St?dte lige p? denne video link-samling

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

St?dte lige p? denne video link-samling

Indlæg af SLL »

Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Wot?
Captain Sensible?

p? video?

HOLDA helt fast,
det her er truly truly ganz etwas!!!!! :D
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Ja det er ganske sjovt at se videoerne til mange af KS musik...bla

Bedre kvalitet og jeg ville gi penge for at se dem...
Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

I den tid vi her taler om
optog jeg hver uge formel 1 (musikvideo-chart) fra tysk tv.
herunder mange af de her videoer.
videoerne var i h?j kvalitet m.h.t. opl?sning og s?dant,
S? det er et internet-problem med opl?sningen,
og alts? ikke relateret til selve musikvideoerne.
Det var i tiden f?r man normalt satte videomaskinen i stereoanl?get,
men det gjorde jeg nu alligevel.
Den bedste af alle musikvideoerne som jeg optog fra formel 1 i hele perioden var Mel Brooks: To be or not to be.

Er der andre end mig der kender den?
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Det var i denne periode hvor det blev introduceret at et hit kan best? af et rap + et omkv?d.
Det fik bank-branchen s? ?jnene op for ti ?r efter, og gennem halvfemserne (og i mange henseender helt frem til nu) skulle alle grupper formulere sit hit p? denne m?de for at blive udgivet.
Og os som havde dyrket denne form for pop-hits i f.eks. 1983 m?tte checke ud fra den synkende skude l?nge f?r ?r 2000 . Det er det man idag kalder "Den danske MTV-bank-sound".
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Er der andre end mig der kender den?
Ja-ja, 'The Hitler Rap'. Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Jeg var ogs? i biografen og se filmen og undrede mig over, at dette geniale musiknr. slet ikke var med,
jeg troede jo tv?rtimod at "to be or not to be" ville v?re en yderligere udvikling af det der var p? maxi?en og p? videoen. Men det var den ikke..
Du s? m?ske ogs? filmen i biografen?
Anyway, det var en sjov film. Pengene var ikke spildt
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Ja for d?len da "Hilter Rap" er cool og sjov - og den fik jeg ogs? i kassen dengang i en af Christians Flagsteds udsendelser...
Billede
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

S? den er alts? blevet spillet fra Danmark ogs?. Det vidste jeg ikke,
Det giver mig andledning til at justere sprogbruget overfor Danske musikere, for selv om hovedindtrykket var, at man boede i et musik-u-land, s? var der klare og massive undtagelser: Faktisk var der i Danmark rene og sk?re musikgenier, jeg n?vner blot nogle:

Kim Schumacher
Kenneth Bager
Mek Pek
Mikael Brenner
Laid Back

og af senere ting, som jeg har st?dt p?, som kan st? enhver distance, kunne man f.eks. n?vne

d.j. Noice

men der er flere.
Jo, Danmark er/var faktisk ikke helt lost.
Det jeg opponerer imod er alts? ogs? mere den alt for lange afstand mellem snapsene.
Det som Bornholmerne kalder "Snapsedistancen"...
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:S? den er alts? blevet spillet fra Danmark ogs?. Det vidste jeg ikke,
Det giver mig andledning til at justere sprogbruget overfor Danske musikere, for selv om hovedindtrykket var, at man boede i et musik-u-land, s? var der klare og massive undtagelser: Faktisk var der i Danmark rene og sk?re musikgenier, jeg n?vner blot nogle:

Kim Schumacher
Kenneth Bager
Mek Pek
Mikael Brenner
Laid Back

og af senere ting, som jeg har st?dt p?, som kan st? enhver distance, kunne man f.eks. n?vne

d.j. Noice

men der er flere.
Jo, Danmark er/var faktisk ikke helt lost.
Det jeg opponerer imod er alts? ogs? mere den alt for lange afstand mellem snapsene.
Det som Bornholmerne kalder "Snapsedistancen"...
Det er fedt at se DJ. Noise vinde over de andre. Jeg fandt klippet for et ?rs tid siden.
Ellers er der jo flere af de gode dengang:

Martin Hall
Danseorkesteret
Mich 'Cutfather' Hansen
Chief 1
SoulShock
D.A.D.
J?rgen 'TNT' M?ller
og sikkert flere endnu.

Men alle de folk dengang har ogs? inspireret folk nu til at underholde andre og have noget f?lles.
Idag har vi folk som Al Agami og Harske Hubbi som dukker op til en Kim Schumacher aften sammen med gode gamle kendinge s?som Katrine Ring, Martin R?stb?ll, Peer Kaae, Master Fatman, og s? videre.


George det kunne v?re du skulle smide mig en email. jeg har en del artikler med og om Kim liggende i elektronisk form, Ikke at de ikke fylder en herreg?rd - for det g?r de - men du kan jo f? et dump p? en DVD skive og selv rode rundt og m?ske finde noget af det du s?ger oplysninger p?. Det er meget f? artikler som jeg har liggende i tekstform til at s?ge i, de fleste er faktisk i billedfiler fra da de blev skannet. Jeg har ikke fundet en nem m?de at genkende teksten p? dansk. Kun tyske og engelsk programmer som g?tter forkert p? danske ord og bogstavkombinationer.
M?ske kan du stikke her forbi hvis ikke du bor langt v?k. Din profil siger New York, men kan jo blot v?re en gang fis ;) Ellers er der jo postv?sen, b?de her og Over There.

-Mikkel, jeg gi'r en omgang hvis du gi'r to.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:..Den bedste af alle musikvideoerne som jeg optog fra formel 1 i hele perioden var Mel Brooks: To be or not to be.

Er der andre end mig der kender den?
Hvis du virkeligt er i niu jog s? burde du ogs? kende til It's Good To be The King med Mel Brooks. Det er ogs? en god gammel traver.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Den h?rte jeg strax da da den kom frem.
den er god, men jeg k?bte den ikke.

Det er ligesom ved NEW ATLANTIC: I KNOW
(at pladen var s? fantastisk s? man kastede sig over opf?lgeren allerede inden at nogen havde set den, og, alts?, at opf?lgeren ikke var p? level med den f?rste)
Senest rettet af Vedel 25-05-2006 07:57:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Men s? vil jeg gerne stille det vigtigste sp?rgsm?l der overhovedet findes inden for omr?det samt omgivende ?er:
kender du eller andre
Erotic Drum Band: :!: pop pop shoe wah :!: ?
og er der mon nogen der kender til om den senere (end 1980) er blevet remixet, rebuildmixet eller re-alt-det-der som alle den slags er, herunder indg?et i st?rre mix m.m.
Og er der nogen Helt avancerede, der kender linken til Lime?
Hele Kim Schumacher, p? een tallerken, i 1980, Erotic Drum Band: :idea: pop pop shoe wah :idea:

p? vej op af trappen til kantinen sp?rger jeg Kim Schumacher et sp?rgsm?l om tiden f?r 1983.
Han var overraskende pludseligt overraskende alvorlig (efter at han lige 3 sekunder f?r p? mit sp?rgsm?l "Er du Kim Schumacher?" p? en meget humoristisk m?de havde sl?et h?nderne ud til hver side og svaret: "Ja, hvad havde du forventet?")
Hvis jeg skal holde mig til hvad jeg konkret og ordret kan huske at han sagde, s? er det noget i retningen af at dem, der ikke har det med (i samlingen, ikke citat) er "virkeligt g?et glip af noget".
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Men s? vil jeg gerne stille det vigtigste sp?rgsm?l der overhovedet findes inden for omr?det samt omgivende ?er:
kender du eller andre
Erotic Drum Band: :!: pop pop shoe wah :!: ?
nej det g?r jeg ikke.
og er der mon nogen der kender til om den senere (end 1980) er blevet remixet, rebuildmixet eller re-alt-det-der som alle den slags er, herunder indg?et i st?rre mix m.m.
Heller ikke.
Og er der nogen Helt avancerede, der kender linken til Lime?
Udover samme label (Prism)?
Hele Kim Schumacher, p? een tallerken, i 1980, Erotic Drum Band: :idea: pop pop shoe wah :idea:
jeg b?r nok anskffe den ved lejlighed. eDonkey er ikke til megen hj?lp lige nu...
p? vej op af trappen til kantinen sp?rger jeg Kim Schumacher et sp?rgsm?l om tiden f?r 1983.
Han var overraskende pludseligt overraskende alvorlig (efter at han lige 3 sekunder f?r p? mit sp?rgsm?l "Er du Kim Schumacher?" p? en meget humoristisk m?de havde sl?et h?nderne ud til hver side og svaret: "Ja, hvad havde du forventet?")
Hvis jeg skal holde mig til hvad jeg konkret og ordret kan huske at han sagde, s? er det noget i retningen af at dem, der ikke har det med (i samlingen, ikke citat) er "virkeligt g?et glip af noget".
Det er ikke det helt store, fordi f?r 1983 havde han ikke udsendelser som k?rte efter samme m?de som Studie 83, der er dog den forskel at de Zig-Zag udsendelser som Kim fik lov til at lave har det samme isl?t, kimen :) til den formel han starter med i 1983 blev lagt i Zig-Zag.

Desv?rre er der ikke mange som har noget fra 1982 med Kim bevaret.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

*********************************************************
Udover samme label (Prism)?
*********************************************************
i meget h?j grad ja. Her tales om en Lepage-link af de helt overraskende.
*********************************************************
jeg b?r nok anskffe den ved lejlighed. eDonkey er ikke til megen hj?lp lige nu...
*********************************************************
Grundstammen i dette discohit blev udgivet af 3 forskellie kunstnere og som 3 forskellige discohits og uafh?ngigt af hinanden;
Der er den lidt funkede version. Den hedder "Le freak" (Chic)
Der er disco-versionen og den hedder "You make me feel (mighty real)."(Sylvester)
Og s? er der D-I-S-C-O-versionen og den hedder "Pop pop shoe wah" (Erotic drum band)
*********************************************************
Desv?rre er der ikke mange som har noget fra 1982 med Kim bevaret.
*********************************************************
er der nogensomhelst?
Jeg har til geng?ld det meste af det han spillede if?lge sitet her.
Prince "controversy" k?bte jeg f.eks. i London i 1981, dagen efter at det ankom p? radio Luxembourg top-30-disco. Jeg rejste derover fra Vejle med dette ene form?l.
Man skal l?gge meget m?rke til, at Kim v?lger netop dette Princenummer til trods for, at det allerede er lidt historisk i 1982.
Det h?rer til i discomusikkens aller fornemste kategori, nemlig: "Spektralanalyse af en eneste tone" (nb! det er bare noget jeg kalder det)
I denne kateori finder man ogs?:
Chic: My feet keep dansing
og
Johnnick: Play the world
hvorved vi kom tilbage til et Erotic drum band-link
**********************************************************
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

jeg Er interesseret i dette dump p? en DVD skive. Hvad g?r vi? Sender jeg dig en blank dvd-r eller hva? ?
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

*********************************************************
Udover samme label (Prism)?
*********************************************************
i meget h?j grad ja. Her tales om en Lepage-link af de helt overraskende.
*********************************************************

Jeg er ikke s? meget disco eller musik fanatiker at jeg kender s? meget til lepage (ham og hende) men falder jeg over plader som er ?ldre s? kigegr jeg p? dem og k?ber dem (gerne for meget lidt).

*********************************************************
Grundstammen i dette discohit blev udgivet af 3 forskellie kunstnere og som 3 forskellige discohits og uafh?ngigt af hinanden;
Der er den lidt funkede version. Den hedder "Le freak" (Chic)
Der er disco-versionen og den hedder "You make me feel (mighty real)."(Sylvester)
Og s? er der D-I-S-C-O-versionen og den hedder "Pop pop shoe wah" (Erotic drum band)
*********************************************************
OK Jeg har Le Freak i LP amerikanerpresning - eller m?ske er det canadenser presning ;) - og you Make Me Feel (Migthy Real) p? 12'' desv?rre ikke med Sylvester men med Jimmy Somerville. Jeg er p? jagt efter Sylvester ting, jeg fandt fx en 1991 cd udgivet i USA p? Megatone Records, med uudgivne ting og remixes af gamle ting - den hedder "Immortal" og coveret er ogs? noget for sig.


Desv?rre er der ikke mange som har noget fra 1982 med Kim bevaret.
*********************************************************
er der nogensomhelst?

Mjoe der er nogle som har Zig-Zag og nogle som har nogle af de ?vruige temarelaterede ting. Det er s? resten som vi kender ti lvia DR og statens mediesamling og derfra har vi ikke noget andet end eventuelt dato og ordlyd over hvad Kim Siger. F?r Kim spillede plader vavr han journalist som rapporterede fra usa bl.a. for Rapport og for Natradioen. to i og for sig vidt forskellige medier.


*********************************************************
Jeg har til geng?ld det meste af det han spillede if?lge sitet her.
Prince "controversy" k?bte jeg f.eks. i London i 1981, dagen efter at det ankom p? radio Luxembourg top-30-disco. Jeg rejste derover fra Vejle med dette ene form?l.
Man skal l?gge meget m?rke til, at Kim v?lger netop dette Princenummer til trods for, at det allerede er lidt historisk i 1982.
Det h?rer til i discomusikkens aller fornemste kategori, nemlig: "Spektralanalyse af en eneste tone" (nb! det er bare noget jeg kalder det)
I denne kateori finder man ogs?:
Chic: My feet keep dansing
og
Johnnick: Play the world
hvorved vi kom tilbage til et Erotic drum band-link
**********************************************************
Jeg vil helt klart fors?ge at prioritere Erotic Drum Band og eventuelle afstikkere i min s?gen, jeg har allerede for nyligt k?bt en st?rre samling som inkluderer ?rene 1979-1983 hvor jeg ikke selv k?bte plader, men fokus er p? musik udgivet i England og ikke som club hits s? jeg mangler stadigt at finde en god samling diso fra 70erne selvom jeg har noget spredt f?gtnign i forvejen. Det er altid bedre at k?be en samling, selvom det er en lidt st?rre udskrivning p? mit budget som semi-arbejdsl?s, men pris-per-styk er en hel del bedre, specielt n?r butikkernes avance er ude af billedet.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

**********************************************
lepage (ham og hende)
**********************************************
vedr. POP POP SHoE WAH: ham
**********************************************
Jeg er p? jagt efter Sylvester ting, jeg fandt fx en 1991 cd udgivet i USA p? Megatone Records, med uudgivne ting og remixes af gamle ting - den hedder "Immortal" og coveret er ogs? noget for sig.
**********************************************
ja, jeg har vendt det cover om
men en pige jeg kender, som er -disco men +Sylvester, har ikke noget imod det!
S?rg for at f? fat i
Sylvester: Band of gold (maxi)
Sylvester: you make me feel
sidstn?vnte er overordentlig let.
den findes p? hver anden opsamlings lp/cd fra 1978
*************************************************
Schumacher+Rapport
********************************************************
det vidste jeg ikke.
interessant
Er der nogen der har s?dan et?
*********************************************************
Jeg vil helt klart fors?ge at prioritere Erotic Drum Band og eventuelle afstikkere i min s?gen, jeg har allerede for nyligt k?bt en st?rre samling som inkluderer ?rene 1979-1983 hvor jeg ikke selv k?bte plader, men fokus er p? musik udgivet i England og ikke som club hits s? jeg mangler stadigt at finde en god samling diso fra 70erne selvom jeg har noget spredt f?gtnign i forvejen. Det er altid bedre at k?be en samling, selvom det er en lidt st?rre udskrivning p? mit budget som semi-arbejdsl?s, men pris-per-styk er en hel del bedre, specielt n?r butikkernes avance er ude af billedet.
*********************************************************
jeg k?bte plader og maxi-cd?er i store stakke i streetdance og andre steder indtil minidisc kom frem. Fra da af har jeg blot destilleret og destilleret noget af al den dancemusic der kommer ud af spr?kkerne alle mulige steder (radio m.m.). Resultat er minidisc af run-amok-h?j standard, og ganske gratis...
Men det er ikke s? pr?sentabelt, n?r man skal vise andre det, som en maxisingel med cover og det hele er, og det er ogs? de s?reste ting som man ikke engang ved hvem eller hvad er, som man g?r og lytter til.
Det bedste af det bedste som jeg har f?et optaget og bevaret p? den m?de er et hard-house-hit fra ca. ?r 2000 hvor der ikke synges andet p? end "i got the feeling, i got the feeling" og s? er det ellers dunhammerdisco og kun 3 accorder derudaf.
Kender du/nogen den?
Jeg vil gerne vide: Hvem gruppen er
jeg har allerede terroriseret et st?rre antal loud-agtige forretninger i Sverige og andre lande, plus selvf?lgeligt loud i kbh med det,
men nummeret er simpelthen for disco-house-agtigt til at De kender til det!
og det siger da noget.
Det er optaget fra Power-radio.
Hvis nogen l?ser dette og ved hvad det er for et nummer s? skriv det lige...
******************************************************
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jeg k?bte f?rst Sylvester - Mutual attraction LP, fordi jeg er vildt med nummeret af samme navn. Dern?st fandt jeg dog hurtigt ud af, at Mutual Attraction findes i et - come together mix p? 12inch. Uha, det er for l?kkert, totalt funky fat mix der svinger. Heldigvis fandt jeg og? efterf?lgende 12 tommer pladen :)

Rock the box som KS spillede, er ogs? super god og groovy!

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Absolut.
S? mangler vi vel bare den yderst interessante Cowley-Sylvester-link,
s? er det hele fixet med Sylvester :!:

p.s. Held og lykke i morgen,
jeg er rimeligvis med p? en Schlytter (incl. minidisc) :!:
Senest rettet af Vedel 26-05-2006 16:28:15, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

MikkelBreiler og SLL og X,

er det helt ut?nkeligt, at der er en af jer der kender f?rn?vnte "I got the feeling" :?:
(2000 disco-house-hit)

Der synges:

I got
I got
I got the feeeeeling

og intet andet hele sangen
hammer hard house disco style

det er meget vigtigt
************************************************
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Nope desv?rre, jeg kender den ikke. Men nu bliver jeg nysgerrig.

M?ske Mikkel husker/kender den?
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Nope desv?rre, jeg kender den ikke. Men nu bliver jeg nysgerrig.

M?ske Mikkel husker/kender den?
Nej i 2000 lytteder jeg lige s? meget til dance som jeg g?r nu: Omtrent aldrig.

Det meste af dance musikken har fra fra starten af 90'erne v?eret mere og mere Dunke-Dunke hvor gamle travere st?ves af og ogs? f?r Dunke-Dunke trommer og dum bas p?. Og der er i det hele taget meget f? acts som har gjort sig konsekvent bem?rket som successrige. Selv Pet Shop Boys havde en periode med f?rre hits i sidste del af 90'erne.

Hvilket f?r mig til at huske p? at spille den nye som jeg har k?bt p? vinyl.
160 kr i GUF!

t?nk at jeg kunne glemme det.

-Mikkel
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

Mikkel, det har du 99,999% ret i.
Givet hvem jeg her taler med
troede jeg
at det var fuldst?ndigt underforst?et
at det udelukkende er de sidste 0,001% som "I GOT THE FEEEEEELING"-sagen drejer sig om

Disse 0.001% existerer nemlig, og indeholder op igennem 90erne
new atlantic: i know
1993 discohit: take your time
johnnick: play the world
og flere.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

GeorgeVedel skrev:Mikkel, det har du 99,999% ret i.
Givet hvem jeg her taler med
troede jeg
at det var fuldst?ndigt underforst?et
at det udelukkende er de sidste 0,001% som "I GOT THE FEEEEEELING"-sagen drejer sig om

Disse 0.001% existerer nemlig, og indeholder op igennem 90erne
new atlantic: i know
1993 discohit: take your time
johnnick: play the world
og flere.
Prodigy er et godt og positivt eksempel. Da jeg i 1992 i HMV Bristol p? Str?get for f?rste gang lyttede til The Progidy Experience vidste jeg at de og ikke alt det andet det var i musikafspilleren i butikken ville holde.
To ?r efter i 1994 vandrede jeg p? Lyngby Hovedgade og faldt over Gaucho musikbutikken - jeg ved ikke om den eksisterer endnu - og k?bte albummet p? CD til fuld pris. jeg har samlet lidt cd singler siden da og en enkelt vinyl promo ting. me nProdigy er ngoet som gjorde op med mange ting, genbrugte megen af den energi som i discotiden blev brugt i Punk.
Og jeg ogs? at de er nogle af de mere nyskabende hvad ang?r det at f? rytme, tempo, samples, loops til at g? op i en h?jere enhed.
Det er Prodigys success som man som danceact skal leve op til. Og de fleste har ikke noget nyt.

I den forbindelse hoppe vi alts? over de som kom med noget sjovt men ikke holdt distancen - Aqua, Dr. Bombay (f?rst gjorde han sig som inder og bagefter som skotte). og nogle af de andre s?som Whigfield, og hvad de allers hed alle sammen. Jeg kan ogs? huske noget om Brother+Sisters noget krampagtige fors?g p? at blive spillet i radioen. Det var noget med at deres far ikke fandt sig i at DR ikke fandt deres musik v?rd at spille.

Det er desv?rre s?dan at det alt for ofte er god marketing og energisk indsats, som g?r det muligt at s?lge alt for middelm?dige eller d?rlige varer. T?nk hvis man puttede al den energi og puttede det bag noget som holder, som er nyskabende og som vil noget andet end bare v?re der lige nu.
Det virker mest af alt som at musik ikke kan s?lges hvis ikke det bliver puslet om hele tiden, som om kunstnere ikke kan holde sig i vcandskorpen uden at have management og andet som suger b?de af overskuddet men ogs? af kreativiteten.

T?nk hvis alle de gode talenter kun brugte nettet til at markedsf?re sig. Ikke brugte de etablerede pladeselskaber og management bureauer. t?nk hvis hver satning blot var en side p? nettet og 100 CD-R til anmeldere. Produktionen er til at tage og f?le p?. Enten er det noget talent eller ogs? skal hele maskineriet igang med at maskere at der ikke er s? meget talent alligevel.

-Mikkel
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Erotic Drum Band: :!: pop pop shoe wah :!: ?


Jeg kender dem af navn, men det er nu ikke fordi jeg har lyttet til dem. Jeg var vist for ung den gang (!). Jeg havde et retro-disco-flip for nogle ?r siden, hvor jeg stille og st?dt arbejdede mig ind p? www.discomusic.com's Top 500 disco hitliste ved hj?lp af WinMX og alt.binaries.music.disco (noget i den retning). Jeg n?ede vist en 460-470 numre + en hel masse 'udenomkring' f?r jeg stoppede. Fandt to numre med Erotic Drum Band - Love Disco Style og Touch Me Where It's Hot. F?rstn?vnte faldt mest i min smag.

Jeg har fundet utrolig meget musik og l?rt meget om disco p? denne m?de. Men genrem?ssigt er nok mere til noget i retning af Magnifique/Magnifique, Tantra/Hills Of Katmandu, Kat Mandu/The Break + generelt alt Patrick Cowley - is?r i 1981-versionerne af de numre, som blev udgivet igen i 1983 osv. Det er alts? den lidt h?rdere, tidlige computerdisco, vi taler om her. Eller m?ske det som KS kaldte for generatordisco?
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:Disse 0.001% existerer nemlig, og indeholder op igennem 90erne
new atlantic: i know
1993 discohit: take your time
johnnick: play the world
og flere.
Altid interessant at se s?dan en liste. Normalt plejer det at v?re Hi-NRG- eller freestyle-hitlister, jeg snubler over, med masser af numre, som jeg ikke kender, og derfor fatter interesse for. Men jeg kan forstille mig, at ovenst?ende ogs? vil falde i min smag.

Lad mig lige pr?sentere mig selv og min musikalske baggrund. En del af de andre har h?rt det her f?r, s? de kan roligt lukke ?rerne.

Musikalsk set levede jeg mellem 1983 og 1994. Det var den periode, hvor jeg havde musikalske mentorer. Det startede selvf?lgelig med Kim Schumacher. I slutningen af 80'erne og starten af 90'erne var mine store helte Peter Skovsted og Martin Jensen, der spillede p? Radio Lyngby fredag og l?rdag aften (s? vidt jeg husker det). Det var alt lige fra den tidligere ny-techno i slutningen af 80'erne over hiphop, den meget tidligere indie-rock, spansk guitar-house og masser af house (bla. den meget tidlige hard-house).

Af andre navne fra den tid var Little Jam (Ballerup N?r Radio), der spillede masser af herlig, h?rd Frankfurter-techno og Kennet Bager (i sin tid p? The Voice, ikke DR-tiden; jeg faldt aldrig for Det Dur af en eller anden m?rkelig ?rsag), der spillede undergrunds-dance.

Da jeg flyttede fra Lyngby til KBH SV i 1992 var det slut med de nordlige forstadsradioer og kun The Voice (Kenneth Bager, only) og Radio Falcon (Plasma DJ Team, Henri Jarn?e/Michael Parsberg, sidstn?vnte stod bag Safri Duo) gik ordentligt ind p? kollegiets halvt nedbl?ste.

Det hele endte i 1994, hvor kollegiet fik hybridnet og dem gamle FM-antenne taget ned. Det er nok her, at mit inderlige had til TDC blev grundlagt. For der var absolut INTET af interesse blandt de 30 radiokanaler, det var muligt tune ind p?. S? jeg 'd?de' rent musikalsk - uden en mentor.

Og jeg er aldrig rigtig kommet i gang igen senere. Jeg lider nok i virkeligheden et temmelig stort afsagn...

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

nb!
new atlantic: i know
1993 discohit: take your time
johnnick: play the world
Nb!
********************
Og jeg er aldrig rigtig kommet i gang igen senere. Jeg lider nok i virkeligheden et temmelig stort afsagn...

Mvh S?ren Tj?rnov[/quote]
******************'**************
et virkeligt godt sted at stige p?, hvis man skal videre fra midthalvfemserne og fremad er SUPERDISCOUNT.
jeg n?vner selvf?geligt ikke MAN WITH NO NAME: EVOLUTION, for det kender du, og har taget stilling til, tror jeg. Det var mit game fra midthalvfemserne og fremad.

Jeg er dybt imponeret over at du kunne grave Katmandu frem p? den m?de.

du n?ede selvf?lgeligt at f? "check the dan" og "open sesame" med inden check out i 1994, (Leila K.), OG YOTHU YINDI med TREATY lander medens du stadigv?k er p? i 1992 s? den har du helt sikkert ogs? check p? (IK??), men SUNCLUB: FIESTA og OLIVER LIEB: L.S.G. har Dyremose efterf?lgende sp?rret vejen for.
Han har ligeledes blokeret for PRINCE ITAL JOE, og det burde nogen have forhindret!

Fremme ved 2003 vil jeg n?vne THE MAGIC KEY med ONE-T (enkeltst?ende superhit), og af splinternye ting b?r ROOM 5: MAKE LUV roses til skyerne.

der er mange flere...
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

GeorgeVedel skrev:MikkelBreiler og SLL og X, er det helt ut?nkeligt, at der er en af jer der kender f?rn?vnte "I got the feeling" :?: (2000 disco-house-hit)
Er det ikke p? tide at sende et link s? vi kan h?re, hvad det drejer sig om.. ? ;-)

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

I H?J GRAD, JO.
HVORDAN G?RES DETTE?
JEG HAR EN BID P? MINIDISC I MW-KVALITET
Besvar