Studie 84 13/6 #4 Malcolm McLaren Buffalo gals

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Studie 84 13/6 #4 Malcolm McLaren Buffalo gals

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg sidder og redigerer Steen Nielsens b?nd og falder over denne sang.

4. 11:47 09:17 Malcolm McLaren Buffalo gals

Hvorfor er denne s? lang, hvilken version er det?

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det lader til at v?re en fejl, uden at v?re sikker. En n?sten 10 minutter version lyder lidt for godt :)
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hej, det har jeg ogs? undret mig over for nylig. KS introducerer ogs? nummeret med en bem?rkning om, at det er en lidt speciel version. Men jeg har ikke kunne finde noget p? nettet om de. Jeg fik faktisk den tanke, at det slet ikke er det omtalte nummer men i stedet et megamix. S? vid jeg har kunne lytte mig til, s? er der kun det omtalte nummer i starten.

Mvh Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Jeg er rigtig meget i tvivl om, hvad vi st?r overfor her. Ikke blot dette nummer men g?ldende for hele udsendelsen.

1) Det virker ikke som om det er Malcolm Maclaren/Buffalo Gals. I de f?rste 3? minut er det det godt nok, men derefter mixes der videre i andre numre. Ikke mange, det drejer sig kun om en 2-3 stykker, s? vid jeg kan huske. Og hvert nummer f?r lov til at k?re flere minutter.

2) Hele udsendelsen er perfekt megamixet. Er det en DR-tekniker, der har gjort det? Er det en person udefra, der har gjort det? KS opholder sig i New York, og hans speakerstemme er tydeligt optaget et andet sted end hos DR. Men det er ikke over telefonen. Blev hele udsendelsen lavet i New York til ham? Eller er det en udsendelse, han har b?ndet fra fx WBLS, lavet egne speak over og s? f?et DR til at udsende?

Anyways, vi b?r ?ndre databasen p? dette omr?de. Nummeret skal ?ndres til ?/? og med en bem?rkning om, at det er et megamix, og jeg klipper nok ogs? noget ind af det, jeg har skrevet under punkt 2) ovenover.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Steen Nielsen
Indlæg: 23
Tilmeldt: 01-09-2005 21:47:02
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Re: Studie 84 13/6 #4 Malcolm McLaren Buffalo gals

Indlæg af Steen Nielsen »

MikkelBreiler skrev:Jeg sidder og redigerer Steen Nielsens b?nd og falder over denne sang.

4. 11:47 09:17 Malcolm McLaren Buffalo gals

Hvorfor er denne s? lang, hvilken version er det?

-Mikkel

Hej Mikkel

Godt at h?re - at b?ndene ikke st?r og samler st?v.

Siddet pudsigt nok og h?rer n?vnte udsendelse. (......jeg er manden der blev f?dt med en breakpose for munden.....)

Ang. dine sp?rgsm?l er jeg ikke til megen hj?lp.

Steen
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:.. Hele udsendelsen er perfekt megamixet.
Nej, faktisk ikke hele udsendelsen. Kun til og med #6, B-Boys - Break.

Mvh Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Jeg er enig i at det meste af udsendelsen er godt skruet sammen - lidt for godt. Det er ikke DR kvalitet, men det kan jo v?re kvaliteten svingede i takt med om det var forberedt med Kims stemme leveret p? b?nd og en tekniker hos DR som fik tid nok.
Eller det er noget KS har f?et lavet i USA. Men fik KS det lavet i USA ville hans stemme sikkert lyde normalt. Uj?vn produktion tyder p? at Kim har tingene fra mere end een kilde. jeg har ikke indtryk af at KS fik lavet udsendelser med stemme via billig b?ndoptager p? hotelv?relse, det er f?rst efter juli, at der kommer en udsendelse efter nogen pause hvor KS ikke har normal fidelity p? stemmen.

Underligt at vi ikke har fanget dette f?r nu. Selv har jeg altid m?ttet undv?re den f?rste halvdel af udsendelsen, da jeg ikke fik ?bnet for radioen i tide. Men de som har haft den har ikke anet ur?d. Mix m?ssigt har jeg s?ledes m?tte undv?re det bedste.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:Mixm?ssigt har jeg s?ledes m?tte undv?re det bedste.-Mikkel
Enig. Min opfattelse af udsendelsen er blevet en hel anden efter, jeg har n?rlyttet den et par gange p? det sidste. Det er virkelig en af de bedre udsendelser.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:Enig. Min opfattelse af udsendelsen er blevet en hel anden efter, jeg har n?rlyttet den et par gange p? det sidste.
?h, g?r vi det samme? Lytter til udsendelserne p? samme tid af ?ret som de blev sendt? :) :)

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Nej. Jeg havde lavet en dvd med alle udsendelser, jeg ikke har og havde taget den med p? arbejde. Har lyttet den igennem et par gange nu.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

sorry jeg lige blander mig i jeres samtale, men i er mere aktive her end p? de mails jeg har sendt jer :lol:

Tj?rnov : Jeg sendte en reply p? din udem?rket vejledning om overspiling fra cassetteb?nd. Har du ikke f?et den?

Mikkel : Jeg skrev til dig om nogle videob?nd jeg havde til dig.
Har du heller ikke f?et den?

Mvh fra en der tror at hans outlook ikke sender mails.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

S?ren Grebo skrev:Tj?rnov : Jeg sendte en reply p? din udem?rket vejledning om overspiling fra cassetteb?nd. Har du ikke f?et den?
Jo, men Outlook Express crashede og tog de sidste to m?neders mail med sig, heriblandt din mail vedr. brug af Cool Edit Pro. Godt du mindede mig om det. Jeg skal straks f? svaret.

Mvh S?ren Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev: Jeg skal straks f? svaret.Mvh S?ren Tj?rnov
Hmm, ja alts? en aften, hvor vores f?lles pc ikke skal anvendes til noget vigtigere (jobans?gning for Nina) ;-)

Mvh Tj?rnov
Senest rettet af tjornov 12-07-2006 20:43:06, rettet i alt 1 gang.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

helt ok. Tj?rnov. det andet er vigtigere. jeg sender lige min mail igen. :lol:
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

S?ren Grebo skrev:helt ok. Tj?rnov. det andet er vigtigere. jeg sender lige min mail igen. :lol:
Jeg husker intet om en emailom videob?nd s? du m? godt pr?ve at sende den igen.

-Mikkel
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Hej Mikkel.
Det er ganske kort. Jeg har en lille pose videob?nd til dig inde i mytravel. lidt video 8 og HI-8 og s? en dvd med KS f?dselsdag i december p? Peder Okse. Den kan afhentes n?r du vil.

Mvh S?ren.G.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:Anyways, vi b?r ?ndre databasen p? dette omr?de. Nummeret skal ?ndres til ?/? og med en bem?rkning om, at det er et megamix, og jeg klipper nok ogs? noget ind af det, jeg har skrevet under punkt 2) ovenover.
Det er hermed gjort.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

tjornov skrev:
tjornov skrev:Anyways, vi b?r ?ndre databasen p? dette omr?de. Nummeret skal ?ndres til ?/? og med en bem?rkning om, at det er et megamix, og jeg klipper nok ogs? noget ind af det, jeg har skrevet under punkt 2) ovenover.
Det er hermed gjort.
Jeg har revurderet min mening om dette nummer. Og om hele udsendelsen og KS?s bem?rkninger.

En stor del af udsendelsen, m?ske den hele, er optaget fra 107,4 WBLS i New York (s? vidt jeg kan h?re p? introduktionen). Den er perfekt beatmixet de f?rste omkring 8 numre. KS har blot lagt sin speak ind over ? p? de numre, han kunne identificere. Men de to numre efter Buffalo Gals kunne han ikke lige genkende, s? derfor introducerer han dem blot som ? .. med mere?.

Dette er i hvert fald min teori. Der spilles omkring 3 minutter af de to numre ? lige som der g?res af numrene f?r og efter.

Jeg har brug for lidt hj?lp til at identificere numrene. Det ene er et hiphop-nummer i den gamle (lalle)glade Sugarhill-stil, og jeg kan h?re, at der undervejs bliver rappet noget med ?Jazzy Jeff?. Vokalen undervejs er et kendt sample. Det andet nummer er et kendt electro-nummer.

Jeg har brug for lidt hj?lp til identifikation. Lyt gerne til hele klippet med Malcolm Maclaren og de to numre p? http://www.tjornov.dk/temp/G15B04.mp3

Jeg har allerede opdateret databasen.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
hyttel
Indlæg: 58
Tilmeldt: 15-06-2004 22:22:34
Geografisk sted: Sm?rum

Indlæg af hyttel »

Hej Tj?rnov

Efter at have lyttet til dit lydklip, har indetificeret den sidste bid af det. Det er The Packman med " I?M the packman"
Det er for?vrigt det f?rste nummer p? den f?rste LP som Streetsounds udgav i serien "Electro"
Superfed serie

Mvh

Lars Hyttel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Sej identificering, Lars!
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

hyttel skrev:...den f?rste LP som Streetsounds udgav i serien "Electro"
Superfed serie
Det er ikke lykkedes mig at samle serien p? vinyl endnu, vel nok blot en 5-8 stykker, men de findes p? internettet, hvis man har t?lmodighed til at hente det ned. Det dog klart sjovere med original vinyl og covers.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

hyttel skrev:Efter at have lyttet til dit lydklip, har indetificeret den sidste bid af det. Det er The Packman med " I?M the packman"
Databasen er opdateret. S? mangler blot det midterste nummer - fra 3:26 inde og 2:34 frem.
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

tjornov skrev:
hyttel skrev:Efter at have lyttet til dit lydklip, har indetificeret den sidste bid af det. Det er The Packman med " I?M the packman"
Databasen er opdateret. S? mangler blot det midterste nummer - fra 3:26 inde og 2:34 frem.
3:26 - 6:00 Er det Wild Cherry med Play That Funky Music (White Boy) med nogle ting ind over?

Der er noget vocoder f?rst.
S? 4:11 et break
Derefter 4:32 noget kvindestemme.
S? 4:42 noget andet med to rappere. S? kvinden igen

5:09 Den ene er Jazzy Jeff (fra Philadelphia s?vidt jeg ved. Dette kan v?re Jazzy Jeff fra f?r han lavede plader med Will Smith)

5:20 Og den anden er Keith B? fra New York (siger han selv).

5:33 Et kor synger Hey Everybody.

5:52 Kvindestemme igen.

Den kvindestemme er en som ofte bruges i mixsammenh?ng hun er nok blot smidt henover for at g?re det sjovere.

Underlig ting.
Besvar