Hj?lp Cameo word up problemer

Debat om Kim Schumachers radioudsendelser

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Hj?lp Cameo word up problemer

Indlæg af maxthemother »

Engang da jeg var kn?gt, er 31 den dag idag, h?rte jeg som mange andre kim scumachers ganske glimrende udsendelser, lavede endog et b?nd, som jeg simpelt hen kom til at slide ihjel.
Sagen er at jeg p? det b?nd havde Cameo fra d 12-11-86.
Jeg syntes simpelt hen det var det fedeste nummer, nu er det bare s?dan at den der var med KS ikke er den samme, ved ikke om det har v?ret et selvlavet mix af word up, men den der var der den dag er simpelt hen det bedste jeg har h?rt.
har fors?gt af alle veje at st?ve den samme version op, men uden held, de andre remixer falmer totalt.
Kan i hj?pe mig eller kender i nogen der kan henvises til?
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa du,

Tja.. nu husker jeg desv?rre ikke lige s? meget far den udsendelse, og har ikke selv b?ndet den :cry:
Men er du helt sikker p?, at det ikke er den alm. 12 tommer maxi Kim har spillet?

Jeg tjekkede lige KS databasen, og nummeret er nemlig registreret som den alm. 12" plade. Mht. l?ngden af den extended maxi version, s? kunne det nu godt passe meget godt med l?ngden p? den version KS spillede.

Men jeg s? lige, at der ogs? findes et Les Adams mix, du kan se det her:
http://www.discogs.com/release/166159

Kunne det v?re den version han spille?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Torben Pedersen
Indlæg: 642
Tilmeldt: 26-08-2003 13:09:41
Geografisk sted: DK

Indlæg af Torben Pedersen »

Jeg har 2 forskellige versioner p? 12" vinyl (fra det "rigtige" udgivelses?r).

Der findes ogs? nogle remix services versioner af den.

Hvilken version KS spiller har jeg ikke dyrket. Det er det s?dvanlige problem med at f? tid til at finder pladerne frem, finde udsendelsen og s? ellers sammenligne versioner...

Kan faktisk ikke lige huske om jeg ogs? har en 3 version liggende p? nogle af mine remix services....

Hvis det er meget vigtigt for dig at vide den eksakte version, s? kan jeg godt pr?ve at finde pladerne frem - men det tager lidt tid. Ellers kan det v?re, at Mikkel er hurtigere ude af startblokken - er ret sikker p? at han ogs? ligger inde med KS versionen.

Torben
"This is Miami pal!, where you can't even tell the players without a program, down here you're just another amateur"
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Cameo probs

Indlæg af maxthemother »

Hej SLL og Torben
Tak for jeres hurtige svar, jeg pr?ver lige at se om jeg kan st?ve den der Les Adams version op, det kunne godt v?re den, har nemlig lyttet til samtlige andre af de ordin?re, det v?re sig extended s?som almindelige versioner. Den version jeg husker, havde bare et helt andet flow end de andre.. Men endnu engang tak for info. Det er muligt jeg vender tilbage hvis jeg render ind i endnu en blindgyde :)
Hilsen Max
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Tja... der findes jo sikkert utallige versioner nummeret, som Torben siger. Men det var lige hvad jeg kunne findes p? Discogs - den alm. extended version, som er registreret i KS databasen, og s? Les Adams mixet. Men det kunne da sagtens t?nkes, at det var en version som var udgivet p? en remix label.

Ellers m? du igang med at st?ve alt op du kan finde p? nummeret, m?ske via google.com. :)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

Hej Sll..
Sikke noget,og ja jeg har jo selvf?lgelig s?gt overalt, p? nettet, har ogs? fors?gt at lure en sample af Les Adams, men man kan hverken leje den p? bibberen eller noget, har dog skrevet mig p? wanted listen p? discogs, s? m? vi se :)
m?ske jeg lige skulle h?re Torben om han kunne v?re helpful, han n?vnte vist lidt om noget i gemmeren, men jeg vil heller ikke tr?nge mig p?.. men Torben hvis du l?ser dette, m? du da gerne give et lille pip:)
p? snarlig skrivh?r Max
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

Lidt i forbindelse med alt det her KS probleml?sning, kom jeg til at t?nke p? den periode. det der skete dengang i Kims ?ra var triggeren til en ubevidst fork?rlighed for 80' crap af end hver art.. hvad f?r almindelige mennesker til at bruge timer p? et eller andet memorabelt nummer, som er for l?ngst passe?. ja for det f?rste: man var sgu ikke s? bundet i machostereotype opfattelser af hvad mandlige popstjerner skulle signalere, det var sgu ok at v?re lidt gay dengang ;). For det andet blev der produceret en masse fantastiske sange, som jeg nok nu har brugt et ?rti p? at grave op fra mulden, har dog stadig huller... Et er den med cameo.. N?r det nu er en sang man har p? hjernen hver 2 dag, og har haft det l?nge.. er det s? normalt? :)
Max
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Haha... tja.. faktisk ville jeg nok passe rigtig godt ind i et gay musik-milj?, selvom jeg er nu er helt igennem straight :D

S? hvad ang?r - fyr den af musik, s? er de slet ikke s? kedelige. Det er sku bare speederen i bund, og s? f?lge med til de herlige groovy toner af house musik, der dr?ner ud gennem speakerne.

Nu er jeg selv DJ, og har spillet diskotek fra omkring 85' til nu. F?rst som mobil jockey, dern?st som fast DJ p? forskellige diskoteker i landet. Som man siger - en gang DJ, altid DJ. Det ligger simpelthen i blodet :)

Jeg holder ogs? meget af 90'er dance musikken, men fundamentet og grundlaget blev skabt i 80'erne, for mit og manges vedkommende, sammen med Kim Schumacher i radioen. Hans stil og musik valg, lagde grundstenene til de danserytmer vi lytter til i dag. Og for mig er det da ogs? stadig 80er musikken, som jeg har den st?rste fork?rlighed til. En tid som jeg tit sagner :D


SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
tjornov
Site Admin
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 21-06-2003 17:49:55
Geografisk sted: Oslo
Kontakt:

Indlæg af tjornov »

Her forleden s? jeg Wham! / Wake Me Up Before You Go-Go. Min umiddelbare tanke, da jeg s? Pepsi og Shirley (baggrundssyngepigerne), var 'Hvorfor ser kvinderne ikke stadig s?dan ud?"...

H?nger jeg fast i fortiden?

Mvh Tj?rnov
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

hej SLL
jamen er det ikke bare mosomt og lidt underligt, tingene kan st? s?ledes, den tid havde stor effekt, jeg var dog kun en kn?gt dengang, kan forst? du m? have alderen som min brormand, omkring de 40, siden du kan v?re dj fra 85.. hvor m? det da egentligt v?re fedt at st? at fyre feks. the communards af for fuld overbl?sning i 80 ernes glansperiode som DJ..
Misunder dig :).. apropos brormand, s? var det hans b?nd jeg ranede. De mange aftner med min Tungsram b?ndoptager/tuner, ( ogs? arvet fra brormand) p? v?relset har sat sit pr?g p? en ung mand som jeg:)
Slutteligt skal ogs? lige siges at jeg ogs? er straight, og har 2 unger.. ikke at jeg har det fjerneste mod det modsatte.
Men fedt at h?re jeg ikke er den eneste med en lille 80' er skrue l?s:)
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

Og ja Tjornov, your stuck in the past... lige som alle os andre dr?mmere, so what :)
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

Sll...
Nu lurer jeg jo lige, undrer mig hvorfor det ikke sl?r mig tidligere, der st?r som submenu hos dig:
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff..
S? er det jo lige jeg studser og sige Miko Mission.. damn det g?r lige i starteren...
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Pepsi & shirley som baggund i Wham, det vidste jeg godt nok ikke. Men de synger jo ogs? som engle, de to sm? dejlige damer.

Jo da, jeg husker tydeligt Miko missions - how old are you, som m?ske er et af de mere kendte numre. Og s? stemmer jeg for mere vinyl og f?rre CD'er. Dog kan man alts? godt blive lidt skuffet over den svingende vinyl kvalitet, sammelignet med CD'er i dag, samt st?v, knas og fedtefingre p? vinylerne :D

Men vinylen er kommet for at blive. I house DJ milj?et, er vinyler et must, selvom mange er begyndt at benytte sig af en b?rebar computer + en r?vfuld MP3 filer.

Ja, jeg er blevet 38, det er jo ingen alder hihi. Musikken holder os unge 8)

Vi har snakket om det f?r, skyndte os hjem fra skole for at optage studie xx p? vores kassette b?ndoptager. Uha da hvor det rykkede ud af h?jtalerne. Jeg tror sku stadig jeg har min gamle Sharp b?ndoptager p? loftet. Den udm?rket sig ved, at man kunne bruge "pause" knappen til at lave sm? "cut" mixes, alts? hvor man smertefrit og nemt kunne skifte mellem to melodier uden det kunne h?res. Det hele var dangang 100% mekanisk, og virkede. S? k?bte jeg senere en Yamaha b?ndoptager, hvor b?ndstyringen var elektronisk, og s? var det sjove hjemmemix forbi :)

Desv?rre brugte jeg f?rn?vnte teknik i alle KS udsendelserne, s? jeg har ikke engang en komplet KS udsendelse b?ndet, ?v :(
Jeg troede jo ikke, at jeg i dag skulle v?re s? interesseret i, at genh?re de gamle ting... totalt nostalgi!!

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
maxthemother
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28-03-2006 18:12:02

Indlæg af maxthemother »

Der er nu ikke noget bedre end nostalgi, kunne man snakke l?nge om, Du lever den ud, hatten af for det. sidder faktisk og h?rer et nummer med information society lige nu, ogs? et KS offspring nummer. Hvad blev der af dem?, de var sp?et noget stort engang.
Min f?rste LP Var med Erasure, wonderland. Oh la Mour fik ikke for lidt, 15 ?r senere f?r jeg et eller andet obskurt sted fra fat i musikvideon, legally of course :) damn de ligner nogle k?llinger, lidt en kloning mellem Boy george og ja Carlton fra Fresh Prince of belair, hvis man da kan forestille sig ham i en hvid udgave
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

maxthemother skrev:Lidt i forbindelse med alt det her KS probleml?sning, kom jeg til at t?nke p? den periode. det der skete dengang i Kims ?ra ...............
For det andet blev der produceret en masse fantastiske sange, som jeg nok nu har brugt et ?rti p? at grave op fra mulden, har dog stadig huller... Et er den med cameo.. N?r det nu er en sang man har p? hjernen hver 2 dag, og har haft det l?nge.. er det s? normalt? :)
Max
Om det er normalt ved jeg ikke men du kunne oprette en ny tr?d med dine huller, s? kan vi se om ikke vi har nogle dubletter vi kan hj?lpe dig med.

Og ogs? lidt om hvor du er i landet. Jeg har fx nogle kasser med dubletter st?ende der er nemt 100 maxi og 20 mix plader.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

maxthemother skrev:Hej Sll..
Sikke noget,og ja jeg har jo selvf?lgelig s?gt overalt, p? nettet, har ogs? fors?gt at lure en sample af Les Adams, men man kan hverken leje den p? bibberen eller noget, har dog skrevet mig p? wanted listen p? discogs, s? m? vi se :)
m?ske jeg lige skulle h?re Torben om han kunne v?re helpful, han n?vnte vist lidt om noget i gemmeren, men jeg vil heller ikke tr?nge mig p?.. men Torben hvis du l?ser dette, m? du da gerne give et lille pip:)
p? snarlig skrivh?r Max
"6. 22:53 05:47 Cameo Word up
?rstal: 1986 Pladeselskab: Mercury
Katalognummer: 884 933-1 Version: 12'', GER.
Kommentarer: MB: Alternativt som 1986;Design/Polygram Records Inc;JABX 38;12'';UK
Kim anmelder dog Mercury udgivelsen i BT d. 8 november 1986, s? det er h?jst sandsynligt den tyske udgave han spiller i radioen. "

Kommentaren i basen er skrevet af mig, fordi jeg har BT anmeldelsen af denne plade. Pladeanmeldserne er et fors?mt og ?rgeligt nok fortsat overset kapitel i vores historie om Kim Schumacher og musik.

Der er ikke nogen overvejende grund til at tro at KS ikke spiller den anmeldte udgave, men det er muligt at han har haft adgang til et normalt eksemplar (et tysk pres er et normalt eksemplar) og et unormalt eksemplar (et unormalt eksemplar er en promo, whitelabel, remix service eller acetate af en udgivelse, typisk ude f?r den normale udgave.

Er der nogen har release datoen p? Cameo - Word Up?

S? kan vi eventuelt se om det er en USA ting som ikek er udgivet n?r han spiller den eller nogetn andet.

Remix udgaver kan v?re bootlegs eller syndikerede udgivelser, s?som for eksempel Disco Mix Club eller en anden remix service, s?som Music Factory eller svenske Remixed Records.
Og fra Remixed Records kunne man godt h?re meget afvigende versioner, men jeg kan ikke i min oversigt se Cameo i volume 1-7. Afvigende versioner forekom ogs? hos det svenske Beat Box / Vinyl mania udgivelse hvilket var 12'' med typisk et swedish remix og p? b-siden orignalt 12'' og 7'' mix. Dvs hos Beat Box var udgivelsen en sag hvor A-siden var mixet om af en svensk DJ/producer, og B-siden havde den originale 12'' version og typisk en original 7'' eller 7'' edit. S? Beat Box beltate for at mastere b?de A og B siderne da de ?vrige normale maxi ikke havde en b-side med denne konstellation.
Alts? ikke noget med at f? licens p? at bruge en allerede masteret plade fra Tyskland eller England. Beat Box sendte ting ud i 45RPM, typisk med Europ?isk forl?g. Modsat hertil er Rams Horn i Holland (eller er det Belgien) som udgav ting p? 33RPM, dvs som US mastering. Hvorvidt de selv lavede en ny master eller k?bte en brugt matrice i USA for at lave begr?nset oplag vides ikke.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Re: Hj?lp Cameo word up problemer

Indlæg af MikkelBreiler »

maxthemother skrev:Engang da jeg var kn?gt, er 31 den dag idag, h?rte jeg som mange andre kim scumachers ganske glimrende udsendelser, lavede endog et b?nd, som jeg simpelt hen kom til at slide ihjel.
Sagen er at jeg p? det b?nd havde Cameo fra d 12-11-86.
Jeg syntes simpelt hen det var det fedeste nummer, nu er det bare s?dan at den der var med KS ikke er den samme, ved ikke om det har v?ret et selvlavet mix af word up, men den der var der den dag er simpelt hen det bedste jeg har h?rt.
har fors?gt af alle veje at st?ve den samme version op, men uden held, de andre remixer falmer totalt.
Kan i hj?pe mig eller kender i nogen der kan henvises til?
Ultimix har lavet et remix. Min udgave varer, 6:24.

Arsenio Hall har lavet en parodi under navnet Chunky A, den hedder Owwww!, hvor Cameo medvirker i videoen. udgivet i 1989 p? MCA Records.

Les Adams Cameo Megamix ligger p? Disco Mix Club udgivelse nummer 52. If?lge mine oplysninger hedder mixet "Cameo Megamix 2, Les Adams".

Selve sangen Word Up er genudgivet p? mange CD opsamlinger, ogs? nogle 12'' samlinger skulle jeg mene, og jeg vil unders?ge hvad jeg har liggende af den slags.

-Mikkel
K-Bee
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01-01-2006 12:19:27
Geografisk sted: Amager

Indlæg af K-Bee »

Selve sangen Word Up er genudgivet p? mange CD opsamlinger, ogs? nogle 12'' samlinger skulle jeg mene, og jeg vil unders?ge hvad jeg har liggende af den slags.
En af de oplagte er naturligvis Cameo - "The 12" Collection And More" som Mercury udgav i 1999 som en del af deres "Funk Essentials" serie.
P? denne er der et "Original 12" Club Mix" af "Word Up" som varer 5:56.
Uden at kunne huske det pr?cist, tror jeg nu bare at det er den "almindelige" 12" version som ikke skulle v?e vanskelig at f? fat p? i diverse brugtpladeforretninger. Men den skulle da lige n?vnes for fuldst?ndighedens skyld.
Besvar