Nogen af jer som bruger Ortofon MC pickup p? jeres SL1200mk2

.. alt andet, der ikke hører under nogle af ovenstående kategorier.

Redaktør: www.kimschumacher.dk

Besvar
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Nogen af jer som bruger Ortofon MC pickup p? jeres SL1200mk2

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Eftersom jeg syntes min pladesamling bliver mere og mere kostbar for mig, s? vil jeg fork?le mine plader lidt med en ny pickup. Det er nu ikke noget nyt, da jeg l?nge har ville skifte min disco nightclub E model ud med en bedre.

Men jeg er nu efterh?nden kommet til den konklusion, at en Ortofon MC (moving coil) pickup efter sigende skulle passe Technics 1200 tonearmen bedst, eftersom armen ikke er den letteste f?tter der findes. MC pickupper er nemlig lidt mere stive i n?leoph?nget, som vil gavne en forholdsvis tung tonearm.

Men er der nogen af jer som har MC pickups, hvad skal man k?be, hvilken MC passer bedst (indenfor en rimelig pris)?

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
Stoltenborg
Indlæg: 83
Tilmeldt: 25-06-2003 01:37:02
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Stoltenborg »

Hej SLL

Jeg havde engang en Ortofon MC 20 super pickup og den spillede som en dr?m :D . Grunden til at jeg skriver det i datid er at jeg lige skulle rette n?len lidt (m?ske efter lidt scratch) efter at have indtaget lidt for mange alkoholiske genstande s? det endte med at den br?kkede :oops: - surt show at v?gne op til det syn dagen efter :(
Jeg sidder sidder med pickuphuset foran mig nu - men desv?rre uden n?l :( Jeg mener at den kostede i n?rheden af 2500 kr dengang :shock:
Nu har jeg bare en ganske almindelig Ortofon DJ pickup + en Night Club liggende i reserve.

hilsen
Brian St :D ltenb :D rg
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Scratch med en MC 20 pickup, hj?lp..... *griner*

For pokker da, pickup'en koster jo en formue + step-up trafo som ogs? er ret omkostlige. En MC 20 findes i flere versioner, men f?lles for er, at de koster omkring 4000 kr.... uha dada.. det er noget vildt. Det er ikke helt oppe i den prisklasse jeg befinder mig hihi. Men jeg er villig til at smide ca. 1500-2000 kr. for en god rigtig pickup. For mig drejer det sig jo som sagt ikke om at scratch, DJ'e med mine plader, men derimod at spille dem med bedst mulige lydkvalitet og mindst mulige pladeslid.

Men jeg gad virkelig godt at h?re din MC-20, hvordan den lyder. Er det en SL1210 du har ell. andet m?rke, og hvilken step-up bruger du?

Kender du MC-3 pickup'en? Det er nemlig den jeg t?nker lidt p?. Den har en god compliance til den lidt tunge SL1200 tonearm, s? MC3 skulle passe perfekt til armen. Og s? har den high volt output, s? den skulle kunne smides direkte p? en phone indgang.

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jeg st?dte p? siden - Kabusa.com, hvor Kevin (som st?r bag siden), er meget glad for SL1200mk2 pladespilleren, samt de andre Technics DJ afspillere i serien. Han siger bla., at man sagten kan montere en MM Pickup med bl?dt oph?ng p? en SL1200mk2. Kevin s?lger ogs? sine egne specielle produkter til Technics modellerne, bla. en - Fluid Damper, som ?ndre den lidt tunge Technics tonearm (12 gram effektiv masse), til egenskaberne p? en left arm. Alts? bedre tracking egenskaber, mindre bladeslid og derigennem bedre lyd.

Mit problem er, at det vil koste en lille ekstra formue, at s? tilsendt vare fra USA til danmark, n?r vi snakker Moms, told :cry:

Jeg jeg m? n?jes med at l?se om tingene :roll:

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Mit problem er, at det vil koste en lille ekstra formue, at s? tilsendt vare fra USA til danmark, n?r vi snakker Moms, told :cry:
M?ske Torben kan anvise et mindre smuthul i told og skatte lovgivningen? :)

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Haha.. ja, det ville v?re helt ok med mig :lol:

S? Torben, har du nogen fif til hvordan man f?r fjernet moms og told hihi.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Haha.. ja, det ville v?re helt ok med mig :lol:

S? Torben, har du nogen fif til hvordan man f?r fjernet moms og told hihi.

SLL
Blot et par betragtninger.

Eksempelvis
- F?r afsender til at krydse af i feltet GIFT.
- F?r afsender ti lat inkludere et skriv hvori det fremg?r at varen, koster 0,- da det er en varepr?ve. (Du er jo DJ, du har ret til at f? en varepr?ve tilsendt).
- F?r afsender til at skrive at varen returneres efter endt reparation, men at der ikke har v?ret konstateret fejl, at varen er ud over garantiperiode og du vil blive opkr?vet s?rskilt std. gebyr for tekniker tid.

I sidstn?vnte tilf?lde skal du sikkert udfylde en formular og sende en tom pakke med noget decoy i fra danmark, for at have dit p? det t?rre.
men netop i sidstn?vnte tilf?lde kan du f? varens reelle v?rdi p? pakkens yderside i forsikrings angivelsen, OG da varen angives at v?re uden for garantiperiode er det OK at hve k?bt den I DK, forlist sin kvittering og selv m?tte sende det retur for eventuel reparation.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Tja.. jeg er sku ikke s? meget for at lege med told & skattev?snet. Den der med "gift", gad vide om den stadig g?r?

Men jo tak da, der er da nogle bud p? hvad man kan pr?ve :-)

Breiler, har du nogen LP plastik covers / inner poser til overs du vil s?lge? Du snakkede nemlig p? et tidspunkt om, at du skulle ha' gang i en st?rre order?!

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Tja.. jeg er sku ikke s? meget for at lege med told & skattev?snet. Den der med "gift", gad vide om den stadig g?r?

Men jo tak da, der er da nogle bud p? hvad man kan pr?ve :-)

Breiler, har du nogen LP plastik covers / inner poser til overs du vil s?lge? Du snakkede nemlig p? et tidspunkt om, at du skulle ha' gang i en st?rre order?!

SLL
Ang?ende dette s? leger jeg mend tanken om at k?be et st?rre parti hjem. problemet er at det vejer ad H...til og da jeg ikke skal regne med at v?re hjemme i dagtimerne n?r det ankommer er det et mindre minus at skulle hente det p? posthuset. S? ved jeg ikke om du er hjemme i dagtimerne eller vi skal bruge mine for?ldre som jo er hjemme det meste af tiden?

Det er self?lgelig bedst hvis flere vil v?re med, s? overf?rer man blot penge inden der bestilles. jeg kan arrangere transport fra mine forldre til Ballerup (de bor i Gilleleje), men ellers er det bedst om folk henter.

Jeg regner med at 1500 plast covers og 1000 inderposer vil v?re nok til mig jeg har ingen nye covers tilbage og har under 50 inderposer tilbage. Jeg har ingen planer om at stoppe med at k?be plader, s?e derfor er et st?rre parti bedst pga prisen.

Mht til din pladesamling og slid p? plade ny n?l og s?dan:
Van Den Hul er den bedste n?l til at mindske pladeslid, flere artikler omkring slibningen synes at bekr?fte at man kan g? langt ned under 1g med fuld tracking. Mellem .25 og .75 og der er jo ingen grund til at slide for meget p? vinylen.

Jeg kigger selv efter en billig l?sning mht pickup dog ikke Van Den Hul, men er der en billig l?sning der - som nok er dyrere - s? vil jeg overveje den.
Nu har jeg ogs? s? meget vinyl og spiller s? ofte at jeg ogs? m? overveje slid.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Hejsa Breiler,

Tjek lige dette link vedr. cover k?b: http://www.finpo.dk/side01A.html
Er det billigt, godt ell. blot udem?rket?

Som sagt mangler jeg ogs? inderposer og ydre plastikcovers. Innerposerne jeg gerne bekl?dt m. antistatic pose. Nu skal jeg med sikkerhed ikke bruge flere end 100 covers af hver, s? jeg er lidt i tvivl omkring en deal p? >1500 covers? Det kommer lidt an p?, hvor mange der vil v?re med, ellers vil fragten ?de min besparelse ved et eventuelt k?b i tyskland.

Mht. n?l, s? har jeg selv v?ret i Roskilde hos Nbradio.dk, og k?be en Stylus 30 til min HiFi Concorde. Det spiller super godt sammen, ingen problemer der. Og n?letrykket er kommet ned fra 3-4 gram til 1,5 gram. Og s? har jeg i kraft af Hifi concorden kunne justere Azimuth og overhang p? pickuppen. Det kan man jo desv?rre ikke p? Ortofons disco serie :-(

Men opgraderingen fra en concorde night club E, til en Stylus 30 (fine line),
har betydet bedre stereoperspektiv, bedre kanaladskillelse, mindre vinyl slidtage, bedre diskant og h?jere frekvens omr?de, samt at jeg via azimuth justeringen har kunne ?ndre kanalbalancen i h?jre og venstre kanal, alts? s? den ene kanal ikke spiller nogle db h?jere end den anden, hvilke jeg har haft problemer med altid p? disco pickupperne.

Du n?vne selv Van den hul, yes my boys... det virke!!! Havde jeg bare haft penge til en Stylus 40, s? havde jeg k?bt den. Diamant slibningen holder 1-2 gange l?ngere end f.eks. en fine line slibning, og s? skulle den som du siger lyde bedre. Men man komme af med mange penge, hvis vi snakker med de store drenge LOL. S? jeg valgte, at sige Fine line, som er et hak bedre end min gamle Eleptiske Night club E slibning.

Men jeg kan se, at du som pladeelsker ogs? har set lyset med en bedre pickup. Jeg regner som sagt ikke med, at skulle DJ'e med mine gamle vinyler, s? der skal k?les for dem :)

Jeg har stadig en Hifi concorde 20 pickup tilbage som jeg ikke bruger, s? hvis du kan n?jes med en Stylus 30 til ca. 850 kr., s? sig til :wink:

Mvh. SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Hejsa Breiler,

Tjek lige dette link vedr. cover k?b: http://www.finpo.dk/side01A.html
Er det billigt, godt ell. blot udem?rket?

Som sagt mangler jeg ogs? inderposer og ydre plastikcovers. Innerposerne jeg gerne bekl?dt m. antistatic pose. Nu skal jeg med sikkerhed ikke bruge flere end 100 covers af hver, s? jeg er lidt i tvivl omkring en deal p? >1500 covers? Det kommer lidt an p?, hvor mange der vil v?re med, ellers vil fragten ?de min besparelse ved et eventuelt k?b i tyskland.
100 styk kan ikke betale sig, slet ikke i DK til nypris. Det vil v?re 475 for inderposer og 250 for yderposer plus porto.

Men du kan skaffe billige ydercovers i Accord, det er sikkert 50 for 40 kroner, og du kan selv v?lge. Jeg v?lger gerne 100-150 styk ad gangen og tager kun de p?ne. Ellers hvis jeg blot skal nappe 10 styk s? tger jeg 15 styk og v?lger de 10 p?nete. Det passer s? med at jeg k?ber 5-10 plader og har m?ske nogle til overs bagefter.
SLL skrev:Jeg har stadig en Hifi concorde 20 pickup tilbage som jeg ikke bruger, s? hvis du kan n?jes med en Stylus 30 til ca. 850 kr., s? sig til :wink:
Jeg har ikke planer om at brug penge p? pu nu. men jeg vil gerne lytte til den ved lejlighed.

Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

Jeg m? lige et smut forbi Accord p? et tidpunkt. Og tjekke hvad de ligger inde med.

Det med pickuppen finder vi bare ud af engang, eftersom jeg bare har det ene gamle concorde 20 hus liggende her.

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Tja.. jeg er sku ikke s? meget for at lege med told & skattev?snet. Den der med "gift", gad vide om den stadig g?r?

Men jo tak da, der er da nogle bud p? hvad man kan pr?ve :-)

Breiler, har du nogen LP plastik covers / inner poser til overs du vil s?lge? Du snakkede nemlig p? et tidspunkt om, at du skulle ha' gang i en st?rre order?!

SLL
Selv bestille kom jeg ikke til for min s?de mor tilb?d at k?be ind til mig istedet for et usundt chokolade p?ske?g - som jeg dog fik alligevel.. ;)

Jeg har nu 500 styk plastcovers og 300 styk inderposer.
Jeg s?lger max 100 plastcovers til dig, da eg allerede er begyndt at bruge en del til de ting jeg har haft liggende s? l?nge at jeg ikke l?ngere kan huske hvor jeg har k?bt det hele.

Jeg fik i?vrigt fat i Ice-T 'Rhyme Pays' fra 1987, en udem?rket USA LP til en hund i Accord Lyngby.

P.t. er jeg i kbh hver dag, og har nogle KS h?ngepartier. Det irriterer mig lidt med for lidt tid til at g?re noget ordentligt.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:Jeg m? lige et smut forbi Accord p? et tidpunkt. Og tjekke hvad de ligger inde med.

Det med pickuppen finder vi bare ud af engang, eftersom jeg bare har det ene gamle concorde 20 hus liggende her.

SLL
B?de Accord og 2ndhand har j?vnligt gode covers liggende. Jeg tager helst som ser p?nt gennemsigtige ud og ikke har ?delagte hj?rner.

Vinylm?ssigt er der lige r?get en del B-52's album ind i samlingen.
De to piger i gruppens start hedder Cindy og Kate. for n?r man siger Cindy og Kate meget hurtigt efter hinanden bliver det til syndicate, lidt underligt :)

Dene pige som fortsat er i gruppen er ogs? med p? Shiny Happy People med R.E.M. og Muppetudgaven af den hedder Happy Furry Monsters eller noget i den dur.

Jeg s? ig?r at D.A.D. ville v?re at findei GUF / Vestergade kl. 17, men kl 16:00 da jeg gik forbi ville jeg blot have en burger og s? hjem.
Jeg gad ikke k?be albummet om igen blot for at f? en autograf. S? gode er de ikke, og det er det nye album heller ikke. Men det er udem?rket.

Pickupm?ssigt.
S? er jeg nu eller aaf en Ortofon MC 20 Super med STM-72 trafo og en ?ldre MC 20 Mk II med T-20 trafo.
Begge trafoer er f?dt med 3 Ohm, s? de er ikke meget bevendte ti lat teste forskellige MC picuper af.
Jeg har ogs? et par B&O pickupper: en MMC2 og en MMC3. Deter som bekendt T4P fatning s? de kan sidde p? de smart designede B&O grammofontonearme, men jeg har ogs? 1/2'' adapter oph?ng s? jeg har dem faktisk i Technics kompatible headshells.

Det h?nger lidt sammen med at jeg spenderede en uhensigtm?ssigt formue p? en SL-1510 Mk II med MC 20 Mk II og T-20, samt ogs? en SL-1900 med MC 20 Super med STM-72.
Rimeligt gode k?b omend SL-1510 Mk II skal have armen med base og armlift en tur til USA ved lejlighed, det er g?et en lille nylon dims itu og den styrer for mange funktioner. Der er en gut i USA som har udviklet en l?sning til at fixe det mere permanent end Panasonics opdaterede armlift til $4. Erstatningen fra ham koster dog en formue.
Men det er jo kun penge.... ;(

Nu f?r vi se hvad han tager for det.
Det irriterer mig at folk raskt v?k vil s?lge 14xx-1900 modeller fra Technics p? eBay og andre steder med defekte lifte. Selv steder hvor de kan reparere og garantere vd at det officielle fix er d?rligt og kun holder 2 ?r eller deromkring. Den nye Panasonicdims har faktisk lettere ved at g? itu end den originale del.
Men ok SL-1900 er vel 28 ?r gl og Sl1510Mk Ii er vel 30 ?r. S? de gad nok ikke blive ved med at lave l?sninger til den gamle serie.

Det med at v?re i Kbh hver dag tager faktisk overh?nd mht at g? i pladebutikker, jeg har allerede brugt alt for meget i denne m?ned og m?neden er jo kun lige begyndt.

-Mikkel
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

MikkelBreiler skrev: B?de Accord og 2ndhand har j?vnligt gode covers liggende. Jeg tager helst som ser p?nt gennemsigtige ud og ikke har ?delagte hj?rner.
Okay, tjaa.. det er nu ikke tit jeg kommer til byen for tiden, s? det m? vente lidt med covers til undertegnet :)
Jeg har ikke k?bt 12'ere det sidste ? ?r, eller der omkring. S? jeg st?r ikke lige overfor, at mangle LP covers. Jeg g?r ogs? efter de p?neste uden ?delagt hj?rner.
MikkelBreiler skrev: Vinylm?ssigt er der lige r?get en del B-52's album ind i samlingen.
De to piger i gruppens start hedder Cindy og Kate. for n?r man siger Cindy og Kate meget hurtigt efter hinanden bliver det til syndicate, lidt underligt :)
Normalt spiller jeg kun den velkendte - Love shack. Det er en dejlig - glad i l?get - melodi, som s? dejligt for folk til at g? amok p? dansegulvet hehe. Privat er jeg dog ikke helt vilde med B-52, m?ske nok fordi jeg ikke har h?rt s? meget musik fra dem.
MikkelBreiler skrev: Pickupm?ssigt.
S? er jeg nu eller aaf en Ortofon MC 20 Super med STM-72 trafo og en ?ldre MC 20 Mk II med T-20 trafo.
Begge trafoer er f?dt med 3 Ohm, s? de er ikke meget bevendte ti lat teste forskellige MC picuper af.
Er MC-20 super mk II modellen du har f?et fat i? Det er vidst en dyr sag, med en speciel Ortofon slibning. Men jeg kender ikke meget til den, ud over jeg har set lidt data p? den. Men nu siger du "?ldre", s? er det m?ske nok forl?beren til - super modellen?

Har du pr?vet den, og hvordan lyder moving coil i forhold til magnetiske pickupper? Jeg har l?st, at det bedre kan betale sig, at k?be en god MM pickup, end at k?be billig MC pickup.

Selv t?nker jeg p?, at udskifte mine kabler i SL1200 armen til noget bedre. Kabusa.com (USA), er ved at udvikle et specielt upgrade kit til SL1200 afspilleren. Til s?ttet h?re ogs? ny kabling af armen, p? en udf?rlig forklarende m?de :) (S? kan jeg m?ske ogs? finde ud af det!)

Kabusa har ogs? udviklet et specielt d?mpnings silicone kar, som SL1200 armen bader i mens den afspiller. Det skulle efter sigende l?fte den halvtunge technics arm (12 gram masse), til en "?gte" hifi arm mht. sporing af pladen. Det hele kan ses p? Kabusa.com
MikkelBreiler skrev: Det med at v?re i Kbh hver dag tager faktisk overh?nd mht at g? i pladebutikker, jeg har allerede brugt alt for meget i denne m?ned og m?neden er jo kun lige begyndt.
Jep, jeg kender det alt for godt. N?r man er single som undertegnet, s? kan man rigtig fork?le sig selv :D
Jo flere penge jeg tjener, jo flere penge bruger jeg :( M?ske en kvinde kunne f? mig p? ret k?l og andre tanker :lol:

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

SLL skrev: Jep, jeg kender det alt for godt. N?r man er single som undertegnet, s? kan man rigtig fork?le sig selv :D
Jo flere penge jeg tjener, jo flere penge bruger jeg :( M?ske en kvinde kunne f? mig p? ret k?l og andre tanker :lol:

SLL
Jeg er ogs? single og elsker ogs? at fork?le mig selv - s? jeg syntes det er den helt rigtige k?l...s? drop det med kvinden - ellers kommer pengene fra Hifi-grejet bare til at g? til en opvaskemaskine :wink:
Billede
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

haha.. tja.. der kommer i hvertfald andre - boller p? suppen, som man siger, hvilke til tider kunne v?re sundt, n?r man lever det vilde liv 8)

SLL
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

"boller p? suppen" ja det har du ret i - det f?r man hvis man f?r en fast kvinde - men er det ikke et ret dumt sted at g?re det - s? er sengen bedre... :wink:

Men man kan godt lave "boller p? suppen" uden at gifte sig med hende :lol:
Billede
SLL
Indlæg: 619
Tilmeldt: 12-07-2003 01:54:20
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

Indlæg af SLL »

HenningGrebo skrev:men er det ikke et ret dumt sted at g?re det - s? er sengen bedre... :wink:
:lol:
Nej nu... :lol:
Dreaming of the good old Kim Schumacher days, and the 80s italo/house/dance stuff
------------------------------------------------
http://www.myspace.com/sllremixessallyshapiro
http://myspace.com/sllkefrens
HenningGrebo
Indlæg: 305
Tilmeldt: 09-06-2004 14:40:23
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Indlæg af HenningGrebo »

Ja nu m? vi hellere komme tilbage p? sporet ang Hifi-grej :wink:
Billede
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

SLL skrev:
MikkelBreiler skrev: Vinylm?ssigt er der lige r?get en del B-52's album ind i samlingen.
De to piger i gruppens start hedder Cindy og Kate. for n?r man siger Cindy og Kate meget hurtigt efter hinanden bliver det til syndicate, lidt underligt :)
Normalt spiller jeg kun den velkendte - Love shack. Det er en dejlig - glad i l?get - melodi, som s? dejligt for folk til at g? amok p? dansegulvet hehe. Privat er jeg dog ikke helt vilde med B-52, m?ske nok fordi jeg ikke har h?rt s? meget musik fra dem.
Ad dage vil jeg nok sample alle albums jeg f?r fat i p.t. 3 styk. elektronisk kan du s? f? en lytter og se om det skal med i samlingen.
SLL skrev:
MikkelBreiler skrev: Pickupm?ssigt.
S? er jeg nu eller aaf en Ortofon MC 20 Super med STM-72 trafo og en ?ldre MC 20 Mk II med T-20 trafo.
Begge trafoer er f?dt med 3 Ohm, s? de er ikke meget bevendte ti lat teste forskellige MC picuper af.
Er MC-20 super mk II modellen du har f?et fat i? Det er vidst en dyr sag, med en speciel Ortofon slibning. Men jeg kender ikke meget til den, ud over jeg har set lidt data p? den. Men nu siger du "?ldre", s? er det m?ske nok forl?beren til - super modellen?

Har du pr?vet den, og hvordan lyder moving coil i forhold til magnetiske pickupper? Jeg har l?st, at det bedre kan betale sig, at k?be en god MM pickup, end at k?be billig MC pickup.

Selv t?nker jeg p?, at udskifte mine kabler i SL1200 armen til noget bedre. Kabusa.com (USA), er ved at udvikle et specielt upgrade kit til SL1200 afspilleren. Til s?ttet h?re ogs? ny kabling af armen, p? en udf?rlig forklarende m?de :) (S? kan jeg m?ske ogs? finde ud af det!)

Kabusa har ogs? udviklet et specielt d?mpnings silicone kar, som SL1200 armen bader i mens den afspiller. Det skulle efter sigende l?fte den halvtunge technics arm (12 gram masse), til en "?gte" hifi arm mht. sporing af pladen. Det hele kan ses p? Kabusa.com
Mk II er forl?ber for Super og jeg har begge to. De lyder umiddelbart meget godt begge to.
Jeg g?r nok ikke s? langt som til at skifte ting ud p? min 1210. I bund og grund er forskellen p? kabler om de er tykke eller tynde, ikke s? meget p? deres lede-egenskaber. N?r man dimensionerer kabler mht til e store elektriske faktorer som kan m?les kommer man generelt kun galt afsted hvis man f?rst er ukyndig og v?lger forkert type kabel, og dern?st er udsat for en kammerat som synes at man skal bruge den rette type, men som har kbt nogle som er 10 gange dyrere end den billigste af den type.
Forskellen lydm?ssigt vil f? mange som ikke gider s?tte sig ind i HVORFOR det lyder anderledes til at g? ud og k?be dyre kabler og misinformere andre.
Jeg synes ikke at det er synd at der er kabler som koster mange tusinde kroner per fod, det er allerh?jst bondefangeri. Det er derimod mere synd at der er s? mange k?ber til disse dyre kabler - folk er simpelthen for nemme. Hvis afrika breve ikke virkede ville vi ikke f? flere.... ;)
SLL skrev:
MikkelBreiler skrev: Det med at v?re i Kbh hver dag tager faktisk overh?nd mht at g? i pladebutikker, jeg har allerede brugt alt for meget i denne m?ned og m?neden er jo kun lige begyndt.
Jep, jeg kender det alt for godt. N?r man er single som undertegnet, s? kan man rigtig fork?le sig selv :D
Jo flere penge jeg tjener, jo flere penge bruger jeg :( M?ske en kvinde kunne f? mig p? ret k?l og andre tanker :lol:

SLL
Jeg tvivler, en kvinde vil sikkert koste lige s? meget i vedligeholdelse, for s? er der pludselig 1000 ting som man s? skal bruge penge p? istedet for de ting man helst selv vil.

-Mikkel
Brugeravatar
MikkelBreiler
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 07-06-2003 00:20:11
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af MikkelBreiler »

HenningGrebo skrev:"boller p? suppen" ja det har du ret i - det f?r man hvis man f?r en fast kvinde - men er det ikke et ret dumt sted at g?re det - s? er sengen bedre... :wink:

Men man kan godt lave "boller p? suppen" uden at gifte sig med hende :lol:
Forelsket
Forlovet
For?

-Mikkel
Besvar