M?de med Kim. 24 juni 1985!

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Amdi Thellemann
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10-06-2006 00:23:42

M?de med Kim. 24 juni 1985!

Indlæg af Amdi Thellemann »

Hej alle.
Af en eller anden grund(!)vender jeg j?vnligt tilbage og kigger p? denne hjemmeside. Som s? mange andre herinde har Kim Schumacher ogs? betydet en stor del i mit liv i de glade 80ere, og jeg gr?d sgu n?sten snot da jeg blev ringet op af en ven 12 juni 1990 og fik at vide at Kim var d?d.
Jeg h?rer stadig de udsendelser jeg har med ham. Og jeg sender ham hvert ?r ham en k?rlig tanke d.12 juni og d.15 dec .
Her forleden da jeg ryddede op i mine billeder, fandt jeg nogle gamle nogle fra 80erne. Billeder af Kim og jeg selv (har selv m?dt ham 3 gange),og jeg fandt den f?rste autograf han gav mig p? et stykke linieret papir, og jeg kom til at t?nke tilbage p? den f?rste gang jeg bare skulle m?de mit store idol.
Tillad mig at dele den med jer herinde. jeg husker det som var det ig?r.
Det var vistnok mandag eller onsdag d.24 juni og ?ret var 1985. Jeg havde bestemt mig for, at nu M?TTE jeg bare m?de Kim og f? hans autograf. S? jeg pj?kkede fra skole for at komme ind til Rosen?rns Alle ?i tide og forh?bentligt m?de ham n?r han forlod radiohuset. Dengang var jeg ikke klar over at nogle af udsendelserne rent faktisk var b?ndet, og heldigvis var udsendelsen den dag live! Jeg havde ogs? min ghettoblaster med inde i byen, for jeg var jo n?dt til at optage udsendelsen! T?nk hvis jeg missede en Kim Schumacher udsendelse!! Traume big time! jeg m? indr?mme at jeg var noget nerv?s og meget sp?ndt. Jeg var 14 ?r gammel, og sad og ?vede mig p? hvad jeg skulle sige n?r jeg m?dte ham, hvilket selvf?lgelig gik i kage da det kom til stykket. Jeg sad ca 30 meter fra indgangen til Radiohuset og stirrede sp?ndt p? d?rene. Kl.ca 1620 gik svingd?rene op og en meget lille mand if?rt gr?t joggingoutfit og hvidt strith?r gik (i meget h?jt tempo!) ud derfra og hen mod en m?rkebl? Toyota Corrolla hvor et par venner ventede. Det f?rste jeg t?nkte var: "Nej det kan da ikke v?re ham....KIm er sgu da ikke s? lille". Men s? tog fanden ved mig og jeg rejste mig op og sp?ndede ad sted med min JVC ghettoblaster dinglende mod benet hen mod bilen, for t?nk nu hvis det rent faktisk var Kim!!??? Kim skal lige til at lukke d?ren, da jeg --med maks puls---n?r hen og holder fast i d?ren(!) og kommer med det h?jt intelligente sp?rgsm?l:" Er du Kim Schumacher?". Kim svarer med et smil: "Det sku jeg mene!". Jeg fumlede med kuglepen og mit kamera, for jeg skulle jo bevise for mine venner at jeg havde m?dt stemmen i 80erne! Jeg var helt op at k?re og de andre i bilen morede sig over situationen. Kim skrev i en notesbog "Hej Amdi...ha det du-ved-nok-hvad". Kim Schumacher. Jeg fik taget to billeder. Det ene af hvor han skriver autografen og s? det andet hvor han sidder og smiler. Kvik som jeg var, form?ede jeg i kampens hede ikke at f? taget et billede af b?de ham og jeg.!! Det fik jeg dog nogle ?r senere, da jeg var inde og se hvordan han lavede en studio85 udsendelse. Jeg er sgu lidt stolt over, at have f?et lov til at m?de manden og snakke med ham.
Og n?r jeg idag ser p? disse billeder og h?re Kims udsendelser er det lissom at komme ind i et tidsloop tilbage til en tid med den bedste musik med den bedste DJ! Ingen har nogensinde n?et hans niveau. Og det sker n?ppe. Jeg ville vildt gerne deltage her d.11 juni men er forhindret. Synes det er skidegodt med denne hjemmeside, for det fortjener Kim.

mvh
Amdi
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Det er godt nok noget vildt, at v?re tilstede under en Studio 85 udsendelse :)

Vildere kan de nok ikke blive hehe.
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Hej Amdi,

S?rdeles fint indslag,
Det ville v?re enormt interessant,
hvis du ville fort?lle lidt om
hvordan der var i studiet.
Hvilket udstyr han brugte,
var der noget atypisk ved det
f.eks. mikrofon-placering,
hvilke andre personer der var m.h.t. dette studio 85
og hvilke funktioner de havde,
hvordan du fik den aftale p? plads,
Hvadsomhelst.
Amdi Thellemann
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10-06-2006 00:23:42

Indlæg af Amdi Thellemann »

Hej George!
Aftalen om at komme ind og overv?re en stuido 85 udsendelse udsprang af, at jeg op til flere gange havde ringet og snakket med Kim --- bare for at snakke med ham( kan stadig huske hans tlf nr dengang: 31866968!). Til sidst (tror han blev lidt tr?t af det)), foreslog han, at jeg kunne tage en kammerat med ind og se hvodan en studio85 udsendelse blev lavet.
Det blev i?vrigt den udsendelse optaget d.20 dec 1985.
Jeg var ikke mange nanosekunder om at beslutte mig om dette tilbud.
Jeg tog en kammerat med, og vi m?dte naturligvis mere end tidligt. Kim var forsinket og havde--meget h?fligt--ringet og bedt receptionisten om at informere os om at han var forsinket.
Da Kim endelig kom, gik det st?rkt! Han gik meget hurtigt og alt foregik i et meget h?jt tempo med kvikke intelleligente skarpe bem?kninger. Han var helt nede p? jorden og jokede og sjoflede hele tiden. Ogs? med de andre medarbejdere fra DR ---- som s? ud til at nyde n?r han f?rte sig frem, dog uden at s?re nogle vel at m?rke. To gange var vi nede i DR kantine og k?be kaffe og basser og Kim skulle have the i et glas, som s? blev sat i en kaffekop -- hvilket jeg og min kammerat undrede os meget over.
Jeg kan ikke huske hvilket udstyr de brugte men jeg fik en udskrift af manuskritet han brugte til speak til udsendelsen.
Denne gang fik jeg taget billeder af mit idol og jeg sammen til evigt minde!
En virkelig stor dag jeg aldrig nogensinde vil glemme.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

Amdi Thellemann skrev:...og Kim skulle have the i et glas, som s? blev sat i en kaffekop -- hvilket jeg og min kammerat undrede os meget over. ..
Kan det v?re fordi hvis der l?ber noget ned af glasset s? havner det i koppen, s? der ikke sker ulykker i n?rheden af dyrt udstyr?

-Mikkel
Besvar