'Red Chips' er dog originalen, og s? vidt jeg kan h?re er det ogs? originalen af 'Light My Fire' og ikke remixet fra 1985, der blev udgivet som b-side til remixet af 'Knock On Wood (Ash 48)'.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

'Light My Fire/137 Disco Heaven', det er jo toppen af toppen. At Kim har den med i udsendelsen i 1985 kan ogs? ses som at Kim havde andre grunde til at v?lge skiverne, end man lige ville g?tte p?. I dag kan man jo let se, at den h?rte med.
Han lavede et program med verdenshistoriens bedste musik. Det m? have v?ret en meget stor pr?station.
Efter denne suverene pr?station kunne han s? h?re sit program pr?senteret i radioen s?ledes:
-S? er der musik efter skoletid!
Det m? godt nok have v?ret en speciel oplevelse.
Som bekendt frabad han sig herefter denne pr?sentation, s?ledes at vi herefter kom direkte fra radioavisen til pop 8x.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:'Light My Fire/137 Disco Heaven', det er jo toppen af toppen. At Kim har den med i udsendelsen i 1985 kan ogs? ses som at Kim havde andre grunde til at v?lge skiverne, end man lige ville g?tte p?. I dag kan man jo let se, at den h?rte med.
Han lavede et program med verdenshistoriens bedste musik. Det m? have v?ret en meget stor pr?station.
Efter denne suver?ne pr?station kunne han s? h?re sit program pr?senteret i radioen s?ledes:
-S? er der musik efter skoletid!
Det m? godt nok have v?ret en speciel oplevelse.
Som bekendt frabad han sig herefter denne pr?sentation, s?ledes at vi herefter kom direkte fra radioavisen til pop 8x.
Sloganet for Studie udsendelserne var kendt allerede i 1984 i Marts da Radio Rita gik i ?tern i 2. s?son. "Musik efter skoletid" siger de i Radio Rita da de fors?ger at lodde hvad det er som de h?rer i radioen.

Der er sikkert nogen som syntes det ikke var musik for skoleb?rn, men jeg h?rte det fordi det var meget nyt og sp?ndende. Foranlediget af at andre optog udsendelserne begyndte jeg ogs? at g?re det. eg valgte s? efter kort tid at beholde b?ndene som de var og bruge nye hele tiden og b?nde s? mange udsendelser som mine penge kunne r?kke til.

-Mikkel
Besvar