et sp?rgsm

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
soulofkorea
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26-04-2006 20:38:59

et sp?rgsm

Indlæg af soulofkorea »

med risiko for at alle griner en vis legemsdel i laser eller tager sig til hovedet ... men ..., er det muligt at H?RE de mange programmer inde p? hjemme siden ... s? vi Kim, ja det er faktisk mit navn men ikke Schumacher, blive MEGA MONSTER MUSIC glad...
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Herinde griner vi ikke af det sp?rgsm?l - for faktisk har vi f?et det en del gange f?r - men nej man kan ikke h?re eller downloade KS udsendelser her p? sitet.

Som vi skriver p? forsiden
Vi f?r tit breve fra personer, der sp?rger, om de kan f? kopier af udsendelser eller enkeltnumre p? mp3-format, aflytte dem online eller lignende. Svaret er: "Nej, det er (selvf?lgelig) ikke muligt". Dette er ikke en byttecentral. Det er kun en tekstuel database. Vi har heller ikke nogen aktuelle planer om at l?gge noget materiale online. Det umuligg?r Lov om ophavsret ganske grundigt.
Billede
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

:lol:
dette er et citat fra Hr. Schumacher (da jeg spurgte ham det samme sp?rgsm?l efter at have misset en enkelt studio 83):
"radiohuset gemmer dem ikke da de ikke har "blivende interesse" og du vil vel ikke ha? at jeg kommer i konflikt med loven"
:wink:
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hov, Iiiioooo, dig har vi vist ikke tidligere h?rt til. Har du ikke lige lyst til at introducere dig selv, hvor mange udsendelser, du ligger inde med osv.?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

HEJ!
Jeg har
10 jan 83
18 maj 83
23 juni 83
x nov 83
x x 8x
9 jan 84
16 jan 84
9 apr 84
28 maj 84
4 juli 84
31 dec 84
11 feb 85
17 feb 86
x apr 87
desuden ca. 5 mc-fulde (fordelt over et betydeligt st?rre antal mc?er) spredt f?gtning fra 83 til 89
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Hvor mange havde jeg, da jeg havde flest?
Det tal skrev jeg faktisk til en journalist ca. i midten af 90?erne, efter at hun havde haft en Kim Schumacher-fan i TV med ca. 90.
De svarede aldrig p? henvendelsen, men m?ske journalisten kan huske det, for det var hende, jeg skrev brevet til. Det er den nuv?rende milj?minister. S? vidt jeg husker var det 144
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hva pokker, Connie Hedegaard i midt 90'erne. Jamen hun var ogs? aktiv i forbindelse med en masse kulturarbejde. Men nu er det ikke sikkert man for svar :wink:

Ellers nogle dejlige udsendelser du ligger inde med. Selv var jeg s? dum, at klippe i KS udsendelserne. Alts? kun optage det musik jeg syntes var fedt, tilbage i KS storhedstiden - via pauseknappen p? min optager. Det har jeg fortrudt rigtig mange gange :(

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Trykkede du p? pauseknappen under selve optagelserne? I s? fald har vi
3 ting til f?lles: Dels det at kunne bed?mme et stykke musik p? 1
sekund, og dels, s? vidt jeg har forst?et, ItaloDisco, og s? ogs? det
med at med at destillere det bedste musik fra.
En sj?lden combi p? Dansk grund, men dette er jo heller ikke hvilket
site somhelst.
Det skal du ikke fortryde, for factum er, at det netop er denne
egenskab, som har bragt dig her til det i s?rklasse fornemste musik-forum
nogensinde i Danmark: Kim Schumachers Efterf?lgelse.
Og med hensyn til den musik, som vi s? har nu, De gl?delige rester, s? er det vigtigste: Hvilken musik-portef?lje ville Kim Schumacher have
valgt at pr?sentere i dag i "pop 2006" so to speak. Da Kim p? ingen
m?de stod stille g?lder der, at "pop 2006" ikke er helt det samme, som det
vi har p? alle b?ndene, og det er det (hvad han ville v?lge nu) der er
det altafg?rende:
Kim var alt alt for stor til et rent lydspor, s? det er TV-udsendelser
frem for radio han ville v?lge og efterf?lgende hitte bigtime i idag: Bl.a. nogle utroligt hyggelige og fabelagtigt
velpr?senterede tv-quiz?er for hele familien med high-tech format p?
linje med det seneste musikgrandprix, altid som den f?rste involverende
den seneste nye teknik. De aller aller nyeste internet-features ville
han involvere s?ledes at det var interaktivt med seerne p? helt nye
m?der som ingen i hele verden havde set f?r, og ogs? med en hel m?ngde andre underholdende og informerende
form?l og som altid: Langt ud over hvad man ville have forventet, og
overraskende fra mindst 5 nye retninger hver gang. Encompassing visdom som vi kender fra Trump, Stern, Risk?r, Spies og mindst 25 andre samt involverende alt ligefra statslig information, liv og religion (som han vidste meget on) til hvordan elp?rer fungerer (her refererer jeg konkret til 1988-Kim Schumacher Labyrint), plus, matter of course, verdens i s?rklasse bedste musik i 2006, b?de i live-performance og musikvideoer samt 2-3 andre pr?sentationsmuligheder, som man endog ikke ville kunne have g?ttet sig til.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Efter at udsendelserne var optaget hele, anvendte jeg groovefactor-100%-kriteriet (jvf. Nile Rodgers).
B?ndene med Kim Schumacher havde et ekstremt atypisk h?jt ratio. Mange af dem havde groovefactor 100% for samtlige numre, men der var undtagelser, hvor et eller 2 numre typisk havde groovefactor 90.
Disse blev s? "lappet" med den del af Tony Prince (radio Luxembourg) top-30-disco (som ogs? havde et superh?jt ratio, her tales om monumentale disco-f?nomener som Change: Paradise, K.I.D.: Don?t stop, Yarbrough & Peoples: Don?t stop the music, Peter Jacques band, Delegation, Liquid Gold, Chic, Sister Sledge, Sheila & B. Devotion: Spacer, Kool and the gang, Moses: We just, Patrice Ruschen: Forget me nuts, Deep Menache, 1981Prince: Controversy, Grandmaster Flash, West street mob, Erotic Drum Band: Pop pop shoe wah) som opfyldte the groovefactor-100-criteria.
S?ledes har jeg blandt mine 100%Groovefactor100%-b?nd Kim lappet med Tony, og Tony Prince lappet med Kim Schumacher, Og hvis nogensomhelst narkomaner ville g?re g?ldende, at de har eller har haft st?rkere enkeltbilletter til stratospheren end disse b?nd , s? ville jeg bare sige, at det vil jeg se f?r jeg tror det!!
Senest rettet af iiiioooo 09-06-2006 08:14:19, rettet i alt 6 gange.
Soren Grebo
Indlæg: 486
Tilmeldt: 01-11-2003 12:45:29
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Soren Grebo »

Sp?ndende indslag iiiioooo..
Jeg var en af dem som brugte konsekvent en 45 mins b?ndside til hver KS udsendelse. Det bet?d s? at jeg skulle pille ca. 8-10 min ud af hver udsendelse = ca. 2 numre. I 100 groovefactor udsendelser var dette jo ikke nemt, men som du skriver var der ogs? 90 % groovefactor udsendelser og s? gik det nemmere.
Det interessante bagefter er jo s? om man valgte de rigtige numre ud. Efter at denne fantastiske database kom til verden kan jeg jo s? se hvilke numre jeg pillede ud og uden at prale for meget, s? er jeg meget tilfreds med denne udv?lgelse selv idag. S? jeg nyder stadig i dag mine 45 mins udsendelser rigtig meget.

mvh
s?ren grebo.
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Yes. Det overordentligt interessante idag er nemlig, at man altid lavede de rigtige valg og fravalg p? dette her specielle omr?de.

efter Schumacher fandt jeg en kort overgang i 1993 en radiostation i K?benhavn, som spillede Fransk hard-house. En Station som Kim ville have ratet 100%.
Derefter fandt jeg i 2000 en station fra Nordrein-westfalen ved navn POWERRADIO som spillede up-front 2000-house, f.eks. super-house-hittet "I got the feeling".
Senest rettet af iiiioooo 01-06-2006 14:01:45, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Vedel
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17-05-2006 10:23:55

Indlæg af Vedel »

soulofkorea, er du der stadig? Hvis ja s?

KLIK P?

http://www.milinkito.com/los80.php

(SOM OGS? ANBEFALET ANDETSTEDS HER P? KS.DK)

OG V?LG S?

Roni Griffith
Scotch
The Jonzun Crew
Whodini
Yarbrough & Peoples
London Beat
Linx
Lime
Junior
Kid Creole & The Coconuts
Imagination
Kurtis Blow
Captain Sensible

S? ER DU I HVERT FALD IGANG
OG F?R EN IDE OM
HVAD HELE SAGEN DREJER SIG OM.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

iiiioooo skrev:HEJ!
Jeg har
10 jan 83
18 maj 83
23 juni 83
x nov 83
x x 8x
9 jan 84
16 jan 84
9 apr 84
28 maj 84
4 juli 84
31 dec 84
11 feb 85
17 feb 86
x apr 87
desuden ca. 5 mc-fulde (fordelt over et betydeligt st?rre antal mc?er) spredt f?gtning fra 83 til 89
Det lyder som om, at du endnu ikke har f?et overspillet disse til cd eller lignende?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

That is correct
og x-erne repr?senterer muligheder for virkelige overraskelser.
Jeg vil gerne have dem over p? cd
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

iiiioooo skrev:That is correct
og x-erne repr?senterer muligheder for virkelige overraskelser.
Jeg vil gerne have dem over p? cd
Det vil jeg da meget gerne klare for dig. Jeg bor godt nok i Norge, men er forbi Danmark i 2. uge af juni. Hvor bor du i Danmark?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

Jeg bor i Skagen..
Senest rettet af iiiioooo 25-05-2006 08:28:37, rettet i alt 2 gange.
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Hey, n?r jeg ser lokaludsendelser fra TV2, s? er det de nordjyske .. Men antennen, det bliver taget ind p? her i Oslo, f?r videredistribuering i kabel-tv-nettet, er vist ogs? halvkraftig...

Nogle l?sningsmuligheder: 1) Kommer du forbi K?benhavn p? et tidspunkt? eller 2) Har du mod p? at sende dem til mig?

Mvh S?ren Tj?rnov
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

ja, der er kvalitet over tingene i Norge.
og ja. jeg konsulterer lige kalender m.m. og vender s? tilbage med hvilken af de 2 der er bedst i morgen
Brugeravatar
iiiioooo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15-05-2006 16:43:13

Indlæg af iiiioooo »

cont. in pvt.

Bobby Fisher siger at skak er brugt op og ret og slet "ikke eksisterer mere"
Senest rettet af iiiioooo 01-06-2006 13:56:13, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

iiiioooo skrev:Jeg bor i Skagen..
I er begge langt v?k fra alle os andre og hinanden :)

-Mikkel
Besvar