Lidt l?kre videos....

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Lidt l?kre videos....

Indlæg af SLL »

Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Billede
Denis LePage


All right,
ved 3 s? st?rke udspil er det jo kun trumpf, der kan bruges som svar.
Derfor:
http://www.youtube.com/watch?v=u_7Kp_TapA4
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Uha da George, nice picture :)

Yeps, det kunne godt ligne en Roland Jupiter 8 p? billedet. En af de synths som kan lave alle slags lyde, hvad enten det er bass, lead, sound FX ... you name it.

Super synth, og meget meget dyr i dag, hvis du kan finde en i god stand.

Tak for det l?kre billedet :wink:

EDIT:

Hehe.. s? lige dit video link. Nice med Cameo.. word up!!

En plade som jeg ogs? stadig spiller som DJ til 80'er fester.
Senest rettet af SLL 18-06-2006 14:36:38, rettet i alt 1 gang.
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Der var faktisk et tilsvarende monstergeni (som Denis LePage) p? banen:

:idea: Moses: We just :idea:

Er der mon nogen, der kender den?
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

SLL skrev:Yeps, det kunne godt ligne en Roland Jupiter 8 p? billedet. En af de synths som kan lave alle slags lyde, hvad enten det er bass, lead, sound FX ... you name it.

Super synth, og meget meget dyr i dag, hvis du kan finde en i god stand.
additiv eller samplet syntese?

hvis additiv:
Det var dog utroligt, at den er steget i v?rdi.

hvis samplet:
Der var dog utroligt, at den er steget i v?rdi!!!

Der plejer jo at skulle v?re et stykke tr? i musikudrustning
for at det kan stige i v?rdi,.
Stradivarius,
Stratocaster
m.m.

Men eftersom ?rstallet er nitten-hundrede-og-guilty,
s? er det vel additiv syntese.

Moses anvendte Fairlight,
Hvis Roland allerede kunne sample p? den her tid, er det nyt for mig.
Men det kan jo sagtens v?re tilf?ldet.
Hvis det derimod er additiv syntese,
s? har det jo v?ret sensationelt, at den kunne lave det hele.

Hvis vi holder os til musikinstrumenter
og holder os FRA h?ns, lattermaskiner m.m.,
s? kunne jeg det samme med Korg DW-8000
som jeg foretrak over Roland
p.g.a. den bredere og mere flabede lyd.
**************************************

Det her vil jeg gerne vide:
N?r du laver dine megamix,
bruger du s? et keyboard-instrument?

Jeg har aldrig lavet et megamix,
men jeg har nogen, jeg gerne vil have lavet.
Den m?de jeg ville gribe det an p? er:
L?g stumperne ind i en sampler
og s? skyd mixet af fra tangenterne,
men jeg ville gerne vide
hvordan du g?r det

********************************************
BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Jeg har aldrig lavet et megamix,
men jeg har nogen, jeg gerne vil have lavet.
Den m?de jeg ville gribe det an p? er:
L?g stumperne ind i en sampler
og s? skyd mixet af fra tangenterne,
men jeg ville gerne vide
hvordan du g?r det
S?dan noget kr?ver timing (und fingerspitzgef?hl). Hvorfor ikke blot lade en sequencer spytte tingene ud.
Det er jo noget man har kunnet p? trackere i en del tid.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jeg har selv haft l?nt en Korg DV8000. Og den er som du siger, en super synth. Den kan lave de mest vanvittige basser og powerlyde, s? man tror det er l?gn. En Jupiter 8 har jeg dog aldrig set i levende live. Men jeg tror, at Jupiteren har en mere "ren" varm analog lyd end Korg'en. Jeg syntes godt, at kong'en kunne godt lyde lidt digital i forbindelse med dens filtre. Men absolut en super synth, som kan lave de der "plang" lyde, der ofte bruge til dance og house musik.

Der er ikke samplet noget i Jupiter 8 synth'en, et rent analog beast. Og s? koster den en bondeg?rd hvis man kan finde en brugt. Midi m? man t?nke sig til, ell. for indbygget :) Her vinder Korg'en :wink:

Fairlight'en husker jeg mest fra de gode gamle P.W.L impire tider. Den blev vidst nok brugt flittigt af S.A.W teamet, til de utallige hits de havde gennem 80'erne. Det var vidst ogs? kun f? mennesker dengang, som havde r?d til at k?be en s?dan sampler. Det lydm?ssige varetegn fra PWL var Fairlight sampler og s? en ordentlig portion FM lyd synthese fra bla. DX7.

Mht. megamix i dag, s? er de stadig typisk sammensat af samplinger. Alts? alle tracks, edits, klister mellem overgange. Altsammen samplinger der bindes sammen i en audio/midi sequencer som Breiler siger.

Det er langt nemmere og megamixe i dag, end det var tilbage i 80'erne. Jeg tager virkelig hatten af for de folk der sat i timer og klippede spoleb?nd i stumper og stykker, for at samle noget der m?ske skulle komme til at lyden som en overgang ell. et c..c.c.c.c.c.cc cccc cut :D

I dag kan man jo se p? ens monitor hvad man laver. Og bruge end saks p? noget lyd data, p? samme m?de som man klipper i papir. Dern?st er det muligt, at smide reverb, dalys, timestretch, pitching + meget mere p? dele af mixet, eller hele mixet hvis man vil dette. Derudover har man ubegr?nset antal lydspor at arbejde med. S? det er langt nemmere og billigere i dag, at lave megamix :)

Det eneste jeg stadig sagner, er det form for tape-compression spoleb?ndoptageren lavede, som kunne f? et mix til at "pumpe" p? en helt specielt m?de. Man kan h?re det p? mange af de mix KS har spillet fra dengang, at de simpelthen pumper i dynamikken i takt til det beat der k?re i baggrunden. En fed og groovy FX, som jeg er vildt med, men som jeg ikke kan genskabe digitalt p? den rigtige m?de.

Jeg pr?vede p? et tidspunkt, at inserte digitale tape-compressors p? alle mine mix spor, men det lyder bare ikke som det skal. Det ender med, at bliver til forvr?ngning i stedet for :(

Derfor kan det hele godt blive end tand for klinisk med moderne megamixes, hvor de gamle b?nd mixes stadig bevarede oldschool feelingen som jeg elsker :)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

MikkelBreiler skrev:
S?dan noget kr?ver timing (und fingerspitzgef?hl). Hvorfor ikke blot lade en sequencer spytte tingene ud.
Det er jo noget man har kunnet p? trackere i en del tid.

-Mikkel
Hvad koster s?dan en sequenser?

Er en sequenser det samme som en Tracker?

Sidste gang jeg s? en sequenser var i 1986.
Korg, 6000kr, udelukkende midi, alts? ikke nogen lyde,
den var p? st?rrelse med en middelstor trommemaskine, anno 1986.

Kan man i dag skyde rene lydspor af fra en sequenser?
Senest rettet af iiiioooo 21-06-2006 21:44:40, rettet i alt 1 gang.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

iiiioooo skrev:
MikkelBreiler skrev:
S?dan noget kr?ver timing (und fingerspitzgef?hl). Hvorfor ikke blot lade en sequencer spytte tingene ud.
Det er jo noget man har kunnet p? trackere i en del tid.

-Mikkel
Hvad koster s?dan en sequenser?

Er en sequenser det samme som en Tracker?

Sidste gang jeg s? en sequenser var i 1986.
Korg, 6000kr, udelukkende midi, alts? ikke nogen lyde,
den var p? st?rrelse med en middelstor trommemaskine, anno 1986.

Kan man i dag skyde rene lydspor af fra en sequenser?

/George
(jeg kan ikke komme ind p? den anden side
det er noget med passwordet)
Du kan sagten "skyde" hele lydspor af via en Audio/midi sequencer, ell. sampler. Midi parts trigger sampleren, men du kan sagtens bygge hele mix op via audio events ell parts - direkte i sequenceren (f.eks. i Cubase, Logic, Sony Acid, Ableton Live...), der er mange af dem :)

En tracker kan samme, dog sandsynligvis med f?rre funtioner og muligheder. Men audio og midi kan sagten h?dteres. Og dermed kan en tracker ogs? bruges til f.eks. et mix.

Der er masser af muligheder i dag, hvor alle funktioner mere eller mindre er integreret i et og samme program. I gamle dage var det lidt anderledes, her havde man kun midi til r?dighed som triggede en sampler, i starten via hardware, og lidt senere via computer. Og f?r dette var det rent hardware baseret sequencere.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

************************************************
SLL skrev: Midi parts trigger sampleren, men du kan sagtens bygge hele mix op via audio events ell parts - direkte i sequenceren (f.eks. i Cubase
Hold da fast,
og jeg som troede, at Cubase var en ren midi-sequenser, ligesom Steinberg 24 fra 1986.
S? Cubase kan alts? ogs? bruges som en ren multitrack lydoptager!!?

Rigtigt ( )
Forkert ( )

***********************************************
SLL skrev: En tracker kan samme, dog sandsynligvis med f?rre funtioner og muligheder. Men audio og midi kan sagten h?dteres. Og dermed kan en tracker ogs? bruges til f.eks. et mix.
Jeg forst?r, at en tracker er en skrabet version af en Audio/midi sequencer.

Rigtigt ( )
Forkert ( )

Det kunne ogs? v?re du mente,
at en tracker er en skrabet version af en (Audio/midi sequencer + sampler). Derfor sp?rgsm?let

***********************************************


SLL skrev: Der er masser af muligheder i dag, hvor alle funktioner mere eller mindre er integreret i et og samme program.
men det betyder ogs?
at disse nyere softe og harde ting er meget sv?rere at s?tte sig rigtigt ind i.

Rigtigt (X) :D :lol:

Sidstn?vnte omst?ndighed er et yderst v?sentligt point for mig,
da jeg skal forst? og kunne forst? et instrument 3000% for at lave musik p? det.
**********************************************
Pris, non-computer-version:

Pris, Computer-related version:

(for noget man kan lave megemix p?/v.h.a.)
*************************************************
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

SLL skrev: Fairlight'en husker jeg mest fra de gode gamle P.W.L impire tider. Den blev vidst nok brugt flittigt af S.A.W teamet, til de utallige hits de havde gennem 80'erne. Det var vidst ogs? kun f? mennesker dengang, som havde r?d til at k?be en s?dan sampler.
Du husker Fairlight som en sampler.
Jeg husker den f?rst og fremmest som en sequenser med et meget bedre system end midi.
(og s? selvf?lgeligt de 8-16 samplere)




SLL skrev:
Det eneste jeg stadig sagner, er det form for tape-compression spoleb?ndoptageren lavede, som kunne f? et mix til at "pumpe" p? en helt specielt m?de. Man kan h?re det p? mange af de mix KS har spillet fra dengang, at de simpelthen pumper i dynamikken i takt til det beat der k?re i baggrunden. En fed og groovy FX, som jeg er vildt med, men som jeg ikke kan genskabe digitalt p? den rigtige m?de.

Jeg pr?vede p? et tidspunkt, at inserte digitale tape-compressors p? alle mine mix spor, men det lyder bare ikke som det skal. Det ender med, at bliver til forvr?ngning i stedet for :(

Derfor kan det hele godt blive end tand for klinisk med moderne megamixes, hvor de gamle b?nd mixes stadig bevarede oldschool feelingen som jeg elsker :)

SLL
DA man begyndte at lagre musik som nuller og et-taller i 1983
fik man faktisk en mulighed for at f? dynamikken op i nye h?jder,
og jeg n?ede at h?re et par exempler p? dette.
men s? gik der straks lavpris-mentalitet i CD,
og i dag er det de f?rreste der ved hvilke muligheder der var for fabelagtig dynamik med f.eks cd.
"F?tex-mentaliteten" ?delagde det hele,
For n?r man skal have den rigtige super-dynamik, s? er det kun high-end cd-afspillere og extrem high-end PA, der skal bruges.

jeg bruger selv compressor meget,
men b?nd-lyden er ikke forbilledet.
Det er derimod den CD-lyd, der kunne have v?ret der, hvis markedet var til high-end dynamik.
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

iiiioooo skrev: ************************************************

Hold da fast,
og jeg som troede, at Cubase var en ren midi-sequenser, ligesom Steinberg 24 fra 1986.
S? Cubase kan alts? ogs? bruges som en ren multitrack lydoptager!!?

Rigtigt ( )
Forkert ( )
JA, Cubase kan i dag bruges til midi, audio (multisporoptagelser), software synths + meget mere.
iiiioooo skrev: Jeg forst?r, at en tracker er en skrabet version af en Audio/midi sequencer.

Det kunne ogs? v?re du mente,
at en tracker er en skrabet version af en (Audio/midi sequencer + sampler). Derfor sp?rgsm?let

Rigtigt ( )
Forkert ( )
Rigtigt,
Trackers i dag kan v?re alt mellem himmel og jord i forbindelse med musikproduktion. Men som jeg typisk ser det, er det forholdvis billige sequencere, som mangler nogen af de fede "dyre" funktioner mainstream sequencere som Cubase og logic har indbygget.
iiiioooo skrev: men det betyder ogs?
at disse nyere softe og harde ting er meget sv?rere at s?tte sig rigtigt ind i.

Rigtigt (X) :D :lol:

Sidstn?vnte omst?ndighed er et yderst v?sentligt point for mig,
da jeg skal forst? og kunne forst? et instrument 3000% for at lave musik p? det.
Hvis man har en lille smule computer baggrund, s? er det ikke sv?rt at komme i gang med sequencer software i dag. Programmerne er blevet s? ergonomiske og selvforklarende, at alle kan benytte programmerne hvis interessen er der. Det er som at bruge alle mulige andre computer programmer. Vigtig er, at man finder ud af hvad man vil bruge musikken til. Om det skal v?re en Farrari ell. en VW polo man ?nsker at starte op med. Gratis trackers ville m?ske v?re en id?, blot for at lufte ens tanker for et videre musikforl?b.
iiiioooo skrev: Pris, non-computer-version:

Pris, Computer-related version:

(for noget man kan lave megemix p?/v.h.a.)
Software ligger fra gratis versioner til >10000 kr. Til megamix er den software baseret version helt klart at fortr?kke pga. overskueligheden p? monitoren. Men du kan da sagten lave mix med ren hardware. Det er bare dyrt og mere uoverskueligt.

Hvis man i forvejen har en computer st?ende, s? skal der ikke meget til for at komme i gang. Et godt lydkort + program, og du er k?rende :wink:

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Re: Lidt l?kre videos....

Indlæg af iiiioooo »

Den her ville jeg bare meget gerne se:
LIME: ON THE GRID

Den her har jeg set:
LIME: DO YOUR TIME ON THE PLANET

Du kan jo finde det hele :lol:
Ku? du? ik? lige finde ON THE GRID ogs?? :lol:

ON THE GRID maxi?en er min favorit.
Een eneste tone og s? discotakt.
Simplicity is the trademark of genius.
Det er i dette nummer, at jeg ser Denis LePage full force.
Men alt Lime er selvf?lgeligt way over the top
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

?rgerligt at det er s? sj?ldent at m?de nogen, der overhovedet ved hvad Lime er for noget.
de tror jo bare, det er noget med en gr?n citron eller s?dan
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Ja, "on the grid" er nu ogs? en af mine de l?kre. Hmm... men jeg er i tvivl om der nogensinde er lavet en video til den?!

Efter jeg startede med at lytte til http://www.cybernetic-broadcasting.net (CBS) - er jeg ogs? blevet vild med on the grid. F?r var - I don't wanna lose you... h?jt p? min l?kkerhedsskala.

Lime har rimelig cult disco-status, hvis man alts? sp?rg de rigtigt mennesker. Og de skal helst have en fortid i de tidlige 80'eres disko musik og diskoteker.

Det svinger sku :D

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Hvem andre minder mest om LIME?

Mit eget svar p? dette er MOSES.

Det svar jeg tidligere har f?et p? sp?rgsm?let er:
FUN FUN, hvilket jeg ikke selv ville have g?ttet mig til, idet jeg ud over Moses ville pege p? Johnnick / Erotic Drum Band.
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

For mig st?r Lime ogs? som noget af de bedste 80'er/KS musik :lol:
Billede
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Lime har ogs? altid v?ret noget af det dejlige disco energy for mig.
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Lime har ogs? altid v?ret noget af det dejlige disco energy for mig.

Mine favoritter ligger nok p? halvdelene af Limes numre, alt Blancmange og det meste af Pet Shop Boys. Madonna bet?df ikke s? meget for mig dengang som nu. Nu er hun underlig men hendes musik er bedre end det har v?ret l?nge.

-Mikkel
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Blancmange?s "Don't Tell Me" er lige r?get af youtube.
?rgerligt, for det er virkelig s?rklasse.
Copyright kills music.
Det giver mig dog en s?rlig og "behagelig tryg fornemmelse" at f? Blancmange pr?senteret af hr. Schumacher.
Schumacher ved bedst, og han v?lger det rigtige med dem p? den rigtige m?de.
Men s?dan er det ikke med Lime.
Der er jeg liges? sikker p? min egen d?mmekraft som p? Kims.
Endda mere...
(hvilket mildt sagt er noget af et statement)
Billede
*********************************
Mikkel, jeg skal nok lade v?re med at fort?lle noget om, at madonna har v?ret sanger i Chic, for det bliver jeg nok ikke viddere popul?r af...
Godt at h?re fra dig, jeg troede jo du var blevet sur p? mig :lol:
N?, anyway, jeg stiller jo ikke op til pr?sidentvalget.
Forel?bigt...
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

iiiioooo skrev:Blancmange?s "Don't Tell Me" er lige r?get af youtube.
?rgerligt, for det er virkelig s?rklasse.
Bare rolig de er jo ved at lave noget nyt og det er ogs? fedt.
Mikkel, jeg skal nok lade v?re med at fort?lle noget om, at madonna har v?ret sanger i Chic, for det bliver jeg nok ikke viddere popul?r af...
Godt at h?re fra dig, jeg troede jo du var blevet sur p? mig :lol:
N?, anyway, jeg stiller jo ikke op til pr?sidentvalget.
Forel?bigt...
Jeg ved at hun var desperat (og spiste popcorn til aftensmad, s? fattig var hun) Og siden jeg fandt en oldgammel maxi fra 1983 med hende hvor hun l?ner sin vocal ud - Sidewalk Talk - s? er hun taget til n?de.
Ellers var det blot Open Your Heart som jeg bedst syntes om. Men OK Open Your Heart maxi er ogs? vildt godt sat sammen.

-Mikkel
Billede
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

desperat...
Av ja, det er nok en vej frem. Desperation.
Det er i hvert fald rigtigt m.h.t. Madonna.
Men vi er n?sten ingen der ved, at Hollyday er helt ren Chic,
D.v.s. Rodgers, Edwards, Thomson, Madonna. Fuldst?ndig ligesom UPSIDE DOWN med Diana Ross (og mange andre).
Det er nemlig en af dem, hvor det ikke st?r p? coveret eller nogen andre steder.
Det g?r det s? til geng?ld p? den n?ste LP med hende. Den med det ligeledes helt rene Chic-hit: Like a Virgin.

Desperation,
det kan v?re en vej frem,
Jeg foretr?kker nok for meget at ligge lunt i svinget.
Derfor v?lger jeg Lime over Madonna
(men ikke over eller under Chic)

Billede
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

MikkelBreiler skrev:.. og siden jeg fandt en oldgammel maxi fra 1983 med hende hvor hun l?ner sin vocal ud - Sidewalk Talk - s? er hun taget til n?de.
S? vidt jeg husker var det til Jellybean, der lavede en lp med forskellige kunstnere baseret p? sit eget materiale. Lige som han gjorde i 1987 med lp'en 'Just visiting this planet', hvorfra KS spillede 'Just a mirage'.

Mvh Tj?rnov
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Det er i h?j grad muligt.
jeg har ikke det mindste forstand p? Madonna. hun er for "almindelig" for mig. Og Jellybean kender jeg kun af omtale.
Min tilgang til Madonna er 100% via Rodgers.
Alle kan se p? LIKE A VIRGIN at det er 100 Chic, for det st?r ?bent og ?rligt p? omslaget til LP?en.
LP?en f?r, den med HOLLYDAY, er derimod en af dem hvor det er holdt skjult (et andet exempel p? s?dan en er SHEILA & B. DEVOTION: SPACER, som er 100% CHIC og 0% B. DEVOTION andet end i live og optr?den, hvor B Devotion kom p? banen).
Den f?rste LP med Madonna, hvor HOLLYDAY er p?, er dog for alle de andre numre end HOLLYDAY?s vedkommende ganske sandf?rdigt lavet af dem, som man kan l?se om uden p? coveret. S? Chic-involvmentet i denne LP begr?nser sig alts? til det ene nummer HOLLYDAY.
S?dan er det derimod ikke med Sheila & B. devotion. Her er det ikke blot SPACER men ogs? hele LP?en (den med faldsk?rmen) som fra ende til anden er helt ren Chic.
B Devotion laver endog ikke en eneste lyd p? hele LP-en.

Det er fedt at der er s? st?rk og solid en tilgang til LIME her p? Sch.dk
Chic m? jeg s? dyrke med dem i Frankrig.

No probem
(citat: LIME)
Billede
on the grid
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Og jeg kan i ?vrigt berolige parterne med, at der ikke er en link mellem Lime og Chic.
Jeg har mildt sagt ledt efter s?dan een, men det har jeg alts? ikke fundet.
*
Jeg forstod ikke hvorfor Nile Rodgers ikke fik ?je p? denne fantastiske mulighed.
*
I dag forst?r jeg det desv?rre alt for godt.

Billede
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Billede
no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem no problem
Billede
ON THE GRID
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

SLL,
Hvad mener du om Love Fury?
hvis du har/kender den.
*******************************
Billede
*******************************
(jeg kender den ikke)
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hey,

Jeg har forg?ves s?gt efter Lime's Love Fury plade, for at h?re brudstykker af numrene. Men jeg kunne ikke finde en eneste lydstump. Jeg fandt en anmeldelse af pladen, hvor der under CONS stod:

Sounds a bit dated :lol:

Jeg kunne ikke lade v?re med at smile da jeg l?ste det. En moderne version af Lime med ny lyd, ville efter min mening ikke v?re Lime som de skal lyde. Kun den gamle retro Lime disco lyd du'r for mig :wink:

Helt sikkert en plade jeg vil holde udkik efter, tak for informationen!

EDIT:
Kender du den her side:

http://www.geocities.com/limelepage/index.html

Her findes der brudstykker af Love Fury pladen. Vidst nok en gut, som er i t?t kontakt med Denis og Denise. Sangene p? pladen er gode, som i gamle dage. Men alt det gamle musik udstyr er vidst erstattet med en moderne version, som f?r det hele til at lyde som en blanding mellem moderne pop musik, og s? retro 80'er lyd. Dog kan man sagtes spore de rette gamle Lime elementer i de brudstykker af sangene der kunne h?res p? sitet.

Men jeg er godt nok ikke helt vild forelsket i moderne samplinger og trommemaskiner ved gamle kunstnere, som starter igen med ny plade. Lime's gamle tromme lyd kom fra Rolands TR808 og Simmons trommer, hvilke er den typiske Lime tromme lyd jeg er blevet forelsket i, og somm kan h?res p? alle deres plader fra starten af 80'erne og op gennem 80'erne. N?r s? det erstattes med moderne instrumenter, taber Lime lidt charme, karisma efter min mening.

Men da dejligt, at Lime stadig er k?rende :)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

iiiioooo skrev:SLL,
Hvad mener du om Love Fury?
hvis du har/kender den.
*******************************
Billede
*******************************
(jeg kender den ikke)
Du skriver s? meget. Skriv lidt om Torch Song. Et af de mere oversete bands med en fed 80er lyd som er helt deres egen.

Jeg fandt Prepare To Energize 12'' p? eBay til knap 40 UKP!!!!!!!!!!!

-Mikkel
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

det er 1000% Schumacher
n?r han er aller aller bedst.

Atlantic Star: Let the sun in
Chic. Le Freak
C.C.R.: Up around the band
Beatles: For you blue
Deep purple in rock
Prince: Controversy
Torch Song: Prepare to energize
m.fl.

De har dette til f?lles, at jeg h?rte dem i radioen, og s? gik jeg direkte ud og k?bte dem straks! unaset at det nogle gange bet?d lange rejser.
(Prepare to energize skulle jeg til Danmarks hovedstad for at f? fat p?).

S? Prepare to energize har jeg p? 45-vinyl.

Men mest af alt fort?ller Prepare to energize os et lille hj?rne om, hvilket format Kim schumacher havde.
Til dem, der har s? travlt med at sige "Jones" og "Ring",
n?r Schumacher bliver n?vnt:
Tror i at de kunne have fundet p? at spille
Torch Song: Prepare to energize?

for s? tror i fejl.
det var kun Schumacher der var oppe i det her niveau.

Et af de mere oversete bands med en fed 80er lyd som er helt deres egen. Men i U.K. var de ikke s? oversete som i Dk.
Der kunne du f.eks. st?de p? folk der interesserede sig for dem i universitetsmilj?erne.
I Danmark blev du frosset ud af universitetet hvis du var 25 ?r og bare n?vnte ordet Schumacher. Og Torch Song var der ikke en eneste der kendte,

Nu skal han g?re sig interessant med det engelske igen.
Kan den perverse idiot ikke bare tale Dansk?,
Det kan jo akkurat lige s? godt siges p? Dansk,
Det hedder "Lygtemandens sang"

O.K.
De kaldte mig pervers, fordi jeg h?rte Kim Schumacher.

I dag ved jeg,
endog i mindste detalje,
hvad det betyder, n?r Kim siger, at
"nu er vi n?et frem til de sm? nakkeh?r af radioavisen".
jeg ved det 100 og jeg forst?r det 100,
men i mods?tning til de ?kle Gnags-agtige Danske universitets-studerende, s? havde JEG absolut intet focus overhovedet p? hele det (homo)sex-party som Schumacher havde k?rende.

Det kvalmende Danske universitets-milj?, hvade forst?et alt, ?benbart, om sex-elementet i Kim Schumacher?s pop 8X-udsendelser,
men de havde ikke fattet for 5 ?re af hvad det var for en dunhammerkvalitet der var i den musik og de introer og de pr?sentationer Kim Schumacher lagde frem.
*
P? vej hjem fra universitetet i 1984
p? baneg?rden i Vejle
En lille gut p? ca. 12 ?r gik med en stor ghettoblaster
han var p? vej op til det tog
som jeg var p? vej ned fra
Kim Schumachers stemme velkomte mig til vejle
der blev spillet h?jt.
Er det virkelig kun b?rn det havde forst?et en pind af den her sag?
Til dem der tror noget andet:
Hvor tar? i dog fejl.
I DANMARK.
*

Torch Song
Lime
Time Bandits
Patric Cowley

Det var bare en forkert m?de at stave til Gnags p? p? universitetet.

S?dan var det ikke i england.
Der var der flere af de bands, som vi kender fra Schunacher, der havde spillet til festerne p? Uni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

S?, in short,
Torch Song: Prepare To Energize
er, foruden selve super-hittet,
en sang om hvor super fantastisk Kim Schumacher var,
Hvor fair et land England var
og hvor r?ddent et musik-land Danmark var og er.

Bem?rk prisen i UKP,
hvis du havde fundet den i Danmark
havde du f?et den for en femmer.
DKK.

***************************************
Du skriver at
jeg skriver s? meget

Faktisk er jeg kun p? banen her for at h?re hvad i har at sige

ikke for selv at sige noget.
Fra dig ville jeg f.eks gerne l?re noget mere om det der tracker-historie.
Det er du nemlig bedre til end mig,
og jeg kunne komme videre hvis jeg kunne det.
***************************************
Billede
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

SLL skrev: En moderne version af Lime med ny lyd, ville efter min mening ikke v?re Lime som de skal lyde. Kun den gamle retro Lime disco lyd du'r for mig :wink:
Det er en ny m?de at t?nke p? for mig.
For mig er divisen altid:
Jo nyere jo bedre.
men jeg ved, at dem der siger det andet har et piont.
Hele min familie, exclusive mig, er historikere.

Jeg kan ikke f? det nyt nok.
det skyldes mit focus p? mit ynglingsinstrument:
Det st?rste af Steinway-flyglerne.
Der g?r det nemlig kun een retning hele tiden:
Jo nyere jo bedre.
*
derudover mener jeg
at n?r MTV-dancechart,
i dag Voice-dancechart,
er, shall we say, som den er her i dag,
s? er det ikke fordi disse mennesker ikke har noget at spille p?!
men derimod en anden grund.
*
Anyway,
det er en flot ?del linje du k?rer.
Jeg ville imidlertid v?re hykler, hvis jeg sagde at jeg er blot det mindste retro-minded.
Det var Elvis heller ikke.
Det er der ingen i Elvis-fanclubberne der fatter en pind af, n?r jeg siger dette.
Jeg m?dte Elvis i hard-house-milj?erne i halvfemserne.
F.eks. i Haag.
Men selvf?lgelig: Fuld respekt for Elvis-fanclubberne ogs?.
they know who they are.
*
Bem?rk ligheden mellem Schumacher og Elvis
(Up-front musikeren)
udtrykt af Kim Schumacher i disse yderst yderst bem?rkelsesv?rdige sidste ord (i en pop 8X):
ELVIS HAS LEFT THE BUILDING!



Billede
Billede
Besvar