Pop 84 19-11-1984 #7 John Rocca-Once Upon A Time

Rettelser til databasen - forkert stavede navne osv.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Pop 84 19-11-1984 #7 John Rocca-Once Upon A Time

Indlæg af MikkelBreiler »

Er denne to versioner?

F?rst lidt over 2m 50s af den normale hvorefter KS siger at nogen forgreb sig p? den samtidigt med et d?rligt beat mix af to plader i baggrunden. Efter midtvejskommentaren i sangen komer ihvertfald Latin Rascals remixet som KS lader k?re lidt over 3 minutter. Er det bare mig som h?rer syner?

Det er meget normalt trick at snakke henover en d?rlig fadeover mellem to passager af samme sang, det er den m?de man foreksempel kan skabe en l?ngere instrumentaludgave af en normal single til brug ved for eksempel underl?gningsmusik til TV og dokumentarprogrammer. Lytterne opfatter ikke musikken som ukontinuertligt men stemningen bevares samtidigt at man lytter til det talte henover billederne.

Det er nok derfor at jeg ikke har fanget det f?r nu. men jeg har latid syntes det var noget underligt noget f?rst at det l?d rimeligt normalt og s? derefter meget cut-up-remixet netop som KS siger.
Jeg synes midtvejs kommentaren er fornamt lavet som s?dan, med to versioner, muligvis fordi udsendelsen kommer et sent efter?r i slutningen af november m?ned hvor KS m?ske forventer at man netop er bekendt med den normale udgave af sangen, men hvor han alts? har fundet et New York remix fra Latin Rascals som han v?lger at slutte sangen af med. Desv?rre var DRs tekniske niveau til beatmixning ... p? begynderstadiet, kan man nok kalde det. Men en god detalje synes jeg

Med mindre det blot er mig som h?rer syner?


Og jow, jeg er endnu engang ved computeren i 35 graders varme og redigerer endnu et af Steen Nielsens b?nd :)
Det er b?nd nummer 8 (i s? kronologisk en r?kke f?lge jeg kan s?tte dem i).

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Bare jeg kunne h?re det :cry:

Breiler, du er ikke den eneste som m?ske efterh?nden har f?et varme nok. Her nede i min k?lder, er temperaturen mere normal og til at holde ud.
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: Pop 84 19-11-1984 #7 John Rocca-Once Upon A Time

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Er denne to versioner?
Jeg m? lytte efter ved lejlighed.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Bare jeg kunne h?re det :cry:

Breiler, du er ikke den eneste som m?ske efterh?nden har f?et varme nok. Her nede i min k?lder, er temperaturen mere normal og til at holde ud.
I slutningen af midvejskommentaren hvor Kim siger
"Once Upon a Time, med resterne af John Rocca", begynder der en ny plade hvor beatet ikke passer sammen, n?r Kim er forbi er den gamle n?sten borte, og man h?rer kun den nye plade som er v?sentligt mere mixet end den forrige.
Amplituden p? den f?rste del er en anelse mindre end p? den efterf?lgende del s? mit g?t er at sagen f?r er den normale maxi som KS lader fade ud af og resten er den remixede udgave som netop er fadet op med d?rligt sammenfaldende beat da han siger ovenst?ende.
Stereoperspektivet bedre lige inden midtvejskommentaren end de ner n?r Kim stopper med at tale. Min ide er at remixet har v?ret igennem et par pladespillere og lydb?nd mere end opl?gget har og derfor lyder en anelse mere uj?vnt og uldent.

Du kan f? et minut at lytte til s? du har lyden f?r under og efter kommentaren. Men det er lige n?r Kim starter med at sige "Once Upon A Time med resterne af John Rocca" at man virkeligt kan h?re dobbelt anslag p? trommerne fordi de to optagelser ikke er cuet sammen inden overgangen. Mit g?t p? det er som men flere andre overgange fra DR. At teknikere har lagt de to sange sammen, lidt uheldigt men at denne gang er det Kims kommentar oven i overgangen som maskerer det hele.
Med lidt sdans for arrengemtnt bur de du kunne lure af hvor i de respektive mix teknikeren fader over.
Det som h?res efter kommentaren b?r ikke passe med den officielt udgivne maxis extended version, det b?r derimod passe med den f?rste del.

Hvis du liner KS udgaven og maxien og remixet op i en multitrack editor hvor den enten kan se waveformen tydeligt nok eller fedte rundt de to enjkelte sange og fade ud og ind fra begge b?r du kunne genskabe musikken fra KS udgaven ved at afspille de to enkelte sange med overgang.

Jeg vil se om jeg har en remix udgave som ligner det som spilles efter midtvejs kommentaren.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg har opdateret databasen. Hvis du finder det n?jagtige remix, s? sig til og opdater!
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Besvar