STREET DANCE RECORDS

Spørgsmål om Kim og de projekter han var involveret i.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

STREET DANCE RECORDS

Indlæg af Vedel »

Kim Schumacher k?bte de plader, som vi h?rte ham spille, i STREET DANCE RECORDS samt i tilsvarende lysv?gne upfront steder i NEW YORK.

Samtlige andre radio-dj?s k?bte deres i fona, og tilsvarende steder i Danmark.

Bl.a. derfor er det,
at Schumacher var s? meget foran de andre radio-dj?s,
alts? refererende tilbage til det faktum,
at Street Dance Records var langt langt bedre end fona m.m.
STREET DANCE RECORDS var omr?dets "STEINWAY":
D.v.s.:
Dybest og h?jest samt kompromisl?s kvalitet uden at skele til om det er kommercielt.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Re: STREET DANCE RECORDS

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Kim Schumacher k?bte de plader, som vi h?rte ham spille, i STREET DANCE RECORDS samt i tilsvarende lysv?gne upfront steder i NEW YORK.

Samtlige andre radio-dj?s k?bte deres i fona, og tilsvarende steder i Danmark.

Bl.a. derfor er det,
at Schumacher var s? meget foran de andre radio-dj?s,
alts? refererende tilbage til det faktum,
at Street Dance Records var langt langt bedre end fona m.m.
STREET DANCE RECORDS var omr?dets "STEINWAY":
D.v.s.:
Dybest og h?jest samt kompromisl?s kvalitet uden at skele til om det er kommercielt.
Lidt kommentarer. Dels ?bnede Streetdance f?rst i august 1984, og dels kan ovenst?ende deles op i en periode d?kkende 1982-1984 og en anden d?kkende 1985-1989.

I 1982-1984 k?bte KS nok selv en del materiale rundt omkring. I de butikker, der var i K?benhavn f?r Streetdance (fx Double Fun) og i udlandet. Han har helt sikkert spillet en del optaget fra WKRS og Kiss FM i New York, men hvorvidt han selv sad og optog det eller k?bte det 'p? gaden' er uvist. Denne periode er ogs? let at identificere ved at lytte til alle udsendelser fra 1982-1984. De er meget mere journalistisk orienterede, speak er mere dybsindig og l?ngere. Og alle udsendelser er optaget p? spoleb?nd p? forh?nd.

I 1985-1989 er Kim Schumacher i vid udstr?kning et udstillingsvindue for Streetdance Records. Han k?bte s? vi jeg mener Finn Snor har forklaret ikke pladerne selv, men fik/l?nte dem. Mange gange var det promoer, som Streetdance f?rst fik flere uger/m?neder efter, at KS havde spillet dem. Praktisk taget alle udsendelser i denne periode sendt direkte.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

All right.
Intreressant og imponerende kommentar.
Jeg mener at kunne genkende det hele,
og at det ser rigtigt ud herfra hvor jeg st?r ogs?,
med een undtagelse:
De bedste radiostationer i New York er i den tid, som vi her taler om, alverdens visdom udtrykt i musik, og det er h?vet over enhver tvivl, at Kim Schumacher har v?ret meget inspireret af den m?de at g?re det p?.
Men jeg husker fra hele perioden kun en eneste kopiering derudaf af en radiostation i N.Y.
I ?vrigt sagde han til mig under vores m?de, at det var plader det hele, men det er jo for tidligt i forl?bet til at det kan afg?re sp?rgsm?let om hvorvidt han senerehen skulle have simpelthen kopieret sendeflader hele i N.Y. og s? sendt dem i Danmark.
Det har han gjort, jo det er rigtigt, men kun een gang, mener jeg.

Jo, vent lige lidt, for sportens skyld vil jeg lige, ang?ende det du siger omkring dybsindigheden i speaks?ene, n?vne at jeg har 4 megainteresser som jeg alle har v?ret p? med siden f?r 1970.
musik, herunder Kim, er en af dem. Jeg bem?rkede igennem perioden med Schumacher, hvordan han konstant kastede sm? og store vitaminpiller ind i samtlige 3 andre interesseomr?der ogs?. og dette var mest udpr?get i 1986.
men 83 og 84 var alts? ogs? maxgain og runamoc, s? det er nok, udover at v?re totalt subjektivt, noget af det tyndeste jeg ar skrevet her p? KS.DK endnu. Men det var ats? ogs? kun for sportes skyld, at jeg n?vnte det...

(jeg m? hellere g? ud og k?be et tastatur og en kasetteb?ndoptager.
jeg haver nemlig ingen af delene, og det ser ud til at v?re fordelagtige ting at have her. alt indtil nu har jeg skrevet med musen.)
Senest rettet af Vedel 01-06-2006 12:27:12, rettet i alt 2 gange.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Men jeg husker fra hele perioden kun en eneste kopiering derudaf af en radiostation i N.Y.
Der er en hel del kopiering i 1984, is?r af Latin Rascals-mix taget direkte fra 92 KTU (som det hed dengang) og Kiss FM. Det st?r hist og pist i noterne, hvor det er identificeret. Se fx 1984-12-17 og 1984-12-31.

Derudover har vi mistanke om, at en del af de mix, som er fuldst?ndigt umuligt at identificere ogs? er noget, der optaget fra radio i New York.

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

N? S?dan, jammen det kan der jo v?re mange af,

jeg troede det var komplette regelrette udsendelser, du mente, fra radioavis til shining radioavis, hvor det hele ret og slet skulle v?re en kopi af en kvalitetsradioudsendelse fra New York.
Dette mener jeg nemlig kun at der er max et enkelt eksempel p?.
Da jeg selv har lavet mange mix ved jeg,
hvad dette g?r/kunne g?re ved lydkvaliteten,
s? min egen officielle forklaring p? lydkvaliteten i nogle af Sch-mixene, lagkage s?vel som megamonster, har altid simpelthen v?ret mix-teknisk relateret, men at det s? oven i k?bet er radio i radio forklarer jo kun yderligere lydkvaliteten.
Snart efter l?rte vi at undg? de kvalitetsm?ssigt dyre rebounces, og s? var mix-lydkvaliteten p? niveau med det andet fra f?r, minus et spor, selvf?lgelig.
Senest rettet af Vedel 30-05-2006 17:54:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Men, eh, S?ren, nu fors?ger du vel ikke at snakke udenom :lol: ?

Du har da check p?
at en af grundene til at Kim var s? mega-meget bedre end de andre radio-dj?s var at den str?m han fik pladere fra (Street dance og lignende) er og var s? fantastisk meget fornemmere end den str?m de andre fik deres plader fra (fona og lignende)?


(Du valgte samtlige af pladerne fra kategorien "The very very best of fona" og med undtagelse af Laila K fravalgte du samtlige af pladerne fra kategorien "The very very best of Street dance", dem Kim ville spille i f.x. studio 92):idea:

Patrick Cowley er et rigtigt godt exempel fra den fornemme "Street Dance str?m",
up?agtet existens/ nonexistens af street-dance records.

og til de ca. 100, der igennem de sidste 20 ?r har sagt til mig, at

"Det var kun i begyndelsen at Street dance var s? meget bedre,
i dag er fona lige s? god!"

dette er et citat af Kim Schumacher:


"DET BEDSTE BLIVER ALTID BEDRE"
Senest rettet af Vedel 30-05-2006 18:50:44, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Rettelse


"I ?rigt sagde han til mig under vores m?de, at det var plader det hele",
har jeg skrevet tidligere her.

det er ikke s?dan, at han positivt sagde, at der ikke var radiooptagelser involveret i f.x. tidligere udsendelser.
men vi talte seri?st om fortid, nutid og fremtid i navnlig tilblivelsesprocesserne for udsendelserne, og det var plader og udelukkende plader det hele handlede om m.h.t. hvor musikken kom fra.
f.eks sagde han, at han tog over til nogen i New York, som s? n?r han kom allerede havde nogle plader parat til hans udsendelser (og som ogs? samarbejdede med ham m.h.t. udsendelsens udformning), alts? vi talte hele tiden om plader plader plader,
og i den form for snak blev hele rummet for muligheder for musikkilder udfyldt forekommer det mig,
men alts?, jeg kunne med min formulering indikere, at han positivt skulle have sagt at der ikke indg?r radiooptagelser f?r vores m?de,
og det er alts? p? ingen m?de tilf?llet
:!:
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

ER der nogen af jer, som stadig har tilbudskataloger fra Street Dance (alts? dem de udgav med nyheder og tilbud)?

Jeg mener at have en masse fra omkring 1985-1989, samt enkelte fra 1984.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Men, eh, S?ren, nu fors?ger du vel ikke at snakke udenom :lol: ?

Du har da check p? at en af grundene til at Kim var s? mega-meget bedre end de andre radio-dj?s var at den str?m han fik pladere fra (Street dance og lignende) er og var s? fantastisk meget fornemmere end den str?m de andre fik deres plader fra (fona og lignende)?
Jo-jo, jeg er med der. Jeg havde selv min faste ugenlige gang i Streetdance i perioden 1986-1990. Derefter m?tte jeg desv?rre omprioritere og bruge pengene til b?ger, mad og kollegiev?relse.
GeorgeVedel skrev: (Du valgte samtlige af pladerne fra kategorien "The very very best of fona" og med undtagelse af Laila K fravalgte du samtlige af pladerne fra kategorien "The very very best of Street dance", dem Kim ville spille i f.x. studio 92):idea:
Hvis du hentyder til min liste over hvad jeg fandt godt fra 1993/1994, s? er det hele skam k?bt af min gamle arbejdskollega Henrik Gemal som cd-maxier i Streetdance... Dog, indr?mmet, vi er ovre i den poppede genre, og meget af det kunne nok ogs? k?bes i HMV i samme periode

I samme periode fik jeg rigeligt med undergrund ved at optage Kenneth Bager de 2 timer han var p? hver l?rdag fra The Voice. Faktisk er det nogle b?nd, jeg ikke har f?et overspillet endnu. Hmm, det m? komme.

I ?vrigt, s? best?r de omkring 500 maxier og 100 lp'er jeg k?bte fra 1986-1990 for 97 % vedkommende af undergrund og kunstnere/titler, som kun de f?rreste har k?bt eller h?rt om. Bare sp?rg Mikkel Breiler, som har haft dem forbi til overspilning.

Jeg er meget konsekvent kr?bet uden om alt, der p? nogen m?de har v?ret kommercielt. OK, du kan godt finde Taylor Dane/Tell It To My Heart i min samling. Men den k?bte jeg alts? i november 1986, og det var f?rst i maj 1987, at den blev et lokalradiohit i DK. Indtil da var den deep, deep importundergrund!
GeorgeVedel skrev:Og til de ca. 100, der igennem de sidste 20 ?r har sagt til mig, at "Det var kun i begyndelsen at Street dance var s? meget bedre, i dag er fona lige s? god!" dette er et citat af Kim Schumacher:

"DET BEDSTE BLIVER ALTID BEDRE"
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

tjornov skrev: Jeg er meget konsekvent kr?bet uden om alt, der p? nogen m?de har v?ret kommercielt. OK, du kan godt finde Taylor Dane/Tell It To My Heart i min samling. Men den k?bte jeg alts? i november 1986, og det var f?rst i maj 1987, at den blev et lokalradiohit i DK. Indtil da var den deep, deep importundergrund!
[/quote]

Det er mit ynglings citat fra Tjornov.

Taylor Dayne har aldrig v?ret deep deep import undergrund, men tillykke du var tidligt ude og tage chancen med et latin houseagtigt nr f?r resten af verden bed p? :D
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

tjornov also skrev:I samme periode fik jeg rigeligt med undergrund ved at optage Kenneth Bager de 2 timer han var p? hver l?rdag fra The Voice.
er bageren musikinstrumentalist p?
http://www.youtube.com/watch?v=0m2sWyc6lOc
ellers hvad er det helt pr?cis der g?r, at nummeret tilskrives Kenneth Bager?
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Finn Snor skrev: Det er mit ynglings citat fra Tjornov.

Taylor Dayne har aldrig v?ret deep deep import undergrund, men tillykke du var tidligt ude og tage chancen med et latin houseagtigt nr f?r resten af verden bed p? :D
Ha-ha, rigtigt nok. Og jeg indr?mmer ogs?, at jeg k?bte nummeret i Magasin i Lyngby. Og det var allerede da en etableret udgivelse p? ikke-undergrund-label ...
'Jeg ved godt, det har været en hård dag i skolen med timer i sugemærkning og metalsløjd.. '.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

GeorgeVedel skrev:
tjornov also skrev:I samme periode fik jeg rigeligt med undergrund ved at optage Kenneth Bager de 2 timer han var p? hver l?rdag fra The Voice.
er bageren musikinstrumentalist p?
http://www.youtube.com/watch?v=0m2sWyc6lOc
ellers hvad er det helt pr?cis der g?r, at nummeret tilskrives Kenneth Bager?
Kenneth har ikke en ?rlig tone i livet, men det er ikke n?dvendigt for at lave musik n?r der er s? mange andre talentfulde folk man kan arbejde sammen med.



Kenneth Bager Feat. Hellerup Cool School Choir, The* & Gisli - Fragment Eight (The Sound Of Swing)
Label: Music For Dreams
Catalog#: zzzcds0013
Format: CDr, Maxi-Single, Promo
Country: Denmark
Released: 2007
Genre: Electronic
Style: Downtempo, Dub, Acid Jazz, Deep House, Disco
Credits: Conductor [Choir] - Kenneth Bager , Thomas Troelsen , Thordis Hofdahl
Featuring [Choir] - Hellerup Cool School Choir, The*
Featuring [Saxophone, Clarinet] - Hans Ulrik
Mastered By - Michael Pfundheller
Piano [Ragtime] - Nikolaj Hess
Producer, Arranged By - Kenneth Bager , Thomas Troelsen
Written-By - Kenneth Bager , Thomas Troelsen
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Produced, Arranged, Written, Conducted by - Kenneth Bager.
Han er ?benbart liges? involveret i nummeret, som Nile Rodgers var i et Chic-nr.
Tak for infoen.
I ?vrigt mener jeg, at den k?re bager er noget af et fenomen i Danmark, ligesom Kim Schumacher.
Finn Snor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10-09-2003 10:24:15
Geografisk sted: HC ?rstedsparken

Indlæg af Finn Snor »

Jeg tvivler p? at Kenneth kunne lave noget tilsvarende
http://www.youtube.com/watch?v=RLAsfaqEggA

Kenneth er ham der sidder med en blanding af smag og vision. Hvor Troels er ham der trykker p? knapperne og spiller tingene.

Jeg har v?ret i studiet med Kenneth et par gange og han har altid en stabel musik med som han bruger som referencer n?r man skal finde ud af hvilken vej tingene skal g? eller lyde som.

Kunsten er selvf?lgelig ogs? at kunne sige stop, og jeg mindes en mix session p? Kaos der varede 60 timer.......................... Mikkel DeMib der var tekniker p? den bliver stadigv?k fjern i ?jnene n?r snakken g?r hen p? de dage :shock:
Besvar