f?ds`dags fest

Begivenheder der relaterer sig til Kim Schumacher eller blot 80'erne generelt.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

f?ds`dags fest

Indlæg af hyttel »

Hej alle :-)

Det arrangement d. 14 december lyder som noget jeg meget gerne vil deltage i, jeg kunne evt samle Mikkel og S?ren op p? vejen, hvis det ville hj?lpe.

Mvh

Lars Hyttel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

jeg er 100 % klar. Bor nu rentemestervej 94 Nordvest. Vil gerne samles op men er heller ikke noget problem hvis vi skal m?des i centrum.
Jeg er ogs? helt ?ben p? tidspunktet da jeg har helt fri den dag.

So quiet fleksible. :lol:
mvh
s?ren.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: f?ds`dags fest

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:....samle Mikkel og S?ren op p? vejen, hvis det ville hj?lpe.
Det lyder som en god ide. Hvad tid er du hjemme den dag?

P.t. ser det ud til at jeg arbejder den dag, men ti lhvilken tid og hvorn?r jeg er hjemme igen ved jeg p.t. ikke. Det ved jeg nok f?rst n?r vi n?r hen i den uge.

-Mikkel
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Jeg ved ikke helt hvad tid jeg har fri endnu. S?ren hvorfor nordvest, havde du ikke k?bt lejlighed i r?dovre ?
Jeg regner med at have fri kl. 15, forh?bentlig f?r, det arbejder jeg lige p
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

hej Hyttel.
det er godt husket, men kort fortalt, s? er vores k?bte lejlighed i R?dovre droppet, ikke af os men af bygherre. de kunne ikke f? de n?dvendige tilladelser. vi fik s? mulighed for at leje en 3-v?r i NV med eget bad og toilet, s? der sidder vi forel?big til vi bestemmer os for noget andet k?b.
i styrer helt selv om i vil komme forbi mig eller vi m?des derinde. Men jeg synes da at vi skulle spise et eller andet sted f?rst, selvf?lgelig afh?ngig af hvad tid i er klar.
vi h?rs.
mvh
s?ren.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:hej Hyttel.
det er godt husket, men kort fortalt, s? er vores k?bte lejlighed i R?dovre droppet, ikke af os men af bygherre. de kunne ikke f? de n?dvendige tilladelser. vi fik s? mulighed for at leje en 3-v?r i NV med eget bad og toilet, s? der sidder vi forel?big til vi bestemmer os for noget andet k?b.
i styrer helt selv om i vil komme forbi mig eller vi m?des derinde. Men jeg synes da at vi skulle spise et eller andet sted f?rst, selvf?lgelig afh?ngig af hvad tid i er klar.
vi h?rs.
mvh
s?ren.
F?lles spisning er en god ide. Sidste ?r m?tte Grebo og undertegnede g? midt i Katrines s?t hvilket jeg var noget ked af, men var det ikke i hendes s?t s? var det jo et andet s?t.

Burde egentligt finde ud af at optage samtlige p? en eller anden m?de. Desv?rre er jeg ved at afh?nde min lille b?rbare pc. Jeg har simpelthen ikke brugt den til andet end KS arrangementerne sidste ?r.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Jeg regner med at have fri kl. 15, forh?bentlig f?r, det arbejder jeg lige p?
Jeg har p? papiret fri klokken 14:54, hvordan det reelt er den dag ved jeg ikke jeg skal starte p? et omdelingsjob som g?r igang 2/1 2007 men er ansat pr 1/12 2006 s? den m?ned g?r med jeg-ved-ikke-lige-hvad.

-Mikkel
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Hej Mikkel og S?ren

Vi kan jo lige se n?r vi n?rmer os. Men det lyder da som om at vi godt kan finde ud af spisning og m?ske lidt pladekiggeri den dag, det skal nok blive hyggeligt

Mvh

Lars
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

det er en deal.
skriv lige jeres mobil. her er mit : 2292 2892
ses. s?ren.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Hej S?ren

her er mit mobil nr. 2858 9421

Mvh

Lars

Gl?der mig til vi ses
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Hej S?ren

her er mit mobil nr. 2858 9421

Mvh

Lars

Gl?der mig til vi ses
Jeg ?l?ner en mobil n?r vi n?r derhen ad. Det bliver min mors.

-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

og din mors mobilnummer er?
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:og din mors mobilnummer er?
Deeet kan jeg ikke huske. :) Jeg giver besked n?r jeg har den.

-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej Hyttel og Mikkel.

Jeg har desv?rre f?et et problem med den 14 december.
Min chef har indkaldt til et aftenm?de hos ham privat.
Nu respektere jeg mine allerede indg?et aftaler meget h?jt, men m? jo desv?rre ogs? priotere arbejde frem for forn?jelse. Det er et m?de for kun ham og supervisor herinde.
Aftenm?det er fra ca. kl. 19.00-23. og det er jo lige midt i det hele.
Men jeg t?nkte p? om i har fundet ud af hvorn?r i er klar for s? kunne jeg godt m?des med jer om eftermiddagen?

hvad siger i guys.

mvh
s?ren.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:Hej Hyttel og Mikkel.

Jeg har desv?rre f?et et problem med den 14 december.
Min chef har indkaldt til et aftenm?de hos ham privat.
Nu respektere jeg mine allerede indg?et aftaler meget h?jt, men m? jo desv?rre ogs? priotere arbejde frem for forn?jelse. Det er et m?de for kun ham og supervisor herinde.
Aftenm?det er fra ca. kl. 19.00-23. og det er jo lige midt i det hele.
Men jeg t?nkte p? om i har fundet ud af hvorn?r i er klar for s? kunne jeg godt m?des med jer om eftermiddagen?

hvad siger i guys.

mvh
s?ren.
Rigtigt ?rgeligt. Rigtigt Rigtigt Rigtigt ?rgeligt men s? m? du jo b?de m?de os om eftermiddagen OG arbejde p? f? din chef til at v?lge en anden aften i ugen. Eller f? din chef og de ?vrige supervisors ti lat komme med :)
Vi skal nok drikke din ?l hvis du ikke kan komme med om aftenen. men kommer du med tidligt kan vi jo se hvor l?nge du kan blive der, inden du skal afsted. Afh?ngigt af hvor din chef bor kan du s?ledes n? at snuse lidt til stemningen.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:Hej S?ren

her er mit mobil nr. 2858 9421

Mvh

Lars

Gl?der mig til vi ses
Min mobil er her:
2664 6781
Det er min mors men jeg l?ner den p.t.

Den er t?ndt imorgen s? der burde v?re en chance for at jeg svarer.
det er en oldgammel end s? jeg h?ber den viser hvem som har ringet hvis jeg ikke n?r at svare.

Du samler mig op s? tidligt du kan og s? daffer vi derind, der er reserveret bord til os fra tidligt af og til vi g?r.
Jeg beh?ver ikke at komme s? tidligt hjem, for jeg skal f?rst m?de 9:00 fredag.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det er et interessant arrangement.
Is?r J?rgen Mylius? s?t ville jeg l?gge m?rke til.
Han har nemlig, tro det eller ej, spillet n?jagtigt den samme rolle som Kim Schumacher i DR. Men hvor Kim var p? banen i 1982-90, s? var det udelukkende J?rgen Mylius i 1970. Han ved mere om, hvordan Kim Schumacher har st?et overfor sit publicum og resten af Danmark end formodentlig nogen af de andre.
Om han s? ogs? er den der spiller det bedste house-disco, det er jo s? et andet sp?rgsm?l.
Men han var den der spillede det bedste Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath i 1970, for der var nemlig ingen andre, der spillede dette.
Mylius og Schumacher fangede begge en genre medens den var interessant, og f?r den blev efterlignet af, typisk, danske banks, ?h, jeg mener danske "bands".
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Det er et interessant arrangement.
Is?r J?rgen Mylius? s?t ville jeg l?gge m?rke til.
Han har nemlig, tro det eller ej, spillet n?jagtigt den samme rolle som Kim Schumacher i DR. Men hvor Kim var p? banen i 1982-90, s? var det udelukkende J?rgen Mylius i 1970. Han ved mere om, hvordan Kim Schumacher har st?et overfor sit publicum og resten af Danmark end formodentlig nogen af de andre.
Om han s? ogs? er den der spiller det bedste house-disco, det er jo s? et andet sp?rgsm?l.
Men han var den der spillede det bedste Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath i 1970, for der var nemlig ingen andre, der spillede dette.
Mylius og Schumacher fangede begge en genre medens den var interessant, og f?r den blev efterlignet af, typisk, danske banks, ?h, jeg mener danske "bands".
Mylius' s?t er godkendt, b?de af mig og publikum i ?vrigt og han fik applaus ogs? jeg vidste ikke havd han ville diske op med og jeg ville heller ikke lave mig nogen forventning. Med forventning var der ihvertfald een som spillede Let Me Go med Heaven 17 inden jeg tog derfra 22:45, og det var Carsten Jacobsen - en gl. ven af Peter Warberg - men han sn?d os og spillede LP versionen, jeg s? da han cuede den op, og han ville ikke l?ne min maxi som jeg havde taget med :)

De ?vrige havde ogs? vinyler og jeg kiggede med n?r de kiggede p? hinandens plader.

Og mere end halvdelen af Peter Warbergs eget s?t skulle afvikles fra vinyl, men arme mand har sin samling pakket ned i flyttekasser s? jeg m?tte babu vilde dyr, finde en stabel plader frem. Deriblandt Rocker's Revenge - Walking On Sunshine, Sharon Redd - Beat The Street, Shriekback - My Spine Is The Bassline, og flere andre.

Jeg m? lige finde ud af at poste nogle billeder.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Uha, J?rgen De Mylius som 80er DJ, det ville jeg gerne ha' h?rt. Var det med speak og det hele?

Hvad blev der ellers spillet, nogen fede skiver? Det kunne v?re fedt, hvis der var lavet playlister til deres s?t.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Ja det var ogs? en overraskelse for mig - at Mylledrengen havde en firserdreng inden i sig...cool...
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Uha, J?rgen De Mylius som 80er DJ, det ville jeg gerne ha' h?rt. Var det med speak og det hele?

Hvad blev der ellers spillet, nogen fede skiver? Det kunne v?re fedt, hvis der var lavet playlister til deres s?t.

Mvh. SLL
Jeg lod kameraet optage lyden fra bordet vi sad ved s? jeg m? se om jeg ikke kan f? gaflet lyden over. Jeg havde kameraet k?rende under b?de Mylles og Warbergs sets. 21:30-22:30. det var det sidste jeg optog inden jeg skulle hjem 22:45.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

MikkelBreiler skrev:
SLL skrev:Uha, J?rgen De Mylius som 80er DJ, det ville jeg gerne ha' h?rt. Var det med speak og det hele?

Hvad blev der ellers spillet, nogen fede skiver? Det kunne v?re fedt, hvis der var lavet playlister til deres s?t.

Mvh. SLL
Jeg lod kameraet optage lyden fra bordet vi sad ved s? jeg m? se om jeg ikke kan f? gaflet lyden over. Jeg havde kameraet k?rende under b?de Mylles og Warbergs sets. 21:30-22:30. det var det sidste jeg optog inden jeg skulle hjem 22:45.

-Mikkel
Nice Mikkel, det ville jeg meget gerne se/h?re. Eventuelt m?ske en kopi hvis de kunne lade sig g?re?

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

[quote="SLLNice Mikkel, det ville jeg meget gerne se/h?re. Eventuelt m?ske en kopi hvis de kunne lade sig g?re?[/quote]

Det er nok S?ren Grebo som m? st? for overf?rsel af video med lyd, idet jeg ikke har programmel til at tilslutte kameraet og hive det over.
Men lyden kan jeg tappe via hovedtelefon udgangen.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det er bare ok Breiler, vi ser tiden an.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Det er bare ok Breiler, vi ser tiden an.

SLL
Jeg har overf?rt lyden
Jeg har hele Mylius' set og 10 minutter af Warbergs

J?rgen Mylius:

Heaven 17 - Let Me Go (12'')
Queen - Love Kills (remix)
Gloria Gaynor - I Will Survive
Depeche mode - Can't Get Enough
Bronski Beat - I Feel Love (w marc Almond)
Mark Jefferis - Born To Be Alive
Irene Cara - Flashdance
Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
Europe - The Final Countdown
-----------------------

Peter Warberg (kun de f?rste cirka 10 minutter):
Intro af Peter Spreschler fra Studie 84, 4/7-1984.
Og derefter Kim Schumacher selv
"Nu kommer der edderhyleme h?vl p? virkeligheden" fra Studie 85, 11/2 1985.
Kano - Another Life (12'') (Peter piller med hastigheden for
at beatmatche, fy fy)
Rocker's Revenge - Walking On Sunshine (12'')
dropper noget percussion ind her efter ordene ''Sky's The
Limit'' og f?r ''And you now the truth''.
Al-Nayaafish
Laid Back - White Horse
------------------
Senest rettet af MikkelBreiler 28-12-2006 22:00:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Fordi at jeg tidligere har rost Mylius for hans Schumacher-agtighed ved heavyrockens fremkomst i sommeren 1970, og fordi at jeg i den forbindelse har sagt, at hans set ville v?re interessant her ved dette arrangement, vil jeg alts? ogs? gerne benytte lejligheden til at sige, at det s?t, J?rgen Mylius har lagt frem, er alts? for mainstreamet.

Heaven 17
skulle have v?ret T-connection

Queen
skulle have v?ret Delegation

Gloria Gaynor
skulle have v?re Lime

Depeche mode
skulle have v?ret Torch Song

etc.

Billede
Brugeravatar
Stoltenborg
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25-06-2003 01:37:02
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Stoltenborg »

Uhm Delegation & Lime det var sgu tider :D

-Stoltenborg
Besvar